eitaa logo
📌نبرد آخر(حوادث آخرالزّمان )
12.3هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
7.3هزار ویدیو
43 فایل
این کانال به جنگ های آخرالزمانی سربازان جبهه حق با سربازان جبهه شیطانی می پردازد(انتشار مطالب، آزاد) تبلیغات با قیمت مناسب 🤩👇 https://eitaa.com/joinchat/4031513195Cc2c5e9c9df
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5985708913264166323.mp3
868.3K
✅دعای‌روز ماه‌رمضاݩ با نــــوای ▫️التـــماس دعــاۍ فـــــرج 👉 @YekJoreMarefat
🔰شرح دعاے روز چهاردهم آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره): 🌸شادے روحش ۱۴ صلوات🌸 دعاے روز چهاردهم:     ⬅️ اللَّهُمَّ لاَ تُؤَاخِذْنِے فِیهِ بِالْعَثَرَاتِ خدایا من را بہ لغزشها مواخذہ نڪن؛ 🍂آدمے گاهے دچار لغزش مے شود و ایمانش از بین مے رود؛ گاهے خداوند بخاطر گناهان ما بہ غضب مے آید، اغلب مردم بخاطر گناہ گرفتار سیل و زلزلہ و ... بلایا هستند؛ ولے درڪ درستے نسبت بہ این امر ندارند در قدیم معروف بود ڪه: «چوب خدا صدا ندارد.»     🌸 اگر نماز را در وقتش بخوانید خیلے از این پیش آمد ها نمے شود. «لا تواخذنے بالعثرات» یڪ نماز ڪہ اول وقت نخوانے آدم را بیچارہ مے ڪند. بخاطر اینڪہ در روایت وارد شدہ ڪہ ڪسے ڪہ نماز را از اول وقت بہ تاخیر بیاندازد، نماز او را نفرین مے ڪند  و خطاب بہ ضایع ڪنندہ نماز مے گوید: «ضَیّعڪَ اللهُ ڪَما ضَیَعتَنی» خدا ضایعت ڪند همانطورے مرا ضایع ڪردے. ولے اگر اول وقت نمازت را بخوانے نماز دعایت مے ڪند و مے گوید « حَفَظَڪ اللهُ ڪَما حَفَظتَنے » خدا حفظت ڪند همانطورے ڪہ مرا حفظ ڪردے.    ⬅️ وَ أَقِلْنِے فِیهِ مِنَ الْخَطَایَا وَ الْهَفَوَاتِ    خدایا با من اقالہ ڪن در این دعا از خدا درخواست اقالہ مے ڪنیم و مے گوییم؛ خدایا تو خود دستور بہ اقالہ دادہ اے، و بہ فروشندہ گفتہ اے؛ جنسے را ڪہ فروختہ اے و مشترے بدون دلیل باز گرداندہ است را قبول ڪن حال من هم از تو تقاضاے اقالہ دارم و از تو مے خواهم ڪہ گناهانم را رایگان ببخشے ؛ بہ قول استاد ما: «خدایا گناهان ما را مفتڪے بیامرز»    ⬅️ وَ لاَ تَجْعَلْنِے فِیهِ غَرَضاً لِلْبَلاَیَا وَ الْآفَاتِ  خدایا؛ من را در معرض تیر بلاء قرار مدہ.     🌿 «غرض» بہ معنے «هدف» است؛ زلزلہ و سیل ... این ها تیر بلایا هستند، قرآن ڪریم مے فرماید: «وَ ما أَصابَڪُمْ مِنْ مُصیبَةٍ فَبِما ڪَسَبَتْ أَیْدیڪُمْ وَ یَعْفُوا عَنْ ڪَثیرٍ» یعنے هر گرفتارے براے شما پیش مے آید حاصل دسترنج خودتان هست. «فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ»    🍈 اگر مے بینے ڪہ باغ میوہ و مزرعہ ڪشت و ڪار تو بہ آفت مبتلا شدہ است، شاید اهل خمس و زڪات  نبودہ اے!     ✨در قرآن آمدہ است ڪہ (إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّے یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ إِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ والٍ) خدا برنامہ هاے مردم را عوض نمے ڪند مگر اینڪہ خودشان را تغییر بدهند.     ⬅️ بِعِزَّتِڪَ یَا عِزَّ الْمُسْلِمِین  بہ عزت خودت این دعاها را در حق ما مستجاب ڪن، اے ڪسے ڪہ عزت مسلمین از توست. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یـڪ جــرعــہ معــرفت @yekjoremarefat
ツ 🌷عـــــلامه طباطبایــۍ(ره): برای ارتباط با حضــــرت تنها باید #تصـــــفیه شد دل را باید تصفیه ڪرد. اگر #دل صاف باشد این امواج را درڪ می ڪند و تصـــــویر را هم نشان می دهد اما اگــــر دل صاف نباشد و گرد و خاڪ داشـته باشد تصــــویر را خوب نشان نمی دهد. 📚الهـــــیه صفــحه ۱۲۲ ↬ @YekJoreMarefat
➣ 👈دعای‌روز #چهاردهم ماه‌رمضان خــــ♡ـــدایا مؤاخذه نڪن مــرا در این روز به لغزشها و #درگــذر از من در آن از خطاها و بیهودگیها و قرار مده مرا در آن نشانه تـیر بلاها و آفات اى عــزت دهــنده مســلمانان. 💠 @YekJoreMarefat
✍اگر یڪ ڪه به او اطمینان و اعتــماد داری به تو بگوید نگـران نباش وغصّه‌ی بدهی هایت را نخورخیالت راحت باشد، من هستــم ببین این حرف او چقدر به‌تو آرامش می بخـشد و راحت می شـــوی! خدای مهربان ڪه غنی و تواناست به تو گـــــفته است ↶↶↶ «ألَیـــــــــسَ اللهُ بِِڪافٍ عَـــــبدَهُ» آیا خــ♡ـداوند برای ڪفایت امور بنده‌اش نیست؟ یعنی ای بنـــده‌ی من بـرای همه‌ی ڪسری و ڪمبودهای دنیوی و اخروی‌ات من هستم این سخـن خدا چقدر انسان را راحت می ڪند و به او آرامــش می بخـــــشد؟! 👌لذاست ڪه فــــرمود↶↶↶ «ألا بِذِڪـــــرِ اللهِ تَطمَئِنُّ القُلوبُ» دلها با خـــــــدا آرام میگـیرد. http://eitaa.com/joinchat/1273167872C3b5cc0b4b0
» 📜 #حــدیث‌امـــروز ❤️قال امام حســݩ علیه السلام: هرگاه ديدى ڪسى با #آبروى مردم بازى مى ڪند سعى ڪن ڪه تـو را نشناسد زيرا آبـــــروى آشـــــنايانش ڪمترين ارزش را نــزد او دارد. 📚ميزان الحڪمه ج ۶ ص ۲۰۰ 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1273167872C3b5cc0b4b0
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🔶ثمرہ بدیها و خوبے ها، فقط و فقط دامنگیر خودمان مےشود إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكمُ وَ إِنْ أَسَأْتمُ (سوره اسراء-۷) اگر نیكى كنید، بہ خود نیكى كرده اید و اگر بدى هم كنید، باز بہ خود بد كرده اید. علامہ طباطبایے(ره) در تفسیر این آیہ مے نویسد: «لام» در«لانفسكم» و نیز در «فلها»، لام اختصاص است یعنى: خوبے و بدے شما مختص بہ خود شما است، بدون اینكہ چیزے از آن بہ دیگران بچسبد، و این خود قانون در حال اجراے خداست كہ اثر و تبعات عمل هر كسى را- چہ خوب و چہ بد- بہ خود او برمےگرداند. و این همان معنایے است ڪہ در قرآن بہ دفعات و با تعابیر گوناگون آمدہ است ڪہ «اثر هر عمل- چہ خوب و چہ بد- بہ صاحبش برمےگردد» 🔶دوام وضعیت فعلے بستہ بہ عملڪرد شماست إِنْ عُدتمُ عُدْنَا (اسراء-۸) اگر شما برگردید ما هم بر مے گردیم. این فراز در واقع هشدار بہ ڪسانے است ڪہ پس از مدتها سرڪشے و تحمل عذابهاے الهے بہ راہ راست برگشتہ و از رحمت حق برخوردار گشتہ اند. در این خطاب تهدید مے شوند ڪہ اگر دوبارہ بہ همان وضعیت سابق باز گردند خدا نیز دست از عنایت خود ڪشیدہ و بہ مانند گذشتہ با آنها رفتار خواهد ڪرد. اما مےتوان از این جملہ بہ یڪ قانون ڪلے تر هم دست یافت و آن اینڪہ هر ملت و جمعیتے ڪہ تغییر رویہ دهند چہ بہ سمت ارزشهاے دینے و چہ بہ سمت رذایل نفسانے خداوند نیز نسبت بہ آنها تغییر رویہ مے دهد. اگر نور بہ ظلمت روند خدا نیز رحمت و عنایت خاصہ خود را بہ روے آنها قطع ڪردہ و با غضب و عذاب با آنها برخورد مےڪند و اگر از ظلمت خارج و وارد نور شوند عذاب خود را از آنها رفع و درهاے رحمتش را بہ روے آنها مےگشاید. 🔶پاسخ خدا بہ ڪسے ڪہ دنیا مےخواهد و ڪسے ڪہ بہ دنبال آخرت است كلاًُّ نُّمِدُّ هَؤُلَاءِ وَ هَؤُلَاءِ مِنْ عَطَاءِ رَبِّكَ وَ مَا كاَنَ عَطَاءُ رَبِّكَ محَظُورًا(اسراء-۲۰) ما بہ هر دو گروہ از لطف پروردگارت عطا مى كنیم زیرا هیچ كس از بخشش پروردگارت محروم نیست. بر اساس این آیہ خداوند بہ هر دو گروہ ڪمڪ مےڪند منتهے روش ڪار در اجابت آنها متفاوت است. دربارہ ڪسے ڪہ فقط دنیا مےخواهد مےفرماید: كسانى كہ تنها هدفشان همین زندگى زودگذر دنیاى مادى باشد، ما آن مقدار را كہ بخواهیم و بہ هر كس ڪہ صلاح بدانیم در همین زندگى زودگذر مى دهیم؛ سپس جهنم را براى او قرار خواهیم داد كہ در آتش آن مى سوزد در حالى كہ مورد سرزنش و دورى از رحمت خدا است. دو قید در خصوص این گروہ وجود دارد ڪہ قابل توجہ است: «مَا نَشَاء»؛ آن مقدارے ڪہ ما مےخواهیم؛ نہ آن مقدارے ڪہ او مےخواهد و «لِمَن نُّرِید»؛ آنهایے ڪہ ما مے خواهیم؛ نہ هر ڪس ڪہ مے خواهد. بنابراین همہ دنیاپرستان بہ خواستشان نخواهند رسید و آنها هم ڪہ مے رسند تنها بہ مقدارے از آن دست پیدا خواهند ڪرد و بعد از آن هم ڪہ جهنم در انتظار آنهاست. و دربارہ ڪسے ڪہ در پے امنیت و رفاہ در آخرت است مے فرماید: كسى كہ آخرت را طلب ڪند و سعى و كوشش خود را در این راہ بہ كار بندد، در حالى كہ بہ این راہ و هدفش ایمان داشتہ باشد، این سعى و تلاش او مورد قبول الهى خواهد بود. بنابر این ڪسے ڪہ با ایمان قلبے و تلاش عملے در پے ڪسب سعادت اخروے باشد خداوند متعال از این تلاش او قدردانے ڪردہ و بهشت را نصیبش مے ڪند. 🔶چہ ڪسانے برادران شیطانند؟ وَ لَا تُبَذِّرْ تَبْذِیرًا(۲۶)إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ كاَنُواْ إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ وَ كاَنَ الشَّیْطَنُ لِرَبِّهِ كَفُورًا(اسراء-۲۷) هیچگونہ اسراف و ریخت و پاشے مكن. بى تردید اسراف كنندگان و ولخرجان، برادران شیاطیناند، و شیطان هموارہ نسبت بہ پروردگارش بسیار ناسپاس است. «تبذیر» در اصل از ریشہ «بذر» و بہ معنى پاشیدن دانہ مى آید، منتهے این كلمہ مخصوص مواردى است كہ انسان اموال خود را بہ صورت غیر منطقى، مصرف مى كند ڪہ معادل آن در فارسى «ریخت وپاش» است. بہ تعبیر دیگر تبذیر آن است كہ مال در غیر موردش مصرف شود هر چند كم باشد، و اگر در موردش صرف شود تبذیر نیست هر چند زیاد باشد. در آیہ بعد مبذرین را برادران شیاطین خواند ڪہ این براے آن است ڪہ آنها نیز نعمتهایے را ڪہ خدا داد، كفران مى كنند و در غیر محلش، صرف مى نمایند. تعبیر بہ «اخوان؛ برادران» یا براے آن است كہ اعمالشان همردیف و هماهنگ اعمال شیاطین است؛ همچون برادرانى كہ یكسان عمل مى كنند و یا بہ دلیل آن است كہ در دوزخ همنشین شیطان اند. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یڪ جرعہ معرفت @yekjoremarefat
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🔶چرا برخے نمےتوانند گناہ را ترڪ ڪنند؟ قَالَ أَ رَءَیْتَكَ هَاذَا الَّذِى كَرَّمْتَ عَلىَ لَئنِ أَخَّرْتَنِ إِلىَ یَوْمِ الْقِیَامَةِ لَأَحْتَنِكَنَّ ذُرِّیَّتَهُ إِلَّا قَلِیلًا(اسراء-۶۲) شیطان گفت: اگر تا روز قیامت بہ من مهلت دهے تمام فرزندان این ڪسے ڪہ بر من مقدم داشتے را افسار مے زنم؛ مگر عدہ ڪمے. 🔶گناہ زنجیر اصل كلمہ «احتناڪ» از «حنك» است. وقتى گفتہ مى شود:«حنك الدابة بحبلها» معنایش این است كہ ریسمانى بہ گردن حیوان بست و او را كشید. خود «احتناك» هم بہ معناى افسار كردن است. شیطان ابتدا وسوسہ ڪردہ و بہ گناہ دعوت مےڪند. پس از آنڪہ فرد اولین قدم را برداشت و خود را بہ آن آلود، وسوسہ هاے بعدے سریعتر و راحتتر در او اثر مےڪند. هر چہ انجام گناہ سادہ تر و سریعتر شود نشان از آن دارد ڪہ شیطان بهتر و بیشتر بر او تسلط یافتہ و بہ تعبیرے بهتر سوار شدہ و افسار نفس را بہ دست گرفتہ است. از این بہ بعد او مے برد هر جا ڪہ خاطرخواہ اوست و این افسار بہ دهان یا گردن هم مےرود هر جا ڪہ او مےڪشد. چنین ڪسے بہ عیان مشاهدہ مےڪند ڪہ تلاشهاے سطحے او براے ترڪ گناہ سودے ندارد و با ڪوچڪترین حرڪتے ڪہ شیطان بہ افسار مےدهد او با سرعت بہ سمت گناہ رفتہ و آن را مرتڪب مےشود. چارہ رهایے از این اسارت، توبہ اے حقیقے و تلاش جدے در سایہ توڪل بہ خدا و توسل بہ اولیاے اوست. 🔶قرآن با دو تاثیر متضاد وَ نُنزَّلُ مِنَ الْقُرْءَانِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَ لَا یَزِیدُ الظَّلِمِینَ إِلَّا خَسَارًا(اسراء-۸۲) ما قرآن را نازل مى كنیم كہ مایہ شفاء و رحمت مؤمنان است؛ ولى ستمگران، جز خسران و زیان بیشتر، چیزى بر آنها نمى افزاید. اگر قرآن را شفا نامیدہ با اینكہ شفا باید حتما مسبوق بہ مرضى باشد، خود این معنا را مےرساند كہ دلهاى بشر حالاتى دارد كہ اگر قرآن را با آن مقایسہ كنیم خواهیم دید كہ همان نسبتى را دارد كہ یك داروى معالج با مرض دارد. از اینجا روشن مےشود كہ انسان، همانطور كہ سلامتى و بیمارے جسمى دارد، سلامتى و بیمارى روحى هم دارد و همانطور كہ اختلال در نظام جسمى او باعث مى شود كہ دچار مرضهایى جسمى گردد، اختلال در نظام روحے او نیز باعث مى شود بہ انواع بیماریهاى روحى مبتلا شود و همانطور كہ براى مرضهاى جسمیش دارویے وجود دارد، براى مرضهاى روحیش نیز دارویے هست. قرآن ڪریم همان نسخہ شفابخش است ڪہ داروے تمام مرضهاے روحے را ارئہ مے ڪند؛ البتہ این نسخہ، براے مومنین ڪہ بہ آن ایمان دارند و پذیراے آن هستند نافع است و شفادهندہ ولے براے غیر مومنین ڪہ آن را باور ندارند و پذیراے آن نیستند نہ تنها شفادهندہ نیست؛ بلڪہ بر درد و آلام درونے آنها مےافزاید. باید توجہ داشت ڪہ علت این افزایش درد، قرآن نیست بلڪہ آن مرض درونے آنهاست ڪہ چون دارو را نمےپذیرد واڪنش هاے دردآور بیشترے از خود نشان مےدهد. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یڪ جرعہ معرفت @yekjoremarefat
4_5990051541812250207.mp3
743.2K
✅دعای‌روز ماه‌رمضاݩ با نــــوای ▫️التـــماس دعــاۍ فـــــرج 👉 @YekJoreMarefat
🔰شرح دعاے روز پانزدهم آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره): 🌸شادے روحش ۱۴ صلوات🌸 ⬅️ اللهمّ ارْزُقْنے فیهِ طاعَةَ الخاشِعین خدایا در این روز اطاعت بندگان خاشع و خاضع خود را نصیب من گردان. 🌹براے آنڪہ بدانیم خاشعین چہ ڪسانے هستند، بهتر است اول در مورد متڪبرین صحبت بہ میان آوریم؛ چرا ڪہ خضوع و خشوع بہ طور ڪامل با تڪبر و غرور تضاد دارد. 👈براے روشن شدن این موضوع اشارہ مے ڪنیم بہ قسمتے از سخنان گهربار حضرت علے(ع) ڪہ در مورد متڪبران اینگونہ فرمودند: «آگاہ باشید! زنهار! زنهار! از پیروے و فرمانبرے سران و بزرگانتان، آنان ڪہ بہ اصل و حسب خود مے نازند و خود را بالاتر از آنچہ هستند مے پندارند و ڪارهاے نادرست را بہ خدا نسبت مے دهند و نعمت هاے گستردہ خدا را انڪار مے ڪنند، تا با خواستہ هاے پروردگار مبارزہ ڪنند و نعمت هاے او را نادیدہ انگارند، آنان شالودہ تعصب جاهلے و ستون هاے فتنہ و شمشیرهاے تفاخر جاهلیت هستند.» 🌸 امام علے (ع) همچنین در قسمتے دیگر نیز فرمودند: «ڪبر و خودپسندے چیزے است ڪہ قلب هاے متڪبران را همانند ڪردہ، تا قرن ها بہ تضاد و خونریزے گذراندند و سینہ ها از ڪینہ ها تنگے گرفت.» ڪہ با توجہ بہ این تذڪرات مقدس از زبان امیر مؤمنان، درمے یابیم ڪہ خضوع و خشوع همانند ظرفے است ڪہ انسان بہ وسیلہ آن بہ جمع آورے رضا و خشنودے خداوند مے پردازد و تڪبر چون ظرفے است تو خالے ڪہ هیچ چیزے در آن جز غرور و تڪبر جاے نمے گیرد و این خضوع و خشوع است ڪہ انسان را بہ خداے خویش نزدیڪ مے سازد؛ زیرا ڪہ هرچہ انسان نزد پروردگار عالمیان، خود را ذلیل و خوار نشان دهد، ارزشش در پیشگاہ او بیشتر مے شود. 🍃چنانچہ حضرت علے (ع) فرمودند: «تاج تواضع و فروتنے را بر سر نهید و تڪبر و خودپسندے را زیرپا بگذارید ... و تواضع و فروتنے را سنگر میان خود و شیطان و لشڪریانش قرار دهید، زیرا شیطان از هر گروهے لشڪریان و یارانے سوارہ و پیادہ دارد.» پس خضوع و خشوع در مقابل پروردگار عالمیان همان طاعت و بندگے خالصانہ در مقابل ذات اقدس اوست ڪہ ما نیز در این روز از خداوند مے خواهیم بہ ما عبادت و اطاعتش را همراہ با خضوع و خشوع نصیب ڪند. ⬅️ واشْرَحْ فیهِ صَدْرے بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِڪَ یا أمانَ الخائِفین و شرح صدر مردان فروتن و خداترس را بہ من عطا فرما بہ حق امان بخشے خود اے ایمنے دل هاے ترسان. ❓حال منتخبین چہ ڪسانے هستند؟ در دعاے این روز نڪتہ اساسے ڪہ بہ آن تأڪید شدہ است، خضوع و خشوع و فروتنے در مقابل ذات اقدس پروردگار است. 👈مخبتین بہ معناے فروتنان است، آن هم فروتنانے ڪہ فروتنے آنان فقط در مقابل پروردگار جهان و جهانیان است، ❓حال شاید سئوال ڪرد ڪہ فروتنان چہ ڪسانے هستند؟ 🌿 ڪہ در جواب باید بگوییم فروتنے یڪے از صفات بارز مومنان تقواپیشہ است ڪہ شب و روز خود را بہ تقوا و پرهیزڪارے مے گذرانند. چنانچہ حضرت علے (ع) در مورد صفت و نشانہ یڪ پرهیزڪار فرمودند: «در دیندارے نیرومند، نرمخو و دور اندیش است، داراے ایمانے پر از یقین، حریص در ڪسب و دانش، با داشتن علم بردبار، در توانگرے میانہ رو، در عبادت فروتن، در تهے دستے آراستہ، در سختے ها بردبار، در جستجوے ڪسب حلال، در راہ هدایت شادمان و پرهیز ڪنندہ از طمع ورزے، است.» 👌با توجہ بہ فرمودہ آن بزرگوار در مے یابیم ڪہ مخبتین همان پرهیزڪاران هستند ڪہ شب و روز خود را بہ ذڪر و یاد خداوند بہ پایان مے برند ڪہ ما نیز در این روز از خداوند مے خواهیم شرح صدرے را ڪہ مردان پرهیزڪار و فروتن دارند، بہ ما نیز عطا ڪند. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یـڪ جــرعــہ معــرفت @yekjoremarefat
➣ 👈دعای روز #پانزدهـم ماه رمضان خــــ♡ـــدایا در این روز طاعت خاشعان فروتنان را به من ده و سینه ام را به #تـوبه فروتنان وســعت دِه به امان دادنت ای امان آنان ڪه می‌ترســـند. 💠 @YekJoreMarefat
☀️ 💞 #یاڪریــم_اڪــرمنا تالطف حسن هسٺ گدايی عشق اسٺ دورو بر شـــاه بی نـــوايی عشق اسٺ #خاڪ‌حـــرمــــش بہ ڪيميا می ارزد اصلا همه چيز مجــــتبائى عشق اسٺ 🌹ولادت با سعادت ڪریم اهل بیت #امام‌حسن‌مجتبی‌علیه‌السلام‌مبارڪ 💟 @YekJoreMarefat