امام علی علیه السلام
مَنِ اسْتَمَعَ إلى قارى ءٍ يَقرَؤُها [بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ] كانَ لَهُ بِقَدرِ ما لِلْقارِئ؛
هر كس به صداى قارى اى كه بسم اللّه الرحمن الرحيم را قرائت مى كند گوش دهد، براى او آن خواهد بود، كه براى قارى است.
عيون أخبار الرضا علیه السلام ج 1 ، ص 302
ShamimSoft.ir
🌺 🌹🌺🌹🌷🌺🌹
بر چهره پر ز نور مهدی صلوات
بر جان و دل صبور مهدی صلوات
تا امر فرج شود مهیّا، بفرست
بهر فرج و ظهور مهدی صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل لولیک الفرج
🌺🌹🌷🌺🌹🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چون تو دارم،
همه دارم...
#لبیک_یاخامنه_ای
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
❤️❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آدمها ساعت شنی نیستند
کـه سروتهشان کنیـم
دوباره از اول شروع شوند
آدمها گاهی تمام می شوند
مواظب دل آدمها باشیـم ❤️🌸
🔺 تحریم و امداد الهی
🔺 تحریم فرصت برای جبهه حق است یا فرصت برای جبهه باطل ؟
اگرچه سنت الهی در اداره امور جهان هستی و بخصوص زندگی انسانها بر این اصل نهاده شده که کارها در روال معمول خود جریان داشته باشد اما در بعضی از موارد استثنایی که امکان نابودی جبهه حق وجود دارد شاهد ظهور امداد الهی برای نجات جبهه حق هستیم برای نمونه در صدر اسلام زمانی که پیامبر ص هنگام خروج از مکه و مهاجرت به مدینه در غار ثور پنهان شده بودند یک گروه تجسس مشرکان قریش با ردیابی مسیر، به غار ثور رسیدند اینجا با توجه به وجود خطر قطعی برای جان پیامبر ص ، امداد الهی در غالب تار عنکبوت به کمک ایشان آمد و از این طریق جان پیامبر ص نجات پیدا کرد. بنابر آیات کلام الله مجید در غزوه بدر و خندق نیز امداد الهی به کمک سپاه اسلام آمد و سبب شکست سپاه شرک گردید یکی نمونه دیگر از امداد الهی در تحریم اقتصادی شعب ابوطالب اتفاق افتاد و پیامبر ص توسط جبرییل امین مطلع شدند که با امداد الهی عهدنامه کفار قریش توسط موریانه خورده شده است و اثری از عهدنامه باقی نیست حضرت ابوطالب پس از اطلاع از موضوع به کفار قریش خبر از بین رفتن عهدنامه را ابلاغ کرده و خواستار لغو تحریم ها شدند کفار قریش ابتدا موضوع را باور نکردند ولی پس از باز کردن صندوقچه عهدنامه و مشاهده صدق گفتار ابوطالب دچار اختلاف شدند اتحاد آنها از هم گسست و پیمان تحریم آنها لغو شد و مسلمانان پس از آن از شعب خارج شده و به مکه بازگشتند.
حال سئوال این است چرا امداد الهی در مسئله تحریم شامل حال پیامبر ص و اصحاب ایشان شد ؟
پاسخ این سئوال به اصل ضرورت امداد الهی برمی گردد یعنی نجات جبهه حق از نابودی کامل ! اگر تحریم سه ساله پیامبر ص و اصحابشان در شعب ابوطالب تداوم پیدا می کرد بقای پیامبر ص و اصحاب ایشان بخطر می افتاد در تاریخ اسلام آمده است که همسر بزرگوار پیامبر ص حضرت خدیجه س که از جمله زنان ثروتمند قریش بودند و در سال سوم تحریم رحلت کردند دیگر حتی یک کفن نداشتند که با آن ایشان را بخاک بسپارند و پیامبر ص از روی ناچاری ایشان را با عبای خودشان بخاک سپردند.
تحریم اقتصادی در طول تاریخ همیشه بعنوان یک حربه کارآمد در اختیار اصحاب زور بوده که از آن برای از پای درآوردن دیگران و تسلیم آنها استفاده کرده اند بنابراین عقلانیت حکم می کند موقعیت استفاده از این حربه به آنها داده نشود این دقیقا همان چیزی است که در واقعه شعب ابوطالب اتفاق افتاد با امداد الهی بین جبهه کفر و شرک اختلاف افتاد و حربه تحریم که می توانست زمینه ساز نابودی جبهه حق باشد از آنها گرفته شد . امروز که کشور ما طی شش سال اخیر در شرایط تحریمی گرفتار شده است و آثار و تبعات منفی آن حتی از جنگ تحمیلی هم بسیار فراتر رفته است مقتضی است که مسئولان امر تمام تلاش و کوشش خود را جهت خارج کردن حربه تحریم از دست دشمنان کشور و نظام اسلامی بکار گیرند وجود این ذهنیت که تحریم را نعمت فرض کنیم چیزی جز بازی در میدان دشمن نیست چرا که اگر تحریم نعمت بود خدا اجازه می داد تحریم شعب ابوطالب تا سالها تداوم پیدا کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شعرخوانی «چشم چشم دو ابرو»؛ زنده یاد ابوالفضل سپهر
♦️انجمن صنایع لبنی: گرانی در لبنیات نداریم
🔹گزارش میدانی تسنیم حاکی است، ۴ محصول لبنی که دارای قیمت مصوب هستند در مقایسه با سایر محصولات لبنی حضور کمرنگتری در بازار دارند و ظاهرا شرکتهای تولیدکننده راغب به تولید این محصولات نیستند.
🔹این در حالی است که پیشتر سازمان میادن میوهوترهبار با برخی از شرکتهای لبنی قرارداد بست که محصولات لبنی دارای قیمت مصوب را در میادین عرضه کنند.
🔹سخنگوی انجمن صنایع لبنی با رد گران فروشی لبنیات در بازار: برخی برندها در خرداد که قیمت شیرخام افزایش یافت و اجازه افزایش ۳۰ درصدی محصولات به آنها داده شد محصولات خود را به یکباره گران نکردند و برای از دست ندادن بازار خود آن را به تدریج اعمال کردند./تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ایول حاج ابرام!💪
قدرت تخریب ۱۰ از ۱۰
اونم تو زمین حریف😎✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣️ استاد حسن عباسی
🔰 پیامی برای مدعیان فوتبال
🔴 فوتبالیست ها چگونه زندگی می کنند ؟؟؟
═══✼🍃🌹🍃✼═══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️به زودی افراد مهمی در اسرائیل ترور خواهند شد.
💢 یک طرح امنیتی پیچیده ۶٠ روزه پر چالش حاوی حمله های سایبری، ترور، انفجار، آتش سوزی، سرقت، آشوب و.... برای دستگاه امنیتی رژیم کودک کش صهیونیستی تدارک دیده شده است.
دوماه پیش رو(اکتبر،نوامبر) در جریان اعیاد یهودی اتفاقات و حوادث امنیتی متعددی در سرتاسر سرزمین های اشغالی فلسطین رخ خواهد داد.
💢 به مرحله تهدیدات علنی رسیده ایم...
▪️ کشتن حیوانات موذی
🔹سؤال:👇
کشتن حیوانات موذی ازجمله مورچه، سوسک و مارمولک چه حکمی دارد؟ کشتن و یا آزار رساندن بدون قصد به آنها چطور؟ حشرات موذی که کشتن آنها جایز است کدامها هستند؟
✅پاسخ:👇
یک قانون و حکم کلی این است که حیواناتی که اذیت نمیکنند و آزاری نمیرسانند را آزار نرسانید.
🔘اما این حکم کلی استثنا هم دارد👇
نمیتوانیم بگوییم هیچ حیوانی را نکشید. حالا ممکن است مورچههای داخل خانه آزار میرسانند، خب اگر اذیت میکنند کشتن آنها اشکالی ندارد؛ اگرچه سوزاندن حیوانات نهی شده است.
🔘دربارهی سوسک، مگس و مارمولک هم همینطور است؛ حتی ممکن است آزار و اذیت آنها ظاهری هم نباشد، اما ناقل میکروب باشند و سبب بیماری بشوند که این هم خودش یک نوع آزار است. بنابراین ازبینبردن حیوانات موذی اشکالی ندارد.
✳️اما اگر فردی بدون قصد کشتن، مثلاً حواسش نبود و پایش را گذاشت روی یک حیوان بیآزاری و آن حیوان کشته شد، او مرتکب گناه نشده است؛ اگرچه مراقبتکردن خوب است.
⏪اما اینکه کدامیک از حیوانات یا حشرات موذی هستند و کشتنشان جایز است برمیگردد به تشخیص خود افراد. این حیوانات زیاد هستند؛ چه آنهایی که آزار معمولی ظاهری متعارف میرسانند و چه آنهایی که آزارشان در ظاهر نیست اما ناقل بیماری و میکروب هستند.
🌷بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
🌷 فریاد اعتراض قرآن برسر 9 نفر
🌷1.وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ............۱هُمَزَه
وای بر هر عیبجوی مسخرهكنندهای!
🌷2.ویل لکل افاک اثیم..........7و8جاثیه
وای بردروغگوی گناهکار،که آیات قرآن را انکارمیکند
🌷3.ویل للمطففین.................1 مطففین
وای بر کم فروشان؛آنان که کم کار میگذارند
🌷4.ویل للکافرین من عذاب شدید..2ابراهیم
وای برکافرین که عذاب شدیدمیشوند
🌷5.فَوَيْلٌ لِلْقَاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ مِنْ ذِكْرِ اللَّهِ أُولَٰٓئِكَ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ.................22 زمر
وای بر آنان که دربرابر ذکر خدا، قساوت قلب دارند
🌷6.ویل للمشرکین.وای برمشرکین.....6 فصلت
🌷7. ویل للذین ظلموا.وای برستمگران.65 زخرف
🌷8.ویل للمصلین............ماعون
وای برآنانکه گاهی نمازمیخوانندوگاهی نمیخوانند
🌷9.ویل للذین یکتبون بایدیهم....79 بقره
وای برآنان که دروغ به خدا نسبت میدهند
#ویل_لکل_همزه_لمزه
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
🔶تفسیر «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
(۸)
🔸الرَّحمنِ الرَّحیمِ:
دو واژه رحمان و رحيم كه در ماده مشترك است، بر اثر تفاوت در هيئت و ساختار لفظى، داراى دو معناى مختلف است: رحمان بر وزن فَعلان و براى مبالغه است و وزن فَعلان بر فراوانى و سرشار بودن دلالت دارد؛ مانند: غَضبان كه به معناى سرشار از خشم است. پس رحمان مبداء سرشار از رحمت است و رحمت رحمانيه ذات اقدس الهى همان رحمت فراگير و مطلقى است كه همه ممكنات را فرا گرفته و برمؤمن و كافر افاضه مى شود؛
و اما رحيم بر وزن فَعيل و صفت مشبهه است كه بر ثُبات و بَقاء دلالت دارد و به تناسب هيئت خاص آن به معناى مبدئى است كه رحمتى ثابت و راسخ دارد كه از گسترش كمِّى به ميزان رحمت رحمانيه برخوردار نيست و اين همان رحمت خاصى است كه تنها بر مؤ منان افاضه مى شود: "و كان بالمؤ منين رحيما".(آیه ۴۳ سوره احزاب)
📚آیت الله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، ج۱، ص۲۸۱
التماس دعا
یوسف شیخ
🔸🔸🔸🔸🔸
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
3648766_40kb.mp3
1.16M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
📖 تلاوت نور
❇️تلاوت ترتیل صفحه ای قرآن کریم
🌼امروز، صفحه ۱۳۷: ۞ وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ لِأَبِيهِ آزَرَ...
🎙استاد پرهیزکار
🕧 زمان: ۲دقیقه و ۲۵ ثانیه
🔸🔸🔸
🔸🔸
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مسئولین دانشگاه تهران اينبار چه توضیحی خواهند داشت؟!
مسئولین دانشگاه گفتند دفاع از پایان نامه لیلا حسین زاده تو جلسه غیررسمی بوده و این دانشجو اخراج شده بوده.
ولی تو این فیلم ظاهرا جلسه رسمی و طبق روال سایر جلسات دفاع است.