eitaa logo
بیداری طلاب
59.3هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
87 فایل
🔻قال عیسی علیه السلام کونوا نقّاد الکلام 🔻پایگاه مستقل خبری تحلیلی بیداری طلاب 🔻نشر نظرات تاییدشان نیست 🔁راه ارتباطی https://eitaa.com/hhh111 سوابق و شرایط تبلیغات https://eitaa.com/t_khabar 👈 👈سفارش تبلیغ https://eitaa.com/hhh111
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 امتیاز تمام‌خوانی رسائل و مکاسب و تمهیدی فقه معاصر اعلام شد 📚 برای تشویق طلاب به تمام‌خوانی، رسائل و مکاسب و تمهیدی فقه معاصر، امتیاز آن اعلام شد. 🔻امتیاز تمام‌خوانی: ◻️ سؤالات امتحانات کتبی رسائل و مکاسب سطوح عالی در تیر و مردادماه به میزان ۲۰ نمره از محدوده‌های الزامی و علاوه بر آن ۲ نمره اضافی از محدوده‌های اختیاری طراحی خواهد شد 🔻امتیاز دروس تمهیدی فقه معاصر ◻️طلاب پایه ۹ و ۱۰ که در یک درس تمهیدی فقه معاصر شرکت کرده و در امتحان دو نیم‌سال آن قبول شوند به کمترین نمره مکاسب ایشان، ۱.۵ نمره به نمره شفاهی و ۱.۵ نمره به نمره کتبی به شرط کسب حداقل نمره ۱۲ اضافه خواهد شد. ◻️ طلاب درس خارج که در یک درس تمهیدی فقه معاصر شرکت کرده و در امتحان دو نیم سال آن قبول شوند به کمترین نمره آنان ۲ نمره تشویقی به یک مصاحبه درس خارج فقه ایشان به شرط کسب نمره حداقل ۱۲ اضافه خواهد شد. 📎 جزئیات بیشتر 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻پيامبر خدا صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله: فِرّوا مِن فُضولِ الدُّنيا كَما تَفِرّونَ مِنَ الحَرامِ، وهَوِّنوا عَلى أنفُسِكُمُ الدُّنيا كَما تَتَهَوَّنُ الجيفَةُ، ونَوِّروا قُلوبَكُم بِتَفَكُّرِ الآخِرَةِ، وتوبوا إلَى اللّه‏ِ مِن فُضولِ الدُّنيا وسَيِّئاتِ أعمالِكُم؛ حَتّى تَنجوا مِن شِدَّةِ يَومِ القِيامَةِ؛ همچنان كه از حرام مى‏ گريزيد، از فزونى‏ هاى دنيا نيز بگريزيد، و همچنان كه مردار را خوار مى ‏شماريد، دنيا را نيز در نظرتان خوار گردانيد، و با انديشيدن درباره آخرت، دل‏هايتان را نورانى كنيد، و از فزونى‏ هاى دنيا و كردارهاى بدتان، به درگاه خدا توبه بريد تا از سختى روز قيامت برَهيد 📗[مستدرك الوسائل : ج 12 ، ص 54 ، ح 1396] ⚫️ سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ره تسلیت باد. امام خامنه ای می فرمایند: «اگر ملّت ایران بخواهد به هدفهای بزرگ خود برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیّت امام را تحریف کنند، که تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است.» (14 خرداد 1394) 💠فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) تسلیت و تعزیت باد...🖤 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی ره: نسل‌های جدید این کشور به آشنایی بیشتر با امام بزرگوار نیازمند است 🔻رهبر انقلاب: امام از سرآمدان تاریخ ما است 🔻سرآمدان تاریخ را نه میشود حذف کرد و نه تحریف کرد 🔻رهبر انقلاب: امام بزرگوار ما ابعاد شخصیتش از ابن سینا و شیخ طوسی متنوع‌تر است 🔻امام خمینی سرآمد همه‌جانبه است 🔻چهره درخشان امام با صدای رسا خود را به همه معرفی میکند 🔻رهبر انقلاب: امام در سه سطح ایران، اسلام و جهان تحول ایجاد کرد 🔻امام ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردم‌سالاری را جایگزین کرد 🔻رهبر انقلاب: این انقلاب، استبداد را به آزادی تبدیل کرد 🔻رهبر انقلاب: انقلاب، روحیه "ما میتوانیم" را به وجود آورد 🔻رهبر انقلاب: با حرکت امام، مسئله فلسطین به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شد 🔻رهبر انقلاب: امام را نمیتوان از حافظه تاریخ حذف کرد 🔻عامل کمک کننده به امام، "ایمان" و "امید" بود 🔻رهبر انقلاب: شهید مطهری پس از دیدار با امام(ره) در پاریس، از ایمانِ امام اظهار حیرت می‌کرد 🔻امام از سرآمدان تاریخ ماست؛ سرآمدان را نه می‌شود حذف کرد نه می‌شود تحریف کرد ✏️امام از سرآمدان تاریخ ماست نه فقط از سرآمدان روزگار ما. ✏️سرآمدان را نمی‌شود از حافظه‌ی تاریخ حذف کرد. این نکته‌ی مهم مورد توجه ما این است. سرآمدان را نه می‌شود حذف کرد نه می‌شود تحریف کرد. ✏️امام بزرگوار ما ابعاد شخصیتش از ابن سینا و شیخ طوسی وسیع‌تر است، متنوع‌تر است. ✏️امام یک سرآمد همه جانبه است. هم در دانشهای دینی سرآمد است، در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری امام سرآمد است. هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزگارانه سرآمد است. هم در استحکام شخصیت و قوت اراده سرآمد است. هم در قیام للّه و سیاست ورزی انقلابی و ایجاد تحول در نظام بشری سرآمد است. ✏️این خصوصیات در هیچ کدام از سرامدان تاریخ ما باهم جمع نشده است؛ در امام بزرگوار این خصوصیات با هم جمع است. 🔻اعتماد به وعده الهی است که گام مستحکم امام را به حرکت در می‌آورد 🔻امام در فهم و تبیین اسلام، نظرات روشنفکرانه و اسلام متحجر را قبول نمی‌کند 🔻رهبر انقلاب: یؤمن للمؤمنین یعنی اعتقاد و اعتماد به مردم 🔻رهبر انقلاب: امام کسی نبود که به خاطر رودربایستی، مردم‌سالاری را مطرح کند. جمهوری اسلامی ناشی از اعتماد امام به مردم بود 🔻امام از دهه بیست از "قیام للّه" سخن می گویند 🔻رهبر انقلاب: امید و ایمان روی هم اثر می‌گذارد 🔻رهبر انقلاب: آرزو کردن بدون حرکت و تلاش، در ادبیات دینی مذمت شده است 🔻امام زنده است و با ما حرف می‌زند. ما راه طولانی در پیش داریم 🔻رهبر انقلاب: بزرگترین توصیه امام نگهبانی از میراث اوست 🔻ابزارها تغییر پیدا خواهد کرد اما هدف‌ها و جبهه‌بندی‌ها تغییر نمیکند 🔻اصلاح کار ملت ایران وابسته به دنبال کردن تحولات امام است. تحولات امام دشمنان سرسختی دارد 🔻دشمنی استکبار با ملت ایران با عقب نشینی های موضعی از بین نمیرود 🔻هرکه ایران و منافع ملی را دوست دارد، باید برای ترویج ایمان و امید تلاش کند 🔻ایمان و امید، آماج دشمن است 🔻دشمن برای از بین بردن ایمان و امید مردم تلاش می‌کند 🔻رهبر انقلاب: پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای در اغتشاشات توسط دستگاه‌های امنیتی غربی انجام شد 🔻طراحی دشمن در اغتشاشات به گونه‌ای بود که فکر میکردند کار جمهوری اسلامی تمام شده است. احمق‌ها باز هم اشتباه کردند 🔻رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش مردم در شکست نقشه دشمن در اغتشاشات: جوان‌های متعهد در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها کارهای بزرگی انجام دادند 🔻دشمن نمیخواهد بگذارد پدیده‌های امید آفرین را ببینیم 🔻ببینید جوان ایرانی چه عظمتی از خود نشان می‌دهد. هزاران هسته مقاومت در مساجد داریم رهبر انقلاب به استقامت دانشجویان و طلاب انقلابی اشاره کردند 🔻این انتخابات بسیار مهمی است. دشمن از همین حالا، توپخانه‌های خود را به سمت انتخابات روشن کرده است 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقاد حجت الاسلام حسینی قمی به ماجرای وام‌ های نجومی به بانکی‌ها؛ 📽 امام (ره) چطور در دلها نفوذ کرد؟! / اگر روزی همه داشتند شما مسئولین هم داشته باشید! حسینی قمی ضمن تقدیر از رئیس جمهور بابت پیگیری مسأله وام های کلان به کارمندان بانکی: 🔹آقای رئیسی ۵۰۰ هزار خانه خالی در اختیار بانک ها را هم پیگیری کنید! 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️نخستین دیدار رهبر طالبان در سطح بین الملل 🔻روزنامه گاردین فاش کرد: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر با هبت الله آخندزاده رهبر پرده نشین طالبان در تاریخ ۱۲ می در قندهار دیداری محرمانه داشته است. 🔸این اولین دیدار عالی ترین مقام طالبان با یک مقام عالی رتبه خارجی است. 🔹قطر جزئیات این نشست را به اطلاع دولت آمریکا رساند تا تلاش کند تا در مورد چگونگی انجام گفتگوی آینده با امارات اسلامی طالبان هماهنگ شود. 🔸در این دیدار قطر نیز خواستار لغو تصمیم ممنوعیت تحصیل دختران و نزدیک شدن امارت به جامعه جهانی شد. 🔹نخست وزیر قطر (که سمت وزیر امور خارجه قطر را نیز بر عهده دارد) با همراهی رئیس سازمان اطلاعات قطر، در همان روز با ملا حسن آخوند نخست وزیر  طالبان دیدار کرد. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
⭕️ دارالافتای مصر فتوای منع تخریب و جابجایی قبور را برای جلب رضایت سیسی حذف کرد همزمان با عملیات تخریب قبرستان‌ها در مصر برای ساخت پروژه‌های مختلف همچون جاده و پل که توسط دولت عبدالفتاح السیسی در حال اجرا است، فتوای منسوب به دارالافتای مصر در مورد «حکم انتقال قبرستان‌های واقع در داخل قاهره به حومه یا خارج از آن»، جنجال جدیدی ایجاد کرد. 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/20206 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🟩برای‌ تبلیغات‌ در‌ بزرگترین‌‌ ⬜️کانال‌خبری‌تحلیلی‌حوزه‌با 🟥۹۵۰۰۰جمعیت‌روی‌‌کلمه‌‌تبلیغات‌ بزنید ❌تبلیغات‌ ۱۰صبح‌‌تمام‌خواهد‌‌شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨کانال محبوب «جهاد تبیین» با محتوای بسیار جذاب در ایتا تاسیس شد 👈انتشار محتوای صحیح و مطالب ناب در راستای و ارتقا مخاطبان👌 🔥 در برابر جنگ روانی دشمن، پیش بگیرید ♨️ برای عضویت در کانال جهاد تبیین به لینک زیر مراجعه فرمایید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/863436966Cf69e52cb78 کانال جذابیه 👆☝️
🔻امام على عليه ‏السلام: اِيّاكُمْ وَ الْكَسَلَ فَإِنَّهُ مَنْ كَسَلَ لَمْ يُؤَدِّ حَقَّ الله؛ از تنبلى بپرهيزيد كه تنبل حق خداى را ادا نكند. 📗[تحف العقول ، ص 112 ] آخرین وصیت؛ بگویید همه بیایند! 🔹خاطره آیت‎الله مصباح یزدی از آخرین ساعات عمرِ امام خمینی‎قدس‎سرهما بعضى از بستگان حضرت امام، خاطرات واپسین روز حیات ایشان را این‌گونه گفتند: عصر همان روز (ارتحال) امام فرمود: به تمام اهل خانواده بگویید كه جمع شوند! همسر ایشان، فرزندان و نوه‌ها كه آن‌جا حضور داشتند، اطراف تخت وى حلقه زدند و اطراف او جمع شدند. امام به زحمت چشم خود را باز كرد. سخن گفتن برایش خیلى دشوار بود. اهل‌بیت خود را مخاطب قرار داد و فرمود: «یك جمله وصیت براى شما دارم». همه چشم‌ها خیره و گوش‌ها تیز شده بودند كه امام در لحظه‌هاى واپسین عمر و با این روز و حال، چه وصیتى دارد؟! امام گفت: «وصیت من به شما این است كه بكوشید نافرمانى خدا نكنید!» بعد فرمود: «بروید؛ من خسته‌ام و مى‌خواهم بخوابم.» پارچه را روى صورتش كشید؛ خوابید و دیگر چیزى نگفت. هنگام نماز مغرب و عشا ایشان را صدا زدند. او به نماز اوّل وقت مقیّد بود. احساس كردم كه فقط، انگشتان و لب‌هایش اندكى حركت مى‌كنند؛ با اشاره انگشتانش، ركوع و سجود مى‌كرد و با حركت لبانش، نماز پایانى را خواند. این چه شخصیتى دارد و چه روحى است كه در واپسین لحظه‌هاى عمر، توجّهش فقط به خدا و انجام وظیفه است و بس؟! بهترین سرمایه و هدیه‌اى كه براى فرزندان خویش بر جا مى‌گذارد، این است كه «نافرمانى خدا و گناه نكنید.» تأكید و تكیه كلامش در تمام عمر، این بود كه خدا از او چه خواسته است؛ مى‌كوشید آن را انجام دهد تا به تكلیف عمل كرده باشد. در اوایل جوانى، امام را ندیده بودیم؛ ولى در حدود سى و پنج سال از نزدیك ایشان را درك كردیم. از همان روز اوّل ‌در سال ۱۳۳۱ ه.‌ش‌ كه به قم آمدم، در درس ایشان شركت كردم. پس از تبعید او، كم و بیش با وى در ارتباط بودم. پس از مراجعت ایشان، بارها به خدمتش مشرف مى‌شدم. ...از نزدیك، غرق تماشاى حركات، درس‌ها و بحث‌ها، معاشرت‌ها و منش‌هاى او بودم. با این وصف، هرگز در زندگى او، لحظه‌اى را به یاد ندارم كه ایشان به فكر منافع دنیوى خود باشد؛ درباره چیزى فكر بكند یا مطلبى بگوید یا نكته‌اى بنویسد كه انگیزه‌اش ‌از این گفتن و شنیدن و نوشتن‌ـ جلب منفعت دنیوى براى خویش باشد. گویا كه در ذهن این مرد، جز اطاعت خدا و خدمت به بندگان خدا، چیز دیگرى نمى‌گذشت. من جز اطاعت حق و خدمت به خلق، چیز دیگرى از این مرد سراغ ندارم. او دریاى متلاطمى بود؛ ولى آرام و بى‌كرانه! 📚سیری در ساحل، صفحه ۸۵-۸۷ 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️اگر دو دهه بعد متدینین در یک کنسرت و همخوانی با موسیقی بر سیدالشهداء عزاداری کنند تعجب نکنیم! ✍️ سید محمد صادق کاظمی، عضو هیئت علمی دانشگاه 🔹در مورد نماهنگ‌های موسیقی محور مذهبی 1️⃣ مطلوب شرعی چیست؟ 2️⃣ آثار اجتماعی این حجم از تولید موسیقی چیست؟ ▪️پاسخ پرسش اول: 🔹موسیقی چه به نحو مطلق حرام باشد و چه تنها برخی از انواع آن، هیچگاه مورد تجویز فقهای شیعه نبوده است. 🔹فقیهی یافت نمی‌شود که موسیقی را خصوصا برای تبلیغ دین تجویز کرده باشد. 🔹موسیقی حلال هم باشد در نظر فقها مقرِّب( قرب دهنده به سوی خدا) نیست. بسیاری از فقها آن را در ردیف مُبعِّدهایی( دور کننده از خدا) دانسته اند که نهایتا حرام نیست. شاهد هم فرمایش حضرت امام خمینی است که: موسیقی از اموری است که انسان را از جدّ بیرون می‌برد به یک مطلب هزل. (صحیفه، ج9 ص201) 🔹حال: آنچه مقرب نیست و حتی در ردیف مبعدین است آیا می‌تواند نقش انتقال مفاهیم دینی را داشته باشد؟ پاسخ مثبت نیست. 🔹آثار ایجاد شده در این موسیقی‌ها خیال معنویت است و یا معنویت دینی؟ 🔹حال خواندن این موسیقی ها میان ده‌ها دختر تازه بالغ شده و یا نوجوان را به آن اضافه کنیم. ▪️پاسخ به پرسش دوم: 🔹این موسیقی‌ها چه وظیفه ای دارند؟ پاسخ احتمالی: «انتقال مفاهیم دینی به نسل جدید». 🔹این نسل اگر در خانواده مذهبی است که تا چندی پیش این خانواده موسیقی محور نبود و کار انتقال مفاهیم را نیز بدون موسیقی انجام می‌داد اما اکنون با حجم زیاد تولیدات نماهنگ‌های مذهبی، موسیقی محور شده است. 🔹پس برای این خانواده‌ها، نتیجه این تولیدات جایگزین شدن موسیقی به جای مداحی است. در نتیجه نسل بعد هیأت را محور فعالیت فرهنگی نخواهد دانست بلکه جایی محور است که با موسیقی بتواند جشن بگیرد و یا حتی عزاداری کند. 🔹اگر دو دهه بعد متدینین جمع شوند و در یک کنسرت و همخوانی با موسیقی بر سیدالشهداء عزاداری کنند تعجب نکنیم، آن موقع هیأت ‌های امروز تنها برای محاسن سفیدها خواهد بود. 🔹و اگر مخاطب خانواده‌های غیر مذهبی است که اصلا مشکل ایشان در دریافت پیام های مذهبی با موسیقی حل نخواهد شد. 🔹این تولیدات تنها خانواده های مذهبی را نسبت به این مقوله غیر مقرب سست می‌کند. 🔹در پایان: این مسیر قدم گذاشتن در راه است 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️بی‌حجابی و سلامت روان اجتماع! ✍حجت الاسلام احمدحسین شریفی 🔻چند روزی است که کلیپی از سخنرانی جناب دکتر خدایاری‌فرد، در دفاع روان‌شناسانه از بی‌حجابی در حال پخش است. همه سخن وی این است: «تا زمانی که کسی با چادر و روسری می‌آید، این خودش است و کسی که بدون چادر و بدون حجاب می‌آید این هم «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع بیشتر به نفع جامعه است تا اینکه یک چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم.» روح استدلال این استاد محترم این است که حکومت باید اجازه دهد مردم آنگونه که هستند در انظار عمومی ظاهر شوند و الا اگر آنها را بر غیر خواسته‌شان اجبار کند، نه تنها هرگز موفق نخواهد شد، سلامت روان اجتماع را نیز به خطر خواهد انداخت! 🔸در این رابطه چند سؤال از این استاد محترم می‌پرسم: 1⃣به چه دلیل اگر هر کس آنگونه که شخصاً دوست دارد، در انظار عمومی ظاهر شود، سلامت روان «جامعه» تأمین می‌شود؟ آیا اگر کسی صرفاً بر اساس خواسته‌های شخصی خود در جامعه ظاهر شود و هیچ احترامی برای دیگران و هنجارهای آنان قائل نباشد، اساساً‌ جامعه‌ای باقی می‌ماند که شما از سلامت روان آن سخن بگویید؟ 2⃣انسان‌ها را تا کجا مجاز می‌دانید «همانگونه که هستند» در اجتماع ظاهر شوند؟ آیا جنابعالی به عنوان یک روان‌شناس، برای این خودگرایی و فردگرایی در عرصه زیست اجتماعی حد و مرزی قائل هستید؟ آیا در همه عرصه‌ها، توصیه روان‌شناختی جنابعالی این است که برای تأمین سلامت روان جامعه، افراد لازم است آنگونه که هستند ظاهر شوند؟ مثلا در رانندگی، در عمل به مقررات اجتماعی، قوانین مدنی، جزایی، کیفری و امثال آنها نیز همین توصیه را دارید؟ اگر خیر، چرا؟ چه تفاوتی میان آن قوانین و هنجارها با قانون حجاب وجود دارد؟ 3⃣این مبنای روان‌شناختی جنابعالی چه نسبتی با توصیه‌های اخلاقی و هنجارهای اجتماعی اسلام دارد؟ 4⃣آیا اگر هر کسی همانگونه که هست و همانگونه که دوست دارد در اجتماع ظاهر شود، نظم و انضباط و حقوق اجتماعی تأمین می‌شود؟ اگر خواست کسی با خواست شما در تعارض بود، حق تقدم با کدامیک است؟ اگر کسی دوست داشت که به هنگام رانندگی مرتب بوق ماشین خود را آن هم با صدایی گوش‌خراش به صدا درآورد، آیا دیگران حق دارند که جلوی او را بگیرند یا خیر؟ آیا اگر جلوی او گرفته شود، سلامت روان او به خطر نمی‌افتد؟ اگر فی المثل دانشجوی شما دوست داشت با رکابی و شلوارک و قلیان در کلاس شما حاضر شود، آیا شما به او اجازه می‌دهید؟ 5⃣آیا از منظر روان‌شناسی جنابعالی، انسان‌ها هیچ وظیفه‌ای نسبت به دیگران و نسبت به جامعه ندارند؟ فقط و فقط باید «آنگونه که هستند» ظاهر شوند؛ حتی اگر به قیمت ایجاد بی‌ثباتی خانوادگی دیگران تمام شود؟ آیا آدمیان نسبت به هنجارهای اجتماعی هیچ مسئولیتی ندارند؟ 6⃣اگر خواسته‌های فردی کسی، نه تنها هیچ سود و منفعتی برای جامعه نداشته باشد؛ بلکه آسیب‌های جنسی و جسمی هم بر جامعه وارد کند باز هم سلامت روان اجتماع را در آن می‌بینید که هر کس خودش باشد؟ 🔹و ده‌ها پرسش دیگری که «این زمان بگذار تا وقت دگر.» @ahmadhoseinsharifi 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️درباره سرودهای دینی ▫️تولید سرودهای دینی یکی از کارهای فرهنگیست که اخیرا در کشور توجه به آن ها بیشتر شده و تعداد آن ها افزایش یافته است و از طرفی هم این سرودها توانسته اند مخاطبان زیادی از نوجوان و جوانان را به خود جذب کنند که و از بارزترین این سرود ها هستند. اما به دو نکته باید توجه داشت: 🔹اول باید در قالب این سرود ها به مخاطب منتقل شود گاهی دیده شده که صرف توجه به قالب و آهنگ باعث شده که توجه به محتوا کم شود و محتوای ضعیفی به مخاطب انتقال داده شود. 🔸دوم تولید سرود های دینی نباید موجب حذف پخش از صدا و سیما شود. چراکه این مسئله باعث تغییر مخاطب مذهبی می شود و مخاطب به محتوای دینیِ همراه با موسیقی عادت می کند و از آنجا که اجرای همراه با موسیقی در مساجد و هیأت ها ممکن نیست، قشر مذهبی کم کم از فضای مسجد و هیأت دور می شود و این مسئله ضرری جبران ناپذیر را در پی خواهد داشت. ➖پس بهتر آن است که مثل هر موضوعی، در باب تولید و پخش سرود های دینی از افراط و تفریط بپرهیزیم. ✍سینا ناصری 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب