eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
306 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔊 حجت الاسلام مهدیان در گفتگو با :حاضر به گفت و گو هستم ولی نه در جدال/ دود ناپختگی مذهبی ها در عدالتخواهی به چشم انقلاب می رود 🔻 احتمال می دهم که علیزاده بنا دارد در ، پایگاهی داشته باشد، که در این قشر افرادی که از نظر راهبردی، سطحی نگر و ناپخته هستند راحت تر به او اعتماد می کنند و می توانند از او تاثیر بگیرند؛ بنابراین تصمیم داشتم با گفتگو در رسانه علیزاده به تقویت رسانه ای او کمک نکنم. 🔻 البته هدف اصلی من این نبود. حدس من این بود که من هر جوابی به او بدهم، آن را رسانه ای می کند. بنابراین به نظرم رسید که از این فرصت استفاده کنم و از زبان خود علیزاده این مسئله را مطرح کنم که افرادی هستند که به اصل کار او شک دارند و با انتشار جواب من در رسانه علیزاده، این شک به کار او در خودش مطرح شود. 🔻 دلیل اصلی رد درخواست آقای علیزاده این بود که ادعای او در مورد بی طرف بودن رسانه اش را رد کنم و به نظرم با این نوع برخورد و اتفاقاتی که در پی آن رخ داد این پیام را به مخاطبان منتقل کردم. 🔻 اینکه علیزاده بنا دارد به اجبار و با یک طلبه را وادار به گفتگو کند و مخاطبانش به اسم آزادی، با این توجیه استبدادی همراه هستند غلط است. این دقیقا مخالف آزادی است. 🔻 من یکی از دلایل مهم عقب ماندگی کشور در را ناپختگی عدالت در بین بچه های حزب اللهی انقلابی می دانم که باعث شده حرکت عدالتخواهی در کشور ضعیف شود. 🌐 متن کامل خبر: v-o-h.ir/?p=31727 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#معرفی_کتاب 🔺 نام کتاب: پیشوای صادق 🔺 انتشارات: انقلاب اسلامی 🔺 معرفی کتاب: ▫️ این کتاب، مشتمل بر
"بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی" 📚 نام کتاب: میزبانی از بهشت 📚 ناشر: صهبا 🔸 محدودۀ خیابانِ ابوذر مشهد، در محلۀ احمدآباد، در شبِ جمعه ۱۳۷۶/۱/۷، میزبان مهمان عزیزی بود که بی‌سروصدا به خانۀ خانواده‌های شهدا سر می‌زدند. ایام دیدوبازدیدِ عید بود و آن شب، رهبر انقلاب به خانۀ پنج خانواده از حق‌داران انقلاب رفتند که فرزندانشان را بر سر این حمایت اهدا کرده‌ بودند. خانواده‌های شهيد حميدرضا سمرقندی، شهيدان مجتبی و محسن عاشوری، شهيدان مسعود و مهدی ميرزايی، شهيد غلام‌حيدر رستمی و شهيدان محمدمحسن و حميد سماعی يکتا. خانواده‌هايی ساده و صميمی که هنوز داغ شهيدشان را بر دوش دارند، اما هر روز محکم‌تر پای آرمان‌های شهدا ايستاده‌اند. هر ديداری به فراخور شرايط خانواده و شهدايشان، نمک خاص و نکته‌های زيبای خودش را داشت. 🔸 و اين کتاب، روایت همان پنج دیدار است. پنج روايت که هرکدام از يک زاويۀ ديد و از جايی وارد داستان شهدای خانواده و ديدار حضرت آقا با آنها می‌شود. سعی شده در مورد ديدار، تمام آنچه در آن حدود پانزده دقيقه گذشته، کاملاً بازگو شود. 🔸 با مطالعۀ اين کتاب، تا حدی، دليل شدت توجه و تکريم و احترامِ حضرت آقا نسبت به خانواده‌های شهدا را متوجه می‌شويم. 🔸 اگر به زندگی‌نامه شهدا علاقه‌مند هستید، یا مایلید از سیرۀ عملی حضرت آقا بیشتر بدانید، این کتاب می‌تواند کتاب جذابی برای شما باشد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#جامعه_توحیدی 1⃣ ✅ خوشبختی دنیا و آخرت، در گرو توحید اگر توحید با همان معنای واقعی که اسلام آن را
2⃣ 🔻 یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است، امّا شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. 🔻 "لا اله الا الله" فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمی‌ماند، وارد می‌شود تکلیف حاکم را معیّن می‌کند، تکلیف محکوم را معیّن می‌کند، تکلیف مردم را معیّن می کند. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#پای_درس_تفسیر_رهبر 3⃣1⃣ 🔻 #حق در اصطلاح قرآن -که شاید تعبیر «حق» بیش از دویست مرتبه در قرآن تکرار
4⃣1⃣ "وَكَذٰلِكَ جَعَلناكُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَكونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ وَيَكونَ الرَّسولُ عَلَيكُم شَهيدًا" (بقره؛ ۱۴۳) 🔹 به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از استفاده نکنید. دشمنان از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات و را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. 🔹 آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم. میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. 🔹 اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: "وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا". امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: "اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة"؛ این است. 🔹 راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ "سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم"؛ جلوتر بروید. 🔹 آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را میگویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. 🗓 بیانات در دیدار مردم نجف‌آباد؛ ۱۳۹۴/۱۲/۰۵ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#جهاد_تبیین 8⃣ #دوگانه‌های_سرنوشت‌ساز 🔻 بحثی که امروز بنده آماده کردم که خدمت آقایان عرض بکنم، یک ب
9⃣ [ذکر این مطالب برای این است که این عناوین، این سرفصل‌هایی که ما عرض میکنیم، به وسیله‌ی شما آقایان با علمیّتی که دارید، با مهارتی که دارید، با توانایی تجزیه و تحلیلی که دارید، تبیین بشود برای مردم و به صورت گفتمان دربیاید] 🔻چند را من عرض میکنم در این زمینه؛ یعنی نوع مواجهه به چند صورت میتواند تصویر بشود: ◀️ گاهی مواجهه‌ی ما با این حوادث، است، گاهی و مواجهه‌ی منفعل. 🔸 فعّال یعنی اینکه وقتی با یک حادثه‌ای روبه‌رو میشویم، نگاه کنیم ببینیم ما در قبال این حادثه -برای دفع آن، برای رفع آن، برای تضعیف آن، یک جاهایی برای تقویت آن- چه‌ کار باید بکنیم؛ فکر کنیم و فعّال وارد میدان بشویم؛ این مواجهه‌ی فعّال. 🔸 مواجهه‌ی انفعالی این است که وقتی یک حادثه‌ی تلخی، سختی، مشکلی پیش می‌آید، بنا کنیم آه و ناله کردن، دائم به زبان آوردن، دائماً گفتن، مدام تکرار کردن؛ بدون اینکه یک تحرّکی در مقابل آن داشته باشیم. پس دو جور مواجهه داریم: مواجهه‌ی فعّال، مواجهه‌ی انفعالی. ⏪ از نگاه دیگر: یا . 🔸 مواجهه‌ی عکس‌العملی این است که فرضاً وقتی در مقابل یک قرار گرفتیم، و دشمن ما را به یک میدان مواجهه‌ای میکشانَد، ما هم برویم در همان میدان، و طبق برنامه‌ریزی او -که یک حرکتی انجام میدهد- مثل خود او یک حرکتی انجام بدهیم؛ این مواجهه‌ی انفعالی است، این مواجهه‌ی عکس‌العملی است؛ یعنی در واقع حرکت ما تابعی از نوع حرکت او است. 🔸 مواجهه‌ی ابتکاری این است که نه، فرضاً دشمن از یک ناحیه‌ای به ما حمله میکند، ما از ناحیه‌ی دیگری به او حمله کنیم، ما به شکل دیگری ابتکار عمل را به دست بگیریم و نوعی برخورد کنیم که مثلاً ضربه بزنیم. این دو جور مواجهه است. 🗓 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری؛ ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
🔺 ارسال گواهی‌های پایان دوره به همراه جوایز تقریرهای برتر دوره 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
4_421593933940785232.mp3
2.3M
آقا 5⃣1⃣ ✅ مهلت کوتاه عمر انسان… 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خدمت در نظام جمهوری اسلامی از احسن اعمال است. 🔸 عمل مصادیقی دارد که از جمله قبول مسئولیت و پست در برای خدمت گزاری است و در این رابطه نهایت این که هر کسی در هر حیطه ای مشغول به کار شده، بهترین عمل را انجام دهد. 🔸 کیفیت عمل بر کثرت آن مقدم است. ما باید دنبال این باشیم که در هر عمل و کاری که مسئولیت آن را قبول کردیم، احسن عمل را انجام دهیم. 🗓 آيت‌الله 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab