هدایت شده از از عشق تا بهشت با روابط متکامل
10.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدف رشد است نه لذت...
منافقين با ادعاى اصلاح، گرفتار اين نكته شدند كه «با صراحت، مثل همه مردم ايمان بياوريد و جهتگيرى كنيد».
هنگامى كه به آنها گفته شد ايمان بياوريد همان طور كه مردم ايمان آوردهاند، «قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَآ آمَنَ السُّفَهَآءُ»؛ گفتند: آيا ما مثل سفيهان ايمان بياوريم؟ آيا ما ايمان بياوريم همان طور كه سفيهان ايمان آوردهاند و با صراحت، گرايش و موضع خود را مشخص كردهاند؟ اينها ايمان صريح را سفاهت مىدانند و در واقع اساس ايمان و اعتقاد را سفاهت مىدانند؛ چون به نظر آنها مشكل در ايمان و كفر و اعتقاد و عدم اعتقاد نيست، كه مشكل در دستيابى به منافع است و ايمان بدون منفعت، كارى سفيهانه است؛ چون سفيه كسى است كه در برابر كارش سودى و نفعى نباشد.
«أَلَآ إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَآءُ»؛ آگاه باشند كه به راستى آنها، خودِ آنها فقط سفاهت دارند و سفيه هستند؛ چون در برابر شخصيت و تشخّص خويش، منافعى را مىخواهند كه به دست نمىآورند و اگر هم به دست مىآوردند، باز بهره نمىگرفتند؛ كه انسان بىهويت و بىشخصيت فقط نردبان ديگران است و آلت دست اين و آن.
اين سفاهت بنيادى است كه آدمى خودش را بدهد و به كم بدهد و به توهم و خيال بدهد و خيالِ بُرد و سود هم داشته باشد. اينها سفيه هستند، «وَ لَكِن لَا يَعْلَمُونَ»؛ ولى نمىدانند. «لَا يَعْلَمُونَ» با «لَايَشْعُرُونَ» تفاوت دارد. شعور، تجربه حسى است و علم، گستردهتر از حسى و فكرى و عقلى و حضورى است و اينها هيچ نمىدانند؛ چون مرض بر شخصيت و شعور و آگاهى و روابط آنها اثر گذاشته است.
«وَ إِذَا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا»؛ هنگامى كه ديدار مىكنند كسانى را كه ايمان آوردهاند، مىگويند ما ايمان آوردهايم. «وَ إِذَا خَلَوْا إِلَى شَياطِينِهِمْ»؛ و هنگامى كه به خلوت شياطين خودشان مىآيند، «قَالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِءُونَ»؛ مىگويند: به راستى كه ما با شما هستيم. ما فقط مسخرهباز و شوخ هستيم. ما به جدّ و درستى حرف نمىزنيم. اينها با اين خيال به دو طرف حقّه مىزنند و با هر دو طرف بازى مىكنند غافل از اينكه اينها خود آلت دست هستند و اين نكته از «شَياطِينِهِمْ» به خوبى به دست مىآيد كه اينها از وسوسه و بازى ديگران مىچرخند و خيال مىكنند كه بازيگر هستند؛ در حالى كه بازيچه شياطينى هستند كه در نهايت تمامى منافع را مىخواهند و به اين سفيهان چيزى نمىدهند.
«اللَّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ»؛ خدا به اينها ارزشى نمىدهد و آنها را جدى نمىگيرد. «وَ يَمُدُّهُمْ فِى طُغْيانِهِمْ يَعْمَهُونَ»؛ و آنها را در طغيانى كه از خودشان بود مىكشاند و مدد مىرساند، در حالى كه متحير و متردد هستند و به خاطر تحول منافع و جا به جايى مواضع، سرگردان هستند و بازيچه شياطينى هستند كه اين عروسكها را به چرخ مىاندازند و چه طنزى بالاتر از اين و چه استهزايى عميقتر و تلختر از اينكه مدعيان بازيگرى، خود بازيچه باشند و محروم باشند و ندانند؟
«أُولئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدَى فَمَا رَبِحَت تِجارَتُهُمْ»؛ اينها به خاطر منافع حركت كردند. اينها كسانى هستند كه سرگردانى و ضلالت را در برابر هدايتى و راهى كه يافته بودند، خريدند و با هدايت معامله كردند و در برابر، سرگردانى و حيرت را به دست آوردند. پس تجارت اينها سودى نياورد و منافعى به دست نرسيد و اين نكته اساس نفاق است كه از منفعت طلبى برمىخاست اما به منفعت نمىرسيد، در حالى كه از مرض قلبى به مرض نفسى و شخصيتى و معرفتى و برخوردى و معاشرتى راه يافته بود. «وَ مَا كَانُوا مُهْتَدِينَ»؛ اينها راهياب نبودند و هدايتپذير نبودند و چشم از هدايت شسته بودند و دست به ضلالت بسته بودند. اينها چه در فرصتهاى اجتماعى و چه در فرصتهاى طبيعى سهمى نبردند و حاصلى به چنگ نياوردند.
تطهير با جارى قرآن ؛ ج3 ؛ ص35
براى معراجها بايد به دنبال وسايل ديگرى بود و بايد از انبساط وجود و احاطه وجود راهى پيدا كرد ... بايد در علم انقلابى ديگر آورد؛ كه اين منابع آگاهى با حجاب و قفل و ختمى كه بر آنها مىزنيم جز با «عَذابٌ عَظِيمٌ» پيمانى نمىبندند و براى اين دنياى بزرگ و اين انسان بزرگتر از دنيا، كارسازى ندارند.
تطهير با جارى قرآن ؛ ج3 ؛ ص35
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 رونمایی از آخرین اثر چاپ شدهی
استاد علی صفایی حائری (عین_صاد):
🔴 حجاب و آزادی روابط 🔴
🔺 باحضور دکتر علی بهادری جهرمی
(سخنگوی محترم دولت)
📍مکان: شبستان مصلی، راهرو۱۴ ،غرفه ۳
🗓 زمان: دوشنبه (فردا) ۲۵ اردیبهشت
▫️@einsad
هدایت شده از ماهنشان / تربیت اسلامی
📮 مربی طرح امین بود توی مدارس. گفت با خیلی از بچهها درباره #حجاب صحبت کردم و سعی کردم قانعشون کنم. اما آخرش میگن ما دوست داریم زیبا جلوه کنیم و نمیتونیم حجاب رعایت کنیم.
⏰ حالا امروز دو کتاب مناسب در زمینه حجاب میخوام به والدین و مربیان معرفی کنم؛
۱. حجاب، میوه شناخت
نوشته مسعود پورسیدآقایی
۲. حجاب و آزادی روابط
نوشته علی صفایی حائری
🔰
https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🏞 سنگینی حجاب
❛❛ عینصاد
📚 #حجاب_و_آزادی_روابط | ص ۵۵
#️⃣ #عکس #عکس_نوشته #تربیت
📖 کتاب حجاب و آزادی روابط 👉🏻
📨 پاسخ به سوالات: 👇🏻
👤 : @ad_einsad
🛒 ثبت سفارش: 👇🏻
🤳🏻 : @einsadshop_ad
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
23.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وه! غروب بهشت چه دیدنی است ❣
خدایا بحق کریمهات نصیبمان کن 🤲
🌷
مقیّد بود اول و آخر ماه را...مشهد باشد!
مىگفت:اگر جسم با دو روز حمام نرفتن بو مىگيرد...روح، با يك نيت بد...سياه و كدر مىشود!بیشتر به امام رضا پناه مىبُرد.
از او شنیده بودیم: زيارت مثل حمام است! و با اين نياز...زیارت میرفت!
در یکی از سفرها...يكى از مريدان مشهدى گفته بود:منزل ما(که در خیابان نخریسی است)خالى است!تشریف ببرید آنجا.
گفته بود: دور است!من جايى دور و بر مىخواهم!پرسيدند:چرا اينقدر نزديك؟!
گفت: آلودهها...لب حوض مىنشينند!
آن قدر يقين به رافت و...دستِ گشايشگرِ امام داشت...كه وقتى نیازمندی...نزديكى حرم چیزی از او خواست...با آن همه دست و دلبازى...محل نمیگذاشت و...بیاعتنايى میکرد!
وقتى اصرار او را میدید...میفرمود: بىسليقه!آدم در كنار دريا...از يك پيت حلبى آب نمىخواهد!.
.
برگرفته از زندگی استاد علی صفایی حائری (مشهور به عین صاد)
.
#امام_رضا صلواتاللهعلیه
#استاد_علی_صفایی_حائری
#عین_صاد
@varesoon