#بایسته_های_امام_محله_شماره_۷
#بایسته_های_امام_محله
یک دسته نادان گمان میکنند که... روحانی فقط بنشیند و دو رکعت نماز بخواند و برود منزلش و همان جا چُرت بزند تا دوباره وقت نماز دیگر بیاید. اینها همه تبلیغاتی بوده است که به دست خلفای امَوی و عبّاسی و... به دست حکومتهای مرتجع اسلام را منزوی کنند و منزوی کردند. آن اسلامی که به درد جامعه نرسد، و به درد حکومت جامعه نرسد، آن اسلام منزوی است.
#امام_خمینی
صحیفه امام خمینی جلد 18 صفحه 54
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 #تحلیل_و_تبیین | سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال اقتصادی؛ اولویتهای دستگاه دیپلماسی
🎤 تحلیل بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در گفتگو با دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
⚠️ دوستان ما (از نرسیدن ظهور) ناراحت نیستند!
العبد محمدتقی بهجت:
🔰 《هر دقیقهای که میگذرد جایگزین و عوض ندارد، از دست رفته و گذشته است و دیگر برنمیگردد. ایکاش اگر خانه و درِ خانه را نمیدانیم، کوچه را میدانستیم.
حاج محمدعلی فشندی رحمهالله هنگام تشرف به محضر حضرت صاحب عجلاللهتعالیفرجهالشریف عرض میکند:
🔹 مردم دعای توسل میخوانند و در انتظار شما هستند و شما را میخواهند، و دوستان شما ناراحتند.
حضرت میفرماید:
🔸 "دوستان ما ناراحت نیستند!"
🕯 ایکاش مینشستیم و درباره اینکه حضرت غائب علیهالسلام چه وقت ظهور میکند، با هم گفتوگو میکردیم، تا حداقل از منتظرین فرج باشیم.
💡 اشخاصی را میخواهند که تنها برای آن حضرت باشند. کسانی منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند، نه برای برآوردن حاجات شخصی خود.
✳️ چرا ما حداقل مانند نصاری که در مواقع تحیر با انجیل ارتباط دارند، با آن حضرت ارتباط برقرار نمیکنیم؟!》
⬅️ در محضر بهجت، جلد ۲، صفحه ۱۸۷
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
🎙 #کلیپ_صوتی | کشوری که هرگز سرش کلاه نمیرود!
✏️ رهبر انقلاب: کشوری که جوانش، غیر جوانش، عالِمش، درسخوانش، کاسبش، همه، توجّه به مسائل جهانی دارند، این کشور، هرگز سرش کلاه نمیرود. ما خیلی جاها در معاملات جهانی سرمان کلاه رفته؛ برای خاطر اینکه به مسئلهی جهانی توجّه نداشتیم. این طرفِ ما با چه نیّتی وارد میدان شده، با چه نیّتی این حرف را به ما میزند، این اصرار را روی فلان مسئله انجام میدهد، مشکل او چیست... اگر اینها را بدانیم، سرمان کلاه نمیرود. هر جا اینها را دانستیم و بر طبق این دانستهها عمل کردیم، پیش رفتیم. ما الان در سطح جهانی، در سطح بینالمللی، در سطح منطقهای پیشرفتهای خوبی داریم؛ همین که آمریکاییها خیلی از آن عصبانیاند پیشرفتهای ما است. این پیشرفتها به خاطر این بوده که آن کسانی که مسئول کار بودند حواسشان جمع بوده؛ میفهمیدند دنیا چه خبر است. ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
45.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣📣فیلم سرود زیبای #درد_آشنا
با موضوع : دهه کرامت
کاری از دهه هشتاد و نودی های لنگرود
حتما از لینک زیر فایل با کیفیت را با لذت تماشا کنید
https://aparat.com/v/OIzFy
#به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
همسنگر عزیزم سلام
🔰گعده شاید در قاموس برخی روحانیون معنایی خاص دارد. محیطی شاد، جمعی صمیمانه که از هر دری سخنی در آن به میان می آید البته گاه به عنوان محفلی که باعث اتلاف وقت طلاب می شود هم از آن یاد می کنند. ما در این جا می خواهیم بازتعریفی از این سنت قدیمی داشته باشیم و پیشنهادی ارائه دهیم که امام بوسیله آن بتواند از حداکثر محسنات این دورهمی برای رشد و در عین حال ایجاد همبستگی بین اهالی محله استفاده کند و از این رهگذر بتواند مشکلات و مسائل محله را به کمک مسجدی ها و نیز سایر اهالی حل نماید.
اگر امام جماعت بخواهد حرکتی موثر را با مردم شروع کند باید؛
● کار تشکیلاتی را با ایشان تمرین کند
● مردم را با هم همدل کند
● نیازها و قصه ها و غصه ها و آرزوهای آنها را بفهمد
● تنشهای بین آنها را برطرف کند
● استعدادهای شخصی ایشان و امکاناتی را که هر کدام از آنها می توانند پای محله بیاورند بشناسد
● مشکلاتی را که هر کدام از مردم دارند و چه بسا این مشکلات مانع حرکت آنهاست دریابد و برای آن تدبیری کند
● آنها را متقاعد کند که مشکل چیست، راه حل کدام است و اینکه باید هرکدام از مسجدی ها و تیم های عمل کننده چه کنند تا راه حل، اجرا شود
● دانش، انگیزه و مهارت مردم را ارتقاء دهد
● موانع (درونی یا بیرونی) را که سر راه مردم است بشناسد و به کمک خود مردم آن را برطرف کند
❇️ معتقدیم گعده محفل دستیابی به همه این محسنات و ده ها مورد نظیر آن است.
فناوری گعده به قدری ظرفیت دارد که می تواند محفل درس خارج باشد. مکتب حوزوی سامراء که بههمت آیتاللهالعظمی میرزا حسن شیرازی قدس - معروف به میرزای شیرازی، صاحب فتوای تحریم تنباکو - احیاء شد، نمونه ویژهای از اجرای این سبک است. در مکتب سامراء هدف از تشکیل درس خارج این بود که مخاطب را شریک بحث کرده و حالت فعال به او بدهند. در این مکتب کلاس درس برای آن نبود که فقط صرف تصورات در ذهن طلبه شکل بگیرد، بلکه در خلال مباحثات دورهمی مسیری طی میشد که او به تصدیق برسد و حتی وارد مرحله داوری شود. در این مکتب فقط به مخاطب مطلب یاد نمیدادند، بلکه میخواستند به او روش نیز یاد دهند. ترتیب کار به این شکل بود که استاد و شاگردان در حلقهای بزرگ مینشستند. استاد مسئلهای را مطرح میکرد سپس از همه نظرخواهی و درخواست مشارکت میشد و استاد در انتها مطالب بیان شده را جمعبندی کرده و به وحدت میرساندند. در این روش کل اعضاء حلقه در شکلگیری فتوا سهیم بودند. گاه پیش میآمد که استاد هم بهبرکت شاگردان به نکتهای بدیع دست یابد و این مسئله بر فتوای او نیز تأثیر میگذاشت. این سنت هماکنون در شورای فتوای مراجع معظم تقلید پیگیری میشود. (برای اطلاع بیش تر رجوع کنید به: ارائه حجتالاسلام استاد محمد عبداللهیان، پایگاه اطلاعرسانی مؤسسه فرهنگی فهیم.)
برای شناخت بیشتر «گعده» با ماهمراه باشید.
#گعده_محفل_تعالی_محله
#گعده_سنت_دیروز_ضرورت_امروز
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam