eitaa logo
خانواده ایرانیان🇵🇸
129 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
11هزار ویدیو
199 فایل
کانال خانواده ایرانیان با هدف بصیرت افزایی و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت، رسانه و رصد وضعیت فرهنگی جامعه ایجاد شده است. ارتباط با سرپرست کانال : alireza56@ آدرس سایت فروشگاه محصولات ارگانیک : Iranianorganik.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
👆 تاثیر مهم نهی از منکرهای زبانی به روایت افرادی که در تهران کشف حجاب کرده بودند 🔺"در مقابل این منکرات، عامل بازدارنده، نهى است؛ نهى از منکر. بگویید: «آقا، نکن» این تکرار «نکن»، براى طرف مقابل، شکننده است". ۱۳۷۱/۷/۲۹ 🔺نهی از منکر کردن، مثل این که بگویید آقا چرا این کار را می‌کنی؟ یک نفر بگوید، دو نفر بگویند، ده نفر بگویند؛ بالاخره طرف مجبور می‌شود ترک کند؛ یعنی اگر بارها گفته شد، روحاً مغلوب می‌گردد. من همین امر به معروف و نهی از منکر زبانی را - ولو به شکل خیلی راحت و آرام و بدون هیچ خشونت و دعوایی - واقعاً یکی از معجزات اسلام می‌دانم. مثلاً یک نفر کار خلافی می‌کند، می‌گویند آقا شما این کار را نباید می‌کردی. این مطلب را بگو و برو. می‌گوید او برمی‌گردد دو تا فحش به من می‌دهد. خیلی خوب؛ حالا دو تا فحش هم به شما بدهد؛ برای خاطر امر خدا تحمّل کنید. اگر نفر دوم هم بگوید آقا شما باید این کار را نمی‌کردی؛ بدانید اگر دعوا هم بکند، دعوایش کمتر از آنی است که با نفر اوّل کرده است. نفر سوم و نفر دهم و نفر بیستم هم همین‌طور. بنابراین، اگر نهی از منکر باب شد و تا نفر بیستم رسید، شما خیال می‌کنید آن آدم دیگر آن کار را تکرار خواهد کرد؟ نهی از منکر واقعاً معجزه می‌کند. فقط هم زبانی؛ یدیش در اختیار حکومت است؛ یعنی اگر جایی باید با گناهکار به صورت یدی و مجازاتی برخورد کنند، فقط دستگاههایی از حکومت هستند که مسؤول این کارند؛ مردم نباید بکنند. اما زبانی چرا؛ خیلی هم اثر دارد.۱۳۷۷/۱۲/۴
🔷 بیزارم داداش! اشکالش چیه؟ از «امام‌کُشی» بیزارم؛ از «یزید» هم بیزارم چون امام‌کُشی رو مُحقق کرد! از «استکبار» بیزارم؛ از «آمریکا» هم بیزارم چون استکبار رو مُحقق کرد! از «نژادپرستی» بیزارم؛ از «اسرائیل» هم بیزارم چون نژادپرستی رو مُحقق کرد! از «نفاق» بیزارم؛ از «رجوی» هم بیزارم چون نفاق رو مُحقق کرد! از «کشف‌حجاب» بیزارم؛ از «بی‌حجاب» هم بیزارم چون کشف‌حجاب رو مُحقق کرد! هم لعنت بر امام‌کُشی؛ هم لعنت بر یزید! هم مرگ بر استکبار؛ هم مرگ بر آمریکا! هم مرگ بر نژادپرستی؛ هم مرگ بر اسرائیل! هم لعنت بر نفاق؛ هم لعنت بر رجوی! هم لعنت بر بی‌حجابی؛ هم لعنت بر بی‌حجاب! داداش مسأله ما فقط «تنفر از بی‌حجابی» نیست؛ ما از خودِ «بی‌حجابها» هم بیزاریم! تا وقتی هنوز بی‌حجاب باشن از تک‌تک‌شون متنفریم! امام جمعه رشت هم کاملا درست گفته؛ دمش گرم! هر کی گفت «از عملشون بیزار باشین نه از خودشون» شک نکنین؛ یا قرآن و زیارت عاشورا نخونده و شعارهای انقلاب رو نشنیده(!) یا نفوذی لیبرال‌هاست؛ شک نکنین! ✍محمدحسین | يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | 💡شبکه نفوذ | سیدفخرالدین موسوی
♨️ادامه جنجال‌ها بر سر یک موضع... 📍باتوجه به فتوای حرمت شرعی و سیاسی کشف‌حجاب، اگر پدری عناد آشکار دخترش با احکام و نظام اسلامی را ببیند و اعلام برائت از او و عملش نکند باید تقبیح شود... ✍ویراست محمد جوانی virasty.com/mjavani 🧠⚔علوم و جنگ شناختی | جوانی @Cwarfare
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِي ضَمِنَهُ ... ✋ 🌺 سلام بر تو ای وعده خدایی که خداوند آن وعده را تضمین کرده ... سلام بر تو و سلام بر صبحی که با سپاهی از شهیدان خواهی آمد ... 🌱مولای من ! من و مهتاب و شب و فاصله ها هم دردیم همه طوفان زدگانیم که کم آوردیم من و مهتاب ، عجب غصه‌مان مشترک است پی خورشید جهان تاب شما می گردیم ... ارواحنا فداه ❤️
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 روایت تشرف آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی (ره) خدمت ارواحنا فداه 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴🌾🌴🌾🌴 🔹 روزی از دوست هیئتی ام پرسیدم: اگر بیگانه ای به تو بگوید از تو متنفر و بیزارم !!! چه می کنی؟ پاسخ داد، به او خواهم گفت: من بیشتر از تو متنفر و بیزارم😠😡 🔹به او گفتم اگر "" به تو بگوید: از تو متنفرم!!! چه می کنی؟ گفت: ممکن است جوابش را ندهم، اما با خودم می‌گویم، منم از تو متنفرم😒 🔹در ادامه به او گفتم: اگر پدر و مادرت به تو بگویند : ازت متنفریم چه می کنی؟ با چهره‌ای غمگین پاسخ داد : خدا اون روز رو نیاره 😟😞 🔹 ازش پرسیدم : حالا اگر بدانی ازت و و است چه میکنی؟! باتعجب و ناراحتی پرسید : اصلا متوجه هستی چه میگویی؟!اگر خدا ازم متنفر باشه دیگه دستم به جایی بند نیست ... حتی تصورش هم ترسناک و سخته😨😰 🔹گفتم : پیامبر اکرم ص به روایتِ امام صادق ع (به نقل از پدران گرامیشان )فرموده اند :👇👇👇 🌴إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَيُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الضَّعِيفَ الَّذِی لَا دِينَ لَهُ فَقِيلَ لَهُ وَ مَا الْمُؤْمِنُ الَّذِی لَا دِينَ لَهُ قَالَ الَّذِی لَا يَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ به نقلي ديگر: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لَيُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الضَّعِيفَ الَّذِی لَا زَبْرَ لَهُ فَقَالَ هُوَ الَّذِی لَا يَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ🍁🍂 خداى بزرگ از مؤمنِ ضعيفی که دين ندارد خشمناک و بيزار و متنفر است💥🔥☄ پرسيده شد: مؤمنى که دين ندارد کدام است؟ مومن مگر بي دين ميشود؟ مومن ضعيف بي دين يعني چه؟🤔 فرمودند: آن که نمی کند🤭🤫 🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨 ✏️نکات: ۱ -واژه (لَيُبغِضُ)بدين معني است که خدا (حتماً) و (قطعاً)مومن ضعيف بي ديني را که از منكر نمي کند،مبغوض مي دارد و ازش متنفر است. ۲ -در برخي نسخه های حديثي، به جای عبارت (ال دينَ لَهُ)عبارت (ال زَبرَ لَهُ) آمده است که مرحوم صدوق مي فرمايد: 📿 به خط برقي پيدا کردم که زبر به معني عقل است يعني اگر با اين کلام بگيريم، معني روايت اينطور مي شود که : خداوند متنفر است از مومن ضعيف بي عقل🧠 که طبق روايت کسي است که (لا ینهَي عنِ المُنكر) 🔍پيام ها و رهنمودها: ۱-انسان، يا مومن است و يا بي دين! و عنوان (مومن بي دين) به نوعي پارادوکس (متناقض نما)است که توجه و سوال مخاطب را بر مي انگيزاند. 🧐 و خود نشانه ای از نهي از منكر در ايمان و دين داری انسان مومن است. ۲_هر دو وجه اشاره شده برای روايت يعني: (مومن بي عقل)يا (مومن بي دين) مي تواند صحيح باشد و قابل فهم است✅ ⭕️(مومني که ضعيف باشد و بي دين باشد، امر به معروف و نهي از منكر نمي کند) ⭕️(مومن ضعيفي هم که عقل نداشته باشد، امر به معروف و نهي از منكر نمي کند) در واقع کسي که امر به معروف و نهي از منكر نمي کند، طبق اين روايت هم مي توان گفت (عقل ندارد)و هم مي شود گفت (دين ندارد)چرا که روش زندگي اش روش صحيحي نيست،و امر به معروف و نهي از منكر در زندگي او جايگاهي ندارد💯 سند روایت : 👇👇👇 📗الکافی جلد ۵ صفحه ۵۹ 📕وسائل الشیعه جلد ۱۶ صفحه ۱۲۲ 📒مرآة العقول فی شرح اخبار آل الرسول جلد ۱۹ صفحه ۴۰۶ 📘الوافی جلد ۱۵ صفحه ۱۷۶ 📙الحياة جلد ۱ صفحه ۴۲۱(ترجمه) سند نقل دوم: 📒معانی الاخبار(النص)صفحه ۳۴۴ 📕بحار الانوارجلد ۹۷صفحه ۷۷ 📗وسائل الشیعه جلد ۱۶ صفحه ۱۲۵ 📘مشکاة الانوارفي غررالاخبار النص صفحه ۲۴۸ و📚 ✍برگرفته از دوره ی تدریس شده توسط استاد حوزه و دانشگاه ، دکتر علی تقوی