📋 فهرست مطالب منتشر شده در موضوع:
⬅️ ⬅️ ⬅️ #باورهای_دینی ➡️ ➡️ ➡️
💠💠مجموعه سبک زندگی اسلامی💠💠
🔸به رنگ خدا؛ شرح رفتار «شما» و «خدا»؛ جلد۱
https://eitaa.com/khaneh_emam/135
🔸روایتی از روح؛ شرح رفتار «شما» با «روح»؛ جلد۲
https://eitaa.com/khaneh_emam/156
🔸از جنس خاک؛ شرح رفتار «تو» با «جسم»؛ جلد۳
https://eitaa.com/khaneh_emam/170
🔸از جنس خاک؛ شرح رفتار «شما» با «ظاهر»؛ جلد۴
https://eitaa.com/khaneh_emam/180
🔸در جستجوی آرامش؛ شرح رفتار «شما» با «ازدواج»؛ جلد۵
https://eitaa.com/khaneh_emam/218
🔸خانه انس؛ شرح رفتار «شما» با «خانواده»؛ جلد۶
https://eitaa.com/khaneh_emam/228
🔸ساکنان شهر اخلاق؛ شرح رفتار «شما» با «مردم»؛ جلد۷
https://eitaa.com/khaneh_emam/233
🔸استمرار نهضت؛ شرح رفتار «شما» با «حکومت اسلامی»؛ جلد۸
https://eitaa.com/khaneh_emam/240
39.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینیم
دوره "مهارت مدیریت فرهنگی"
جلسه پنجم: علل گریز از مذاکره
زمان مورد نیاز 5دقیقه
استاد آتشین صدف
در این جلسه علل زیر تبیین میگردد:
الف) عادت نداشتن به گفتگو
ب) ترس از نتیجه مذاکره
ج) بی حوصلگی از مذاکره
د) ارتباط با دیگران اولویت مان نیست
ه) عدم مهارت در مذاکره
————————————
این دوره توسط "مرکز توانمندسازی یارا" تولید شده و برای نخستین بار از طریق این کانال نشر داده می شود.
————————————
#مهارت_مدیریت_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
📌 اولین گفتگوی زندهی دوطرفه طرح مجازی #زنجیره_تواصی
با حضور حجج اسلام و المسلمین
🔹 #علیرضا_پناهیان
و
🔹 #علی_سرلک
💯 امشب به صورت زنده در کانال #روبیکا
@TablighMajazy
🔸 محیط اصلی عملیات در روبیکا؛
به آدرس👇
https://rubika.ir/tablighmajazy
🔸 سایت :
http://tablighmajazi.com
11.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینیم
📌مساجد را محکم نگه دارید
شما باید پستهای خودتان را محکم نگه دارید. ائمه جماعت باید این مساجد را محکم نگه دارند، و خطبا باید منابر را محکم نگه دارند، و فقه را در حوزههای علمیه مثل قم و مشهد و امثال اینها و همین طور نجف باید فقاهت را حفظ کنند. حوزهها باید حوزه فقاهت باشد. این حوزههای فقاهت بوده است که هزار و چند صد سال این اسلام را نگه داشته. این مشیْای بوده است که از زمان قدیم، از زمان ائمه هدی تا زمان ما، مشیْای بوده است که علمای ما داشتهاند و آن حفظ فقاهت. نباید حالا شما فکر کنید که حالا که باید [در] امور سیاست هم ما دخالت بکنیم، پس به فقاهت کار نداشته باشیم. خیر، باید حوزههای فقاهت به فقه خودشان به همان ترتیبی که سابق بود هیچ تخطی نکنند. به همان ترتیبی که سابق تحصیل میکردید فقه و مقدمات فقه را [تحصیل کنید]، محکم فقاهت را حفظ کنند. و ائمه جماعت محکم مساجد خودشان را و ارشاد ملت را حفظ کنند. و خطبای ملت هم باید منابر خودشان را و موعظههای خودشان را و ارشاد خودشان را حفظ کنند. و در عین حال مراقب اوضاع مملکت خودشان باشند.
امام خمینی (ره)؛ 20 تیر 1359
#امام_تراز
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
دعوتید به "خانه امام"
https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
#بدانیم
🔴 بنا بر نص صریح امام خامنهای، مشارکت حداکثری اولویت اول کشور در انتخابات پیش روست و قطعا تلاش برای رفع شبهات مردم خصوصا قشر متدین اهل مسجد و محل یکی از وظایف مهم امام میباشد.
به همین منظور کانال خانهی امام در نظر دارد مهمترین مسائل و شبهات روزی که ذهن جامعه را درگیر کرده، به همراه پاسخهایی روشن و با ادبیات عامهی مردم، در خدمت شما بزرگوار قرار دهد.
از حضرتعالی خواهشمندیم در راستای ارتقای سطح کیفی مطالب ما را یاری فرمایید.
#مشارکت_حداکثری
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
دعوتید به "خانه امام"
https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
#شبهه ۱
❌ رای نمیدهم؛ چون رای من یعنی مشارکت در گناه مسئولان، یعنی حمایت از ظالم و آخوند فاسد و ...!
مخاطب معتقدانه یا بهانه جویانه فکر میکند اگر مسئولی که به او رای داده انتخاب شود و مثل دیگر ریاست جمهوریها خون مردم را در شیشه بکند، در گناهش شریک است لذا با تحریم انتخابات قصد دارد ذمه خود را بری کند.
پس از بیان مقدمه ای جهت مطالعه ی امام، به شیوه های مختلف پاسخگویی به این شبهه می پردازیم.
#مشارکت_حداکثری
📃جهت مطالعهی امام
شاید در گیر و دار زندگی اهداف و مبانی ابتدایی حکومت اسلامی، کمرنگ و یا به دست فراموشی سپرده شود. اگر کار ریشهای بخواهد صورت گیرد باید انقلابیون مبانی جامعه اسلامی را قوت بخشند و در این راه همت بورزند که اگر این مهم صورت گیرد مابقی اهداف در پیآن تحقق خواهد یافت.
حکومت اسلامی از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطهگری فردی یا گروهی نیست، بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی همکیش و همفکر است که به خود سازمان میدهد تا در روند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهایی (حرکت الی الله) بگشاید. ملت ما در جریان تکامل انقلابی خود از غبارها و زنگارهای طاغوتی زدوده شد و از آمیزههای فکری بیگانه خود را پاک نمود و به مواضع فکری و جهان بینی اصیل اسلامی بازگشت و اکنون بر آن است که با موازین اسلامی جامعه نمونه (اسوه) خود را بنا کند.
بر چنین پایهای، رسالت قانون اساسی این است که زمینههای اعتقادی نهضت را عینیت بخشد و شرایطی را به وجود آورد که در آن انسانها با ارزشهای والا و جهان شمول اسلامی پرورش یابند. قانون اساسی با توجه به محتوای اسلامی انقلاب ایران که حرکتی برای پیروزی تمامی مستضعفین بر مستکبرین بود، زمینه تداوم این انقلاب را در داخل و خارج کشور فراهم میکند. بویژه در گسترش روابط بین المللی، با دیگر جنبشهای اسلامی و مردمی میکوشد تا راه تشکیل امت واحد جهانی را هموار کند (ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فاعبدون) و استمرار به مبارزه در نجات ملل محروم و تحت ستم در تمامی جهان قوام یابد.
با توجه به ماهیت این نهضت بزرگ، قانون اساسی تضمینگر نفی هرگونه استبداد فکری و اجتماعی و انحصار اقتصادی میباشد و در خط گسستن از سیستم استبدادی، و سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان تلاش میکند. (و یضع عنهم اصرهم و الاغلال التی کانت علیهم)
در ایجاد نهادها و بنیادهای سیاسی که خود پایه تشکیل جامعه است بر اساس تلقی مکتبی، صالحان عهدهدار حکومت و اداره مملکت میگردند(ان الارض یرثها عبادی الصالحون) و قانونگذاری که مبین ضابطههای مدیریت اجتماعی بر مدار قرآن و سنت، جریان مییابد.
بنابراین نظارت دقیق و جدی از ناحیه اسلامشناسان عادل و پرهیزگار و متعهد (فقهای عادل) امری محتوم و ضروری است و چون هدف از حکومت، رشد دادن انسان در حرکت به سوی نظام الهی است (و الی الله مصیر) تا زمینه بروز و شکوفایی استعدادها به منظور تجلی ابعاد خداگونگی انسان فراهم آید (تخلقوا باخلاق الله) و این جز در گرو مشارکت فعال و گسترده تمامی عناصر اجتماع در روند تحول جامعه نمی تواند باشد.
با توجه به این جهت، قانون اساسی زمینه چنین مشارکتی را در تمام مراحل تصمیم گیری های سیاسی و سرنوشت ساز برای همه افراد اجتماع فراهم می سازد تا در مسیر تکامل انسان هر فردی خود دست اندرکار و مسئول ارشد و ارتقاء و رهبری گردد که این همان تحقق حکومت مستضعفین در زمین خواهد بود. (وَ نُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَ نَجعَلَهُمُ الوارِثينَ)
📌 طبق اصل ششم
در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکا آراء عمومی اداره شود، از راه انتخابات: انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شواری اسلامی، اعضای شوراها و نظایر اینها، یا از راه همهپرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین میگردد.
🔸 چنانچه قصد دارید مطالب فوق را برای مخاطبین بیان کنید به دو نکته توجه داشته باشید:
۱- پرداختن به مبانی زمان بر است
۲- این مطلب صرفا اصل اتکا اداره کشور به آراء عمومی و ... را ثابت میکند نه اینکه توجیهی بر اعمال افراد نظام هم باشد.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
دعوتید به "خانه امام"
https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
خانه امام
#شبهه ۱ ❌ رای نمیدهم؛ چون رای من یعنی مشارکت در گناه مسئولان، یعنی حمایت از ظالم و آخوند فاسد و ..
مدل اول پاسخگویی به #شبهه ۱
✔️ پایین آوردن درصد خطا با تحقیق
✔️ مامور به وظیفه بودن
✔️ عواقب عدم رای و مسئول بودن در آن
بالاخره باید کسی حکومت را به دست بگیرد، پس:
الف) با تحقیق انتخاب کنید که درصد خطا پایین بیاید.
ب) وقتی بهترین را انتخاب کردیم، یعنی وظیفه ی مان را انجام دادیم و بقیه اش با خودشان و خداست. مثل مرجعی که فتوای اشتباهی داد و امام زمان اصلاحش کرد. آن مرجع خواست دست از فتوا بکشد ولی امام زمان فرمودند تو وظیفه ات رو انجام بده، بقیه اش با ما!!!
ج) اگر به خاطر عدم شرکت ما در انتخابات، کسی ظالم و فاسد انتخاب شد چه؟ گناهی گردن ما نیست؟! پس رای ندادن هم وجه گناه بودن دارد و اینکه اگر تحقیق درست انجام داده باشیم، رای دادنمان شرکت در گناه او نیست، چون ما مامور به وظیفه ایم.
#مشارکت_حداکثری
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
دعوتید به "خانه امام"
https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
خانه امام
#شبهه ۱ ❌ رای نمیدهم؛ چون رای من یعنی مشارکت در گناه مسئولان، یعنی حمایت از ظالم و آخوند فاسد و ..
مدل دوم پاسخگویی به #شبهه ۱
✔️ مامور به وظیفه بودن
باید گفت اصل سوال برای سوال کننده، دارای نقض است چرا که اگر بخواهیم مسئولیت خود را انجام دهیم باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا به نتیجه مطلوب برسیم و در نهایت نتیجه را به خدا بسپاریم؛ اما چون مسئولیت خود را خوب انجام نداده ایم یا می ترسیم که نتیجه خراب شود وظیفه ی اصلی مان را ترک میکنیم، که این کار پاک کردن صورت مساله و بی توجهی به وظیفه ی اصلیست.
برای این فرد هم میتوان مثالی را مطرح کرد و در قالب کلیپ، بروشور، عکس نوشت و ... که سوال و مثال را دربر دارد در فضای حقیقی و مجازی منتشر کرد.
مثال اول:
در ازدواج خودمان یا فرزندانمان چون ممکن است عروس یا داماد خوب از آب درنیاید، و نتیجه ی ازدواج خوب نشود و ما در بد بودن و خراب شدن زندگی نقش داشته باشیم پس اصلا ازدواج نکنیم!
در حالیکه بسیاری از خانواده ها با مشورت و مطالعه و استفاده از تجربیات بزرگان و دستورات دین ازدواج کرده و زندگی بسیار مطلوب و شیرینی دارند.
مثال دوم:
اگر کسی در همین بحث ازدواج مشورت بخواهد، چون ممکن است نتیجه بد شود ما به او کمک ندهیم! خب میتوانیم خودمان را جای او بگذاریم اگر پسر یا دختر خودمان باشد چه؟ توقع نداریم که دیگری به ما کمک کند و مشورت دهد؟ دین نیز این مشورت را بسیار پسندیده می داند. هر چند ممکن است نتیجه مطلوب نشود ولی ما باید وظیه دینی و شرعی خود ار انجام دهیم و طرف مقابل هم باقی جوانب را بسنجد، پس ما سهیم هستیم ولی همه چیز پای ما نوشته نمی شود.
مثل همین انتخابات که ما باید کار و وظیفه خود را درست انجام دهیم، اگر بلد نیستیم انتخاب کنیم به افراد معتمد مراجعه کنیم، مشورت کنیم، سخنان رهبر عزیزمان را با نامزدها تطابق دهیم و انتخاب کنیم و بقیه نیز همین کار را انجام دهند. نتیجه هر چه شد چون حاصل انجام وظیفه و مسئولیت پذیری همه ی ماست، مطلوب است هرچه که باشد.
ان مع العسر یسری...
#مشارکت_حداکثری
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
دعوتید به "خانه امام"
https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
مدل سوم پاسخگویی به #شبهه ۱
می توان این دسته از افراد را به دو نکته توجه داد:
۱- به تاریخ رجوع کنیم و ببینیم که در زمان حکومت علی علیه السلام هم تعدادی از استانداران که منصوب ایشان بودند بعد از مدتی از راه راست خارج شدند و حضرت با آنها برخورد کرده و از مسؤلیت آنها را عزل کردند
٢- ملاک حال فعلی افراد است و رهبر انقلاب هم به این نکته اشاره کردند و مردم با بصیرت و آگاهی از افراد ، شخص اصلح را انتخاب کنند، و اگر در آینده آن شخص منحرف شد رأی دهندگان معذورند.
#مشارکت_حداکثری
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
دعوتید به "خانه امام"
https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
مدل چهارم پاسخگویی به #شبهه ۱
مطالبه گری نه حذف صورت مسأله
از مخاطب می پرسیم: اگر در دوره آموزشی یک موسسه معتبر شرکت کنید، هزینه بالایی هم پرداخت کنید، اما چیزی که انتظار داشتید نباشد عکس العمل شما چیست؟ ساکت مینشینید و غصه میخورید؟ باز سرکلاسهای بی فایده می روید؟ قهر میکنید؟ یا اینکه با جدیت تمام سراغ موسسه و استاد میروید و ضمن اعتراض پولتان را طلب می کنید؟ این جور جاها نمیگوییم در گناه موسسه و استاد شریکیم، بلکه حقمان را از حلقومشان بیرون میکشیم! مشکل این است که افراد فکر میکنند با انتخابات همه چیز تمام می شود و نظارت و مطالبه گری را در قاموسشان تعریف نکرده اند.
🔴 توجه داشته باشید:
در این مدل پاسخگویی ممکن است بخاطر مطالبه گری هایی که در گذشته انجام شده و به نتیجه نرسیده، مطالبه گری را مفید ندانند. وگرنه چه کسی هست که بداند میتوان رئیس جمهور و ارگانها را نقد کرد و به نتیجه رسید، و با این حال انتخابات را شروع بدبختی خود و اتمام آزادی بداند؟!
در این موارد نیز می توان به مطالباتی که ثمربخش بوده اشاره کرد، مانند بازگشایی برخی کارخانه های تعطیل شده در دولت دوازدهم همچون کارخانه ارج.
#مشارکت_حداکثری
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
دعوتید به "خانه امام"
https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
تصویری مرتبط با پاسخ های #شبهه 1
ترجمه پلاکارد: سیاستمداران بد توسط مردم خوبی که رای نمی دهند انتخاب می شوند!
#مشارکت_حداکثری
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
دعوتید به "خانه امام"
https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f