eitaa logo
خانه های قرآنی
168 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
905 ویدیو
12 فایل
با توفیقات الهی و همت عاشقان کلام وحی و هم زمان با بعثت نبی مکرم اسلام و ایام الله دهه فجر ، گروه " خانه های قرآنی " در پیام رسان ایتا تاسیس شد . در اشاعه پیام قرآن سهیم باشیم لینک دعوت : https://eitaa.com/khanehaye_ghorani
مشاهده در ایتا
دانلود
12.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ فرزندم نماز نمی خونه ! 💠 دکتر سید محسن 🔹 دوره 🔸 گزیده‌ای از جلسه پرسش و پاسخ 🤔 یکی از‌ مهمترین سوالات والدین 👇 ❓ما در مقابل فرزندانی که نماز نمیخوانند و یا اینکه نماز را سبک میشمارند چه وظیفه ای داریم؟ ⁉ ایا هر روز باید به اون ها تذکر بدیم یا ...؟ 🎞 با انتشار این کلیپ شما هم در آگاه سازی دیگران شریک باشید. 🤝 عضویت در : از لینک زیر 👇 https://eitaa.com/khanehaye_ghorani
ريشه اصلى شهوات ▫️الْمالُ مادَّةُ الشَّهَواتِ 🟠مال و ثروت ماده اصلى همه شهوات است. ✍بدیهى است که منظور از شهوت در اینجا هرگونه علاقه مفرط نفسانى و هوس آلود است. اعم از این که مربوط به شهوت جنسى باشد یا مقام یا تشریفات و زرق و برق دنیا و یا انتقام جویى و امثال آن.این نکته نیز روشن است که براى رسیدن به خواسته هاى نفسانى و هوا و هوس ها مال نقش اصلى را بازى مى کند و هر قدر فزونى یابد خطر افتادن در شهوات بیشتر است.اضافه بر این ثروت مایه غرور است و غرور ریشه اصلى بسیارى از گناهان، به علاوه مال هر چه بیشتر شود انسان را به خود مشغول تر مى سازد و طبعاً از یاد خدا و اطاعت حق باز مى دارد. روى این جهات سه گانه مى توان به عمق کلام امام پى برد.بدیهى است آنچه امام در این گفتار حکیمانه فرموده هشدارى است به غالب مردم که در فزونى مال نکوشند، زیرا خطرات زیادى را به دنبال دارد اما چنان نیست که هر ثروتمندى هواپرست و شهوت پرست باشد. این حکم کلى مانند احکام دیگرى نظیر آن استثنائاتى دارد. گروه زیادى راه قارون را پیمودند و اموالشان مایه غرور و کفرشان شد، جمع اندکى نیز از مال براى رسیدن به مهم ترین طاعات الهى بهره گرفتند. 📘 🤝 عضویت در : از لینک زیر 👇 https://eitaa.com/khanehaye_ghorani
🍃تسليم و رضا در برابر خواست خدا ▫️أمَّا بَعْدُ: فَإِنَّ الاَْمْرَ يَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ إِلَى الاَْرْضِ کَقَطَراتِ الْمَطَرِ إِلَى کُلِّ نَفْس بِمَا قُسِمَ لَهَا، مِنْ زِيَادَة أَوْ نُقْصَان 🌗اما بعد (از حمد و ثناى الهى، بدانيد!) مواهب پروردگار، مانند قطره هاى باران، از آسمان به زمين نازل مى شود و به هر کس، سهمى، زياد يا کم (مطابق آن چه خداوند مقدّر فرموده) مى رسد; ✍تشبيه به دانه هاى باران، تشبيه بسيار جالبى است; چرا که دانه هاى لطيف باران، به فرمان الهى، به صورت هاى متفاوتى، در زمين هاى مختلف نازل مى شود. ارزاق الهى نيز از آسمان جود و رحمتش بر زمين حيات بشرى نازل مى گردد و کاملا با هم متفاوت است. در بعضى از زمين ها آن قدر مى بارد که نهرهاى عظيم جارى مى شود و در بعضى، در تمام سال، مقدار ناچيزى مى بارد. 📘 🤝 عضویت در : از لینک زیر 👇 https://eitaa.com/khanehaye_ghorani
19.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مقطع ماندگار «حصان» از سوره الرحمن 🔘يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانْفُذُوا لَا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ ﴿۳۳﴾ 🔘اى گروه جنيان و انسيان اگر مى‏‌توانيد از كرانه‌هاى آسمان‌ها و زمين به بيرون رخنه كنيد پس رخنه كنيد [ولى] جز با [به دست آوردن] تسلطى رخنه نمى‌كنيد 📖سوره مبارکه الرحمن 🤝 عضویت در : از لینک زیر 👇 https://eitaa.com/khanehaye_ghorani
🔴 سنخیت اوصاف بهشت با اهل آن ✅ در قرآن کریم؛ سنخیت و به نوعی هماهنگی و هم‌جهتی بین اوصاف بهشت و بهشتیان وجود دارد. البته تمام آیاتی که در مورد بهشت بیان شده با اهل بهشت این نسبت را دارد. از باب نمونه به این چند آیه، توجه نمایید: 🔸سلامت بهشت: لهم دار السلام عند ربهم (انعام/۱۲۷) 🔹سلامت اهل آن: یوم لا ینفع مال و لا بنون الا من اتی الله بقلب سلیم (شعراء/۸۹) 🔸کرامت بهشت: اولئک هم المؤمنون حقا لهم مغفره و رزق کریم (انفال/۷۴) 🔹کرامت اهل آن: ان اکرمکم عندالله اتقاکم (حجرات/۱۳) 🔸طیب بودن بهشت: لهم طوبی و حسن مآب (رعد/۲۹) 🔹 طیب بودن اهل آن: الیه یصعد الکلم الطیب و العمل الصالح یرفعه (فاطر/۱۰) 🔸منزه بودن بهشت از لغو و بیهودگی: لا لغو و لا تأثیم (طور/۲۳) 🔹منزه بودن اهل آن: قد افلح المؤمنون ... و الذینهم عن اللغو معرضون (مؤمنون/۵) 🔸علوّ و برتری بهشت: فهو فی عیشه راضیه فی جنة عالیه (حاقه/۲۱-۲۲) 🔸و من یأته مؤمنا قد عمل الصالحات فاولئک لهم الدرجات العلی (طه/۷۵) 🔹برتری اهل آن: و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین (آل‌عمران/۱۳۹) 🤝 عضویت در : از لینک زیر 👇 https://eitaa.com/khanehaye_ghorani
🔴 در محضر قرآن کریم ✅ إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ إِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ ءَايَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِيمَاناً وَ عَلَى‏ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ‏ (انفال/۲) 🔹مؤمنان، تنها كسانى هستند كه هرگاه نام خدا برده شود، دلهایشان (از عظمت او) لرزان شود و هرگاه آیات خدا بر آنان تلاوت شود، ایمانشان را مى‌افزاید و تنها بر پروردگارشان توكّل مى‌كنند. 🔸خداوند در این آیه مى‌فرماید: «اذا ذُكِر اللّه وَجلَت قلوبهم»، یاد خداوند دلهاى مؤمنان را مضطرب مى‌كند، ولى در جاى دیگر مى‌فرماید: «ألا بذكر اللّه تَطمئنّ القلوب» (رعد/۲۸)، با یاد خداوند دل‌ها آرام مى‌گیرد. این دو آیه با هم منافاتى ندارد، زیرا در یک جا ترس از عظمت خداوند است و در جاى دیگر اطمینان به خداوند است. 🔸چنان‌كه در آیه‌اى دیگر مى‌خوانیم: «اللّه نَزّل احسن الحدیث كتاباً متشابهاً تَقشَعِرّ منه جلود الّذین یَخشون ربّهم ثمّ تلین جلودهم و قلوبهم الى ذكر اللّه» (زمر/۲۳)؛ كسانى كه از خداوند خشیت دارند با خواندن و شنیدن قرآن پوست بدنشان مى‌لرزد و پس از مدّتى آرام شده و دل‌هایشان نرم مى‌شود. آرى، یاد قهر و عقاب الهى، دل مؤمن را مى‌لرزاند و با یاد لطف و مهر الهى، دلش آرام مى‌گیرد. 🔸«وَجل»، به حالت اضطراب و خوف و ترس انسان گفته مى‌شود كه گاهى به خاطر درک مسئولیّت‌ها و احتمال عدم انجام وظایف است و گاهى به خاطر درک عظمت مقام و هیبت الهى است. لذا در قرآن مى‌خوانیم: «انّما یَخشَى اللّه من عباده العلماء» (فاطر/۲۸)؛ تنها بندگان عالم و آگاه، از خداوند خشیت دارند. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️آنكه با شنیدن نداى اذان و آیات الهى بى‌تفاوت باشد، باید در كمال ایمان خود شک كند. «انّما المؤمنون اذا ذُكر اللّه وَجِلَت» ▫️ذكر نام خدا از سوى هركس باشد، در مؤمن اثر مى‌گذارد. «اذا ذُكر اللّه وَجِلَت» ▫️ایمان، با عشق و خشیت درونى همراه است. «المؤمنون... وَجِلت قلوبهم» ▫️ایمان، مراتب و درجاتى دارد و قابل كاهش و افزایش است. «زادتهم ایماناً» ▫️ترسى كه ریشه در جهل داشته باشد بد است، ولى ترسى كه از معرفت سرچشمه بگیرد، پسندیده است. «المؤمنون ... وجلت» ▫️هر آیه‌ى قرآن، حجّت و دلیل و نورى است كه مى‌تواند بر ایمان بیفزاید. «اذا تلیت... زادتهم ایماناً» ▫️مؤمن، میان بیم و امید است. «المؤمنون، وجلت قلوبهم، یتوكّلون» ▫️كسى كه تنها خداوند را ربّ خود مى‌داند، تنها به او توكّل مى‌كند. «على ربّهم یتوكّلون» ▫️نشانه‌ى ایمان آن است كه ابتدا دل مؤمن با یاد خدا خشیت پیدا مى‌كند، «وَجِلَت قلوبُهم»، سپس با تلاوت و یادآورى آیات الهى، بر ایمانش افزوده مى‌شود، «زادتهم ایماناً» و توكّل بر خدا نموده‌اند، «یتوكّلون» 🤝 عضویت در : از لینک زیر 👇 https://eitaa.com/khanehaye_ghorani
message-1722233004-21.mp3
470.5K
⭕️ سوال ⁉️ اگر کسی بتواند با پیشترفتی که میکند طی الارض کند آن وقت تکلیف روح چه می شود یا بازهم روح وجود دارد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🤝 عضویت در : از لینک زیر 👇 https://eitaa.com/khanehaye_ghorani
message-1722233392-21.mp3
529.5K
⭕️ سوال ⁉️ آفرينش ميكروب هاي خطرناك كه موجب بيماري هاي صعب العلاج مي شود چگونه با عدل خدا سازگار است؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🤝 عضویت در : از لینک زیر 👇 https://eitaa.com/khanehaye_ghorani
ی آیه داریم که میگه زیاد ذکر خدا بگید تا شاید عاقبت بخیر شید ✴️وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَّعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (جمعه 10) به نظرت «زیاد» از نظر قرآن چقدره؟ خود قرآن چقدر رو زیاد میدونه؟ با سه تا آیه میخوام جواب این سوالو بدم 👇👇👇 دو تا آیه هست که اولی زمان ذکر رو مشخص میکنه و دومی حالت های ذاکر 🔹 اولی اینه👇 که میگه قبل طلوع قبل غروب وسط روز و در دل شب تسبیح خدا بگو وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ غُرُوبِهَا وَمِنْ آنَاءِ اللَّيْلِ فَسَبِّحْ وَأَطْرَافَ النَّهَارِ لَعَلَّكَ تَرْضَىٰ 📜(طه 130) 🔹دومی هم اینه در حالت ایستاده در حالت نشسته حتی در حالت خوابیده الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىٰ جُنُوبِهِمْ 📜(آل عمران191) 🔸سومی هم اینه حتی در حال معاملات و کسب کار هم غافل نباش و اهل ذکر باش رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ 📜(نور37) 🤝 عضویت در : از لینک زیر 👇 https://eitaa.com/khanehaye_ghorani
اگه اینجوری بودی میتونی به خودت بگی من اهل ذکر کثیر هستم و امیدوارم شاید رستگار بشم اما ی نکته هست بعد از اینهمه ذکر، که تمام ساعت ها و حالات ما رو پر میکنه تعبیر قرآن اینه «شاید رستگار بشید» چرا مگه چیش کمه دیگه بعد اینهمه اهل ذکر بودن، تازه شاید، رستگار شی ؟ 👇👇👇
هر جا قرآن گفته نماز بخون و ذکر بگو و قرآن بخون بعدش تعبیر شاید عاقبت بخیر بشید رو داره الا ی جا که اونجا چند شرط برای نماز گذاشته و بعدش گفته حتما در اینصورت عاقبت بخیر میشید دیگه شایدی در کار نیست اونم این آیاته قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ (1) مومنین بی برو برگرد عاقبت بخیرن به شرطی که این صفات رو داشته باشن در کنارش الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ (2) یک: نمازشون با خشوع باشه نه عادت وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ (3) دو: از لغویات و چرت و پرت دور باشن وَالَّذِينَ هُمْ لِلزَّكَاةِ فَاعِلُونَ (4) سه: بتونن از مالشون بگذرن، وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ (5) چهار: بتونن شهوتشون رو کنترل کنن وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ (8) پنج: امانت دار و خوش عهد باشن وَالَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَوَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ (9) شش: مراقب نمازهاشون باشن، ی خط در میون نباشه پس حتی اگه اهل ذکر کثیر باشی اما باقی شرائط رو مراعات نکنی معلوم نیست فایده داشته باشه 🤝 عضویت در : از لینک زیر 👇 https://eitaa.com/khanehaye_ghorani