eitaa logo
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
439 دنبال‌کننده
409 عکس
454 ویدیو
13 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم «خط امین» خط به معنای جریان فکری و امین ایهامی از معنای لغوی آن(استوار و موثق) و تخلص رهبرعزیز 📌بستری،برای پرداختن به مبانی امامین‌انقلاب و استادمطهری وبرداشت‌های تربیتی واجتماعی حقیر 📌فرصتی،برای ارتباط با جوانان اندیشه‌ورز
مشاهده در ایتا
دانلود
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
🎦کلیپ بسیار مهم! 🔰فرمایشات "رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)" در دیدار دانشجویی ۱۳۹۸/۳/۱ پیرامون #حرک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬‌ ▫️منظومه فکری ولی 💢 در پویش نظام فکری حضرت آقا دو رویکرد وجود دارد : 1⃣ رویکرد جزیره ای 2⃣ رویکرد منظومه ای ⛔️ آنچه متاسفانه امروز در پویش اندیشه حضرت آقا معمول است رویکرد جزیره ای است، که موجب عدم فهم صحیح فرمایشات ایشان میشود 🔸حجت الاسلام و المسلمین طیبی ___________________ 🆔@khatte_amin69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌حزن و اندوه عبداله مهتدی، دبیرکل گروهک تروریستی کومله پس از خلع سلاح و تخلیه مقرهایشان https://eitaa.com/westanews ✍بله... این است سرانجام کف‌های روی آبی که هر از چند گاهی در مقابل دریای بیکران انقلاب اسلامی عرض اندام میکنند های هویی دارند و عده‌ای ساده لوح را به خود دلخوش میکنند و دل عده‌ای که دست مقتدر خدای متعال را نمیبینند می هراسانند و سرانجام همانطور که خدای سبحان وعده فرمود از بین رفتند و میروند و آنچه باقی می‌ماند اسلام عزیز است... همان که با دست و زبان خمینی کبیر (ره) و یاران آسمانی اش جان تازه‌ای گرفت و چون خورشیدی بر عالمی ظلمانی طلوع کرد جهانی را نور و کرما بخشید... دیروز سلبریتی‌های وطن فروش که دنیا و آخرت خود را باختند ، منافقین خبیث ، شبکه‌ی جیره‌خوار من و تو و ... امروز کومله... و فردا... ___________________ 🆔@khatte_amin69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓چه کنیم روز قیامت در کنار نبی گرامی اسلام محشور شویم؟ 🔺رهبر معظم انقلاب پاسخ میدهند... __________________ 🆔@khatte_amin69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
🎦کلیپ بسیار مهم! 🔰فرمایشات "رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)" در دیدار دانشجویی ۱۳۹۸/۳/۱ پیرامون #حرک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخش اول ارائه برادر میرافخمی در نشست تکمیلی اول و دوم اصحاب اندیشه: پیش فرض گرفتن و عبور سرسری از دو مرحله چرایی و چیستی از آسیب های اصلی بسیاری از کارهاست که مانع پیشروی کار میشود، چون چگونگی باید بر اساس چیستی باشد. حرکت عمومی به سمت چشم انداز باید اتفاق بیفتد برای حرکت منضبط چند مرحله نیاز است شناخت صحنه جهت گیری باید مشخص گردد قالب امید بخش ظرفیت های مردمی راهکارها از تئوری تا عمل توسط جوان متعهد انقلابی توجه امام برای تحقق دین یک اصل است _ ما برای چشم انداز یعنی تمدن اسلامی را باید تعریف دقیقی داشته باشیم. _ ما فهم مشترکی نسبت به این کلمات کلیدی نداریم و باید اقناع نسبت به این مسائل رقم بخورد _ ۲ اتفاق کلیدی برای تحقق حرکت: شناخت عملکرد مبتنی بر شناخت سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۷.۳۰ لغایت ۲۱ 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🇮🇷جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان البرز 🇮🇷 🆔@jebhe_alborz 🆔@khatte_amin69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰"شاخص‌های دولت تراز انقلاب" (قسمت اول از یازده جلسه) 🔻 طرحی برای بیان مولفه های مدیریت جهادی و امتداد یابی آن در دولت خدمت ⁉️ روایت دوم : چرا بعضی مدیران صادق و امانت دار نیستند ؟؟ ❇️ اولین شاخصه تکامل واتصال در امر دنیا وآخرت ✅ حجت الاسلام محمد امیری طیبی (استاد حوزه و دانشگاه) 💠موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) 🆔@khatte_amin69
بازگشت اصحاب فتنه به کرسی‌های اجرایی! از حوادث تلخ این روزها بازگشت فعالان فتنه به کرسی‌های قدرت و مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است. چه فتنه‌گران سال ۸۸ و چه فتنه‌گران سال ۱۴۰۱! گرچه هنوز به صورت سونامی فراگیر درنیامده اما اگر علاج بهنگام نشود، در تمام سطوح مدیریتی عناصر رادیکال اختیار امور را به دست خواهند گرفت! با تعارف و سهل‌انگاری و جمله‌های قشنگ‌ قشنگ و تیترهای رنگ و وارنگ هم چیزی عوض نمی شود! کسی با استفاده از طیف‌های فکری و سیاسی متفاوت و مختلف مخالف نیست موضوع آن است که اگر واقعا کسانی در مورد تردید دارند و یا با مقولات اساسی مانند دین و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، مخالف اند کدام عقلی می‌گوید اینها صلاحیت تصدی مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را دارند؟! کجای دنیا به چنین افرادی مسئولیت اجرایی راهبردی و حساس را می‌سپارند؟ اینها چه بر سر مردم و آرمان‌های نظام خواهند آورد؟! معلوم نیست چگونه و چه وقت باید نسبت به این وضع اقدامی صورت گیرد اما تدبیر فوری در این مقوله مهم ضرورت دارد. یادمان نرفته وقتی در دولت روحانی برخی از اصحاب فتنه۸۸ بر کرسی مسئولیت تکیه زدند چه فجایعی رقم خورد... نمایندگان و ریاست محترم مجلس انقلابی در این جهت به وظایف نظارتی خود باید به نحو حداکثری عمل نمایند وگرنه فردا که این جماعت مسلط شدند، برای خطبه‌های آتشین سیاسی خیلی دیر است... 🆔@rozaneebefarda 🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
✍️خیلی وقت‌ها یادمون میره که انقلاب با چه هزینه‌های گرانی به اینجا رسیده و عزت و امنیت امروزمون رو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹قابل وصف نیست ؛ اندکی تامل !!! 🎥 مادر بر بالین فرزند شهیدش ...( شهید لطف اله شکری/ آمل ۱۳۶۱) افسانه‌ها میدان مردان بزرگ است ما مردمان کوچک این داستانیم...😔 🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
🎦کلیپ بسیار مهم! 🔰فرمایشات "رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)" در دیدار دانشجویی ۱۳۹۸/۳/۱ پیرامون #حرک
۱-کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت.mp3
24.6M
⭕️ کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت جلسه اول / ۱۰شهریور۱۴۰۳ حجت الاسلام قنبریان هیات لبیک مشهد • چرا این بحث؟ • دو مفهوم: نقیب و عریف • در لغت، قرآن و روایات و تاریخ • در اصطلاح نظام امامت • نقیب اخص از ربیون • ۱۲نقیب دوره نهضت محمدی(ص) • دو ویژگی مهم در ابتکار رسول الله: ۱. الگوی عقبه در مقابل دار الندوه ۲. پیشنهاد نقباء توسط خود مومنان (اَخرجوا الیَّ منکم اثنی عشر نقیباً) • برخی نقباء آخر کار عاقبت به خیر هم نشدند! (اُسید بن خُضیر) 🆔 @m_ghanbarian 🆔@khatte_amin69
یک بار هم امام را بیکار ندیدم حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان: 🔹پشتکار امام علی رغــم کهولت سنی که داشتند تا بدان حد بود که هیچ کس از نزدیکان ایشان نمی‌تواند ادعا کند که حتی برای یک بار هم که شده امام را در حال بیکاری و یا گذراندن بیهوده وقت دیده است. 🔸ما در این مدت که در محضر امام مشرف بودیم، شاهد بودیم که در زندگی برای امام چیزی به اسم تعطیلی در کار مردم و انقلاب اسلامی ‏وجود ندارد. برای امام هیچ فرقی بین تابستان و زمستان، شنبه و جمعه، عید و غیر عید وجود نداشت و در همه لحظات ایشان یا مطالعه می‌کردند یا عبادت، و یا گزارشات مختلف را که خدمتشان می‌رسید می‌خواندند. 📌(برداشتهایی از سیره امام خمینی، ج۲، ص 339-340) 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab 🆔@khatte_amin69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فدای غزه و السنوار؛ ما خانه نمی‌خواهیم، وطن می‌خواهیم 🔹این‌ها بخشی از فریادهای یک زن فلسطینی است که اشغالگران منزلش را در منطقه «حزما» در شمال شرق قدس اشغالی ویران کردند. "فارس" 🆔@khatte_amin69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سروده‌ی زیبای محمد زارعی: خم نخواهد کرد حتی بر بلند دار سر هر کسی بالا کند با نیت دیدار سر هر زمان یک جور باید عشق را ابراز کرد چون تو که هر بار دل می‌دادی و این بار سر عشق! آری عشق وقتی سر بگیرد، می‌رود بر سر دروازه‌ها سر، بر سر بازار سر ای شکوه ایستا! نگذار بر دیوار دست تا جهان نگذارد از دست تو بر دیوار سر کاشف‌الاسرار می‌خواهد گره‌گیسوی عشق خوش به هم پیچیده است این رشته بسیار سر لیلةالقدر است این افتاده در گودال، ماه مطلع‌الفجر است این برکرده از نیزار سر در مسیر وصل سر از پا اگر نشناختی می‌کند پندار پا تا می‌کند رفتار سر حاصل مرگ گل سرخ است عطر ماندگار پس ملالی نیست از گل می‌بُرد عطار سر شمع بی سر زنده می‌ماند که من باور کنم روی دوش مرد گاهی می‌شود سربار سر جای دارد صبح بگذارند نام شام را چون که دیگر می‌شود خورشیدِ شامِ تار، سر چون طلب کرده‌ست از اهل وفا دلدار دل در طبق با عشق اهدا می‌کند سردار سر دل به یک دست تو دادم سر به دست دیگرت زیر سر بگذار دل یا زیر پا بگذار سر العطش گفتی ولی آب از سر دنیا گذشت یک نفس آخر کشیدی جام را انگار سر زندگی یعنی عبادت، زندگی یعنی نماز مرگ یعنی والسلام از سجده‌ات بردار سر آسمان! از ماه بالاتر نبر خورشید را نیزه را پایین بیاور، نیست یار از یار سر __________________ 🆔@khatte_amin69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 «شاخصه‌های دولت تراز انقلاب» (جلسه‌ی دوم از یازده قسمت) 🔻 طرحی برای بیان مولفه های مدیریت جهادی و امتداد یابی آن در دولت خدمت ⁉️ روایت سوم : چرا آقای رییسی در عرش دلهای مردم نشست ؟؟ ❇️ شاخصه دوم ؛ ورود مومنانه و مخلصانه به عرصه خدمت ✅ حجت الاسلام محمد امیری طیبی (استاد حوزه و دانشگاه) 💠موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) ___________________ 🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
✍️خیلی وقت‌ها یادمون میره که انقلاب با چه هزینه‌های گرانی به اینجا رسیده و عزت و امنیت امروزمون رو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرمنده‌ایم! کاری در خور نکردیم! سال ٩۴ بازدیدی از آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان در نارمک تهران داشتم تا این ساعت وقتی وضعیت این عزیزان را به یاد می آورم از فشار روحی ساعاتی کنترل خود را از دست میدهم. پزشکی که جوانیش رفت.. معلمی که فدای این راه شد و اکنون باید در این وضعیت روزگار بگذراند.. کارگر و پدر و جوانی که اینگونه شد! تا ما علمی را به دوش گیریم و به راحتی زمین نگذاریم! الهی العفو.. 🆔 @h_falahati 🆔@khatte_amin69
خط امین | سیدمجتبی میرافخمی
🎦کلیپ بسیار مهم! 🔰فرمایشات "رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)" در دیدار دانشجویی ۱۳۹۸/۳/۱ پیرامون #حرک
۲-کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت.mp3
28.76M
⭕️ کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت جلسه دوم / ۱۱شهریور۱۴۰۳ حجت الاسلام قنبریان هیات لبیک مشهد • تاسیسات تازه پیامبر(ص) و ارتقاء نهادهای سابق • ۱۲ نقیب برای بعثت چه کردند؟ • دو رکن اصلی نهضت محمدی: ۱- کلمه توحید - آیه۱۰۸ انبیاء چه می گوید؟ ۲- توحید کلمه پیوند اجتماعی براساس ایمان به خدا و توحید - پیوند های غیر از این (مثل خونی و تعصب قبیلگی) موطن ستیز و گسست است؛ هرچه پیوند مستحکم تر، خطر بیشتر • نقیبان و رکن اول: - جنبش بت شکنی - نقیبان دارای عقل عملی و سرمایه اجتماعی - چرا ابی بن کعب نقیب نشد؟ • نقیبان و رکن دوم نهضت: - مقدمات و موخرات، مواخات - همانها که آخرین جنگشان(بعاث) هنوز آثارش بود و سر امام جماعت توافق نمیکردند اولین نماز جمعه اسلام را برگزار کردند - حفاظت از پیوند اخوت در مقابل توطئه های یهود - برعهده گرفتن ضعیف الایمان ها و منافقان هر طایفه! • معنای درست ! - قابل توجه آقای و تیم جدید دولت! ☑️ @m_ghanbarian 🆔@khatte_amin69
Part08_خون دلی که لعل شد.mp3
10.45M
خون دلی که لعل شد خاطرات خود نوشته‌ی رهبر معظم انقلاب "قسمت نهم" 🆔@khatte_amin69
🏴 اَلتَّوَسُّلُ بِالْاِمٰامِ الْحَسَنِ الْعَسْكَرِیِّ(ع): 🔆 یٰا اَبٰا مُحَمَّدٍ یٰا حَسَنَ بْنَ عَلِىٍّ، اَیُّهَا الزَّکِىُّ الْعَسْکَرِىُّ یَا بْنَ رَسُولِ اللهِ، یٰا حُجَّةَ اللهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، یٰا سَیِّدَنٰا وَ مَوْلیٰنٰا، اِنّٰا تَوَجَّهْنٰا وَ اسْتَشْفَعْنٰا وَ تَوَسَّلْنٰا بِکَ اِلَى اللهِ، وَ قَدَّمْنٰاکَ بَیْنَ یَدَىْ حٰاجٰاتِنٰا، یٰا وَجیهاً عِنْدَ اللهِ، اِشْفَعْ لَنٰا عِنْدَ اللهِ. 📚 بحارالانوار، جلد۹۹، صفحه ۲۴۷. 🚩 سالروز شهادت مظلومانه یازدهمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت؛ حضرت امام حسن عسکری(صلوات الله علیه) را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.
⭕️ بلاگری طلاب و دعوای فرم و محتوا! حامدفلاحتی —————————————————— نوشتار اول 🔻 به بلاگری طلاب اشکالات زیادی وارد است و از جنبه‌های مختلفی می‌توان آنرا به نقد کشید. بحثهای تربیتی، اجتماعی و هویتی بسیاری می توان مطرح ساخت. اما مدنظر نگارنده مقوله انتقال محتوای دینی و به نوعی تبلیغ دینی است. دعوای فرم و محتوا دعوای جدیدی نیست. هم از منظر شیوه‌های نوین تبلیغ و فرم‌های وارداتی فرهنگ بیگانه می توان بدان اندیشید هم از منظر تفاوت‌های نسلی و تغییر ذائقه‌ی مخاطب. اما یک اصل در این دعوا از اصول مسلم تبلیغ دینی است. اصالتا بوده و برای آن از ضرورت‌های بی‌بازگشت تلقی می‌شود. 🔻نمی توان از هدف غافل شد و یا هرمحتوایی را دینی نام نهاد. مساله محتوا گره خورده است با اندیشه و تولید دینی که پیش نیاز قطعی آن است. برای همین است که این تولیدات از طلاب و روحانیون است. 🔻از طرفی هدف در تبلیغ دینی تحول انسانی و پیگیری خطوط اصلی سعادت انسانی و ترسیم شکل زندگی افراد است. دین مقوله‌ای اجتماعی فردی است و نگاه همه‌جانبه به انسان دارد. شکل دینداری مردم از اولویت‌های تبلیغ دینی است. 🔻 با این نگاه سوال جدی از طلاب کثیری که در عرصه بلاگری مشغول فعالیت هستند این است که فعالیت آنها به چه سمت و سویی است و چه تغییری در شکل زندگی مردم دارد!؟ آنها با فعالیت بعضا دور از کارویژه طلاب به شکلی مرسوم در فضای مجازی با مختصات برخی افراد فعال در سکوهای مجازی چه چیز را دنبال می‌کنند. ❗️طلبه‌ای که اصطلاحات عرف طلبگی را دستمایه خنده و شوخی کرده است. آن فعالی که مانند یوتیوبرها مشغول نقد سیاسی و اجتماعی است و حرکات و سکنات برخی از فعالان این سکو را تقلید می کند. آن گاها معممی که بدون لباس عکس می‌گذارد و اندرباب فرهنگ مانند عوام کیپ و صوت پخش کرده دائما مانند سلبریتی‌ها مردم مردم می‌کند!؟ چه اهدافی از کارویژه‌های طلاب را پوشش می‌دهد. 🔻این پیش فرض در مورد رفتار این افراد که بعضا اصرار دارند معمم بودن خود را هم نشان دهند، یک مساله غیرقابل تردید است که آنها روحانی هستند و می‌خواهند روحانی بودن خود را نشان دهند. آیا روحانی بودن غیر از پرداختن به کارویژه‌های روحانی است؟ با مسوولین حوزه و... کاری ندارم ظاهرا اولویت آنها چیز دیگری است سخنم با این بلاگرها هم نیست چون مسائل اقتصادی، شهرت، حرص دیده شدن و.. ... گوشی برای شنیدن برای آنها نگذاشته است!! سخنم با جوانان و گام‌گذاران تازه این مسیر است. فکر کنید که از این کنشگری به چه مقصدی خواهید رسید؟ قطعا بسیاری رفتارهای خود را تصحیح خواهید کرد. بماند که این بلاگری چه دارد بر سر چهره روحانیت می آورد. 🆔 @h_falahati 🆔@khatte_amin69
نحوه آشنایی با از زبان خودش بدون اینکه امام را بشناسم محبت شان در دلم افتاد ‏‏ما از شمال حرکت کردیم و به مدرسۀ فیضیۀ قم آمدیم. در مدرسۀ فیضیه در‏‎ ‎‏میان‏‏ ‏‏آقایانی که برای نماز حضرت آیت اللّه العظمی مرحوم خوانساری‏‎ ‎‏حاضر‏‏ ‏‏می شدند، آقای مؤمن و مؤدب و بسیار محترمی بود. بعد از سؤال‏‎ ‎‏متوجه‏‏ ‏‏شدم که ایشان حاج آقا روح اللّه خمینی هستند. ایشان می آمدند،‏‎ ‎‏درس‏‏ ‏‏می دادند و می رفتند. من بدون اینکه ایشان را بشناسم، محبتشان را در دلم‏‎ ‎‏احساس می‌کردم. من به درس یا به منزلشان نمی رفتم و تنها به ایشان علاقمند بودم.‏‎ ‎‏اولین نماز را وقتی پشت سر امام خمینی خواندم که آقای خوانساری تشریف‏‎ ‎‏نیاورده بودند و آقای اراکی هم نبودند. بعدها در درس خارج ایشان شرکت‏‎ ‎‏کردم. @rozaneebefarda 🆔@khatte_amin69
⚫️واپسين‌ سفارش‌هاي امام حسن عسکري به جامعة‌ شيعيان 🖊احمدحسين شريفي (ع) در جملاتي که گويا ايشان به جامعه پيروان بوده است؛ نکات بسيار مهمي را به شيعيان گوشزد مي‌کند؛ نکاتي که مي‌توان گفت همه ابعاد زيست اسلامي و شيعيان را پوشش مي‌دهد: ابعاد عبادي و غيرعبادي؛ فردي و اجتماعي، معاشرت‌هاي خانوادگي و همسايگي و شهروندي و بين ‌المذاهبي و امثال آن را ◾️أوصِيكُمْ؛ شما را وصيت مي‌کنم به: 1.بِتَقْوَى اللَّهِ؛ تقواي الهي را مراعات کنيد؛ 2.وَ الْوَرَعِ فِي دِينِكُمْ؛ مواظب دين خود باشيد؛ 3.وَ الِاجْتِهَادِ لِلَّهِ؛ براي خدا کار و تلاش کنيد؛ 4.وَ صِدْقِ الْحَدِيثِ؛ سخن راست بگوييد؛ 5.وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَى مَنِ ائْتَمَنَكُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ؛ امانت‌ را به کسي که شما را امين کرده است، برگردانيد، چه نيکوکار باشد و چه فاجر. 6.وَ طُولِ السُّجُودِ؛ سجده‌هاي طولاني کنيد. 7.وَ حُسْنِ الْجِوَارِ فَبِهَذَا جَاءَ مُحَمَّدٌ ص؛ همسايه‌داران خوبي براي همسايگانتان باشيد که پيامبر به اين مبعوث شد (سفارش پيامبر بود) 8.صَلُّوا فِي عَشَائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ‏؛ (دربارة مخالفان و منکران ولايت اهل بيت. شما را سفارش مي‌کنم که) در ميان آنان نماز بخوانيد؛ در تشييع جنازة آنان حاضر شويد؛ به عيادت بيمارانشان برويد و حقوقشان را ادا کنيد. 🔸«فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذَا وَرِعَ فِي دِينِهِ وَ صَدَقَ فِي حَدِيثِهِ وَ أَدَّى الْأَمَانَةَ وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النَّاسِ قِيلَ هَذَا شِيعِيٌّ فَيَسُرُّنِي ذَلِكَ؛ زيرا وقتي کسي از شما در دينش پارسايي بورزد و در سخنش راست‌گو باشد و امانت را ادا کند و با مخالفان و مردم، اخلاق نيک داشته باشد، گفته مي‌شود که اين شيعه است و همين مرا شاد مي‌کند. 9.اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا زَيْناً وَ لَا تَكُونُوا شَيْناً؛ پرواي خدا را داشته باشيد و زينت [ما] باشيد و ماية ننگ [ما] نشويد. 10.جُرُّوا إِلَيْنَا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا كُلَّ قَبِيحٍ فَإِنَّهُ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ حُسْنٍ فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ سُوءٍ فَمَا نَحْنُ كَذَلِكَ لَنَا حَقٌّ فِي كِتَابِ اللَّهِ وَ قَرَابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ تَطْهِيرٌ مِنَ اللَّهِ لَا يَدَّعِيهِ أَحَدٌ غَيْرُنَا إِلَّا كَذَّابٌ؛ محبت‌ها را به سوي ما جلب کنيد و زشتي‌ها را از ما دور کنيد؛ زيرا هر چه از خوبي در حق ما گفته شود، ما اهل آنيم؛ و هر عيبي به ما نسبت دهند ما چنان نيستيم. ما را در کتاب خدا حقي است و با رسول خدا پيوندي و از جانب خدا طهارت و عصمتي؛ هيچکس غير از ما چنين ادعايي نمي‌کند؛ جز دروغگو. 11.أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللَّهِ؛ فراوان ياد خدا کنيد؛ 12.وَ ذِكْرَ الْمَوْتِ؛ فراوان در انديشه مرگ باشيد؛ 13.وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ؛ فراوان قرآن تلاوت کنيد؛ 14.وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِيِّ ص فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ؛ و فراوان بر پيامبر خدا صلوات بفرستيد؛ چرا که صلوات بر رسول الله ده حسنه دارد. 15.احْفَظُوا مَا وَصَّيْتُكُمْ بِهِ؛ وصيت و سفارش مرا به خاطر بسپاريد. 🖐و أَسْتَوْدِعُكُمُ اللَّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَيْكُمُ السَّلَامَ. شما را به خدا مي‌سپارم و بر شما سلام مي‌فرستم. 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🆔@khatte_amin69
📌 « وحدت و تنزل از عقاید » 💢 فرآیند گفتمان سازی فرآیندی علمی منظم و برنامه‌مند است. در این فرآیند ما باید از ابطال گفتمان رقیب شروع کنیم و به اثبات گفتمان مطلوب برسیم و بعد از آن گفتمان مطلوب باید تبدیل به یک ارزش در لایه فرهنگ عمومی شود و در نهایت شبکه رفتاری مطابق گفتمان مطلوبمان را عرضه کنیم. 💢 اگر این مراحل رو به‌ترتیب پیش رفتیم می‌توانیم گفتمانی فراگیر را در جامعه استقرار بدهیم و انرا به مقصد رفتار سازی برسانیم . 💢 گفتمان وحدت هم از این فرایند مشتثنا نیست. ما برای‌اینکه بتوانیم گفتمان وحدت را در جامعه تبدیل به یک شبکه رفتاری کنیم؛ ابتدا باید بگوییم منظورمان از وحدت چه چیزی نیست و گفتمان رقیب را در مسئله وحدت ابطال کنیم.سپس به استقرار و اثبات گفتمان مطلوبمان در نظریه وحدت بپردازیم. 💢 همین عدم ابطال گفتمان غلط در مسئله وحدت باعث شده‌است بسیاری از کسانی که مخالف وحدت هستند یا در جنگ با دشمن فرضی هستند و آن‌ تصوری از نظریه وحدت که با آن می ستیزند، واقعیت مسئله وحدت نیست؛ یا در تقابل با تفسیرهای جعلی از مسئله وحدت پرچم مخالفت برداشته اند. لذا بسیار ضروری است که اول به بعد مانعیت گفتمان وحدت بپردازیم و سپس به جامعیت آن بپردازیم. 💢 اگر گفتمان وحدت را منقح کنیم خواهیم دید که مخالفین وحدت جمع بسیار محدود لجوجی خواهند بود که هیچ گاه پایگاه اجتماعی پیدا نخواهند کرد. در حقیقت تنقیح گفتمان سبب پالایش صف مخالفان خواهد بود . ⛔️ اصلی‌ترین مقابله هویتی و گفتمان نابجایی‌ که در تفسیر گفتمان وحدت طرح می‌شود معادل سازی وحدت با نظریه اجتماعی همزیستی مسالمت‌آمیز است. چیزی که در برهه‌هایی در جغرافیاهای مختلف دنیا تجربه شده‌است؛ گاهی بین بریتیش ها و وایکینگ‌ها در اروپا گاهی بین کره شمالی و‌جنوبی در آسیا و گاهی بین سومالی و‌کنیا در آفریقا ... 💢 در نظریه همزیستی مسالمت‌آمیز طرفین از اعتقادات و آرمان‌های خود تنزل می‌کند و با این تنزل که عمدتاً در مسائل تقابلی و سویه های مخالفتی اتفاق می‌افتد این امکان را پیدا می‌کنند که بدون درگیری کنار هم زندگی کنند و منافع خود را به‌طور حداکثری تأمین کند . 💢 اما نظریه‌ی وحدت دنبال ایجاد یک وحدت هویتی است طرفین با حفظ حداکثری هویت اعتقادی و آرمانی خود باید براساس یک مسئله مشترک و مأموریت مشترک در کنار هم اقدامی مشترک را رقم بزنند. اساساً بنا نیست کسی از اعتقاد یا آرمانش تنزل کند. اعتقادات و آرمان‌ها در لایه نخبگانی به‌طور جدی مورد مباحثه و مجادلات شدید علمی قرار خواهد گرفت تا بالاخره یکی از طرفین در مقابل منطق علمی طرف دیگر زانو بزند. ✅ نظریه‌ی وحدت در اندیشه امامین انقلاب براساس منطق قرآن «نظریه امت واحده» است. در نظریه‌ی امت واحده ما در یک نزاع تمدنی و تاریخی در هم جبهه‌گی با برادران اهل سنت خود هستیم و هر دو در یک خاک‌ریز مشترک علیه یک دشمن مشترک که اندیشه تمدن مادی باشد مشغول مبارزه‌ای تنگاتنگ هستیم. این‌جاست که با حفظ وحدت هویتی برای هم جان می‌بازیم و حاضریم برای یکدیگر فدا شویم و این جانبازی برای یکدیگر براساس تأکید بر بعد مشترکاتی است که ما را در یک مبارزه در صفی واحد قرار داده است، و دیگر براساس تاکید بر خطر مشترکی است که همین مشترکات اعتقادی را تهدید میکند . 💢 براساس نظریه امت واحده، وحدت یک عنوان ثانوی نیست که به اقتضاء مصلحت مدارا یا خوف و در یک زمان مشخص مقتضی پیدا کند، بلکه یک عنوان اولی و واجبی است که در همه حالات و ازمان مادامی که این مبارزه برپاست اقتضا وجوب دارد و دلیل این وجوب هم ادله وجوب  دفاع و حفظ کیان اسلام و دلیل نفی سبیل است. 💢 با طرح بعد غیریت نظریه‌ی وحدت و سپس تبیین تصویر صحیح از موضوع وحدت، اگر هنوز کسی در موضع مخالفت با نظریه وحدت لجاجت بورزد؛ با اولیات و ضروریات اسلام مواجهه پیدا کرده‌است که در فقه امامیه ثمره مشخص خواهد داشت. همچنین دانسته خواهد شد که انگیزه درونی او تعصب دینی نبوده است و مسایل متعدد و بعضا خطرناک دیگری خواهد بود . نهم ربیع الاول محمد امیری طیبی ای ________________ 🆔@khatte_amin69