eitaa logo
خانه حبیب (کانون وابستگان قم)
1.7هزار دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
574 فایل
کانال اطلاع رسانی وابستگان سپاه استان قم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کشکول
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خرید ۱۵هزار پهپاد شاهد توسط چین یکی از مهندسین پهپادی در پارک ملی هوافضای سپاه: چین ١۵هزار پهپاد شاهد ١٣۶ با موتورهای مختلف به ایران سفارش داده است.
👌👌 توجه توجه با توجه به لزوم داشتن آمار و اطلاعات دقیق شغلی از فرزندان عزیز بازنشسته 👈 در راستای رایزنی با ادارات٬ سازمان ها٬ کارخانجات و . . . جهت بکارگیری و استخدام هدفمند؛👇 به اطلاعیه درج شده در گروه توانمندسازی وابستگان قم توجه نمایید.👇👇 ❌ گروه تخصصی # توانمندسازی وابستگان قم 👇 https://eitaa.com/joinchat/770113585C4fed686077 🌹🌹🌹🌹 مدیریت توانمندسازی و کارآفرینی کانون استان قم
هدایت شده از کشکول
15.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارهای خوبی که رسانه‌های دشمن و هم پیاله‌های داخلی‌شون اجازه نمیدن به گوش مردم برسه
10.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام:«حجاب و دین باعث عقب افتادگی کشور ماست؟» اظهارات جالبی را به زبان آورد که مورد توجه کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. ببینید ضرر نمی‌کنید😳😳
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌴🕋 هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌹 «وَإِذْ قَالَ مُوسَىَ لِفَتَاهُ لَا أَبْرَحُ حَتَّىَ أَبْلُغَ مَجْمَعَ الْبَحْرَيْنِ أَوْ أَمْضِيَ حُقُبًا» و به خاطر بیاور هنگامی را که موسی به دوست خود گفت: دست از جست‌وجو برنمی‌دارم تا به محل تلاقی دو دریا برسم؛ هر چند مدت طولانی به راه خود ادامه دهم! (سوره مبارکه کهف/ آیه ۶۰) 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🕋 ❇ تفســــــیر مفسران، در شأن نزول آیات بعدی، نقل کرده اند جمعى از قریش خدمت پیامبر(صلى الله علیه وآله) رسیده از عالمى که موسى(علیه السلام) مأمور به پیروى از او شد، سؤال کردند، آیات فوق نازل شد. اصولاً، سه ماجرا در این سوره (سوره کهف آمده) که هر سه از یک نظر هماهنگ است: ماجراى اصحاب کهف که قبل از این گفته شد، داستان موسى و خضر، و داستان ذو القرنین که بعد از این مى آید. این هر سه ماجرا ما را از افق زندگى محدودمان یعنى آنچه به آن خو گرفته و عادت کرده ایم، بیرون مى برد و نشان مى دهد نه عالم محدود به آن است که ما مى بینیم، و نه چهره اصلى حوادث، همیشه آن است که ما در برخورد اول درمى یابیم. داستان اصحاب کهف سخن از جوان مردانى مى گفت که براى حفظ ایمانشان پشت پا به همه چیز زدند و سرانجام آن چنان زندگى عجیبى پیدا کردند که براى همه مردم آموزنده شد و در ماجراى موسى و خضر، یا به تعبیر دیگر عالم و دانشمند زمانش، به صحنه شگفت انگیزى برخورد مى کنیم که نشان مى دهد حتى یک پیغمبر اولو العزم که آگاه ترین افراد به محیط خویش است، باز دامنه علم و دانشش در بعضى از جهات محدود است و به سراغ معلمى مى رود که به او درس بیاموزد، او هم درس هائى که هر یک از دیگرى عجیب تر است به او یاد مى دهد، و چه نکته هاى بسیار مهمى که در مجموعه این داستان نهفته شده است. در این آیه، مى گوید: به خاطر بیاور هنگامى که موسى به دوست و همراه خود گفت: من دست از طلب برنمى دارم تا به مجمع البحرین برسم هر چند مدتى طولانى به راه خود ادامه دهم (وَ إِذْ قالَ مُوسى لِفَتاهُ لا أَبْرَحُ حَتّى أَبْلُغَ مَجْمَعَ الْبَحْرَیْنِ أَوْ أَمْضِیَ حُقُباً). منظور از فَتاه در اینجا طبق گفته بسیارى از مفسران، و بسیارى از روایات، یوشع بن نون مرد رشید، شجاع و با ایمان بنى اسرائیل است و تعبیر به فتى (جوان) ممکن است به خاطر همین صفات برجسته و یا به خاطر خدمت به موسى(علیه السلام) و همراهى و همگامى با او بوده باشد. مجمع البحرین به معنى محل پیوند دو دریا است، در این که اشاره به کدام دو دریا است، میان مفسران گفتگو است، و روى هم رفته، سه عقیده معروف در اینجا وجود دارد: 1 ـ منظور، محل اتصال خلیج عقبه با خلیج سوئز است. مى دانیم دریاى سرخ در شمال، دو پیشرفتگى یکى به سوى شمال شرقى، و دیگرى به سوى شمال غربى دارد که اولى خلیج عقبه را تشکیل مى دهد، و دومى خلیج سوئز را و این دو خلیج در قسمت جنوبى به هم مى پیوندند، و به دریاى سرخ متصل میشوند. 2 ـ منظور، محل پیوند اقیانوس هند با دریاى سرخ است که در باب المندب به هم مى پیوندند. 3 ـ محل پیوستگى دریاى مدیترانه (که نام دیگرش دریاى روم و بحر ابیض است) با اقیانوس اطلس یعنى، همان محل تنگه جبل الطارق که نزدیک شهر طنجه است. ولى تفسیر سوم، بسیار بعید به نظر مى رسد; زیرا فاصله میان محل زندگى موسى(علیه السلام) با جبل الطارق آن قدر زیاد است که از طریق عادى آن زمان رفتن موسى(علیه السلام) به آنجا شاید ماه ها طول مى کشید. احتمال دوم، هر چند فاصله کمترى را دربرمى گیرد، ولى آن هم در حد خود زیاد است; زیرا از شام تا جنوب یمن فاصله نسبتاً زیادى وجود دارد. اما احتمال اول که نزدیک ترین فاصله را به محل زندگى موسى(علیه السلام) دارد (از شام تا خلیج عقبه راه زیادى نیست) از همه تفاسیر نزدیکتر به نظر مى رسد; چرا که از آیات فوق، نیز اجمالا ًاستفاده مى شود، موسى(علیه السلام) راه زیادى را طى نکرده، هر چند آماده بود براى رسیدن به این مقصود، به همه جا سفر کند (دقت کنید). در بعضى از روایات نیز اشاره اى به این معنى دیده مى شود. کلمه حُقُب به معنى مدت طولانى است که بعضى آن را به ۸۰ سال تفسیر کرده اند و منظور موسى(علیه السلام) از ذکر این کلمه این بوده است که من دست از تلاش و کوشش خود براى پیدا کردن گم شده ام، برنخواهم داشت، هر چند سال ها به این سیر خود ادامه دهم. از مجموع آنچه در بالا گفته شد، آشکارا پیدا است که موسى(علیه السلام) به سراغ گمشده مهمى مى رفت، و در به در دنبال آن مى گشت، عزم خود را جزم و تصمیم خویش را راسخ کرده بود که تا مقصود خود را پیدا نکند از پاى ننشیند. گمشده اى که موسى(علیه السلام) مأمور یافتن آن بود، در سرنوشتش بسیار اثر داشت و فصل تازه اى در زندگانى او مى گشود. آرى، او به دنبال مرد عالم و دانشمندى مى گشت که مى توانست
حجاب ها و پرده هائى را از جلو چشمش کنار زند، حقایق تازه اى را به او نشان دهد، و درهاى علوم و دانش هائى را به رویش بگشاید. و به زودى خواهیم دید که او براى پیدا کردن محل این عالم بزرگ، نشانه اى در دست داشت و به دنبال آن نشانه در حرکت بود. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۶۰ سوره مبارکه کهف) 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🕋
🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🌴🕋 هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌺بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌺 «فَلَمَّا بَلَغَا مَجْمَعَ بَيْنِهِمَا نَسِيَا حُوتَهُمَا فَاتَّخَذَ سَبِيلَهُ فِي الْبَحْرِ سَرَبًا» (ولی) هنگامی که به محل تلاقی آن دو دریا رسیدند، ماهی خود را (که برای تغذیه همراه داشتند) فراموش کردند؛ و ماهی راه خود را در دریا پیش گرفت (و روان شد). (سوره مبارکه کهف/ آیه ۶۱) 🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🌴🕋 ❇ تفســــــیر به هر حال، هنگامى که به محل پیوند آن دو دریا، رسیدند ماهى اى را که همراه داشتند فراموش کردند (فَلَمّا بَلَغا مَجْمَعَ بَیْنِهِما نَسِیا حُوتَهُما). اما عجب این که ماهى راه خود را در دریا پیش گرفت و روان شد (فَاتَّخَذَ سَبِیلَهُ فِی الْبَحْرِ سَرَباً). در این که آیا این ماهى که ظاهراً به عنوان غذا تهیه کرده بودند، ماهى بریان یا نمک زده یا ماهى تازه بوده که معجزآسا زنده شد و در آب پرید و حرکت کرد، میان مفسران گفتگو بسیار است. در تعدادی از کتب تفاسیر نیز، سخن از وجود چشمه آب حیات در آن منطقه و پاشیده شدن مقدارى از آن بر ماهى، و جان گرفتن ماهى، به میان آمده، ولى این احتمال نیز وجود دارد که ماهى هنوز کاملاً نمرده بود; زیرا هستند ماهى هائى که بعد از خارج شدن از آب مدت قابل ملاحظه اى به صورت نیمه جان باقى مى مانند، و اگر در این مدت در آب بیفتند، حیات عادى خود را از سر مى گیرند. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۶۱ سوره مبارکه کهف) 🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🌴🕋
هدایت شده از هنرنامه قم
📝فراخوان مسابقه ملی عکس نوشت ▫️باموضوع: عفاف و حجاب ▪️(عکس با موضوع عفاف و حجاب به همراه پیام های متنی زیبا) جوایز برگزیدگان: به ٧برگزیده مبلغ١٠میلیون ریال و١۴اثر جوایز ارزنده دیگر اهدا می گردد ⌚مهلت ارسال آثار تا ٣١ مردادماه ▪️ارسال آثار در ایتا و اینستاگرام به آدرس @farhangh_efaf_1400 و یا واتساپ به شماره 09930716274 ☑️eitaa.com/honarname_qom ☑️t.me/honarnameqom ☑️instagram.com/honarname_qom ☑️http://qom.basijhonarmandan.ir ☑️https://rubika.ir/honarname_qom
✅💐🌸🌺نحوه خواندن نماز یکشنبه های ماه ذی القعده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿🌴🕋 هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌹 «فَلَمَّا جَاوَزَا قَالَ لِفَتَاهُ آتِنَا غَدَاءَنَا لَقَدْ لَقِينَا مِن سَفَرِنَا هَذَا نَصَبًا» هنگامی که از آن‌جا گذشتند، (موسی) به یار همسفرش گفت: «غذای ما را بیاور، که سخت از این سفر خسته شده‌ایم!» (سوره مبارکه کهف/ آیه ۶۲) 🌱🥀🌱🥀🌱🥀🌱🥀🌱🥀🌱🥀🌱🥀🌴🕋 ❇ تفســــــیر سرانجام موسى(علیه السلام) و همسفرش از محل تلاقى دو دریا (مجمع البحرین) گذشتند، (طول سفر و خستگى راه، گرسنگى را بر آن‌ها چیره کرد، در این هنگام موسى(علیه السلام) به خاطرش آمد که غذائى به همراه آورده اند)، به یار همسفرش گفت: غذاى ما را بیاور که از این سفر، سخت خسته شده ایم (فَلَمّا جاوَزا قالَ لِفَتاهُ آتِنا غَداءَنا لَقَدْ لَقِینا مِنْ سَفَرِنا هذا نَصَباً). غَداء به غذائى گفته مى شود که در آغاز روز یا وسط روز، مى خورند (صبحانه یا نهار) ولى از تعبیراتى که در کتب لغت آمده است، چنین استفاده مى شود: در زمان هاى گذشته غداء را تنها به غذائى مى گفتند که در آغاز روز مى خوردند (زیرا از غُدْوَه گرفته شده که به معنى آغاز روز است) در حالى که در عربى امروز، غداء و تغدى به معنى ناهار و ناهار خوردن است. به هر حال، این جمله نشان مى دهد که موسى(علیه السلام) و یوشع راهى را پیمودند که عنوان سفر بر آن اطلاق مى شد، ولى همین تعبیرات نشان مى دهد که این سفر چندان طولانى نبوده است. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۶۲ سوره مبارکه کهف) 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌴🕋