eitaa logo
خطیب بروجردی
621 دنبال‌کننده
752 عکس
1.1هزار ویدیو
115 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴حرم خانم رقیه(سلام الله علیها)/ به یه زیارت خاص دعوتید 🔻مقدمتان را به این دو کانال ✅ خوب ✅ پرمحتوا ✅ و ارزشمند گرامی می داریم ‌╔═💎💫═══╗ ➡️ کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi کانال هندسه تربیت اسلامی @hendesetarbiateslami ╚═══💫💎═╝ 💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جواد خیابانی: قول بدید سانسور نکنید! کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام الله علی صوت الحبيبي يا حسین(ع) کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میثم مطیعی: ای مسئول فرهنگی! دست از سر هیأت‌ها بردار! مداحان را خواننده نکنید ! هیأت‌ها را کنسرت نکنید ! ‌ کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
( بسیار مهم، باحوصله بخوانید) ۱ مداحی که نام مبارک حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) را با حوس حوس و سین سین بگوید مداح نیست ، ، ، بی ادب است. ۲ مداحی که به جای روضه خوانی و بیان محتوای عاشورا ، اداء‌ و اطوار درآورد ، مداح نیست ، ، ، بی سواد است. ۳ مداحی که وسط عزاداری ، لخت شود و فراموش کند که روضه خوانهای قدیم ، با عبا ، وضو ، وقار و متانت بودند روضه خوان نیست ، ، ، معرکه گیر است. ۴ مداحی که صله را شمرده و فکر کند صله ، دستمزد است و اگر کم بود ، بداخلاقی کند ، مداح نیست ، ، ، کاسب است. ۵ مداحی که فکر کند با ، کوبیدن پا و کارهای عجیب و غریب ، عزاداری کرده ، مداح نیست ، ، ، مامور دشمن است. ۶ حکایت مداحی که فکر می کند قرار است فقط اشک مردم را بگیرد ، حکایت همان شیخی است که دامن خودرا پر از سنگ‌می کرد و به سر پامنبری هایش می کوبید ، تا به زور گریه کنند. ۷ مداحی که به بهانه جذب جوانها ، باب هر بدعت و سبکی را به مجلس روضه حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) باز می کند ، خداپرست نیست ، ، ، مردم پرست است. ۸ مداحی که بگوید من سیاسی نیستم ، مداح نیست ، ، ، بی بصیرت است ، چرا که حضرت امام حسین(علیه السلام) اساسا به خاطر سیاست به شهادت رسید. ۹ مداحی که هر سبک و شعر بی محتوائی را از خواننده لس آنجلسی و تکنو ، پاپ و رپ را وارد نوای روضه اش می کند مداح نیست ، ، ، حداکثر یک خواننده است. ۱۰ مداح امام حسین (علیه السلام) و بچه هیئتی اهل تذهیب و مراقبت است و با عمل و رفتار خود ، مردم را عاشق امام حسین(علیه السلام) می کند. ۱۱ مداح امام حسین(علیه السلام) ، هم شور دارد و هم شعور ، او باعقل و احساس و عاطفه ، عشق و رسم اهلبیت (علیهم السلام) دل مردم را روشن نگاه می دارد. ۱۲ مداح امام حسین(علیه السلام) ، اولین گریه کننده مجلسش ، خود اوست. ۱۳ مداح امام حسین(علیه السلام) ، اهل سیاست و بصیرت است نه سیاست بازی ، ، ، اهل ولایت است ، چشمش به دهان رهبر و زعیم شیعه است ، خط مشی می دهد و آزاده پرور است. ۱۴ مداح امام حسین (علیه السلام) ، دین را به این دولت و آن دولت ، نمی فروشد. ۱۵ مداح امام حسین(علیه السلام)، از کل شهداء کربلا ، فقط عباس ، علی اکبر ، قاسم علیهم السلام را نمی شناسد ، باسواد و اهل مطالعه است. ۱۶ مداح امام حسین(علیه السلام) ، قیام عاشورا را ، درسهای کربلارا و زیبائیهای آن را در قالب شعرهای پر مغز و روان و حزین ، در جان شیعه می ریزد ، نه وصف چشم شهلا ، قد و بالا و هیکل و اشعار سبک و پیش پا افتاده و بی مغز. ۱۷ مداح امام حسین(علیه السلام) ، عاقل و اصیل است ، نه دیوانه ، غالی ، نادان ، سگ و کلب و کلاغ. ۱۸ مداح امام حسین (علیه السلام) ، خواننده و سوپر استار و دیجی و سلبریتی نیست ، ، ، روضه خوان ، اهل طهارت ، پاکی ، عشق و خلوص است. ۱۹ مداح امام حسین (علیه السلام) ، بیکار ، تنبل و تن پرور نیست ، روضه خوانی هنر و عشق اوست ، نه شغلش. ۲۰ هیئت امام حسین(علیه السلام) ، از تلاوت قرآن آغاز مراسم آن هم ، گریه و عزا می بارد. ۲۱ هیئت امام حسین(علیه السلام) ، هیئتی است که وقتی از آن خارج شدی ، دریافتی داشته باشی ، به علمت ، به فهمت ، به معنویتت ، به عشقت ، به طراوت روحت ، به خلق و رفتارت ، افزوده شده باشد. کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی و روضه خوانی خطیب بروجردی حجةالاسلام والمسلمین دکتر گودرزی بروجردی شب چهارم محرم 1402 حسینیه غضنفری بندرلنگه کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی و روضه خوانی خطیب بروجردی حجةالاسلام والمسلمین دکتر گودرزی بروجردی شب پنجم محرم 1402 حسینیه غضنفری بندرلنگه کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنرانی و روضه خوانی خطیب بروجردی حجةالاسلام والمسلمین دکتر گودرزی بروجردی شب ششم محرم 1402 حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام بندرلنگه کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی و روضه خوانی خطیب بروجردی حجةالاسلام والمسلمین دکتر گودرزی بروجردی شب ششم محرم 1402 حسینیه غضنفری بندرلنگه کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 میهمان روضه حضرت قاسم باشید به بیان شیرین مرحوم استاد فاطمی‌نیا رحمة‌الله‌علیه کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺موبد زرتشتیان میگه خانواده زرتشتی در طول محرم و صفر مراسم عروسی و نامزدی نمیگیره! ⚠️مقایسه کنید با تخریب محرم توسط سلبریتی ها و امید دانا زردتشت فیک در فضای مجازی ـــــــــــــــــــــــ کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه‌خوانی حضرت علی اصغر توسط رهبرمعظم انقلاب حفظه الله کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی خطیب بروجردی حجةالاسلام والمسلمین دکتر گودرزی بروجردی شب هفتم محرم 1402 حسینیه غضنفری بندرلنگه کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه خوانی خطیب بروجردی حجةالاسلام والمسلمین دکتر گودرزی بروجردی شب هفتم محرم 1402 حسینیه غضنفری بندرلنگه (دراین منطقه مرسوم است روضه حضرت عباس علیه السلام در شب هفتم خوانده بشه) کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه خوانی خطیب بروجردی حجةالاسلام والمسلمین دکتر گودرزی بروجردی شب هفتم محرم 1402 حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام محله هدایتی بندرلنگه (دراین منطقه مرسوم است روضه حضرت عباس علیه السلام در شب هفتم خوانده بشه) کانال خطیب بروجردی @khatibeborujerdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطیب بروجردی: غربت عالمان در محرم افشین اعلا پیشی گرفتن رونق محافل ذاکران بر مجالس عالمان و واعظان، نگران کننده است. نمی‌خواهم جایگاه خطیر ذاکران و مادحان گرامی را انکار کنم؛ تنها می‌خواهم اولویت نقش عالمان دین را یادآور شوم. شیعیان در طول قرن‌ها از طریق منبر وعظ با معارف اهل‌بیت(ع) آشنا شده‌اند.‌ از همین طریق نیز مظلومیت خاندان رسالت را دریافته‌اند و بر مصائب آنان گریسته‌اند. مدح و مرثیه نیز به عنوان چاشنی‌‌بخش این مجالس با نواهای زیبا و مضامین شورآفرین در تداوم معارف و آموزه‌های عالمان دین و برازنده‌ی فرهنگ و تمدن ریشه‌دار ایران اسلامی‌ خلق شده‌اند. این‌گونه نبوده است که ملاک مردم برای انتخاب محل عزاداری، سبک و شیوه‌ی مداح مورد علاقه‌شان باشد و آوازه‌ی مادحان، جاذبه‌ی عالمان را تحت‌الشعاع قرار دهد. پیام عاشورا همواره از زبان روحانیت شیعه و محققان و دین‌پژوهان به نسل‌ها منتقل شده است، آن هم در مجالسی فرهنگ‌ساز و هدایت‌گر که جوهر اصلی آنها مضمون و کلام بوده است، نه بانگ و نوا. در تمام این قرن‌ها هنر شورآفرین مداحی حکم زینت محافل را داشته است. اما امروز شاهدیم که سکان این کشتی از دست عالمان ستانده شده و به دست مادحان سپرده شده است. به تعبیر دیگر منبر واعظ جای خود را به کرسی مدح داده است. نه آن‌که بگویم منبر تأثیر خود را از دست داده است. اما آن‌چه که در آیین‌های سوگواری می‌بینیم، غربت عالمان است و شهرت مادحان. هرچند خود علما نیز در پدید آمدن این وضع مقصرند. چراکه سال‌هاست نهاد کهن و ریشه‌دار روحانیت با ظرفیت حقیقی خویش به میدان نمی‌آید و دیگر نشانی از مطهری‌ها و فلسفی‌ها نیست، اگر هم باشد کمتر به میدان می‌آیند. شاید به تصور این‌که منبر جاذبه‌ی کافی برای جذب مخاطبان سوگوار را ندارد، اما حضور تعداد انگشت شماری از سخنوران صاحبدل همچون شیخ حسین انصاریان گواه نادرست بودن این تصور است، چراکه محفل وعظ و روضه‌خوانی‌اش رونق خود را حفظ کرده و نیازمند چاشنی و زینت نیست. هم معارف را می‌آموزد، هم با زبان دل مردم سخن می‌گوید. روضه های متین و سوزناکش نیز بیش از فریادها و حرکات نابرازنده‌، از مؤمنان اشک می‌ستاند. همین‌جا مثال دیگری بزنم و از ذکر مصادیق بگذرم. چون نمی‌خواهم با از قلم انداختن نام سایر علمای ارجمند، به آنان جفا کرده باشم. همه‌ی ما نوحه‌خوانی مرحوم کوثری را در حسینیه‌ی جماران به یاد داریم. پیری نورانی که کافی بود لب باز کند و ذکر مبارک السلام علیک یا اباعبدالله را از سینه‌ی سوخته‌اش بر زبان آورد، تا در و دیوار حسینیه با امام و عزاداران به گریه بیفتند. او از نسل آخرین ذاکرانی بود که هم‌نسلان من محافل‌شان را درک کرده‌اند. مادحان مخلصی که با نواهای اصیل اما ساده و سوزناک نوحه‌ می‌خواندند. نوحه‌هایی که اگر عامیانه هم بود، با ادبیات پرمضمون فارسی پیوندی ناگزیر داشت. حتی در روستاها شاهد مداحی ذاکرانی بودیم که بی هیچ تلاش و تقلایی، با سکینه و وقار، اشعار وزینی را در قالب نواهای محزون محلی و سنتی می‌خواندند و شور می‌آفریدند. اما این سال‌ها چه شده است که به جای آن نواهای آسمانی، از کوچه و خیابان و هیئت و رسانه، فریادهایی همراه با پژواک گوش‌خراش «اوسه اوسه» شنیده می‌شود؟ حتی گاه شاهد بالا و پایین پریدن مداحان و عزاداران هستیم. حرکاتی که به هیچ‌وجه در شأن پیروان اباعبدالله(ع) نیست. باید به مروجان و دوست‌داران این شیوه‌ها عرض کنم که این ساحت مقدس، عرصه‌ی موسیقی نیست که بخواهیم بنا به ذائقه‌ی مخاطب از نوع سنتی‌اش عبور کنیم و سبک پاپ آن را بیافرینیم. در این عرصه، به‌روز بودن و جلب نظر نسل جوان به هر قیمتی خوب نیست. اگر هم می‌خواهیم نوآوری کنیم باید به مضمون ناب بیندیشیم، نه آن‌که به ادبیات نازل و حرکات موزون پناه ببریم. در انتخاب اشعار نیز باید به گنجینه‌ی ادبیات فارسی متکی بود، نه ترانه‌های سست با ملودی‌های عجیب و غریب که ذائقه‌ی نسل جوان را به‌شدت تنزل داده است. در این میان بیشتر از همه، نگران جوانان شهرستانی هستم. چراکه شیوه‌های رایج در پایتخت و تریبون‌های رسمی، برای بسیاری از آنان جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. به همین دلیل در تقلید از برخی چهره‌های مطرح، از یکدیگر سبقت گرفته‌اند و در سوگواری‌هایشان نشانی از میراث گران‌سنگ اقوام و نواحی‌ باقی نمانده است. پس مبادا برخی مداحان جوان که به مدد حمایت‌ها و تشویق‌های رسانه‌ای و دولتی، طرفداران بسیار جمع کرده‌اند، گمان کنند ابراز اشتیاق جوانان نشانه‌ی قوت کار آنهاست. برعکس، باید نگران شیوه‌های بدی باشند که خود در ترویج آن سهیم‌ بوده‌اند. آیا این عزیزان دقت کرده‌اند که سبک، لحن و حتی صدایشان شبیه هم شده است؟ آیا صاحب‌سبک بودن را فراموش کرده‌اند؟ چرا اغلب این عزیزان به تقلید از پیش‌کسوتانی که آنها نیز در شیوه‌ی خواندن و فرهنگ رفتاری به