هدایت شده از المُقاوَمَةُ
خط مقاومت هدف است و نشانه است
نقشه یکیست؛ غزه و کرمان بهانه است
از زائران تربت او هم به وحشتاند
چون راه حاجقاسم ما فاتحانه است
#شهدای_کرمان
16.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر امروز حوزهی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفهی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضهای میشویم که جبرانش بهآسانی ممکن نیست؛ نمیگویم محال است امّا بهآسانی ممکن [نیست] و دچار استحالهی فرهنگی میشویم. اگر لاسمحالله استحالهی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلیای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛ قضیّه این است.
🗓 بیانات در دیدار جمعی از مبلغان و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور؛ ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
یک داستانى را مولوى نقل میکند که داستانى سمبلیک است، رمزى است، امّا هروقت من این داستان یادم میآید، به خودم میلرزم و به خدا پناه میبرم.
میگوید در یک شهرى که هم مسلمانها در آن زندگى میکردند هم مسیحیها، یک مؤذّن بدصدایى وارد محلّهی مسلمانها شد و چند وعده اذان گفت. خیلى اذان را بد میگفت. یک روز یک مرد نصرانى از آن محلّهی دیگر آمد به محلّهی مسلمانها؛ گفت این مؤذّن شما کجا است؟ گفتند چهکارش دارى؟ گفت میخواهم از او تشکّر کنم، [چون] یک مشکل بزرگ ما را حل کرد.
راهنماییاش کردند، مؤذّن را پیدا کرد، بنا کرد از او تشکّر کردن. گفت چرا از من تشکّر میکنى؟ گفت تو حقّى بر گردن من دارى که هیچ کس چنین حقّى بر گردن من ندارد! جریان از این قرار است که من دختر جوانى در خانه دارم، مدّتى بود محبّت اسلام به دلِ این دختر جوان افتاده بود و تمایل داشت به مسلمانى. هر کار میکردیم کلیسا بیاید نمیآمد؛ در مراسم ما شرکت نمیکرد، به عقاید ما بیاعتنائى میکرد. ما عاجز شده بودیم که چه بکنیم، در کار این دختر درمانده بودیم.
دو سه روز پیش که تو اذان گفتى صداى تو را این دختر شنید. گفت: این چیست؟ این صداى کریه از کجا است؟ گفتیم این اذان مسلمانها است. از آن لحظه ما راحت شدیم؛ بکلّى محبّت اسلام از دل این دختر رفت؛ برگشته و عادّى دارد زندگى میکند، کلیسا میآید، مراسم را انجام میدهد؛ من مدیون تو هستم. تو بودى که دختر ما را به ما برگرداندى!
بارها من به خودم و به دوستانم میگویم: ما آن مؤذّن بدصدا نباشیم که عشق به اسلام را در دلها فروبنشانیم و به استفهام عظیمى که در دنیا براى معرفت اسلام به وجود آمده، پاسخ منکر و زشتى بدهیم. این وظیفهی ما است؛ چه کسى در دنیا چنین مسئولیّتى دارد؟
🗓 بیانات در دیدار مدرّسان، فضلا و طلّاب حوزهی علمیّهی مشهد؛ ۱۳۶۸/۴/۲۰
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
هدایت شده از رهبر حوزهها
📌 ۲ نیاز حکومت اسلامی که حوزه باید تامین کند؛
در طول تاریخ بعد از حکومت امیرالمؤمنین و امام مجتبی علیهماالصّلاة والسلام، دیگر حکومتی با این خصوصیّات، متکّی بر احکام و مقرّرات دینی تا امروز تشکیل نشده است.
این اوّلین بار است که حکومتی بر اساس قرآن تشکیل میشود و جامعهای اسلامی - با همه مشکلات و زحماتی که این کار داشته و دارد - به وجود آمده است.
این نظام و حکومت الهی، برای عمل، اوّلاً به معارف و مقرّرات اسلامی احتیاج دارد. ثانیاً در برخی از جاها به اشخاصی برای اداره بعضی از امور این نظام نیاز است که بایستی این دو نیاز را حوزهها تأمین کنند.
البته منظور این نیست که بایستی همه امور یا امور مهم را علما به دست گیرند؛ خیر. همه مؤمنین و صلحا و اهل فکر و اهل تحقیق در جای خودشان قرار دارند. برای کارهای گوناگون در کشور متخصّصینی وجود دارد که آنها را انجام میدهند. بعضی از کارها هم وجود دارد که بایستی علمای دین آنها را متصدّی شوند؛ این اشخاص را هم باید حوزه علمیّه تربیت کند.
پس اگر نیاز جامعه و حکومت اسلامی و اقامه آن مطرح است، میبایست حوزه علمیّه آن را تأمین کند. چنانچه جامعهای بیدین شد، طبیعتاً احساس نیاز به علما نمیکند؛ اما وقتی جامعه متدّین است، به علما و معلّمین اخلاق و دین و معارف احساس نیاز میکند.
🗓 بیانات در آغاز درس خارج فقه؛ ۱۳۷۴/۰۶/۱۴
کانال رهبر حوزهها 🔗 @Khamenei_Hawzah
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
بدانید جوانان عزیز! طلاب عزیز! فضلای جوان! بدانید که این آیهی مبارکه: «فامّا الزّبد فیذهب جفاء و امّا ما ینفع النّاس فیمکث فی الارض»،(*) امروز مصداق تام و تمامی در زمان شما دارد و این را شما خواهید دید. به فضل الهی خواهید دید که «و امّا ما ینفع النّاس فیمکث فی الارض»، این بنای استوار که هندسهی آن الهی است، بنای آن هم با دست یک مرد الهی است، بقاء آن هم با ارادهی این ملت عظیم و با ایمان این ملت عظیم است، استوار خواهد ماند و انشاءاللَّه این درخت روزبهروز ریشهدارتر خواهد شد و خواهید دید که این مخالفان، این کسانی که با این بنا، با این حق و حقیقت مخالفت میکنند، «فیذهب جفاء»؛ اینها در مقابل چشم شما انشاءاللَّه نابود خواهند بود.
*) رعد: ۱۷؛ «... اما کف بیرون افتاده از میان میرود، ولی آنچه به مردم سود میرساند، در زمین [باقی] میماند...»
🗓 بیانات در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون؛ ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
طلبهی روشنفکر امروزی حق ندارد بگوید که «آقا، ول کن این حرفها را، [این] درسها را»؛ نه، باید درس خواند؛ بیمایه [فطیر است]. زمان مبارزات که ما مثلاً مکاسب میگفتیم، کفایه میگفتیم، بعضی از طلبههای پُرشور داغ دُور و بَر ما بودند در مشهد که واقعاً هم مبارزه میکردند، [امّا] گاهی میشنفتم میگویند «آقا، این چیست؟»؛ من به آنها میگفتم اگر [این بحثها را] نکنید، بعد نمیتوانید به درد نظام اسلامی بخورید، نمیتوانید استفاده کنید، نمیتوانید به مردم چیزی یاد بدهید. این است که درس خواندن، یک مسئله است.
🗓 بیانات در دیدار طلاب حوزههای علمیه ؛ ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
بیش از هزار سال است که جامعهی علمی و روحانیت شیعه، بهطور رسمی در دنیای اسلام مشغول کار است. یعنی از دوران آغاز فقاهت تا امروز، حدود یازده قرن، علما و فقهای ما و شاگردان آنها و مبلغین دین، در مراتب و درجات مختلف تلاش و کار کرده و زحمت کشیدهاند و محصول زحمات آنها، هزاران جلد کتاب راجع به فقه و تفسیر و حدیث و معارف و فلسفه است که در اختیار ماست. نتیجهی مهمتر کار آنها، میلیونها مسلمان معتقد به اهل بیت و مکتب اهل بیت است که در طول این سنین متمادیه، زندگی کردهاند، عبادت خدا کردهاند، کار و تلاش کردهاند و رفتهاند.
امروز، ما قطعهی دیگری از همین نوار تاریخی هستیم که اگر خیلی همت و هنر کنیم، در زمینهی کار با اخلاص دینی که آن بزرگان کردهاند، شاید بعضی از ما بتوانیم شبیه آن کارها، یا در آن حال و هوا، کارهایی انجام دهیم. از شیخ طوسی و شیخ مفید بگیرید تا همین علمای متأخر زمان و بزرگان و مراجع، ما قطعهی کوچکی از این سلسلهی باعظمت تاریخی هستیم. منتها از نگاهی دیگر، شاید اینطور به نظر برسد که اگر در این برهه از زمان، علی وجهه و کما هو حقه، کار کنیم، احتمالاً بتوانیم ادعا کنیم که نتیجهی کار امروز جامعهی علمی و دینی شیعه، به یک حساب میتواند با همهی کاری که توسط روحانیت شیعه در طول تاریخ انجام شده، معادل شود. البته به شرط اصلیای که عرض شد. یعنی این کار را کما هو حقه و علی وجهه الصحیح انجام دهیم.
🗓 بیانات در جمع علما و روحانیون استان چهارمحال و بختیارى در شهرکرد؛ ۱۳۷۱/۷/۱۵
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
در شأن روحانیت همین بس که در احادیث متقن علمای دین به عنوان ورثه انبیاء شمرده شدهاند.
🗓 بیانات دیدار علماء، فضلا و روحانیون کشور با رهبر انقلاب در مشهد مقدس؛ ۱۳۸۶/۰۲/۲۶
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
عقیده راسخ دارم که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برخواسته از وجهه مردمی و عمیق علما در طول تاریخ بود و این وجهه را علما به خاطر علم و پارسایی پیدا کردند و ما هم باید علم خودمان را تأمین کنیم و هم پارسا باشیم که این دو لازمه توفیقات آینده روحانیت است.
🗓 بیانات دیدار علماء، فضلا و روحانیون کشور با رهبر انقلاب در مشهد مقدس؛ ۱۳۸۶/۰۲/۲۶
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
بین شأن و مسئولیت یک رابطه مستقیم برقرار است. مسئولیت روحانیت برای جامعه علمی و دینی اسلام عیناً مسئولیت انبیاء است.
🗓 بیانات دیدار علماء، فضلا و روحانیون کشور با رهبر انقلاب در مشهد مقدس؛ ۱۳۸۶/۰۲/۲۶
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ @khamenei_hawzah