❇️ تصریح غزالی، عالم سرشناس اهل سنت در خصوص ممانعت برخی صحابه از نگارش وصیت پیامبر صلی الله علیه و آله
⬅️ یکی از تلخترین حقایق صدر اسلام، اتفاقی است که در روزهای پایانی عمر مبارک پیامبر صلی الله علیه و آله رخ داد.
ایشان درخواست کاغذی کردند تا وصیتی را بنویسند که پس از آن احدی از امت گمراه نشود و در این هنگام بود که جمعی از صحابه که در رأس آنان عمر بن الخطاب بود مانع از این کار شدند و عمر بن الخطاب صراحتا با بی.احترامی و اهانتی زشت به پیامبر نسبت هذیانگویی داد!
ابوحامد غزالی - عالم سرشناس اهل سنت - مینویسد:
قال قبل وفاته: «ائتوا بدواة لأزیل لکم إشکال الأمر وأذکر من المستحق لها بعدی» قال عمر: دعوا الرجل فإنه لیهجر...
پیامبر قبل از وفاتشان فرمودند: "برای من جوهر و دواتی بیاورید تا مشکلِ کار را برایتان حل کنم و بنویسم که چه کسی بعد از من مستحق خلافت است". عمر گفت: این مرد (پیامبر) را رها کنید که هذیان میگوید...
📚 الغزالی، مجموعة رسائل الإمام الغزالی ص۴۸۳
ملاحظه میفرمایید که ابوحامد غزالی نیز مانند برخی دیگر از علمای مخالفین شیعه معتقد است پیامبر قصد مکتوب کردن نام خلیفهی بعد از خود را داشتهاند.
#شهادت_رسولخدا
#خلافت
#وصیت_پیامبر
↶【به ما بپیوندید 】↷
🔰 موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت
🌐eitaa.com/khate_fekr
🌐t.me/khate_fekr
🏴🏴🏴
شهادت امام رئوف، شمس الشموس، غریب الغربا، معین الضعفا حضرت امام رضا (ع) تسلیت باد.
🔅امام رضا عليه السلام فرمود:
▪️لا يَسْتَكْمِلُ عَبْدٌ حَقيقَةَ الايمـانِ حَتّى تَكُونَ فيهِ خِصالٌ ثـَلاثٌ: اَلتـَفـَقـُّهُ فىالدّينِ، وَ حُسْنُ التَّقْديرِ فِى الْمَعيشَةِ وَالصَّبْرُ عَـلَى الرَّزايا.
▫️هيـچ بنده اى به كمال حقيقى ايمان نمى رسد، تا اينكه اين سه خصلت در او باشد: دين شـناسى. اندازه و برنامه ريزى در زندگى. شكيبايى بر سختيها و ناملايمات.
📚تحف العقول، ص 446.
#شهادت_امام_رضا علیه السلام
#امام_رضا
#ولایت
↶【به ما بپیوندید 】↷
🔰 موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت
🌐eitaa.com/khate_fekr
🌐t.me/khate_fekr
➖دلیل شهادت امامرضا علیهالسلام توسط مامون لعین
🛑أخْبَرَنَا الرَّيَّانُ بْنُ شَبِيبٍ خَالُ الْمُعْتَصِمِ أَخُو مَارِدَةَ أَنَّ الْمَأْمُونَ لَمَّا أَرَادَ أَنْ يَأْخُذَ الْبَيْعَةَ لِنَفْسِهِ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ وَ لِأَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع بِوِلَايَةِ الْعَهْدِ وَ لِلْفَضْلِ بْنِ سَهْلٍ بِالْوِزَارَةِ أَمَرَ بِثَلَاثَةِ كَرَاسِيَّ تُنْصَبُ لَهُمْ فَلَمَّا قَعَدُوا عَلَيْهَا أَذِنَ لِلنَّاسِ فَدَخَلُوا يُبَايِعُونَ فَكَانُوا يُصَفِّقُونَ بِأَيْمَانِهِمْ عَلَى أَيْمَانِ الثَّلَاثَةِ مِنْ أَعْلَى الْإِبْهَامِ إِلَى أَعْلَى الْخِنْصِرِ وَ يَخْرُجُونَ حَتَّى بَايَعَ آخِرَ النَّاسِ فَتًى مِنَ الْأَنْصَارِ فَصَفَّقَ بِيَمِينِهِ مِنَ الْخِنْصِرِ إِلَى أَعْلَى الْإِبْهَامِ فَتَبَسَّمَ أَبُو الْحَسَنِ ع ثُمَّ قَالَ كُلُّ مَنْ بَايَعَنَا بَايَعَ بِفَسْخِ الْبَيْعَةِ غَيْرَ هَذَا الْفَتَى فَإِنَّهُ بَايَعَنَا بِعَقْدِهَا فَقَالَ الْمَأْمُونُ وَ مَا فَسْخُ الْبَيْعَةِ مِنْ عَقْدِهَا قَالَ أَبُو الْحَسَنِ ع عَقْدُ الْبَيْعَةِ هُوَ مِنْ أَعْلَى الْخِنْصِرِ إِلَى أَعْلَى الْإِبْهَامِ وَ فَسْخُهَا مِنْ أَعْلَى الْإِبْهَامِ إِلَى أَعْلَى الْخِنْصِرِ قَالَ فَمَاجَ النَّاسُ فِي ذَلِكَ وَ أَمَرَ الْمَأْمُونُ بِإِعَادَةِ النَّاسِ إِلَى الْبَيْعَةِ عَلَى مَا وَصَفَهُ أَبُو الْحَسَنِ ع وَ قَالَ النَّاسُ كَيْفَ يَسْتَحِقُّ الْإِمَامَةَ مَنْ لَا يَعْرِفُ عَقْدَ الْبَيْعَةِ إِنَّ مَنْ عَلِمَ لَأَوْلَى بِهَا مِمَّنْ لَا يَعْلَمُ قَالَ فَحَمَلَهُ ذَلِكَ عَلَى مَا فَعَلَهُ مِنْ سَمِّهِ.
🔰وقتى مأمون خواست براى خودش از مردم بيعت بگيرد تا او را امير المؤمنين خوانند و براى حضرت ابى الحسن على بن موسى الرّضا عليهما السّلام از آن بيعت گرفته تا آن حضرت را وليعهد او دانند و براى فضل بن سهل بيعت بگيرد تا وى را وزيرش بگويند امر كرد سه كرسى براى آنها قرار دهند.
و وقتى هر سه بر كرسیها نشستند به مردم اذن داد تا داخل شده و بيعت نمايند، مردم داخل میشدند و دست راستشان را به دست راست ايشان داده به طورى كه از بالاى انگشتان ابهام تا بالاى انگشتان كوچكشان با هم منطبق مىگشت و بدين وسيله بيعت كرده و خارج میشدند تا آن كه همه بيعت كرده و آخرين نفر جوانى از انصار بود وى بر خلاف همه دست راستش را از بالاى انگشت كوچك تا بالاى انگشت ابهام در دست آن سه نفر گذارد و با ايشان بيعت نمود، امام عليه السّلام تبسّم نموده و سپس فرمودند: تمام آنان كه با ما بيعت كردند بيعتشان در صورت فسخ بيعت انجام گرفت غير از اين جوان كه بيعتش در صورت عقد بيعت واقع گرديد.
مأمون عرض كرد: امتياز بين اين دو در چيست؟
حضرت فرمودند: عقد بيعت عبارتست از اين كه طرفين مبايعه از بالاى انگشت
كوچك تا بالاى انگشت ابهام دستشان را با هم منطبق كنند يعنى طورى با هم دست دهند كه انگشتان كوچك بالا و انگشتان ابهامشان پائين قرار گيرد ولى فسخ بيعت به عكس آن است يعنى از اعلاى انگشت ابهام تا اعلاى انگشت ابهام طرفين با هم منطبق میگردد و به عبارت ديگر طورى با هم دست مىیدهند كه انگشتان ابهام بالا و انگشتان كوچكشان پائين واقع میگردد.
راوى میگويد: مردم بينشان اختلاف و اضطراب پيدا شد، مأمون امر كرد همه بيعت را اعاده كرده و همان طورى كه امام عليه السّلام توصيف فرموده بودند آن را انجام دادند، ايشان مىگفتند: كسى كه عقد بيعت را بلد نيست چگونه مستحق امامت باشد، قطعا كسى كه به آن علم دارد سزاوارتر است از كسى كه به آن جاهل است.
👈راوى میگويد: همين سرزنش مردم مأمون را وادار كرد كه امام عليه السّلام را با سمّ مسموم نمايد
📚: علل الشرائع، ج1، ص: 240
#شهادت_امام_رضا علیه السلام
#امام_رضا
#ولایت
↶【به ما بپیوندید 】↷
🔰 موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت
🌐eitaa.com/khate_fekr
🌐t.me/khate_fekr
➖ما چقدر در دل امام رضا علیهالسلام جا داریم؟
🛑…عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ اَلْجَهْمِ قَالَ: سَأَلْتُ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقُلْتُ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا حَدُّ اَلتَّوَكُّلِ؟ فَقَالَ لِي: «أَنْ لاَ تَخَافَ مَعَ اَللَّهِ أَحَداً.» قَالَ: قُلْتُ: فَمَا حَدُّ اَلتَّوَاضُعِ؟ قَالَ: «أَنْ تُعْطِيَ اَلنَّاسَ مِنْ نَفْسِكَ مَا تُحِبُّ أَنْ يُعْطُوكَ مِثْلَهُ.» قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ أَشْتَهِي أَنْ أَعْلَمَ كَيْفَ أَنَا عِنْدَكَ. قَالَ: «اُنْظُرْ كَيْفَ أَنَا عِنْدَكَ.»
🔰از حسن بن جهم نقل شده است:
از امام رضا (علیهالسلام) سؤال کردم:
فدایتان شوم، تعریف توکّل چیست؟
حضرت به من فرمودند:
«اینکه در کنار خداوند، از هیچکس نترسی.»
عرض کردم:
تعریف تواضع چیست؟
حضرت فرمودند:
«اینکه آنچه را دوست داری مردم به تو دهند، تو از جانب خود به آنان دهی.»
عرض کردم:
فدایتان شوم، دوست دارم بدانم جایگاه من نزد شما چگونه است.
حضرت فرمودند:
«ببین جایگاه من نزد تو چگونه است!»
📚عيونأخبارالرضا، ج۲، ص۴۹
#شهادت_امام_رضا علیه السلام
#امام_رضا
#ولایت
↶【به ما بپیوندید 】↷
🔰 موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت
🌐eitaa.com/khate_fekr
🌐t.me/khate_fekr
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
⁉️معیار شناخت منافقین چیست؟؟
سقیفه یا امیرالمومنین علیه السلام؟؟؟
✍️ قسم به خدایی که دانه را شکافت و انسان را به وجود آورد همانا رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با امیر المومنین(علیه السلام) عهد و پیمان بست که :
❇️ هیچ کسی نیست که حضرت علی علیه السلام را دوست دارد مگر آنکه #مومن باشد!
❇️ هیچ کسی نیست که بغض و کینه حضرت علی علیه السلام را داشته باشد مگر آنکه #منافق باشد!
📚صحیح مسلم/ج1/ص86
قضاوت با شما...
#منافق
#فضائل
#محبت_امیرالمومنین علیه السلام
↶【به ما بپیوندید 】↷
🔰 موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت
┏━━━━━━━━🌺🍃━┓
🔸eitaa.com/khate_fekr
🔸t.me/khate_fekr
┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
⚠️ تحریف و انکار عجیبِ #شهادت_امام_رضا علیه السّلام، توسط طبری مُورّخ مشهور
🔻 طبری که در کتاب تاریخش، در توجیه و تأویل اعمال و رفتار بزرگان مخالفین بسیار کوشیده، و بسیاری از واضحات تاریخی را انکار یا تحریف کرده، وقتی به تاریخ عصر امام رضا علیه السلام میرسد، مینویسد:
"علی بن موسی در خوردن انگور افراط کرد، لذا دچار مرگ ناگهانی شد.‼️ _ إن على بن موسى أكل عنبا فأكثر منه فمات فجأة و ذلك في آخر صفر."
📚 تاریخ طبری، ط _ أعلمی، ج ٧ ص ١٥٠
بدون شرح ...
#شهادت_امام_رضا علیه السلام
#امام_رضا
#ولایت
↶【به ما بپیوندید 】↷
🔰 موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت
🌐eitaa.com/khate_fekr
🌐t.me/khate_fekr
18.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌آی آقایون وهابی تا کی اینهمه کتمان و دروغ؟؟
🤏کارشناس وهابی میگه واقعه ی غدیر دلیلی بر امامت امیرالمومنین(علیه السلام) نیست، چون بعد از اون کسی این ادعارو برایامیرالمومنین(علیه السلام)مطرح نکرد‼️
☑️ پاسخ شنیدنی استاد نجم الدین طبسی
#شبههشناسی
#پاسخبهشبهات
#وهابیت
↶【به ما بپیوندید 】↷
🔰 موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت
┏━━━━━━━━🌺🍃━┓
🔸eitaa.com/khate_fekr
🔸t.me/khate_fekr
┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️وحدت یعنی بیخیاله اختلافات بین شیعه و سنی؟؟
✅با ما همراه باشید تا معنای صحیح وحدت روشن گردد.
🎙استاد حسین کرامتی
#شبهه_شناسی
#پاسخ_به_شبهات
#شیعه_و_سنی
↶【به ما بپیوندید 】↷
🔰 موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت
┏━━━━━━━━🌺🍃━┓
🔸eitaa.com/khate_fekr
🔸t.me/khate_fekr
┗━━🌺🍃━━━━━━━┛