eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ از مبارزه خسته نشو... ▪️ درس امام رضا (ع) به همه‌ی ما این است که ای مسلمان! . ▪️ نخواب چون دشمن همیشه بیدار است و در شکل‌های مختلف و در لباس‌ها و نقاب‌های گوناگون و با آرایش‌های رنگارنگ ظاهر می‌شود. ▪️ چشم تیزی داشته باشید، را بشناسید و راه مبارزه‌ی با دشمن را بلد بشوید و مثل از اول تا آخر مبارزه را ادامه بدهید. 🗓 ۱۳۶۳/۰۹/۰۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🌀 جایگاه کار رسانه ای در زندگی نخبه انقلابی 📖 طرح کلی اندیشه مقاومت صفحه۲۷ 💠 لینک خرید کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت: 🌐 https://b2n.ir/q94463 📚 انتشارات گام دوم، وابسته به خانه طلاب جوان: 🌐 @gam_dovom1400 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📌 سلسله جلسات ♦️زمان و مکان در اجتهاد (با تکیه بر آراء حضرت ) ♦️ 🎙 با تدریس: استاد حسینی نسب 1⃣ دریافت جلسه اول 2⃣ دریافت جلسه دوم 3⃣ دریافت جلسه سوم 4⃣ دریافت جلسه چهارم 5⃣ دریافت جلسه پنجم 6⃣ دريافت جلسه ششم 7⃣ دريافت جلسه هفتم 8⃣ دریافت جلسه هشتم 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
ما و انقلاب و جهان بعد از خمینی(ره) 1⃣ 🔻 چینی‌های باستان ضرب‌المثل عجیبی دارند، می‌گویند: «تو را نفرین می‌کنم که در متولد شوی». ظاهرا آنها عقیده داشتند برای تاریخ، بزنگاه‌های حساسی است که مسیر آینده‌ی انسان و جهان را مشخص می‌کند، برای همین انسانِ عصرِ سرنوشت‌ساز دارای وظایف طاقت‌فرسایی است که به جای خوشگذرانی و استراحت، شب و روز برای تحقق آن باید تلاش کند. 🔻 علی‌الظاهر مبتنی بر شواهد موجود، چه بخواهیم و چه نخواهیم، ما هم انگار، در به دنیا آمده‌ایم! تیمنّا و تبرّکا! 2⃣ 🔻 هر ساله این روزها، شاید مهم‌ترین پرسشی که در ذهنم بالا و پائین می‌پرد این است که وظیفه‌ی ما به‌عنوان چیست؟ از یک سو، دل در گرو آرمان‌های داریم، و از سویی دیگر، کاستی‌ها و کمبودها و فاصله‌افتادن‌ با آن ، گاهی انسان را به مرز می‌کشاند. پس چه باید کرد؟ 🔻 به نظر، ما دو مدل می‌توانیم با میراث انقلاب خمینی مواجهه داشته باشیم: ⏪ اول، به سبک «(ع)»، مواجهه‌ی از باشد، بشینیم گوشه‌ای و خطاب به موسی(ع) بگوییم: «إِنَّا لَنْ نَدْخُلَهَا أَبَدًا مَا دَامُوا فِيهَا ۖ فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ»: ما همین‌جا نشسته‌ایم، تو و خدایت بروید و مشکلات را برطرف کنید و بعد ما می‌آییم. بعدتر هم وقتی انقلاب موسی(ع) با چالش‌هایی در مسیر آرمان‌ها مواجه شد، تیکه‌پراکنی کنیم که: «قَالُوا أُوذِينَا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِيَنَا وَمِنْ بَعْدِ مَا جِئْتَنَا»: این انقلابت چه فایده‌ای داشت برای ما، فرقی نکرده که! قبلا مشکل داشتیم، حالا هم داریم! ⏪ دوم به سبک «(ص)»، نه تنها مواجهه‌ی از است و و امیدوارانه به سراغ چالش‌ها می‌روند، که چالش‌ها موجب ازیاد ایمانشان می‌شود: «وَ لَمّا رَءَا المُؤمِنونَ الاَحزابَ قالوا هذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسولُه وَ صَدَقَ اللهُ وَ رَسولُه وَ ما زادَهُم ‌اِلّا ایمانًا وَ تَسلیمًا». 🔻 این دو مدل مواجهه‌، پیش روی ماست، می‌توان کنار گود نشست و چونان اصحاب کلیم‌الله، نق و غر زد و ناامید شد. و می‌توان به مثابه لشگر رسول‌الله، از چالش‌ها نهراسید و به جنگ با آنها رفت و تمدنی را پایه‌ریزی کرد که قرن‌های بعد از خود را متأثر از خود کرد. 3⃣ 🔻 حالا نوبت تصمیم‌گیری ما انسان‌های عصر سرنوشت‌ساز در قرن جدید شمسی است. چه می‌کنیم؟ و چه کار خواهیم کرد؟ جزو کدام‌یک از صحابه خواهیم بود؟ موسوی یا نبوی؟ ✍️ نویسنده: محمد پورغلامی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#پای_درس_تفسیر_رهبر 2⃣2⃣ "إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ آمَنوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ كُلّ
3⃣2⃣ "قُل أَمَرَ رَبّي بِالقِسطِ وَأَقيموا وُجوهَكُم عِندَ كُلِّ مَسجِدٍ وَادعوهُ مُخلِصينَ لَهُ الدّينَ كَما بَدَأَكُم تَعودون" (اعراف؛ ۲۹) 🔻 خصوصیات ممتاز فردی خیلی داشت؛ اما توفیقات او بالاتر از آن بود که به خصوصیات فردی یک انسان - هرچه هم بالا - متکی باشد. 🔻 شجاعت و آگاهی و عقل و تدبیر و دوراندیشی امام بسیار ممتاز بود - در اینها هیچ شکی نیست - اما توفیقاتی که آن بزرگوار به دست آورد، خیلی بالاتر از این است که به شجاعت و عقل و تدبیر و آینده‌نگری زیاد یک انسان متکی باشد. 🔻 آن توفیقها از جای دیگر نشأت می‌گرفت، که در درجه‌ی اول از اخلاص او ناشی می‌شد؛ «مخلصین له الدّین» مخلص خدا بود و کار را فقط برای او - ولاغیر - انجام می‌داد. لذا اگر همه‌ی دنیا هم در مقابل او قرار می‌گرفتند و از او چیزی می‌خواستند که مورد رضای خدا نبود، انجام نمی‌داد. 🗓 خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران؛ ۱۳۶۸/۰۴/۲۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
شخصیت ناشناخته امام برای نسل امروز هر چه گویم عشق را شرح و بیان چون به عشق آیم خجل باشم از آن ▫️ بسیاری از ابعاد شخصیّت ما همچنان ناشناخته است. در واقع نسل کنونی انقلاب، بخصوص نسل جوان ما، را بدرستی نمی‌شناسند، درک نمیکنند، عظمت امام را نمیدانند؛ امام را با امثال این حقیر مقایسه میکنند؛ در حالی که فاصله بسیار زیاد است، فاصله نجومی است. امام شخصیّت استثنائی بود به معنای واقعی کلمه. 🗓 ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لیست مجموع جلسات دوره : 1⃣ جلسه اول: ضرورت و چرایی پرداختن به مکتب امام 2⃣ جلسه دوم: مغز، جوهره و اصل اساسی د مکتب امام 3⃣ جلسه سوم: معنویت در اندیشه امام خمینی 4⃣ جلسه چهارم: راهبرد تولید علم دینی 1⃣ 5⃣ جلسه پنجم: راهبرد تولید علم دینی 2⃣ 6⃣ جلسه ششم: نقش حوزه و دانشگاه 7⃣ جلسه هفتم: جهاد و مبارزه در مکتب امام 1⃣ 8⃣ جلسه هشتم: جهاد و مبارزه در مکتب امام 2⃣ 9⃣ جلسه نهم: جایگاه مردم‌ در مکتب‌ امام 🔟 جلسه دهم: محرومین در مکتب امام 🎙 با تدریس: استاد مهدیان 🔺 عزیزانی که اين جلسات را گوش داده و هر جلسه را کنند، در پایان ، و به تقریرات برتر تقدیم می‌گردد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔻بنابر قرائت امام از اسلام، کشوری که نظام اسلامی داشته باشد و در زمینه استقلال سیاسی و اقتصادی رشد کند دیندار تر شده است... 🔻چکیده گفتگو به زودی... 🎙گفتگوی با آیت الله حفظه الله 🗂پرونده ویژه؛ ✅با موضوع: ، در جامعهٔ پس از انقلاب اسلامی 🗓تاریخ: ۱۴٠۱/٠۳/۲۶ 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
1⃣ ✅ معرفی و بیان ضرورت کار تشکیلاتی 🔰 اعتقادمان این است که بهترین راهی و برترین حربه‌ای که می‌تواند این راه را باز کند و را و را در ذهنها و جانها بنشاند و به میوه بیاورد مثمر بکند، یک است یک تهذیب است. این اعتقاد ماست، ما عقیده داریم که اگر چنانچه کسانی بخواهند برای انقلاب کار کنند و اینها متشکل نباشند، مجتمع نباشند، نخواهند توانست از لحاظ کیفیت، از لحاظ کمیت آن کاری را بکنند که یک گروه متشکل انجام خواهد داد. 🗓 ۱۳۶۱/۰۹/۱۸ 🔰 تشکیلات یکی از هر گروه مردمی است که یک هدفی را دنبال می کنند. تشکیلات یعنی نظم ، یهنی تقسیم وظائف ، یعنی ارتباط و اتصال و زنجیره‌ای کار کردن؛ این معنای تشکیلات است. این چیزی است که نه فقط بد نیست؛ بلکه یک چیز خوب و بلکه یک چیز ضروری است. هیچ کاری در دنیا بدون تشکیلات پیش نمی رود. ایران هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد. 🗓 ۱۳۶۰/۱۱/۲۷ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔊 قابل توجه علاقه مندان به حضور در عرصه ♻️ دوره مهارت افزایی جهاد تبیین در رسانه📱💻📽 ♻️ 🔰سرفصل ها: 1⃣ اصول تولید محتوا 2⃣ جنگ روایت ها 3⃣ روش های اقناع در رسانه 4⃣ رسانه چه / چطور کار میکند 5⃣ اقتضائات فعالیت طلاب در فضای مجازی 6⃣ نقش طلاب در جهاد تبیین 7⃣ آشنایی با فضای توییتر و آموزش آن 📅 زمان برگزاری: های تیرماه ۱۴۰۱ ⏳مهلت ثبت‌نام: ۳۱ خرداد ماه ‼️ ظرفیت محدودراه های ثبت‌نام: 1⃣📩 ارسال پیام به شناسه @jahad_fajazi در پیام رسان ایتا 2⃣📩 ارسال پیام به شماره ۰۹۱۰۰۱۱۷۵۱۸ در پیام رسان واتساپ 💠 مرکز مطالعات راهبردی حوزه و انقلاب اسلامی 💠 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
بزرگ‌ترین شاخصۀ دین‌داری ملت ایران، بالا نگه داشتنِ پرچم اسلام و جمهوری اسلامی ◀️ چهار دهه است که پرچم درمقابلِ هجوم همه‌جانبه ، پابرجاست و این پابرجا ماندن، ناشی از استقامت در راه دین خداست و این بزرگ‌ترین شاخصهٔ دین‌داری ملت ایران است. ◀️ آخرین جنگ آمریکا با ما همین محاصره اقتصادی است و مطمئنم اگر استقامت کنیم پیروز خواهیم شد و این پیروزی مقدمه‌ای برای بیشتر آمریکا خواهد شد. و ما در دلِ همین سختی‌هاست که ساخته می‌شویم و پیش می‌رویم. 🗓 آیت‌الله 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حکمرانی و پیشرفت توحیدیسخنرانی حجت‌الاسلام نماینده طلاب جهادی و از اعضای در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت و در حضور حضرت آیت‌الله در حسینیه 🔹 مسیر توسعه مستضعف پرور است و مسیر پیشرفت پرور. 🔹 موسوی مردم را به میان میدان می‌آورد. 🔹 اگر خروجی برنامه‌های حکمرانی، قعود مردم و ضعیف نگه داشته شدن آن‌ها باشد آن حکمرانی طعم فرعون دارد نه موسی، این مسیر توسعه غربی است؛ نه پیشرفت توحیدی که امام یادمان داد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
درخواست یادداشت جهت شماره ۷۴ نشریه عهد 🌀 در موضوع « » 📝 ریز موضوعات: 🔰🔰🔰 1️⃣ آثار و ثمرات جهاد تبیین و زیانهای رها کردن آن 2⃣ نقش جهاد تبیین در تبدیل شدن ایمان مردم به عمل صالح اجتماعی 3⃣ روش های ورود به جهاد تبیین (تبیین گروهی موفق تر است یا فردی) 4⃣ معرفی و شرح یک شخصیت الگوی جهاد تبیینی 5⃣ اهمیت جهاد تبیین در زندگی فرد انقلابی 6⃣ چالشهای طلبگی ورود به عرصه جهاد تبیین 7⃣ چرایی وجود تصاویر وارونه از واقعیت‌های جامعه و نقش دشمن در آن 💠 شرایط نگارش: 🔰🔰🔰 1️⃣ یادداشت حداکثر ۱۰۰۰ کلمه و حداقل ۷۰۰ کلمه باشد. 2️⃣ حداقل ۵۰ درصد یادداشت تولیدی نویسنده باشد. 3️⃣ یادداشت در قالب ورد و با ذکر نام و نام خانوادگی و شهر محل سکونت به آیدی دبیر پرونده ارسال شود. 4️⃣ مهلت ارسال یادداشت تا تاریخ ۵ /۱۴۰۱/۴ می باشد. 💠 مزایا: 1⃣ دریافت حق التحریر 2⃣برخورداری از مشاوره و راهنمایی دبیر پرونده از ابتدا تا انتهای نگارش یادداشت. 📲 آیدی دبیر این پرونده: 🔻🔻 🌐 @gohari_67 💠 کانال نشریه عهد خانه طلاب جوان قم 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
سیره حکمرانی رهبر معظم انقلاب از مهم‌ترین پدیده‌های عصر حاضر ▫️ این مباحث علمی و بحث سیره مقام معظم رهبری مهم و جدی و دارای مباحث گوناگون می باشد که رهبری توانسته در طول ۳۳ سال جامعه را با و جریانات و چالش ها همراه با اقتدار حفظ کنند، لذا یکی از مهمترین پدیده‌های عصر حاضر مقام معظم رهبری است که نیازمند بحث ها در دامنه های متعدد است. ▫️ یک نظریه و داریم که محتوای آن در فقه تدوین می شود، ولی ما می گوییم فراتر از فقه، است که همچون سیره حکمرانی رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) می‌باشد. ▫️ در سیره حکومتی، حضرت علی (ع) پا جای پای رسول اکرم می‌گذاشتند، اما در مسئله مالکیت خصوصی زمین، رسول اکرم اِقطاع می کردند، ولی حضرت علی منع از اقطاع کردند و امام حسن(ع) در صحبت هایشان بعد از شهادت حضرت، یکی از خصوصیات بارز امیرالمومنین را منع از اقطاع دانستند، باید توجه داشت که هر دو سیره از یک منبع فقهی مطرح شده است، فقه همان فقه است و اصول نظریه و شیوه اجرا در زمان رسول اکرم(ص) به یک شیوه ولی در زمان حضرت علی(ع) به شیوه دیگر. در زمان رسول اکرم(ص) چون مردم فقیر بودند و فقر بر جامعه اسلامی حاکم بود ضرورت این را حکم می کرد، اما بعد از تشکیل حکومت اسلامی و فتوحات و رونق بخشی در زمان حضرت علی (علیه السلام) شکل گرفت و اقطاع منع شد. ▫️ این اختلاف ممکن است در (ره) و مقام معظم رهبری نیز شکل گرفته باشد، لذا در این صورت چار چوب سیره حکمرانی مشخص می شود و شیوه اجرایی منابع فقهی ممکن است مطابق با نیاز روز متفاوت باشد این سیره مربوط به حوزه اختیارات حاکمیتی است و شیوه کلیات احکام فقهی است. ▫️ اگر می خواهیم در رابطه با سیره رهبری بحث کنیم باید در چهار عرصه مهم ، ، و بررسی کنیم. 🗓 آیت‌الله در نشست تخصصی بررسی سیره حکمرانی رهبر معظم انقلاب 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📢سلسله نشستهای ❇️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند: 💡 (پیامدهای اجتماعی سیاستهای تعدیل اقتصادی دولت) ➖➖➖ ⏰سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷الی ۱۹ 📌لینک نشست وبیناری 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
✅ «سلام فرمانده» در دست صبا افتاد 1⃣ مطلع یکی از غزلیات حافظ است: گر زلف پریشانت در دست صبا افتد هرجا که دلی باشد در دام بلا افتد ما کشتی صبر خود در بحر غم افکندیم تا آخر از این طوفان هر تخته کجا افتد این رباعی هم از شیخ اشراق، شهاب‌الدین سهروردی است: گر عشق نبودی و غم عشق نبودی چندین سخن نغز که گفتی؟ که شنودی؟ ور باد نبودی که سر زلف ربودی رخساره معشوق به عاشق، که نمودی؟ ... و این رباعی نیز از سروده‌های ابوسعید ابوالخیر است: راه تو به‌هر روش که پویند خوشست وصل تو به‌هر جهت که جویند خوشست روی تو به‌هر دیده که بینند نکوست نام تو به‌هر زبان که گویند خوشست 2⃣ او را غایب نامیده‌اند، چون «ظاهر» نیست، نه اینکه «حاضر» نباشد. «غیبت» به معنای «حاضر نبودن»، تهمت ناروایی است که به او زده‌اند و آنان که بر این پندارند، راه به خطا می‌پیمایند‌، آمدنش که در انتظار آنیم به معنای «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانش که هر صبح و شام او را می‌خوانند، ظهورش را از خدا می‌طلبند نه حضورش را. وقتی ظاهر می‌شود‌، همه انگشت حیرت به دندان می‌گزند و با تعجب می‌گویند که او را پیش از این هم دیده‌اند. و راست می‌گویند‌، چرا که او در میان ماست، زیرا امام ماست و هیچ امامی نیست که در میان امت خود نباشد‌... از قول حضرتش‌(ع) است که؛ «‌اِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ وَ لا ناسینَ لِذِکْرِکُمْ وَ لَوْلا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللأّْو اءُ وَاصْطَلَمَکُمُ الاَعْداءُ...؛ از یاری رساندن به شما کوتاهی نکرده، فراموشتان نمی‌کنیم، و اگر چنین نبود، سختی‌ها و ناگواری‌ها بر شما نازل می‌شد و دشمنان، نابودتان می‌کردند». 3⃣ این روزها سرود « » با سرعتی فراتر از تصور و با شتابی معجزه‌گون، نه فقط سراسر ایران اسلامی را فرا گرفته، بلکه مرزهای جغرافیایی را نیز پشت سر گذاشته و هرجا مسلمانی هست و در هر منطقه‌ای که مسلمان‌نشین است، دل‌ها را به تسخیر درآورده و لب‌ها را از ژرفای قلب‌ها به زمزمه واداشته است. سلام فرمانده را نمی‌توان در حد و‌اندازه یک سرود معمولی به ارزیابی نشست. این سرود با لطافت آهنگین و صلابت آهنین خود به سرود ملی و پرچم فراگیر امت اسلام تبدیل شده است. متن زیبا و روحنواز آن، نماد اسلام ناب محمدی‌(ص) است و مرزهای اسلام ناب را از آنچه به بدعت و تحریف بر آن افزوده‌اند تفکیک می‌کند. خطابی از ژرفای دل به مراد غایب -ارواحنا له الفداء- است که «‌سلام فرمانده، ‌ای قبله هر قافله! ‌ای قافله‌سالار من...» 4⃣ « سلام فرمانده » برگه و شناسنامه ملت‌های مسلمان است. «‌عشق جانم امام زمانم ... دنیا بدون تو معنایی نداره ... بیا جون من بیا‌، بیا یارت میشم ... هوادارت میشم ... گرفتارت میشم ... سیدعلی دهه‌ نودی‌‌هاشو فراخوانده ... عهد می‌بندم روزی لازمت بشم‌، عهد می‌بندم حاج قاسمت بشم ... عهد می‌بندم که می‌مونم پای کار این‌نظام ... نبین قدم کوچیکه پاش بیفته من برات قیام می‌کنم ... غصه سربازو نخور‌، آقا سربازات هزار و چهارصدی‌اند و‌...‌». زنان، مردان، پیران و جوانان و بیشتر از همه نوجوانان و کودکان کم سن و سال با سری پر‌شور و قلبی سرشار از عشق به مراد غایبمان حضرت بقیهًْ‌‌الله الاعظم (ارواحنا له الفداء‌) سرود سلام فرمانده را همخوانی می‌کنند. در این همخوانی همه اقشار مردم با سلیقه‌های اجتماعی متفاوت حضور دارند‌. نوبت به سلام نظامی که می‌رسد، قطره‌های اشک در چشم‌ها حلقه می‌زند. چشم‌های آن کودکان ۶ یا ۷ ساله چرا اشکبار است؟!‌... انگار سند « ‌نبین قدم کوچیکه پاش بیفته من برات قیام می‌کنم‌» را به اشک چشم تضمین می‌کنند و‌... 5⃣ امام راحلمان - رضوان‌الله تعالی علیه- به دگرگونی در نامعادله حاکم بر دنیای سلطه اشاره می‌فرمود و حضرت‌آقا، بارها از «‌» خبر داده‌اند. چه می‌دانیم؟ شاید سرود «سلام فرمانده» همان زمزمه ملکوتی است که راهیان راه امام و ملتزمان رکاب رهبر انقلاب در عبور از پیچ تاریخ بر لب دارند. زمزمه‌ای که از دل‌ها برخاسته و بر دل‌ها نشسته است. ✍ نویسنده: 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠دوره معرفتی_تشکیلاتی اسلام ناب طلبگی ویژه طلاب جوان انقلابی 📚 آموزش منظومه معارف ناب مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی 📆زمان برگزاری: ۳۱ تیر تا ۵ مرداد ماه 📌مکان برگزاری: تهران 🔹دوره به صورت حضوری برگزار خواهد شد. ⏳ مهلت ثبت نام: ۱۰ تیر ماه ❓جهت کسب اطلاعات بیشتر با شناسه @eslamenab_dore در همه پیام رسان ها تماس حاصل فرمایید. ثبت نام از طریق👈 www.eslamenaab.ir 🔸دوره معرفتی_تشکیلاتی اسلام ناب 🔸 @eslamenaab_tollab 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
ضرورت روایت جهادی.mp3
9.62M
ضرورت روایت جهادی چیست؟ ❓جنگ روایت ها به چه معناست؟ ❓نقش روایت در ؟ ❓نقش روایت در ؟ ❓نقش روایت در ؟ ❓اهمیت روایت جهادی برای امروز؟ 🎙 حجت‌الاسلام ؛ ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
سلامی از طرف ما... "۲۳ ذی‌القعده، روز زیارت مخصوصه حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام" 🔹 هرکدام از شما که تشریف بردید، یک مرتبه سلامی خدمت حضرت ازطرف ما عرض کنید. 🔹 بنده در سابق دوستی داشتم، آمد مشهد. دید ما می‌رویم حرم زیارت می‌کنیم، برمی‌گردیم، گفت من خواهش کوچکی از تو دارم و آن این است که وقتی از حرم می‌آیی بیرون - آدم وقتی‌که از حرم می‌آید بیرون، برمی‌گردد و سلام می‌کند - همان سلام برای من باشد. خب، به نظرمان چیز خیلی زیادی نیامد، گفتیم خب باشد، قول دادم، تعهد کردم، حتی حالا هم بعد از سی سال، سی‌وپنج، شاید هم بیشتر، هروقت من از حرم می‌آیم بیرون، آن برادر یادم می‌آید. 🔹 حالا ما آنقدر توقع نمی‌کنیم، هرکدام از شما که تشریف بردید، یک مرتبه سلامی خدمت حضرت ازطرف ما عرض کنید. 🗓 برشی از کتاب محضر رئوف؛ بیانات رهبر معظم انقلاب راجع به حضرت امام رضا(ع)؛ نشر صهبا 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💠 آمدم ای شاه پناهم بده 🎤 حجت ‌الاسلام 🔺 ایام زیارت مخصوص امام رضا علیه السلام 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
(١) ✅ حرکت جمعی چگونه است/ آیا در حرکت جمعی عُمر و استعداد آن کسی که توان و استعداد بیشتری دارد هدر می رود ⁉️ 🏳 پرچم دار باید حرکتش به گونه ای باشد که تندرو را برگرداند پشت پرچم و کندرو برسد، و این کاری است که باید انجام دهد و بسیار دشوار است؛ کاروانی که افراد خسته و کم توان در آن هست و افراد تندروی ورزشکار هم در آن حضور دارند، همه باید پشت یک پرچم حرکت کنند، تا همه با هم به مقصد برسند. ✳️ اداره ی جامعه هم همین طور است؛ رهبر و امامِ جامعه باید همه را برای آن جامعه کند. همه به یک اندازه ندارند. برخی اگر زیاد شود، از مسیر بریده می شوند و از ادامه ی راه می مانند. انقلابی ترها باید بقیه را هم با خود همراه کنند. به نیست. رهبر انقلاب در عین انقلابی بودن گاهی باید سرعت حرکت را کم کند تا دیگران جا نمانند. گاهی باید در برخی مسائل کوتاه بیاید تا کسانی که توان مالی و ایمان قوی ندارند، به واسطه ی فشارهای اقتصادی و مانند آن، از مسیر انقلاب فاصله نگیرند. نمی شود فقط آن کسانی را که ایمان بالاتری دارند و انقلابی تر هستند، در نظر گرفت. ⁉️ ...سئوال اینجاست که در این حرکت کاروانی، آیا اگر بخواهد برود، نمی شود؟ اگر استعداد او ضایع شود خدا می پسندد؟ به چه دلیل باید کسی که توان بیشتری دارد، منتظر دیگران بماند؟ چرا می گوییم تندرو باید پشت پرچم راه برود؟ ▫️ ... وقتی حرکت، و است، آثار و آن قابل مقایسه با نیست. وقتی خواسته شده است کسی که توان بیشتری دارد، آرام تر حرکت کند، به این معنا نیست که توان او به برود، بلکه بدین معناست که توانی را که می خواست صرف حرکت فردی کند و سریع تر حرکت کند، صرف حرکت جمعی کند. به دیگران کند که آنها هم حرکت کنند. این برای دیگران در حقیقت، و و خود آن شخص است، چراکه در این صورت، حرکت کل کاروان، حرکت او نیز محسوب می شود. ▫️ پس صبر کردن برای جمع و همراه کردن خود با جمع، به معنای نیست بلکه کسی که توان بالایی دارد با حرکت در پشت پرچم و دستگیری از بقیه در مسیر حرکت، عملِ آنها را با عملِ خود گره زده است. در این صورت نه تنها توانِ فردِ توانمندتر به هدر نرفته است، بلکه اثر آن در سیر او به سمت سعادت شده است... عملِ او فقط آن عملی نیست که از شخص او و با همین توان جسمی، بدنی و ظاهری، مستقیماً و مباشرتاً صادر می شود، بلکه حقیقت انسان اوست، نه بدن او و حقیقتِ عمل مربوط به روح انسان است... به میزانی که منِ او توسعه پیدا کند و دیگران را هم شامل شود، روح انسان توسعه پیدا کرده و لذا به همین اندازه، او پیدا می کند. 🗓 کتاب ادب عاشقی/صص ۱۴۹و۱۵۰؛ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
ضعف‌های تبلیغی و تبیینی حوزه ▫️ ممکن است ، طلبه‌های مجاهد و فضلای اندیشمند، خودشان را در امر تبلیغ، دست‌تنها ببینند و بگویند «سینما، رسانه‌ها و بسیاری از برنامه‌سازان تلویزیون و بقیۀ ابزار تبلیغی که پرمخاطب‌تر هستند در اختیار ما نیستند لذا ابزار تبلیغی ‌ما محدود است» ▫️ هر اشکالی که در سینما، تلویزیون و سایر ابزار رسانه‌ای و تعلیم و تربیتی کشور در تبلیغ امور دینی می‌بینید، این اشکال اولاً برمی‌گردد به ضعف‌ها و نقایص در حوزه علمیه. ▫️اگر فیلم و سریال قوی ساخته نمی‌شود، به‌خاطر این است که مطالب قوی به فیلم‌ساز منتقل نشده؛ مثلاً اگر فیلم خوبی دربارۀ ساخته نشده، اولین نقصش به حوزۀ علمیه برمی‌گردد، باید شما یک کتابی نوشته باشید که حقایق را باز کرده باشد تا استعداد آن کارگردان هم شکوفا بشود. ▫️ امروز نسبت به زمان رسول خدا(ص)، شرایط جامعه و جهان از هر جهت برای موفقیت در تبلیغ بسیار بهتر است. ولی با توجه به زمینۀ بالای موفقیت در تبلیغ، تدبیر ما برای تبلیغ موفق، بسیار کم است. ▫️ (ره) قبل از انقلاب سخن به گزافه نگفت که فرمود یک‌ساعت رادیو را در اختیار ما قرار دهید. امام به ادبیات خودش و استادش نگاه می‌کرد؛ ولی ما در بدنه حوزه را در فعالیت‌ تبلیغی چندان ادامه ندادیم. ▫️ فایدۀ چندانی ندارد که صد نفر مبلّغ خوب داشته باشیم که از حیث محتوا و روش خوب عمل کنند، اما در کنارش چندهزار مبلّغ داشته باشیم که به شیوه‌ای که آثار نامطلوب در ذهن مخاطب دارد سخن بگویند. آن چند هزار مبلغ ۲۴ ساعته دارند در این برکه آبی را جاری می‌کنند که آثار سوئی دارد، بعد در کنارش چند تا حرف خوب زده شود، چقدر فایده دارد؟ مهم آن برداشت درست یا غلطی است که مردم در مجموع از دین پیدا می‌کنند. 🗓 حجت‌الاسلام ؛ همایش تبلیغ نو در حوزه علمیه قم – ۱۴۰۱/۰۴/۰۲ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
ششم تا دوازدهم تیر، هفته حقوق بشر آمریکایی 🔸 این را همه بدانند: امروز کشور به [نیاز دارد]. دشمن را بشناسیم؛ دشمنان جهانی که خودشان را به‌وسیله‌ی انواع و اقسام اقلام آرایشیِ رسانه‌ای و تبلیغاتی بزک میکنند و در مقابل چشم قرار میدهند، بشناسیم؛ را بشناسیم. 🔸 در همین چند روز مشاهده کنید: فردا است - حادثه‌ی حزب اتّفاق افتاده است؛ - در سال ۶۶ در همین روز هفتم تیر، حادثه‌ی بمباران شیمیایی سردشت اتّفاق افتاده است؛ 🔸 بله، صدّام آن کار را کرد، امّا پشت سر صدام چه کسی بود؟ آمریکایی‌ها بودند، غربی‌ها بودند، همان کسانی بودند که بمبهای شیمیایی را به او دادند، چراغ سبز هم به او دادند و در مقابل این جنایت بزرگ و این قتل‌عام عجیب سکوت هم کردند؛ 🔸 در روز یازدهم تیر - چند روز بعد - ترور است که این هم کار همین جنایتکاران است؛ در روز دوازدهم تیر - چند روز بعد از این - حادثه‌ی اسقاط هواپیمای ایرباس بر روی خلیج‌فارس است. 🔸 از هفتم تیر تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتل‌عام و کشتار [انجام شد]؟ [چقدر] زن، کودک، عالِم، سیاستمدار، به‌وسیله‌ی عوامل آمریکا آماج این جنایتها قرار گرفتند؟ اگر طرّاح این حوادث هم سرویس‌های امنیّتی آمریکا و غرب نبودند، حدّاقل کمک‌کننده بودند؛ حدّاقل تشویق‌کننده بودند. این دشمنها را بشناسیم. به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ی «» اعلام بکنیم. واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چندروز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی‌ ماشاءالله. پس احتیاج داریم دشمن را بشناسیم. 🔸 آن کسانی که امروز سعی میکنند از این هیولا - که سیاستهای آمریکایی و سیاستهای بعضی از دنباله‌روان آمریکا است - یک چهره‌ی موجّهی معرّفی کنند، اینها دارند خیانت میکنند؛ اینها دارند جنایت میکنند. این کسانی که این حقیقت روشن را کتمان میکنند، این دشمنی خباثت‌آلود را در زیر پرده‌های توجیه میپوشانند، اینها دارند خیانت میکنند به این ملّت. کشور ما و ملّت ما احتیاج دارد دشمن را بشناسد، عمق دشمنی را بفهمد. 🗓 بیانات در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر؛ ۱۳۹۴/۰۴/۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
وظیفه اساسی علما و متخصّصین دین ▫️پیغمبر اکرم قبل از اینکه بیاید ، از مردم مدینه که آمده بودند، از نمایندگان اوس و خزرج بیعت گرفت؛ گفت با جانتان، با مالتان باید همراه من باشید، آنها هم قبول کردند، پیغمبر [هم] تشریف آورد مدینه. وقتی هم وارد مدینه شد، هیچ سؤال نکرد که حالا مثلاً هم به عهده‌ی ما است یا نه؛ نه، معلوم بود، همه میدانستند آمده و حاکمیّت و حکمرانی و اداره‌ی حکومت به عهده‌ی او است. ▫️ دین برای این است: "ما اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا لِیُطاعَ بِاِذنِ الله"؛ معنای «لِیُطاعَ» فقط این نیست که اگر گفت نماز بخوانید، نماز بخوانید؛ نه، [معنایش] اطاعت در همه‌ی امور زندگی [است]، یعنی . - خب پس این بخشی از اسلام است، یعنی بخشی از اسلام عبارت است از معارف اسلامی که این معارف شامل عقلیّات و نقلیّات و ارزشهای اخلاقی و بیان سبک زندگی و شیوه‌ی حکومت است؛ و همه‌‌ی اینها جزو معارف اسلامی است که دانستن اینها لازم است. این بخشی از اسلام است؛ - بخشی از اسلام هم عبارت است از تحقّق اینها در خارج؛ یعنی توحید محقّق بشود در خارج، نبوّت به معنای در رأس جامعه بودن تحقّق پیدا کند. ▫️ خب «اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء» را باید شما محقّق کنید. نمیگویم حتماً باید شما در رأس جامعه باشید -خب شکل حکومت ممکن است انواع و اقسامی داشته باشد- امّا شما به عنوان عالم دین و متخصّص دین موظّفید که اسلام را در خارج، در محیط زندگی محقّق کنید؛ این وظیفه‌ی ما است. این کاری است که کرد. 🗓 بیانات در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه؛ ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ 🌐 لینک مطالعه کامل متن: https://khl.ink/f/42475 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
جنگ امروز ما، آواربرداری از ذهن مردم است "بازخوانی داغ واقعه از نگاه روایتگران داوطلب" 🎙 گفت‌وگوی خبرگزاری با حجت‌الاسلام و سیدهادی از اعضای خانه طلاب جوان قم 🔻 از یک جایی به بعد، مردم حتی اخبار را با ما چک می‌کردند. مثلاً می‌گفتند: «بی‌بی‌سی گفته ۱۵۰ کارگر در طبقه منفی ۲ ساختمان متروپل زیر آوار هستند». در حالی‌ که ساختمان متروپل اصلاً طبقه منفی ۲ ندارد! پس منبع خبر بی‌بی‌سی چه کسی بوده؟ یک نفری در کنار ساختمان متروپل! وقتی از فرمانده میدانی عملیات امداد و نجات سؤال می‌کردم او می‌گفت: «متروپل فقط یک طبقه منفی دارد»، برای مخاطب روشن می‌شد خبر بی‌بی‌سی دروغ است. 💠 لینک مطالعه کامل گزارش در : 🌐 https://b2n.ir/s26467 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f