eitaa logo
اندیشکده خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی
1.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
4هزار ویدیو
31 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ اگر مرد بودم، با اینگونه زنها ازدواج نمی کردم.☝️ سخنان جالب نویسنده تُرک sevda türküsev در مورد پوشش مبتذل برخی زنان ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ 💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
25.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@Quran124 کدام دوستی ارزشمند است؟ 🌼یک دل،دو دوستی بر نمی دارد.دوستی خداوند با دوستی دشمنان دین خدا قابل جمع نیست.لا تَجِدُ قَوْماً یُؤْمِنُونَ، یُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللّهَ 🌺عیب ها را از ریشه برطرف کنید.مودت دشمنان خدا انسان را به گرایش های فکری،عملی و اخلاقی به سوی آنان وادار می کند،لذا باید ریشه ی آن را خشکاند.لا تَجِدُ، یُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللّهَ 🌼در اسلام،روابط و علاقه ها باید در شعاع رضای خداوند باشد.لا تَجِدُ قَوْماً یُؤْمِنُونَ 🌺روابط خانوادگی و خویشاوندی نیز خط قرمز و مرز دارند.وَ لَوْ کانُوا آباءَهُمْ 🌼خداوند به خاطر قطع رابطه با چهار گروه از خویشان اگر معاند باشند،(پدر، پسر،برادر و فامیل)،چهار نمونه از لطف خود را بیان کرده است:ایمان، امداد،بهشت و رضوان.الْإِیمانَ ، أَیَّدَهُمْ ، جَنّاتٍ ، رَضِیَ اللّهُ 🌺ارزش ایمان به ثبات آن است وگرنه ایمان های مقطعی،موسمی و عاریه ای بسیار است. کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ الْإِیمانَ 🌼دین تنها یک رابطه قلبی و فردی میان انسان و خدا نیست،بلکه تعیین کننده روابط اجتماعی است.لَوْ کانُوا آباءَهُمْ 🌺پاداش ها منحصر به آخرت نیست،بلکه تثبیت ایمان و امداد الهی،از پاداش های الهی در همین دنیاست.کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ، أَیَّدَهُمْ 🌼حزب اللّه،با دشمن خدا دوست نمی شود.لا تَجِدُ قَوْماً، یُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللّهَ ،أُولئِکَ حِزْبُ اللّهِ 🌺پیروزی و غلبه ای ارزش دارد که همراه با رستگاری و رسیدن به هدف باشد. 🌼این که ما از خدا راضی باشیم یک طرف قضیه است،مهم رضایت خدا از ماست.رَضِیَ اللّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ تلاوت تصویری سوره مجادله آیه۲۲
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🎥 🔹 «نکات مربوط به تغذیه» (نکته دوم: اولویت خواب نسبت به تغذیه) 🌼 دقایقی_پای_نکات_تربیتی 🎙استاد: تراشیون ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ 💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ با فرزند خندیدن نشان از این دارد که شما از نقش یک والد همیشه سختگیر خارج شده و لحظات خوشی را با او و در کنارش دارید. -سعی کنید فضای خندیدن را در محیط خانه به وجود بیاورید. ♨️اینکه مدام در آشپزخانه‌ اید، یا در حال ديدن اخبار، شما را از فرزندتان دورتر و دورتر میکند و او به ناچار به دنیای بازی‌ های رایانه ای پناه می‌ برد. 🔹با کودک خندیدن کار مشکلی نیست، ولی با این کار چیزی را به او هدیه میدهید که در تمام عمر به دردش می‌خورد؛ یعنی شاد بودن... ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ 💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🌹کوههای هميشه استوار دين چه کسانی هستند؟ (قسمت چهارم) ويژگى هاى عليهم السّلام عترت پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ) 🍀 جايگاه اسرار خداوندى 🌸 و پناهگاه فرمان الهى 🍀 و مخزن علم خدا 🌸و مرجع احكام اسلامى، 🍀و نگهبان كتاب هاى آسمانى 🌸 و كوه هاى هميشه استوار دين خدايند. 🍀 خداوند به وسيله اهل عليهم السّلام، پشت خميده دين را راست نمود. 🌸 و لرزش و اضطراب آن را از ميان برداشت. ادامه دارد...⬅️
࿐᪥•💞💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ حاصل‌ تسلط غیرحق‌داران در زمین؟ (قسمت پنجم) سيماى 💢برابر فاسدانى كه تخم گناه افشاندند، و با آب غرور و فريب آبيارى كردند، و محصول آن را كه جز عذاب و بدبختى نبود برداشتند. ادامه دارد...⬅️
11.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ ♨️از برهنگی آن مادر تا دلسوزی این مادر⏫ 💢 یک مادرِ دلسوز و صلح طلب ۱سر۱ئیلی وسط خونه‌هایی که خودشون ویران کرده اند،☝️ در حال تبیین اخلاق و انسانیت است❗️ وقتی جای مظلوم با جانی ظالم عوض می شود، وقتی عمار نماد حقانیت و مسلمان بودن، همراه امیر المومنین در حنگ با معاویه به شهادت رسید، معاویه مثل این زن شرور، کشتن عمار را به گردن امیرامومنین انداخت. الان این زن اسرائیلی⏫ داره همین کار را میکنه و میگه ایران و جمهوری اسلامی مسئول کشتن کودکان فلسطینی است. وقاحت و بی شرفی به کجا رسیده. ┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅ 🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان-قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
نگاه غرب به زن _ازغدی.mp3
1.78M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ ⭕️تفاوت نگاه فیلسوفانی غربی و اسلام به زن در چیست؟! ┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅ 🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان-قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🌺 آزادی در آنجا کجا، در ایران کجا؟ ❌️چون گفته خدا دوجنس خلق کرده زن و مرد از مدرسه اخراج شده و پلیس هم دستگیرش کرده انگاری یه جانی رو گرفته! 👈🏻انگار ‌کانادا اوضاعش از امریکا هم در قضیه تحمیل برنامه‌ی LGBTQ بدتره. به همین خاطره که صدای اکثر مردم مخصوصاً مسیحیان معتقد دراومده. ✍️🏻بفرست برا اون هایی که فکر می کنند: "همه جا آزادی هست، جز اینجا" ┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅ 🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان-قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
6.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ ❌ چرا در جمهوری اسلامی اینقدر اختلاس زیاده ⛔️ از خبر اختلاس باید شاد بشیم⁉️ 🔺از چای دبش و خاوری چخبر🔺 🎙توسط: استادمرتضی‌ کهرمی ┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅ 🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان-قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
هدیه نخریدن سوم.m4a
5.4M
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🎁 علت هدیه ندادن آقایون 🧔‍♂ (بخش_سوم) 🎙علی_بورقانی_مدرس_دانشگاه ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ 💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
╭━⊰✨✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🧕 درباره مفهومِ استقلال زن یادداشت اول: تعریف و مختصات مفهوم ✍دکتر ابوالفضل اقبالی پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده ✳️ یکی از سرفصل‌های پرتکرار این روزها درباره مبحث الگوی سوم، موضوع «استقلال زن» است. صرف‌نظر از کیفیتِ طرح چنین مفهومی از سوی برخی دوستان، معنای محقق شده حول این مفهوم نزد مخاطبانِ این مباحث(دانشجویان و دنبال‌کنندگان صفحات فعالان زنان در شبکه‌های اجتماعی) بسیار دور از حقیقت آن در ادبیات دینی و انقلاب اسلامی است. لذا با توجه به اهمیت این بحث برآن شدم تا چند سطری پیرامون آن بنگارم. ✳️ پرسش اول و مهم ناظر به تعریف «استقلال» است. استقلال را وقتی با مفهوم متضاد آن توضیح بدهیم، فهم آن بسیار ساده خواهد بود. مفهوم مقابل استقلال چیست؟ وابستگی، تبعیت، سایه‌نشینی، طفیلی بودن و... تمام این مفاهیم به عنوان متضادهای مفهوم استقلال، دلالت بر عدمِ امکانِ اراده‌ورزی، انتخاب‌گری و عاملیت داشتن است. برای روشن شدن تعریف و سهولت درک آن ناگزیر از ذکر مثال هستم. آمار طلاق به انتخاب زنان در برخی از مناطق کشور به نسبت کلان‌شهرهایی چون تهران بسیار پایین است. آیا این آمار به تنهایی حاکی از تمایل بیشتر زنان آن مناطق به زندگی خانوادگی است؟ نه لزوما! در آن مناطق زنان غالبا تابعِ مردان خانواده بوده و اراده و انتخاب آنها ذیل اراده‌ی پدر، برادر، شوهر و یا حتی عمو و دایی است و آنها استقلالی برای محقق کردن انتخاب و اراده خود ندارند. در شهرهای بزرگ به دلیل تحول روابط خویشاوندی، سهم عاملیت و استقلال زنان افزایش یافته است. ✳️ پس می‌توان استقلال را در یک صورتبندی ساده به معنای امکانِ اراده‌ورزی تعریف نمود. اساسا انقلاب مردمِ ایران در سال ۵۷ در راستای تحققِ این امکان در مقیاس ملی و اراده جمعی بود. مردم ایران از سایه‌نشینی و تفوّق اراده بیگانگان بر اراده جمعی خود به ستوه آمده بودند و به شعار «استقلال» که امام خمینی(ره) سر داد متمایل شدند. استقلال به این معنا یک مطالبه فطری و جهانشمول است. حال باید پرسید آنچه که مراد انقلاب اسلامی و رهبران آن از مفهوم استقلالِ زن است، دقیقا به چه معناست؟ ✳️ در نظریه جنسیتیِ انقلاب اسلامی اعتقاد بر این است که باید سهمِ ظرفیت و استعداد زنان برای حرکت جامعه را لحاظ و محقق نمود. یعنی مادامی که زنانگی امتداد اجتماعی پیدا نکند و محصور در چارچوب‌های خانه بماند، تحول اجتماعی در مسیر تمدن اسلامی به نحو مطلوبی رقم نخواهد خورد. امتدادِ اجتماعی زنانگی یعنی زنان امکانِ اراده‌ورزی و تحققِ عاملیت خود را در عرصه‌های مختلف اجتماعی داشته باشند و انتخاب‌های آنها در مقیاس جمعیِ زنان ذیل و حاشیه‌ی اراده دیگران نباشد. ✳️ این تعریف از استقلال زن، چیزی غیر از تعاون و هم‌افزاییِ زن و مرد در جامعه و خانواده است. تعاون و همکاری در تحقق اهداف جامعه امری مسلّم و به جای خود. اما بسترسازی و ایجاد مسیری برای اراده‌ورزی زنان در سیاست، در هنر، در علم، در اقتصاد و... چیزی بیش از معاونتِ زنان ذیلِ سازه‌های مردانه است. تألیفِ مستقل یک اثر فرهنگی، هنری و اجتماعی معنای تامّ اراده‌ورزی و عاملیت است. وگرنه در طول تاریخ، همواره زنان با مردان در تحقق اهداف مشترک خود هم‌افزایی داشته‌اند. ✳️ استقلالِ انسانی در تعریف انقلاب اسلامی یک قید مهم و تعیین‌کننده نیز دارد و آن امکانِ اراده‌ورز‌ی انسان ذیل اراده خداوند و ولایتِ امتدادیافته اوست. در نگاهِ توحیدی، استقلال و عاملیت انسان ذیل اراده خداوند تعریف می‌گردد و هرگونه عاملیتی خارج از چارچوب اراده الهی، تمنّای طاغوت است. چه اراده‌ی فمینیستیِ زنانه و چه مردسالاری عرفی و تاریخی. ◀️هم گفتارِ خانه‌نشینی زن خروج از چارچوبِ اراده الهی‌ست و◀️ هم باور به «فرزندآوری مانع پیشرفت است». هردو ناقضِ استقلالِ حقیقیِ زن هستند. ✳️ تفاوت نگاهِ انقلاب اسلامی درباره استقلال زن با گفتارهای فمینیستیِ مشابه در کجاست؟ چرا تلقیِ برخی از دوستانِ مدعی گفتمان الگوی سوم از استقلال زن، در ساحتِ بین‌الاذهانیِ مخاطبان با رویکردهای فمینیستی مشابه قلمداد شده است؟ چرا از این نحوه طرح مفهوم استقلالِ انسانی به عنوان بنیادی‌ترین باور در جهان‌بینی توحیدی، نوعی صنفی‌گری استشمام می‌گردد؟ در یادداشت بعدی پاسخ این چراها را خواهم داد. ✳️ همچنین باید درباره این بیشتر بحث کرد که تالیِ باورِ توحیدی به استقلال زن در ساحت حکمرانی چیست؟ حکمرانیِ انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها براساس اعتقاد به استقلالِ انسانی و به‌ویژه استقلال زن دستخوشِ چه تغییرات رویکردی و ساختاری خواهد شد؟ و پرسش‌های مهم دیگری که انشالله درباره آن بیشتر خواهم نوشت. ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ 💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»