#مدعیان_انتظار 1⃣
✅ برداشتها از انتظار فرج
⏪ آنچه که امروز میخواهم به عرضتان برسانم برداشتهایی که از #انتظار_فرج شده است؛ بعضیاش را من عرض میکنم.
1⃣ بعضیها انتظار فرج را به این میدانند که در مسجد، در حسینیه، در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان- سلام الله علیه- را از خدا بخواهند. اینها مردم صالحی هستند که یک همچو اعتقادی دارند. بلکه بعضی از آنها را که من سابقاً میشناختم بسیار مرد صالحی بود، یک اسبی هم خریده بود، یک شمشیری هم داشت و منتظر حضرت صاحب- سلام الله علیه- بود. اینها به تکالیف شرعی خودشان هم عمل میکردند و نهی از منکر هم میکردند و امر به معروف هم میکردند، لکن همین، دیگر غیر از این کاری ازشان نمیآمد و فکر این مهم که یک کاری بکنند، نبودند.
🗓 ۱۴ فروردین ۱۳۶۷ مصادف با نیمه شعبان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T
🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir
🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#مدعیان_انتظار 2⃣
✅ برداشتها از انتظار فرج
2⃣ یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را میگفتند این است که ما کار نداشته باشیم به اینکه در جهان چه میگذرد، بر ملتها چه میگذرد، بر ملت ما چه میگذرد؛ به این چیزها ما کار نداشته باشیم، ما تکلیفهای خودمان را عمل میکنیم، برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند ان شاء الله، درست میکنند؛ دیگر ما تکلیفی نداریم.
تکلیف ما همین است که دعا کنیم ایشان بیایند و کاری به کار آنچه در دنیا میگذرد یا در مملکت خودمان میگذرد، نداشته باشیم. اینها هم یک دستهای، مردمی بودند که صالح بودند.
3⃣ یک دستهای میگفتند که خوب، باید عالم پر [از] معصیت بشود تا حضرت بیاید؛ ما باید نهی از منکر نکنیم، امر به معروف هم نکنیم تا مردم هر کاری میخواهند بکنند؛ گناهها زیاد بشود که فرج نزدیک بشود.
🗓 ۱۴ فروردین ۱۳۶۶ مصادف با نیمه شعبان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T
🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir
🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ معنای آزادی؟
❌ #آزادی به معنای رها بودن از هر قید و بند و ندیدن مانع بر سر راه خود و اینکه هر کسی هر کاری که مایل هست و دوست می دارد، آن را بتواند انجام بدهد، این در هیچ یک از #مکتب ها و فرهنگ ها و نظرات فلسفی و اجتماعی، به صورت یک ارزش ذکر نشده.
آزادی بی بندوبار و مطلق را هیج کس در دنیا طرفداری نکرده و ممکن هم نیست.
❗️در جامعه ی بشری اگر ما فرض کنیم که یک انسان در هر کاری که مایل است انجام بدهد آزاد باشد و هیچ مانعی بر سر راه او نباشد، نفس این آزادی، طبیعی است که آزادی بسیاری از مردم دیگر را محدود خواد کرد؛ امنیت و آزادی آنها را سلب خواهد کرد.
⭕️ حتی #آنارشیست هایی که در قرن 19 و 20 در اروپا شعار آزادی از تمام قوانین و قیود اجتماعی را سر دادند، آنها هم باز به یک حدود و قیودی پایبند بودند.
🗓 برشی از کتاب آزادی یعنی آزادی - رهبر معظم انقلاب
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#پای_درس_تفسیر_رهبر 1⃣
" وَ مِنْهُمُ الَّذينَ يُؤْذُونَ النَّبِيَّ وَ يَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَيْرٍ لَكُمْ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنينَ وَ رَحْمَةٌ لِلَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ " (برائت/۶۱)
🔹 «يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ»: بهنظر بعضى، لام در آيه بهمعناى نفع است؛ يعنى ايمان پيامبر (صلى الله عليه و آله) براى مؤمنان و به نفع آنان است، و مراد از مؤمنان هم جامعهى اسلامى است. به اين معنا كه پيامبر ص آنچه را به سود جامعهى اسلامى است، باور ميكند، و در همهجا آنچه را به نفع آنها است، قبول ميكند.
⏪ دليل اين نظر آن است كه ميگويند مادّهى «آمَنَ» و «ايمان» به «باء» متعدّى ميشود: مثلاً ميگويند: «يؤمن بالله و بالرسول و بالقرآن»؛ نه «يؤمن لله و للرسول و للقرآن»؛ پس «يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ» به اين معنا نيست كه «او به مؤمنان هم ايمان دارد»؛ زيرا اگر اين مراد بود، بايد آن را با حرف «باء» مىآورد.
✅ گرچه اين معنا براى آيه قابل پذيرش است و اصل حرف اشكالى ندارد، امّا استدلال آن درست نيست؛ چرا كه مادّهى «آمَنَ» كه بهمعناى «گرويدن» است، با حرف «لام» هم متعدّى ميشود، و «يؤمن للرسول» نيز بهمعناى «يؤمن بالرسول» است؛ همانطور كه قرآن در قضيهى حضرت ابراهيم (عليه السلام) ميفرمايد: "فَآمَنَ لَهُ لُوطٌ"؛ لوط، خواهرزادهى ابراهيم به او ايمان آورد.
در نتيجه لازم نيست «لام» در «يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ» را بهمعناى «نفع» يا «عاقبت» معنا كنيم.
بنابراين آيه ميگويد پيامبر ص به مؤمنان هم ايمان دارد و آنان را قبول دارد، كه اين هم يكى از نشانههاى عالى يك جامعهى اسلامى است.
🗓
تفسیر سوره برائت ص ۴۰۲🔊 بنده عمرم با علما و بزرگان و قشرهاى مختلف روحانى گذشته است؛ امّا احدى را نديدهام كه اين قدر به مردم خوشبين باشد و در مردم مايهها و جوهر رشد سراغ داشته باشد. آن ايمانش به خدا بود و آن ايمانش به مردم يُؤْمِنُ بِاللّٰهِ وَ يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ ؛ 🗓
بيانات در جمع علما و روحانيون تبريز ۷۵/۵/۵#مبانی_مردم_سالاری 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🏴 باقر العلوم بالاترین شخصیت تاریخ است
🔸 «کسی جز خدای تعالی و رسول-صلیاللهعلیهوآله- و ائمه معصومین-علیهمالسلام- مقام او را درک نکرده و نتوانند درک کرد...»
🏴 شهادت #امام_باقر علیهالسلام را تسلیت عرض میکنیم.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰 آغاز ثبتنام دوره فشرده عرفان اسلامی
▫️ثبتنام دوره فشرده عرفان اسلامی آغاز شد.
علاقهمندان به شرکت در این دوره مجازی یکساله میتوانند تا تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۰ به سامانه نفحات به آدرس ذیل مراجعه نمایند؛
Elearn.Nafahat-eri.ir
▫️برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سامانه نفحات مراجعه نمایید.
#معاونت_آموزش
#دوره_فشرده_عرفان
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
✅ باقر العلوم یعنی ...
🔅 اینکه امام باقر "باقرالعلم" است یعنی حقایق و مفاهیم اسلامی را که در قشری از دروغ و فریب و ریا و یا تحریف پیچیده شده بود، میشکافد و آن لبّ و مغز را میاندازد در کام مشتاقان حقیقت؛ این یک گوشه دیگری است از مبارزه ائمه ما.
🗓 کتاب همرزمان حسین ع ص۱۴۲
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
9.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 جلوههای خداشناسی در زندگی
🔸 جلوههای مباحث #خداشناسی در تحلیلهای سیاسی و اجتماعی بنیانگذار کبیر انقلاب، #امام_خمینی (ره)
🔸 ما هیچیم چنانچه از ازل هم هیچ بودیم
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T
🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir
🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ #دوران_امام_باقر ع دوران سازندگی فکری و تشکیلاتی
🔻 دوران زندگی امام پنجم، امام باقر علیه السلام بهطور کامل ادامهی منطقی دوران زندگی امام سجاد ع است.
🔻 اکنون دیگر، جمعی گرد آمدهاند و شیعه دوباره احساس وجود و شخصیت میکند.
🔻 دعوت شیعی که چند سالی بر اثر حادثه کربلا و حوادث خونین پس از آن -مانند حادثه حرّه و حادثهی توّابین- و سختگیریهای خلفا، متوقف مانده بود و جز در پوششهای بسیار ضخیم ارائه نمیشد، اکنون در بسیاری از اقطار کشورهای اسلامی مخصوصاً در عراق و حجاز و خراسان، ریشه دوانیده و قشر وسیعی را به خود متوجه ساخته و حتی در دایرهای محدودتر بهصورت یک پیوند فکری و عملی که میتوان از آن به یک تشکیلات حزبی تعبیر کرد درآمده است.
🔻 آن روز که امام سجاد میفرمود: "در همه حجاز، دوستان و علاقهمندان ما به بیست نفر نمیرسند" سپری شده و اکنون هنگامی که امام باقر به مسجد پیامبر در مدینه وارد میشود، جماعت انبوهی از مردم خراسان و مناطق دیگر، گرد او را میگیرند و از مسائل فقهی سوال میکنند.
🗓
بخشی از کتاب انسان ۲۵۰ ساله🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#به_استقبال_عرفه 1⃣
✅ همین دعای امام حسین ع در روز #عرفه را که شما نگاه کنید، خواهید دید حقیقتاً مثل زبور اهل بیت، پر از نغمههای شیوا و عشق و شور معرفتی است.
🔹 حتی بعضی از دعاهای امام سجّاد ع را که انسان میبیند و مقایسه میکند، گویا که دعای این پسر، شرح و توضیح و بیانِ متن دعای پدر است؛ یعنی آن اصل است و این فرع. دعای عجیب و شریف عرفه و کلمات این بزرگوار در حول و حوش عاشورا و خطبههایش در غیر عاشورا، معنا و روح عجیبی دارد و بحر زخّاری از معارف عالی و رقیق و حقایق ملکوتی است که در آثار اهل بیت علیهم السّلام کم نظیر است.
🗓
۱۳۷۴/۱۰/۰۵🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#پذیرش_قطعنامه 1⃣
✅ نوشیدن جام زهر هم عاقلانه بود
🌷 دفاع مقدّس یکی از عقلانیترین حوادث ملّت ایران بود. بعضیها با استناد به یک خطایی که در یک بخشی انجام گرفته یا یک جمعی انجام دادهاند، مجموعهی دفاع مقدّس را به بیتدبیری متّهم میکنند؛ ابداً این جور نیست؛ دفاع مقدّس از اوّل تا آخر مدبّرانه و عُقلائی بود.
📜 حتّی قبول قطعنامه هم در پایان کار، در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به «نوشیدن #جام_زهر»، این هم مدبّرانه بود. در آن مقطع، این کار، کار مدبّرانهای بود، باید انجام میگرفت. اگر مدبّرانه نبود، اگر عاقلانه نبود، امام انجام نمیداد. ما از نزدیک شاهد بودیم و میدیدیم که چه دارد میگذرد؛ کار، بسیار عاقلانه بود. بنابراین، از اوّل تا آخر، مسئلهی دفاع مقدّس یک پدیدهی عُقلایی و یکی از عقلانیترین حرکات ملّت ایران بود و تحریفها را در این مورد بایستی مراقب بود.
🗓 ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
💠
بمناسبت ۲۷ تیر[دیروز]، سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#پذیرش_قطعنامه 2⃣
✅ امروز، روز شروع جنگ فقر و غنا است!
🔻 امروز #جنگ_حق_و_باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ #پابرهنه ها و مرفهین بی درد شروع شده است. و من دست و بازوی همۀ عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نموده اند می بوسم؛
🔻 و به ملت عزیز و دلاور ایران هم عرض می کنم: خداوند آثار و برکات معنویت شما را به جهان صادر نموده است؛ و قلبها و چشمان پرفروغ شما کانون حمایت از محرومان شده است و شرارۀ کینۀ انقلابی تان، جهانخواران چپ و راست را به وحشت انداخته است. البته همه می دانیم که کشور ما در حال جنگ و انقلاب، سختیها و مشکلاتی را تحمل کرده و کسی مدعی آن نیست که طبقات محروم و ضعیف و کم درآمد و خصوصاً اقشار کارمند و اداری، در تنگنای مسائل اقتصادی نیستند؛ ولی آن چیزی که همۀ مردم ما فراتر از آن را فکر می کنند مسئلۀ حفظ اسلام و اصول انقلاب است. مردم ایران ثابت کرده اند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به #اصول آن را هرگز نخواهند داشت.
🗓 پیام حضرت امام خمینی در پذیرش قطعنامه؛ ۱۳۶۷/۰۴/۲۹
💠
بمناسبت ۲۷ تیر[دیروز]، سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f