محمدتقی عبداللهی:
نصر من الله و فتح قریب
وما النصر الا من عند الله
ان تنصرالله ینصرکم
خرمشهر را خدا آزاد کرد ،،،،،
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه
یوم الله سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی را به همه ملت ایران و مقام معظم فرماندهی کل قوا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و ایثارگران و خانواده های محترم شهدا تبریک می گوییم
نثار ارواح مطهر شهیدان افتخار آفرین عملیات بیتالمقدس فاتحان خرمشهر صلوات
هدایت شده از علی کهن
✨🌷
بچهها اگر شهر سقوط کرد،
آن را دوباره فتح می کنیم
مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند . .💔!'
#شهیدمحمدجهانآرا
#شبتون_شهدایی
#شهدا۰۱۲۰
🦋🦋🦋
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🕋
هر صبح یک آیه:
🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺
🌹بسمالله الرحمن الرحیم 🌹
«وَرَأَىَ الْمُجْرِمُونَ النَّارَ فَظَنُّوا أَنَّهُم مُّوَاقِعُوهَا وَلَمْ يَجِدُوا عَنْهَا مَصْرِفًا»
و گنهکاران، آتش (دوزخ) را میبینند؛ و یقین میکنند که با آن درمیآمیزند، و هیچ گونه راه گریزی از آن نخواهند یافت.
(سوره مبارکه کهف/ آیه ۵۳)
🌾🍃🌾🍃🌾🌾🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃🕋
❇ تفســــــیر
آیه مورد بحث، سرانجام کار پیروان شیطان و مشرکان را چنین بیان مى کند: در آن روز، گنهکاران آتش دوزخ را مى بینند (وَ رَأَى الْمُجْرِمُونَ النّارَ).
و آتشى که هرگز آن را باور نکرده بودند در برابر چشمان آنها آشکار مى شود.
در اینجا پى به اشتباهات گذشته خود مى برند و یقین مى کنند که در آتش
ورود خواهند کرد و هم آتش در آنها! (فَظَنُّوا أَنَّهُمْ مُواقِعُوها).
و نیز به یقین مى فهمند هیچ گونه راه گریز از آن نخواهند یافت (وَ لَمْ یَجِدُوا عَنْها مَصْرِفاً).
نه معبودهاى ساختگى شان به فریادشان مى رسند، نه شفاعت شفیعان درباره آنها مؤثر است، و نه با کذب و دروغ و یا توسل به زر و زور مى توانند از چنگال آتش دوزخ، آتشى که اعمالشان آن را شعلهور ساخته رهائى یابند.
توجه به این نکته لازم است که جمله ظَنُّوا گر چه از ماده ظنّ است، ولى در اینجا و بسیارى موارد دیگر، به معنى یقین به کار مى رود
ضمناً، کلمه مُواقِعُوها از ماده مواقعه به معنى وقوع بر یکدیگر است اشاره به این که هم آنها بر آتش مى افتند، و هم آتش بر آنها، هم آتش در آنها نفوذ مى کند و هم آنها در آتش; چرا که در آیات دیگر قرآن خوانده ایم گنهکاران خود هیزم آن آتشند
(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۵۳ سوره مبارکه کهف)
🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🕋
16.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصویر برداری زنده و شکار تصویری سامانه های موجود در نمایشگاه " آسمان اقتدار " توسط پهپاد ایرانی (شاهد 129 )
نمونه ای از این پهپاد در نمایشگاه موجود بوده و عزیزانی که علاقه مند به دیدن این پهپاد عملیاتی از نزدیک می باشند جهت حضور اقدام نمایند .
#ساخت_ایران
#نمایشگاه_آسمان_اقتدار
#نیروی_هوافضای_سپاه
#جهاد_تبیین
@aseman_eghtedar
هدایت شده از روح الله...
7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂 گلبرگ سرخ لالهها
شعر: مرحومه سپیده کاشانی
با اجرای
استاد حسام الدین سراج سال ۱۳۶۱
بیاد دلاور مردان عملیات فتح خرمشهر
🌷شادی روح مطهر شهدا صلوات
هدایت شده از Saeid
7.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷دیدنی تر از این نمی شه بسیار زیبا وافتخار آفرین .👏
هر صبح یک آیه:
🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺
🌹بسمالله الرحمن الرحیم 🌹
«وَلَقَدْ صَرَّفْنَا فِي هَذَا الْقُرْآنِ لِلنَّاسِ مِن كُلِّ مَثَلٍ وَكَانَ الْإِنسَانُ أَكْثَرَ شَيْءٍ جَدَلًا»
و در این قرآن، از هر گونه مثلی برای مردم بیان کردهایم؛ ولی انسان بیش از هر چیز، به مجادله میپردازد!
(سوره مبارکه کهف/ آیه ۵۴)
❇ تفســــــیر
این آیات، یک نوع نتیجه گیرى از مجموع بحث هاى گذشته و نیز اشاره اى به بحث هاى آینده است.
آیه مى گوید: ما در این قرآن براى مردم، هر گونه مثلى را بیان کردیم (وَ لَقَدْ صَرَّفْنا فِی هذَا الْقُرْآنِ لِلنّاسِ مِنْ کُلِّ مَثَل).
از تاریخ تکان دهنده گذشتگان نمونه هاى مختلفى آوردیم، از حوادث دردناک زندگى آنها و خاطره هاى تلخ و شیرین تاریخ، در گوش مردم فرو خواندیم و آن قدر مسائل را زیر و رو کردیم، تا دل هائى که آماده پذیرش است، پذیراى حق گردد، و بر سایرین نیز اتمام حجت شود، و جائى براى ابهام باقى نماند.
ولى با این حال، گروهى طغیانگر و سرکش، هرگز ایمان نیاوردند; چرا که انسان بیش از هر چیز به جدل مى پردازد (وَ کانَ الاْ ِنْسانُ أَکْثَرَ شَیْء جَدَلاً).
صَرَّفْنا از ماده تصریف به معنى تغییر و دگرگون ساختن و از حالى به حال دیگر درآوردن است، هدف، از این تعبیر، در آیه فوق آن است که ما در لباس هاى گوناگون و چهره هاى مختلف و به هر زبانى که امکان تأثیر در آن بوده، با مردم سخن گفته ایم.
جَدَل به معنى گفتگوئى است که بر اساس نزاع و تسلط بر دیگرى صورت گیرد، و بنابراین مجادله به معنى آن است که دو نفر در برابر هم به جر و بحث و مشاجره برخیزند.
این کلمه در اصل ـ به طورى که راغب مى گوید ـ از جَدَلْتُ الْحَبْلَ (طناب را محکم تابیدم) گرفته شده است، گوئى کسى که چنین سخنانى مى گوید، مى خواهد طرف مقابل را به زور از افکارش بپیچاند.
بعضى نیز گفته اند: اصل جدال به معنى کشتى گرفتن و دیگرى را بر زمین افکندن است که در مشاجرات لفظى نیز به کار مى رود.
ولى، منظور از انسان در اینجا انسان هاى تربیت نایافته است، و نظیر آن در قرآن فراوان است در این زمینه بحث مشروحى ذیل آیه 12 سوره یونس آورده ایم.
(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۵۴ سوره مبارکه کهف)