eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) ای امام لطف و مرحمت/نوکری است بهترین سِمت کودک مرا ببر بگیر/میسپارمش به قاسمت : چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ بعد از نماز مغرب و عشا 🏠 : قم ،بلوار الغدیر،کوچه ۱۰،روبروی مدرسه هدایت،منزل آقای ساجدی ‼️: لطفا سروقت حاضر شوید. @KhaneTolab
سخنرانی حاج علی مهدیان.mp3
6.83M
سخنان حجةالاسلام علی مهدیان در وصف هنرمند جهادی، مرحوم مراسم بزرگداشت - ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - مسجد الغدیر قم @KhaneTolab
هدایت شده از بر پا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره مجاهدی گمنام که به همراه خانواده اش در سفر کربلا پر کشید و رفت. هر که شد عبدالله والی دل ماست @ali_mahdiyan
مراسم یادبود مرحوم و شهید دهقانی یکشنبه ۲۰ آبان، بعد از نماز مغرب و عشا مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام @KhaneTolab
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) بخوانم به سویت؛ بخوان؛ تا که راهی بگردم / نظر کن که در روضه هایت به آهی بمیرم بیایم میانِ دو قبله مردّد بمانم / بخوانم اذانیّ و در این دو راهی بمیرم : چهارشنبه 23 آبان 1397 ساعت 19:30 الی 21 🏠 : قم ،نیروگاه،خیابان جوادالائمه،پلاک 16،منزل مومنی ‼️: لطفا سروقت حاضر شوید. @KhaneTolab
وظیفه حوزه در برهه کنونی - حجةالاسلام مهدیان.mp3
4.93M
🔈 #صوت_هیأت 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام 🎙 سخنران: حجة الاسلام و المسلمین #مهدیان 🔆موضوع بحث: #وظیفه_طلاب هنگام مواجهه جامعه اسلامی با مشکلات و مصیبتها @KhaneTolab
برادر محمد احمدیان.mp3
7.01M
🔈 🏴 🎙 سخنران: زرمنده دفاع مقدس،آقای ⏱ زمان: 23 آبان ۱۳۹۷ 🔆موضوع بحث: یاری کردن و پس از هجرت از این دنیا @KhaneTolab
حاج آقا مهدیان - خاطره از سید محمد ساجدی.mp3
2.35M
خاطره حجةالاسلام و المسلمین #قنواتی (مدیر مدرسه معصومیه س) از مرحوم #سیدمحمد_ساجدی به نقل از حجةالاسلام #مهدیان «کاش طلبه های ما اندازه این جوان اخلاص داشتند ...» @KhaneTolab
هدایت شده از بر پا
تف ⚡️با پیروزی انقلاب یک بیماری، دائما ملت برخاسته، را رنج میداد. بیماری که در طرح رفراندوم اندیشه "جمهوری دموکراتیک اسلامی" را به عنوان خواسته خود طرح میکرد. از این کلمه "دموکراتیک" ساده نگذرید این کلمه محصول یک بیماری عمیق است در جان ما. ⚡️همان بیماری که بعد در قامت مقابله با قانون ولایت هم رخنمایی میکرد. همانکه بخش عمده ای از پیکره اولین دولت بعد از انقلاب را شکل میداد. ⚡️ بیداری دوم و انقلاب دوم ملت ایران این میزان را تف کرد و این اندیشه مفتضح شد و کنار رفت. اساسا قصه انقلاب دوم ایران نتیجه یک خالص سازی جدی درونی در مردم بود. ⚡️قدم دوم با خون هفتاد و دو تن برداشته شد. بعد شهادت یعنی سیدالشهدای انقلاب. نامه بهشتی به امام تبیین کننده جریان غربگرای واداده است که در جان ملت ریشه دوانده بود. ملت پوست انداخت با عروج بهشتی. یک مرحله دیگر از پالایش نسبت به غربگرایی در کشور. ⚡️خدا رحمت کند امام را که گفت تا من هستم نمیگذارم لیبرالها در این کشور باقی بمانند. اما هیچ کس از خود نپرسید که مگر امام بعد رحلتش نابود میشود؟ او هست و تا او هست چه با دست سیدعلی چه با دست همین مردم قدم به قدم لیبرالها در حال عقب رفتنند. ⚡️داستان 88 را شوخی نگیرید سال 88 هویت لیبرالیسم پنهان در قبای نخبگان و مسوولین نمایان شد. هم هویت ضد قانونش هم هویت ضد مردمش و هم هویت ضد سید الشهدا. باز هم ملت در این زهر را قی کرد. ⚡️از من بپرسید درباره آینده میگویم مثل روز برایم روشن است چالش جدید کشور نیز قرار است چه بلایی بر سر این بیماری بیاورد. هر چه پیش میرویم حال مردم بیشتر از این جریان به هم میخورد. جریان فرتوت و تنبل و پر مدعا و بی خاصیت چهره را به یاد بیاورید ببینید احساس مردم به او چیست و جریان ذلیل و بی تدبیر و بی اعتماد به داخل پر اعتماد به خارج چهره مسوولین و را تصور کنید. ⚡️رفقا! این خط و این نشان! یقین دارم کشور در حال پوست اندازی است باز هم خالص میشویم و توحیدی تر. و بنا است دوباره این زهرماری را قی کنیم و تف کنیم. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 روایت محمد احمدیان از ماجرای کانال کمیل ▪️نامه ای که گویا شهدا در سال 61 برای امروز ما (سال 97) نوشتند ... @KhaneTolab
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) فروزان از دو مشرق در سحرگاهان دو ماه آمد/ دو خورشید جهان افروز در دو صبحگاه آمد. : چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ 🔻شروع: ۱۹:۳۰ (ادامه جلسات آداب الصلاة) و 🔺پایان: ۲۱:۳۰ 🏠 : قم ، بلوار امین به سمت بلوار الغدیر بعداز میدان ارتش،کوچه ۱(اولین کوچه سمت راست)، فرعی اول،مدرسه صهبا ‼️ نکته: عزیزانی که از پردیسان می آیند،از دور برگردان قبل از میدان ارتش دور نزنند؛بلکه بعد از دوربرگردان یعنی از پشت چراغ قرمز وارد بلوار الغدیر شوند. 🎙 : حجةالاسلام و المسلمین 🎙 : حاج مهدی @KhaneTolab
هدایت شده از حوزه و تمدن سازی
🔴فاصله معنوی بین امام و سایر علما را چگونه می شود ترسیم کرد🔴 💠یادم می‌آید در گذشته‌ها، در دلم به دو نفر از علما افتخار می‌کردم. یکی بود...چون در دنیای اسلام، تنها مذاهب رسمی، همین مذاهب اربعه‌ اهل تسنّن بود؛ نقل شده که این بزرگوار گفته بود: «هشتادهزار دینار از مال خودم می‌دهم، برای اینکه شیعه را هم رسمی کنند». این، قدم بسیار بزرگی بود که البته عملی نشد. آنها قیمت را بالا برده بودند و ایشان هم نتوانسته بود بدهد و این کار، انجام نگرفت. من همیشه در دلم، به این مرد که این‌گونه بوده که می‌خواسته شیعه را به رسمیت برساند، افتخار می‌کردم و از جوانی، در قلبم هیجانی نسبت به او داشتم. 💠یکی هم مرحوم (رضوان‌ا...‌علیه) بود. ایشان در یکی از کتاب‌هایش می‌نویسد: «مردی از بنی‌هاشم و آل علی، قبل از قیام قائم، به خواهد رسید. من، از جهات مختلف که به خودم نگاه می‌کنم، می‌بینم آن شخص، باید باشم». یک است. کسانی‌که ابن‌طاووس را می‌شناسند، می‌دانند که ابن‌طاووس مظهر زهد است و کسی است که با همه‌ عالی‌ که داشته، از ترس خدا و به‌خاطر تقوا، فتوا نمی‌داده است. این مرد که چهره و وجهه‌ او در بین علمای ما، وجهه‌ زهد و تقوا و تعبّد و محو شدن در وظیفه‌ شرعی است، اهل دنیا نبوده است. اما همین آدم، که این‌گونه فی‌الله و اهل عبادت است، می‌گوید: «به نظرم می‌رسد آن‌کسی‌که باید به این مقام دست پیدا کند -مقام حکومت شیعه و اسلام- قاعدتاً باید من باشم». یعنی خودش را برای این قضیه آماده می‌کرد. من همیشه افتخار می‌کردم که فکر یک عالم، این‌گونه بیرون از و سیر کند و در این باشد. معیارهای ما اینها بود. در تاریخ اسلام و علمای شیعه، وقتی آدم‌هایی را در این حد می‌دیدیم که چنین فکر و آرزویی را در سرشان می‌گذراندند، به آنها افتخار می‌کردیم. 💠حال شما اینها را با مقایسه کنید. این فاصله را، فاصله‌ و بگوییم؟! فاصله‌ بین با بگوییم؟! این فاصله را چگونه تعبیر کنیم؟ اصلاً این بین امام و سایر علما را چگونه می‌شود ترسیم کرد و چه کسی را می‌شود در این زمینه‌ها با امام مقایسه کرد؟! اصلاً یک چیز و واقعاً است. نه از او چنین کسی آمده و نه گمان می‌کنم از او، چنین کسی بتواند بیاید، یا تا آن کند. مثل او که ؛ تا آن هم کسی نمی‌تواند کند. شخصیت امام، چنین شخصیتی است.  📕عبد صالح خدا/نشر صهبا/ص۹۹ 🔰🔰🔰🔰کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
هدایت شده از حوزه و تمدن سازی
✴️تسلیت رهبر انقلاب✴️ ✳️ رحمت خدا بر هنرمند جهادگر آقای سید محمد ساجدی و تسلیت به بازماندگان ایشان . سید علی خامنه ای✳️
🌿 سال ۱۳۹۷، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است. با توجه به نظریه چرخش انقلاب‌ها و اظهار نظرهایی که در خصوص انقلاب اسلامی با توجه به پاره‌ای از مسائل کشور انجام می‌شود؛ بررسی وضعیت انقلاب در چهل سالگی بسیار مهم است. آیا انقلاب اسلامی دچار بازگشت به عقب شده و حرکت آن به سمت آرمان‌ها متوقف شده است؟ یا اینکه انقلاب اسلامی با حفظ ماهیت، بر اساس مبانی، اصول و شعارهای اصلی، حرکتش به سمت آرمان‌ها و اهداف بی‌وقفه ادامه دارد؟ 🌿 با توجه به این که یکی از عرصه های تقابل با دشمن عرصه فرهنگی و مسائلی مانند حجاب است قصد داریم در این شماره از نشریه عهد به این سوال پاسخ دهیم که آیا به نظر شما انقلاب اسلامی در چنین عرصه هایی هم دارای پیشرفت بوده است؟ آیا حرکت جامعه در زمینه مسائل اخلاقی و دینی هم رو به جلو بوده است؟ رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانات نوروزی در حرم مطهر رضوی، وضعیت انقلاب اسلامی در چهل سالگی را این‌ چنین توصیف فرمودند: «چهل سالگی انقلاب دوران پیری انقلاب نیست، دوران عقبگرد انقلاب نیست، دوران پختگی و نشاط انقلاب است. انقلاب در چهل سالگی، بحمدالله با قدرت، با حفظ شعارها و با برافراشته بودن پرچم‌های اصلی، همچنان دارد به پیش می‌رود.» شما تا چه مقدار و در چه زمینه هایی با این توصیف مقام معظم رهبری موافق هستید؟ ✍ لطفا یادداشت های خود در پاسخ به این سوالات را به ادمین کانال «خانه طلاب جوان» به نشانی @Ali_qods69 ارسال فرمایید. @KhaneTolab
حاج آقا عابدینی2.mp3
8.7M
🔈 🏴 🎙 : حجة الاسلام و المسلمین : ۷ آذر ۱۳۹۷ جلسات امام خمینی(ره) : 🔆موضوع بحث: 🔶جایگاه واجبات الهی 🔶حقیقت عمل چیست؟ 🔶نماز، ستون مرکزی برای اعمال دیگر 🔶عمل، حقیقتِ حیّ ذی شعور 🔶اولین ادب قلبیه اعمال: عزت ربوبیت و ذلت عبودیت @KhaneTolab
نبرد تن به تن ⚡️جنگ اقتصادی مثل همه نبردهای دیگر هم به مدیریت کلان کشور مربوط است هم به زندگی مردم. نقد به مدیریت اقتصادی کشور امروز شیوع زیادی دارد خیلی ها برای اینکه از هم جا نمانند و در تبری از دولت ضعیف کنونی از دیگران پیشی بگیرند، روا و ناروا به مسوولین میتازند. حرفی نیست. اما این نبرد سوی دیگری هم دارد و آن مردمند. ⚡️طرحهای دولت در رها سازی بازار یا شکل دادن به بازار ثانویه یا ورود حداکثری و غیر عادی دولت در بازار و قیمتها همه به شکست منجر میشود اگر توجه به این سوی درگیری نداشته باشیم. ⚡️اقتصاد مقاومتی فقط یک بسته مدیریتی نیست. بلکه یک و عمومی است. مردمی که بپذیرند در شرایط جنگ هستیم به گونه دیگری زندگی میکنند. باید قبول کنیم بنا است با شیوه زندگی خود به جنگ دشمن برویم. ⚡️من همه ضعفهای موجود در این صحنه را خلاصه شده در یک نکته میدانم و آن "سودجویی در شرایط جنگ" است. بقیه مسائل از دل همین یک مرض بیرون میآید. این فسادی است که خیلی هم قابل کیفر و مجازات رسمی نیست. بیماری که نرم و پنهان کم و بیش در زندگی ما رخنه میکند و جبهه حق را پوک و ضربه پذیر میکند. ⚡️آن کسی که از بازار بلبشوی امروز تلاش میکند سود بیشتری به دست آورد و پول و سرمایه اش را به گونه ای هدایت میکند که سود بیشتر کسب کند مصداق تابلو و روشن ماجرا است. مصداقهای دیگر هم وجود دارد. ⚡️اما در مقابل در میان فشار زندگی و نوسانات عجیب و غریب قیمتها بقالی را دیدم که اجناسش را به همان قیمتی میفروخت که از قبل میداد. میگفت ماه پیش این قیمت خریده ام این هم سودش. چرا گران کنم وقتی گران نخریده ام. احساس کردم خیلی ها به این سبک محاسبه میخندند ⚡️شما قطعا زیاد دیده اید آدمهایی که از ترس گرانی بیشتر میخرند تا در خانه ذخیره کنند. اما من کسی را میشناسم که هر کالایی را اگر تا قبل از آن بیشتر میخرید این روزها کمتر میخرد که دیگران اذیت نشوند. ⚡️حمایت از کالای ایرانی هم ملاک خوبی شده برای سنجش میزان سودگرایی در زندگی. حمایت از کالای ایرانی فقط به دولت ربط ندارد بلکه به زندگی مردم هم مربوط است. کسانی که دلیلشان بر نخریدن کالای ایرانی کیفیت است قطعا توجهی به مقوله مبارزه در سبک زندگیشان ندارند. حرفشان این است که من زندگی راحت و سود شخصی ام مهم است مابقی اش هم ربط به مسوولین دارد. اینها خود را در مبارزه کنار میکشند و خیال میکنند ضربه هایی که به کشور میخورد ربطی به این اخلاق و شیوه زندگی ندارد. ⚡️اساسا باید گفت ناکارآمدی و ضعف و سستی مدیریت کشور نیز برآمده از همین سبک زندگی است. اخلاق زیر بار مسوولیت نرفتن و سودگرایی باعث میشود مدیرانی به دست مردم انتخاب شوند که همین اخلاق را دارند "کما تکونوا یولی علیکم" هر طور که فرهنگ جامعه باشد شکل حکومت حاکمان و منتخبین همانگونه میشود چنین فضای مدیریتی فساد بیشتری را در خود تحمل میکند و فشلتر خواهد بود. راه چاره تغییر سبک زندگی ها است. ⚡️مردم باید باور کنند خرید و فروشهایشان و پسندهایشان و انتخابشان و محاسبات عادی زندگیشان و حتی قضاوتهایشان درباره یکدیگر و درباره دولت و درباره دشمن همه و همه عوامل تعیین کننده در نبرد امروز و شرایط ویژه کشور است. ⚡️کاش طلاب و نخبگان ما به این امور هم میپرداختند و نقاط قوت و داراییهای مردمی را در این نبرد به چشم میآوردند و دستورات دینی را نیز در چنین شرایطی به نحو قابل پذیرش در اجتماع گفتمان میکردند. به جز دولت خیلی ها باور نکرده اند شرایط جنگی است و خیلی ها هم ربط خود را به این جنگ پیدا نکرده اند و این شرایط را دشوارتر میکند. 🌐 منبع: کانال برپا (@ali_mahdiyan) @KhaneTolab
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
📝 گزارش سلسله نشست های 🔹 🗓 ۷ آذر ۱۳۹۷ 🔸 🔷 ابتدای جلسه سؤالی در مورد اینکه اساسا با چه منطقی مسیری را برای خدمت به جامعه انتخاب بکنیم و چطور می شود این مسیر را کوتاه تر کرد پرسیده شد که استاد در پاسخ به این سؤال بحث دو نوع را مطرح فرمودند: 1⃣ جهت گیری تخصصی ببین استعداد ها و زمینه هایت چیست با سخت گیری کم خودت را گیر بینداز، اگر قرار باشد درب این تامل باز باشد اینقدر ناخن می زنی که دیگر در این موقف هم مستقر نیستی. یکی از رشته های تخصصی را انتخاب کن برو جلو به یک مدارجی برس، بعد آهسته آهسته صحبت از کار برایت می کنند. قبلش کسی تو را تحویل نمی گیرد. این الگو الان دارد اجرا می شود مراکز تخصصی ای زده می شود، مثلا ده نفر می روند یک رشته تخصصی را می خوانند دو سه نفری با شکست تحصیلی مواجه می شوند یک چند تایی هم آدم های معمولی هستند و یکی دو نفر هستند که استفاده های اساسی می کنند. می گویید نیاز جامعه چه می شود؟ می گوید اگر نیاز جامعه نبود اصلا به مرحله تخصص نمی رسید و یک مسیر سختی طول کشیده تا آمده یک رشته تخصصی شده است. این را الان یک عده بیرون منتظر آن هستند. 2⃣ جهت گیری تخصصی یک الگوی دیگر این است که ما ضمن اینکه این تحصیلات عمومی را داریم می کنیم یکی از گره های نظام را انتخاب بکنیم روی آن متمرکز بشویم بعد از این بگوییم حالا چه باید بخوانم؟ اگر لازم باشد دو سه تخصص بگیرم. یک ماموریت انتخاب می کنی و هر چیزی که برای آن ماموریت لازم است را جمع می کنی. این ها انصافا خیلی هم سریع به موقف هایی مثل رهبری انقلاب نزدیک می شوند. این ها مجبور هستند که دانشمند بشوند، مجبور هستند که تیمی کار بکنند. 🔷 بعد از طرح این بحث، سؤالی در مورد پرسیده شد، که استاد پاسخ دادند که در این مدل باید در ابتدا و یا همان اوایل ماموریت باید انتخاب بشود و سه جور می شود این اتفاق رخ بدهد: 1⃣ نظام آموزشی که در آن هستید خود او یک مشت گره را شناسایی کرده، او منتظر است ببیند چه زمانی من می توانم با تو حرف بزنم، وقتش که شد می گوید بیا اینجا این قضیه را شنایایی کردیم تو هستی این را به عنوان ماموریت انتخاب بکنی؟ این یک الگوی متینی است و اصلش این است که ما باید اینطوری باشد که ما زجر نکشیم. الان حتی مجموعه های تربیتی هم اینطوری است که فقط تربیت می کنند و رها می کنند. 2⃣ و بدون منطق مشخص همینطور یک کسی فی البداهه ماموریتی پیشنهاد می دهد، مثلا می گوید فناوری فرهنگی چند نفر می آیند دور هم جمع می وشوند و مطالعه و مباحثه و ... تا یک گروه شکل می گیرد و زندگی این ها می شود فناوری فرهنگی. یا بعدی اخلاق پزشکی و ... 3⃣ خود فرد طوری تربیت شده است یا تربیت می کنیم که دنبال رصد گره ها و نیازهای اساسی نهضت اسلامی است نه اینکه دنبال تخصص ها باشد. به او می گوییم گردن خود تو است، باید شناخت از خود و اطلاعاتت از جامعه را بالا ببری؛ تحصیلاتت را بر اساس قدر متیقن ها انجام بدهی ولی در نهایت باید نتیجه این شناخت ها و رصدهایت، انتخاب یک گره به عنوان ماموریت باشد. [توسط استاد وعده داده شد که این قسمت را می توان مفصل تر هم بحث کرد] ⚠️ اگر ما بتوانیم محیط آموزشی خودمان را پر از جو ماموریت و احساس مسئولیت کنیم و از طرف دیگر پر از اطلاعات و آگاهی کنیم می شود توقع داشت که گروه های ماموریتی که گره های راهبردی نهضت اسلامی را هدف گرفته اند که حل کنند، را پدید آورد. ⚠️ در واقع خود همین نبود یک محیط آموزشی ماموریت گرا که دارد به همه ضربه می زند را یکی ماموریت خودش قرار بدهد. 📌 @fvtt_it
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
📝 گزارش سلسه نشست های 🔹 🗓۷ آذر ۱۳۹۷ 🔸 🔷 در ادامه چند نفر از طلاب بر اهمیت اینکه چه ماموریتی توسط طلاب انتخاب شود و سطح آن چه میزان باشد تاکید کردند که استاد با تایید این سخن فرمودند: من موافقم که ما در واقع مسئله های مان از گره های سرنوشت ساز باید شروع شود، بسم الله خود همین را در یک فضایی که یک غنای تحلیلی اطلاعاتی دارد می توانید درست ابعادش را تشخیص بدهی. آن محیط را فراهم کن آن مسئله ها می آید بالا، بعد اگر رفتی به مسئله های درجه ۵ چسبیدی می آییم با تو دعوا می کنیم.» استاد از طلاب خواستند که خود همین می تواند یک مطالبه ای از خود شما باشد، فضایی در همین جا درست کنید که اطلاعات و مسئله های در سطوح بالا و هیجان مسئولیتی بالا بیاید و مطرح شود و در چنین فضایی است که مسئله های اصلی کشور را می توان مطرح کرد. و فرمودند: «من سال ها است که به طلبه ها می گویم که اگر خودتان بسم الله بگویید می شود یک چنین فضایی برایتان فراهم کرد ولی باید خیز بردارید و پای این بایستید.» 🔷 بعد از این چند نفر از طلاب درخواست مطرح کردن تعدادی از این مسائل که در سطح گره های جدی نهضت اسلامی باشند را کردند که استاد بعد از اینکه بیان کردند که به نظر ما باید مسئله هایی که طلاب دردمند دنبال حل آن باشند باشند، فرمودند: «خود مجموعه ما احساسش این است که حوالی ۱۰۰ مسئله تمدنی را شناسایی کرده و بعضی ها را هم ورود کرده است.» و سپس به دو نمونه از این مسائل اشاره فرمودند: 1⃣ ما به خاطر هم حضور و زندگی در دانشگاه و هم به خاطر این که از این جا دانشگاه را رصد کردیم یکی از مسئله هایی که متوجه شدیم این بود که ما در ایده ی دانشگاه خودمان نیستیم. این چیزی که الان به عنوان دانشگاه در کشور ما است به طور کامل غیر بومی و غیر دینی است (نه ملی است و نه آیینی) مطلقا می گویم نه دانشگاه علوم انسانی، کلا دانشگاه در ایده ای تعریف شده که در ایده ی ما نیست. انبوهی از دانایی پشت ایده دانشگاه است که به ما ربطی ندارد. ما شروع کردیم با این مسئله درگیر شدند. حضور مان در دانشگاه به خاطر این بود. این که کادر تربیت کنیم و... سالادش بود. رفتیم درگیر شدیم دیدیم که یک مقدار رستم تشریف دارد حالا دورخیز کردیم، ولی ول کن قضیه نیستیم. حرف من این بود که اگر من فرزند امام خمینی هستم من حق ندارم بروم دانشگاه صرفا منبر بروم و یا بروم صرفا یک گروه مطالعات نهج ابلاغه راه بیندازیم. علت ایجاد حوزه دانشجویی هم این بود که ما در محیط خودمان یک دانشگاه بزنیم. ما رفتیم درس های حوزه را آن جا تدریس می کردیم. ایده ی ما این بود که اهسته آهسته دانش دانشگاه شریف را بمکیم بیاوریم در حوزه دانشجویی. یک مقدار که کلنجار رفتیم متوجه شدم آدم هایمان برای این عملیات کم هستند. الان در دورخیز هستم. واقعا زندگی برای حوزه حرام است اگر این را مسئله ی خودش نداند. باید هجمه در این فضا را زنده نگه بداریم. باید نیرو جذب بکنیم یک دفعه می بینیم صد نفر هستیم داریم به پوکاندن دانشگاه فکر می کنیم. مسئله من چیزی کمتر از این نیست که دانشگاه را منفجر بکنم. ما به حوزویان یاد بدهیم تا ۲۰۰ نفر به این فکر کنند که چطوری دانشگاه را بپوکانند. این ها آخرش کار خودشان را می کنند. 2⃣ یک ماموریت دیگر که ساعت های زیادی برای آن وقت گذاشتم، یک گروهی هم پای آن هستند؛ مقوله گفتمان سازی مکتب امام است. چند ساعت باید در این زمینه حرف بزنم که شما بتوانید تشخیص بدهید که چه دارد گفته میشود و تایید بکنید که ضریب اهمیت راهبردی آن خیلی بالا است. اگر کسی به طور حرفه ای وارد این فضا بشود فضا او را می بلعد و باید برود به صورت حرفه ای در این فضا کار بکند. تردید ندارم که این یکی از ماموریت هایی است که سرنوشت کشور را عوض می کند. استاد فرمودند: مکتب امام باید برای تان تقریر شود. دارایی ها و ویژگی های مکتب امام و نسبت امام با مکتب امام توضیح داده بشود که گفتمان چیست و اقتدار گفتمان چیست بعد پیوند این دو تا گفتمان مکتب امام چه می شود و با این چه کار می شود کرد؟ بعد بر اساس همین می شود تحلیل کرد که علت شکست ها و کندی ها و تشتت ها این است که مکتب امام را گفتمان نکردیم. توضیح معرفی این ماموریت ها طول می کشد. 3⃣ حکمت عملی را گروهی درگاه تولید علوم انسانی اسلامی می دانند. ما در موسسه یک مجموعه حرفه ای ۷ نفره درست کردیم. 🔴 بعد از پایان رسمی جلسه گفتگوهای غیر رسمی بین طلاب و استاد و طلاب با یکدیگر تا نیم ساعت بعد نیز ادامه داشت. موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 📌 @fvtt_ir
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) ز خاک پاک شهر قم بوي پيمبر آمده/ شهر قم از قدوم تو بهشت ديگر آمده/ سلام ما سلام ما بر تو و بر برادرت/ بر پدر و به مادرت، به تربت مطهرت ... : چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ 🔻شروع: ۱۹:۳۰ (تحلیل از زاویه و ) 🔺پایان: ۲۱:۳۰ 🏠 : قم ، بلوار امین به سمت بلوار الغدیر بعداز میدان ارتش،کوچه ۱(اولین کوچه سمت راست)، فرعی اول،مدرسه صهبا ‼️ نکته: عزیزانی که از پردیسان می آیند،از دور برگردان قبل از میدان ارتش دور نزنند؛بلکه بعد از دوربرگردان یعنی از پشت چراغ قرمز وارد بلوار الغدیر شوند. 🎙 : استاد از شاگردان استاد سعادت پرور 🎙 : حجةالاسلام @KhaneTolab
🔆 (۱) 🔆 🌿 در بابِ ارزشهاي اصلیِ انقلاب و شعارهاي انقلاب و اصول بنیادین انقلاب، آنچه من میتوانم عرض بکنم این است که انقلاب، در این زمینه پس داده است؛ یعنی ملّت ایران توانسته است اصول بنیادین را و شعارهاي اصلی انقلاب را به همان استحکامِ اوّل، تا امروز کند. 📢 شعارها و ارزشهاي اصلی اینها است: ، ،، و ، ، و برتر و بالاتر از همه ي اینها در کشور؛ این شعارها با همان طراوتِ اوّل حفظ شده است. 🔈۱۳۹۷/۰۱/۰۱ 🔵🔴⚫️⚪️کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
🔆 (۲) 🔆 🔴 خواست عمومی ملت بر حفظ استقلال کشور 🔴 🌿 امروز کشور از برخوردار است و این خواسته ي عمومی این مردم در انقلاب بوده، یعنی واکنش ملّت ایران به سلطه ي بیگانگان بر این کشور است. این را خوب است جوانهاي ما، اهل فکر و تحقیق ما، مورد توجّه قرار بدهند. ❎تا قبل از انقلاب، حدود دویست سال قدرتهاي سلطه گر بر این کشور مسلّط بودند و حکومتها زیر سایه ي قدرتهاي بیگانه حکومت میکردند. حکومت قاجار با تضمینِ دولتِ تزاريِ روسیه بر سرِ پا بود؛ یعنی در جنگهاي ایران و روس، در قضیّه ي ترکمانچاي، عبّاس میرزاي قاجاري [از روس ها] قول گرفت که حکومت در خاندان قاجار باقی بماند؛ یعنی خاندان قاجار زیر پرچم و ضمانت روس ها زندگی میکردند. بعد انگلیس ها آمدند، رضاخان را سر کار آوردند؛ همان انگلیس ها محمّدرضا را سر کار آوردند؛ بعد در بیست وهشتم مرداد سال 32 آمریکایی ها وارد میدان شدند و محمّد رضا را تجدید سلطنت کردند؛ یعنی در طول این سالهاي متمادي، حکومتهاي ما را یا این قدرت یا آن قدرت می آورد و میبُرد. در یک برهه اي از زمان -قرارداد 1907 -انگلیس و روس تزاري با هم توافق کردند، کشور ایران را بین خودشان تقسیم کردند؛ یک قسمت زیر سلطه ي انگلیس، یک قسمت زیر سلطه ي روس، یک قسمت کوچک هم این وسط مستقل؛ یعنی این جور کشور در زیر سلطه بود؛ لذا این بود که از این حالت خارج بشود و استقلال پیدا کند. 🔴 من میتوانم عرض بکنم که امروز هیچ کشوري در دنیا، ملّتی به استقلال ملّت ایران ندارد؛ همه ي ملّتهاي دنیا به نحوي از انحاء، نوعی ملاحظه کاري در مقابل قدرتها دارند. آن ملّتی که آرائش تحت تأثیر هیچ کدام از قدرتها قرار نمیگیرد، ملّت ایران است. بنابراین استقلال محفوظ ماند. 🔈۱۳۹۷/۰۱/۰۱ 🔵🔴⚫️⚪️کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
مداحی - حاج علی مهدیان.mp3
5.78M
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #مداحی 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_729 🎙 مداح: حجة الاسلام علی #مهدیان ⏱ زمان: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ @KhaneTolab
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) ای قبله حرم،حرم سامرای تو/ بیت الولای دل حرم باصفای تو نامت حسن،نه بلکه حسن پای تا سرت/ خورشید سجده برده به صحن مطهرت : چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ 🔻شروع: ۱۹:۳۰ 🔺پایان: ۲۱:۳۰ 🏠 : قم ، بلوار امین به سمت بلوار الغدیر بعداز میدان ارتش،کوچه ۱(اولین کوچه سمت راست)، فرعی اول،مدرسه صهبا ‼️ نکته: عزیزانی که از پردیسان می آیند،از دور برگردان قبل از میدان ارتش دور نزنند؛بلکه بعد از دوربرگردان یعنی از پشت چراغ قرمز وارد بلوار الغدیر شوند. 🎙 : حجةاالاسلام و المسلمین 🎙 : حاج مهدی @KhaneTolab
هدایت شده از حوزه و تمدن سازی
🔆 (۳) 🔆 🔴 آزادی فکر، آزادی بیان و آزادی انتخاب در چهارچوب قانون و شریعت در کشور تامین شده است🔴 🌿 استقلال و آزادي در کنار هم جزو شعارهاي اصلی انقلاب بوده است؛ در این کشور تأمین شده است. ⭕️بله، عدّه اي بی انصافی میکنند؛ از آزادي موجود استفاده میکنند و به دروغ میگویند آزادي وجود ندارد؛ رادیوهاي بیگانه و تبلیغات بیگانه هم سخن آنها را بازتاب میدهند. واقع قضیّه این نیست؛ امروز در کشور ما هست، هست، هست؛ هیچ کس به خاطر اینکه فکرش و نظرش مخالف نظرِ حکومت است، مورد فشار و تهدید و تعقیب قرار نمیگیرد. هرکس ادّعا کند که «من مورد فشار قرار گرفته ام چون عقیده ام در فلان مسئله برخلاف عقیده ي حکومت بوده»، هرکس این جور ادّعایی بکند، گفته؛ چنین چیزي نیست. افراد متعدّد در رسانه هاي مختلف، افکارِ گوناگونِ ضدّ حکومت را -که عقیده شان است- ابراز میکنند و کسی هم با اینها کاري ندارد؛ بنا هم نیست که کسی متعرّض اینها بشود. آزادي بیان هم هست؛ میتوانند بگویند. 🔴بله، آزادي در همه جاي دنیا چهارچوب دارد؛ آزادي یعنی «برخلاف عمل کردن» وجود ندارد؛ آزادي یعنی«برخلاف و عمل کردن» وجود ندارد. چهارچوب آزادي در کشور ما، ما و قوانین کشور و همه الهام گرفته ي از شریعت مطهّر اسلام است؛ البتّه این هست. اینکه کسی توقّع داشته باشد آزاد باشد و برخلاف# قانون عمل کند، منطقی نیست و این وجود ندارد. بنابراین آزادي هست. 🔈۱۳۹۷/۰۱/۰۱ 🔵🔴⚫️⚪️کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114