eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طلاب الکریمه
🌄 یادی کنیم از زنی گرانقدر که هم‌رزم و هم‌سر بزرگ مردی همچون آیة اللّه شیخ ابراهیم زکزاکیست ام الشهدای نیجریه زینت الدین ابراهیم [زکزاکی] کجایند مدعیان دفاع از حقوق زنان؟ کجایند مدعیان انسانیت؟ کجایند مدعیان حقوق بشر؟ #FreeZakzaky #FreeZakzakyForTreatment @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔻 دروغ پردازی علیه مرجعیت و حوزه ها در نجف! درپی انتشار کلیپی توسط برخی افراد مغرض در مورد مجتمع مسکونی و گردشگری زمزم در عراق، ادعا شده بود که طلاب پاکستانی با حمایت آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف یکی از بهترین و گران ترین مناطق نجف اشرف را که مشرف به آب و مناسب برای گردشگری است را به تصرف خود در آورده اند و این باعث درهم شکستن هیبت عراق شده است. دفتر آیت الله بشیر نجفی در این زمینه بیانیه ذیل را منتشر کرده است: (ترجمه بیانیه): چند روز پیش برخی کلیپ های ویدئوی مغرضانه در شبکه های اجتماعی منتشر شد که هدف از آن تخریب حوزه علمیه نجف اشرف و مرجعیت دینی به ویژه آیت الله بشیر نجفی است. این افراد در این راستا دو ویدئو از مجتمع گردشگری زمزم در شب و روز را منتشر کردند. واقعیت این است که این ادعاها عاری از صحت است که تنها هدف آن تخریب مرجعیت است و ما در پاسخ به آن دو نکته را یادآور می شویم: اول اینکه آنها گمان کرده اند این مجتمع و منازل بخشی از پروژه سرمایه گذاری متعلق به مرجعیت است که این ادعا درست نیست. دوم اینکه این ویدئوها به برخی منازل پراکنده در اطراف جاده اشاره دارد که گمان کرده اند این منازل ویژه طلاب پاکستانی است در صورتی که این ادعا درست نیست و افراد و اقشار مختلفی در این منازل سکونت دارند که برخی از آنها طلاب پاکستانی و برخی عراقی هستند و خانه ها نیز بسیار ساده و فاقد ساده ترین امکانات است. @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
💠پیامد های تصویب ممنوعیت ازدواج زیر ۱۸ سال 🖋سینا کلهر 🔸۱. اگرچه پیش بینی رفتار نمایندگان مجلس دشوار است اما اگر اتفاق خاصی نیفتد، به احتمال زیاد مجلس روز یکشنبه، طرح ممنوعیت ازدواج زیر ۱۸ سال را تصویب خواهد کرد. پیش از این نیز ۱۵۱ نماینده مجلس به یک فوریت این طرح رای داده بودند. 🔸۲. هدف طرح جلوگیری از ازدواج کودکان است و از آنجایی که کودکی ۱۸ سال تعریف شده است، طرح تلاش می کند با غیر قانونی اعلام کردن ازدواج های دوره کودکی، با این پدیده مقابله کند. آیا قانون می تواند رفتار مردم و فرهنگ ها و سنت ها را تغییر دهد؟ به خصوص در مناطقی که نه خود قانون حضور دارد نه مامور قانون؟ پاسخ نمایندگان مجلس مثبت است! قانون می تواند.! 🔸۳. این تصمیم چه موفق باشد چه نباشد( که شواهد مختلف نشان می دهد که نخواهد بود) بر سایر ابعاد زندگی اجتماعی ایرانیان نیز در میان مدت و بلند مدت تاثیر خواهد گذاشت. نمایندگان مجلس می گویند این تاثیرات چندان قابل توجه نیستند. اما طرح به طور مستقیم باعث تغییراتی در موارد زیر خواهد شد: 🔹 الف_ کاهش محسوس تعداد ازدواج های رسمی طبق برآوردهای انجام شده تصویب طرح حداقل باعث کاهش ۱۰۰ هزار نفری تعداد ازدواج های کشور خواهد شد. روی دیگر این کاهش افزایش بسیار زیاد تعداد ازدواج های غیر ثبتی و غیر رسمی در کشور است. این کاهش شدید و ناگهانی در کنار نرخ رشد منفی ازدواج در کشور می تواند اثرات مخرب مضاعفی نیز بر فرهنگ تشکیل خانواده داشته باشد. 🔹ب_ تقویت زمینه های رفتارهای ناهنجار جنسی با توجه به میانگین بلوغ جنسی در جامعه که در سنین ۱۲ تا ۱۳ سالگی اتفاق می افتد، ممنوعیت رسمی ازدواج در کشور در همه مناطق جغرافیایی و برای همه گروهها، به معنای سوق دادن غیر مستقیم جامعه به رفتارهایی غیر از ازدواج برای پاسخ به نیاز جنسی است. افزایش آمار دوستی با جنس مخالف، خود ارضایی و همجنس گرایی دور از انتظار نخواهد. جدا از این که این ممنوعیت به نوعی به رسمیت شناختن غیر رسمی این نوع رفتارها در برخورد با غریزه جنسی است. 🔹ج. تاثیر منفی بر نرخ باروری و فرزند آوری فرهنگ خانواده در جامعه ایران فاصله ۳ تا ۴ ساله میان ازدواج و فرزندآوری را پذیرفته است. با در نظر گرفتن فاصله ۳ تا ۵ ساله میان فرزندان، طرح تاثیر مستقیمی بر نرخ باروری و فرزندآوری در جامعه خواهد داشت. 🔹د. آسیب پذیر ساختن بیشتر دختران طرح ممنوعیت ازدواج به نحو متناقضی در همان حال که تلاش می کند از دختران در سنین پایین حمایت کند، در همان حال با ممنوع کردن ازدواج قانونی و زمینه سازی برای ازدواج های غیر رسمی غیر ثبتی، آنها را در خطر وارد شدن به روابط زوجیت بدون ضمانت های حقوقی قرار می دهد. به این ترتیب در حالی که در ازدواج های سابق ضمانت های حقوقی برای مهریه، نفقه و... وجود داشت غیر ثبتی شدن این ازدواج ها باعث محروم شدن فرد از این حقوق و آسیب پذیری بیشتر آنها خواهد شد. به خصوص همان طور که گفته شد عمده این ازدواج ها در مناطقی است که نه قانون حضور دارد و نه ابزارها و زیر ساخت های قانونی. ♦️راه حل های جایگزین هیچ کس با ازدواج اجباری موافق نیست. نه در شرع اعتبار دارد نه عقل و اخلاق آن را می پسندد. فروش و معامله افراد به خصوص کودکان با پوشش ازدواج نیز نه تنها به لحاظ اخلاقی مذموم است بلکه به لحاظ حقوقی نیز جرم محسوب می شود. اما در میان ۸۵ میلیون جمعیت مواردی از این جرایم مشاهده می شود. برای مقابله با آن چه باید کرد؟ آیا باید امکان ازدواج را از همه افراد در همه مناطق و فرهنگ ها با شرایط جسمی و عقلی مختلف سلب کرد؟ کاری که طرح مجلس می کند یا ابزارهای سیاستی منعطف تر، موثر تر و کارآمد تری هم وجود دارد که طرح مجلس با لج بازی نسبت به آن بی اعتناست. دختر و پسر روستایی که در ۱۲ سالگی به بلوغ رسیده، نه امکان تحصیل دارد و نه در مواردی انگیزه آن را، باید تا ۱۸ سالگی در محیط روستا و در خانه پدر بنشینند تا زمان قانونی ازدواج آنها برسد؟ آیا اساسا چنین چیزی می تواند ممکن باشد؟ با توجه به این که عمده ازدواج های پرمساله در خانواده های دارای اعتیاد، فاقد شغل و فقیر اتفاق می افتد که عموما پدر و مادر صلاحیت و توان نگهداری از فرزند را ندارند، به جای طرح مجلس که باعث می شود فرزندان مدت زمان بیشتری این محیط پر خطر را تحمل کنند، راهکار جایگزین تدوین بسته حمایت مالی و اجتماعی از این افراد در کنار اصلاح رویه های تشخیص اهلیت برای ازدواج در قوه قضاییه است. در غیر این صورت و در صورت تصویب طرح بعد از گران شدن افسار گسیخته مسکن به عنوان شرط اساسی تشکیل خانواده و هزینه های ازدواج و دشواری شغل و قدرت خرید پایین اقتصادی افراد، طرح ممنوعیت ازدواج می تواند حلقه دیگری از ناکارآمد شدن کامل سیاست جنسی در جامعه و تضعیف بیش از پیش سیاست ترویج ازدواج دایم باشد. -به نقل از کانال نویسنده @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
علی زکریایی دختران انقلاب 20 تیر98.m4a
15.39M
🔴این صوت کامل سخنان دوست گرامی جناب زکریایی در همایش بزرگ حجاب و عفاف دختران انقلاب در تهران است. متاسفانه کانالهای ضدانقلاب و کانالهای زنجیره ای طنز متصل به عناصر آلوده منافقین نام آشنا در حرکتی هماهنگ با تقطیع یک قسمت کوچک از سخنان جناب زکریایی بدنبال تخریب این همایش بزرگ بودند . مراقب مکر دشمنان باشیم @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعتراف جنجالی عرفان کسرایی از آتئیست های متعصب ایرانی، از دانشگاه کاسل آلمان: 👤وی میگوید: بسیاری از آتئیست ها مطلوب ما نیستند. خدا رو رد میکنند ولی در عوض به یک سری #باورهای_خرافی روی میاورند ! [[ شرح قانون پایستگی خرافات آتئیستی ]] ✍آتئیست های علم زده، علاوه بر اینکه در رد خدا به ادله های خرافی و شبه علم روی میاورند، بعد از الحاد هم اکثرشان به اعتراف اساتیدشان مبتلا به خرافه های دیگر میشوند. #پس خرافه در بین آتئیست ها از بین نمیرود، بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل میشود. فلذا بهتر است به باورهای دیگران کاری نداشته باشند. @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پاسخ حاج حسین یکتا به این سئوال که: چرا باید به انقلاب اسلامی امیدوار باشیم؟! @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🔴 در آستانه سالگرد شهادت مرجع شهید، علامه شیخ فضل الله نوری(ره) زعیم نهضت اسلام خواهی مشروطه(مشروعه) به دست مزدوران انگلیس/ ۱۱مرداد ۱۲۸۸ شمسی 💠 امام خامنه ای (حفظه الله) واقعاً به شیخ فضل‌اللَّه خیلی ظلم شده است. اوایل انقلاب، یک وقت من در نماز جمعه راجع به مشروطیت و مرحوم شیخ فضل‌اللَّه صحبت کردم؛ بعد یکی... به من اعتراض کرد که چرا از شیخ فضل الله که مخالف مشروطه است صحبت میکنی! حتّی به من گفته شد که امام هم از شیخ فضل‌اللَّه خوششان نمیآید، بعد من تفحص کردم، دیدم نخیر [دروغ است] کاملاً بعکس است؛ امام نسبت به مرحوم شیخ فضل‌اللَّه خیلی تبجیل و احترام دارند و بخاطر همان تصلب و شجاعت و دین‌گرایی کاملش، بدون اغماض آن بزرگوار را تعظیم و تجلیل هم میکنند؛ که این در بیانات خود امام هم آمده است! ۸۲/۵/۱۳ ⏪ امام راحل: این بزرگ مرد(شیخ فضل الله) را بشناسید و بشناسانید. ابعاد عظیم علمیش را که جامع علوم معقول و منقول بود، بُعد مرجعیتش را که سعی کردند از اذهان مخفی کنند، اندیشه های والای سیاسیش را که بر گرفته از اسلام ناب بود و... مخالفین و دشمنان مرجع شهید شیخ فضل الله نوری ره، از جاهلین و معاندین بوده و هستند. @feghvaenghelab
هدایت شده از حوزه انقلابی
📛 تأسیس مدارس طبیعت برای اجرای سند ۲۰۳۰ 🔻 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وجود ۸۰ مدرسه بدون مجوز، تحت عنوان مدارس طبیعت در ۴ استان کشور، عنوان کرد: این مدارس با پیروی از ۲۰۳۰ و به بهانه احترام به محیط زیست از سازمان محیط زیست مجوز گرفته که کمیسیون بر انحلال این مدارس تأکید کرد. 🔺 این مدارس که به بهانه احترام به محیط زیست در طبیعت دایر شده، عمدتاً دانش آموزان را به بی‌خدایی دعوت می‌کند. 🔻 وی با ارائه آماری از وجود تعداد مدارس طبیعت در کشور، گفت: ۸۰ مدرسه طبیعت در ۴ استان وجود دارد که عمده این مدارس پیگیر سند ۲۰۳۰ هستند و حتی دانش آموزان تا ۱۲ سال در استخرهای مختلط در ساعت شنا با هم تعلیم می دیدند. 🔺 ابطحی با بیان این‌که مؤسس این مدارس سابقه عضویت در سازمان چریک‌‌های فدایی خلق داشته و در سال ۶۲ دستگیر شده و سابقه زندان دارد، گفت: وی پس از آزادی از زندان، نخستین مدرسه طبیعت را در مشهد تأسیس کرد و متأسفانه عمده خانواده‌هایی که فرزندان خود را برای ثبت نام به این مدارس مراجعه می‌کنند از ماهیت این فرد بی‌خبر هستند. 🔺 عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیز ضمن تأیید گزارش مرکز پژوهش‌ها در خصوص این مدارس، عنوان کرد که مجوز برخی از این مدارس از آموزش و پرورش اخذ نشده بلکه مجوزی از سازمان محیط زیست اخذ کرده‌اند و به نظر می‌رسد آموزش و پرورش به نوعی دور خورده است. @madaran_delvapas @gharar_at
هدایت شده از حوزه انقلابی
📖احادیثی درباره بلاها و اذیت و آزارهایی که مؤمن می بیند.(۱)🔍 ✅ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ) : ﯾﻌﻘﻮﺏ ﺑﻦ ﺷﻌﯿﺐ ﮔﻮﯾﺪ ﺍﻣﺎﻡ (ﻉ) ﺑﻪ ﻣﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺁﯾﺎ ﺍﺯ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺍﻃﺮﺍﻓﯿﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺁﺯﺍﺭﯼ ﻣﯿﺮﺳﺪ ﻣﻦ ﮔﻔﺘﻢ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺫﯾﺖ ﻭ ﮐﻨﺎﯾﻪ ﻣﯿﺸﻨﻮﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ﭼﺮﺍ ؟ ﻋﺮﺿﻪ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻧﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺯﯾﺮﺍ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﮐﺮﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﻋﻮﺗﺶ ﺭﺍ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻃﺎﻋﺘﺶ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭﻟﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﯼ ﺧﻮﺍﻧﺪ ﺍﺟﺎﺑﺘﺶ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩ ﺍﻃﺎﻋﺘﺶ ﻧﻨﻤﻮﺩﯾﺪ ﻟﺬﺍ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻋﻠﯿﻪ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺿﺪ ﺷﻤﺎ ﺗﺸﻮﯾﻖ ﻭ ﺗﺮﻏﯿﺐ ﻧﻤﻮﺩ ✅ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ) : ﭼﻮﻥ ﮔﻨﺎﻩ ﺑﻨﺪﻩ ﻣﻮﻣﻦ ﺯﯾﺎﺩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﺁﻥ ﻧﮑﻨﺪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻏﻢ ﻭ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺳﺎﺯﺩ ﺗﺎ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﺁﻥ ﺷﻮﺩ ﻭ ﮔﺮﻧﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﺵ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﺁﻥ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﭼﺎﺭﻩ ﺳﺎﺯ ﻧﺸﺪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺳﺨﺖ ﮔﯿﺮﺩ ﺗﺎ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﮔﻨﺎﻫﺶ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﮔﻨﺎﻩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺩﺭ ﻗﺒﺮ ﻋﺬﺍﺑﺶ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﯾﺪﻥ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﮔﻨﺎﻫﯽ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ✅ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ) : ﺗﺎ ﺁﻥ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺩﻭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺩﻭﺭﯼ ﻣﯽ ﺟﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻢ ﻗﻬﺮﻧﺪ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺧﺮﺳﻨﺪ ﻭ ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺠﺪﯾﺪ ﻣﯿﻨﻤﺎﯾﺪ ﺯﺍﻧﻮﻫﺎﯼ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺳﺴﺖ ﻣﯿﮕﺮﺩﺩ ﺑﮕﻮﻧﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺗﺎﺏ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺩﺭ ﺟﺎﺋﯽ ﺑﺎﯾﺴﺘﺪ ﻭ ﺭﮒ ﻭ ﭘﯿﻮﻧﺪﺵ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺟﺪﺍ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺯﻧﺪ ﻭﺍﯼ ﺑﺮ ﻣﻦ ﮐﻪ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﺷﺪﻡ. ✅ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ) : ﺑﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﻣﻮﻧﺪ : ﭼﻪ ﻣﺎﻧﻌﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻭﻗﺘﯽ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﭼﺎﺭ ﻏﻢ ﻭ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭﺿﻮ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﻭﺩ ﻭ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ﻭ ﺩﻋﺎ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺁﻥ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻭﯼ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻧﻤﺎﯾﺪ ﻣﮕﺮ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺧﺪﺍﯼ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩ ﺑﻘﺮﻩ ﺁﯾﻪ 46 ﻧﺸﯿﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﺪ : ﺑﺮﺍﯼ ﻏﻠﺒﻪ ﺑﺮ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻭ ﻧﺎﮔﻮﺍﺭﯾﻬﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﺻﺒﺮ ﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﺪﺩ ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﺪ. ✅ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ) : ﺍﮔﺮ ﻣﻦ ﯾﮏ ﻣﻮﻣﻦ ﺭﺍ ﺍﻃﻌﺎﻡ ﮐﻨﻢ ﺑﺮﺍﯾﻢ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﯽ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﺴﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﺍﻓﻖ ﺍﺯ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﺩﯾﻦ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺻﺤﯿﺢ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺭﺍ ﺍﻃﻌﺎﻡ ﮐﻨﻢ ﭘﺮﺳﯿﺪﻩ ﺷﺪ ﯾﮏ ﺍﻓﻖ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﺍﺳﺖ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺻﺪ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ. ✅ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ) : ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻨﺪﻩ ﻣﻮﻣﻦ ﮐﺎﺭ ﻧﯿﮑﯽ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺗﺸﮑﺮ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺍﻭ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺧﻠﻖ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﺍﻭ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺿﺎﯼ ﺧﺪﺍ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﮐﺎﺭ ﻧﯿﮏ ﺍﺵ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺑﺎﻻ ﻣﯿﺮﻭﺩ ﻭ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻣﯿﮕﺮﺩﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻦ ﭘﻬﻦ ﻧﻤﯿﺸﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺷﺨﺺ ﮐﺎﻓﺮ ﮐﺎﺭ ﻧﯿﮑﯽ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺗﺸﮑﺮ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﺯﯾﺮﺍ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻧﯿﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﻋﻤﻠﺶ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺑﺎﻻ ﻧﻤﯿﺮﻭﺩ ﻭ ﺁﺳﻤﺎﻧﯿﺎﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﯿﺸﻨﺎﺳﻨﺪ ﻭ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺣﻖ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﻤﯿﮕﯿﺮﺩ. 📚نقل از نرم افزار احادیث امام صادق(علیه السلام) ✏️ @hozehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
1_85909118.pdf
180.3K
⛔️قابل توجه جناب دکتر ؛ وزیر محترم بهداشت! 📜تأثیر شرکت در های محرم بر وضعیت خُلقی (درجه‌ ) دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز ❄مجله دست آوردهای روان شناختی، مقاله 11، دوره 20، شماره 1، تابستان 1392، صفحه 213-226 💎نوع مقاله: مقاله پژوهشی 🖊نویسنده: سید علی مرعش؛ دکترای حرفه‌ای پزشکی، ام. پی. اچ.، دکترای تخصصی روان‌شناسی، استادیار گروه روان‌شناسی بالینی دانشگاه شهید چمران اهواز 👈چکیده این پژوهش به بررسی تأثیر شرکت در مراسم سوگواری مذهبی دهه اول ماه محرم بر سطح افسردگی شرکت کنندگان پرداخته است. نتایج جالب این پژوهش را در فایل پیوست ملاحظه بفرمایید. 🔰به ما بپیوندید: 📡 @howzehenghelabi
هدایت شده از اصحاب انقلاب
⭕️گزیده سخنان نمایندگان جنبش عدالتخواه دانشجویی در جلسه با ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: ⬅️بخش دوم 🔸 مشخصاً دو سؤال جدی وجود دارد: ۱. سیستم نظارتی بر ائمه جمعه و ساز و کار مجازات چیست؟ چه ساز و کاری وجود دارد برای مجازات امام جمعه ای که با تخلف و رویه ی غلط و گاهاً فاسد، با آبروی نظام و اسلام بازی می کند؟ از نظر ما چنین سیستمی وجود ندارد و ما چنین سیستمی ندیدیم. سازوکار مجازات نباید به گونه‌ای باشد که فقط به جابجایی بیانجامد یعنی امام جمعه متخلف که تخلفات، برخورد‌های ناشایست، فسادها، سیاسی کاری‌ها و حمایت‌های او از برخی جریانات فاسد در منطقه محرض شده نباید از بروجرد برداشته شود آن هم با فشار بچه‌های انقلاب و بعد به عنوان امام جمعه رباط کریم منصوب شود. ۲ . معیار گزینش ائمه جمعه چیست؟ آیا یک هفته آموزش دادن، می تواند از شخص، امام جمعه در طراز انقلاب بسازد؟ 🔹 ائمه جمعه مستقیما مشکلات مردم و شهر را پیگیری نمی کنند. مثلاً در ده ونک هیچ امام جمعه ای نرفت ببیند که مشکل مردم چیست؛ و یا در امیدیه نه تنها با فساد مبارزه نمی‌کنند و عزم مقابله با فساد را ندارند بلکه سد راه بچه‌های انقلابی می‌شوند که می‌خواهند با فساد مبارزه کنند. انتظار ما این است که هم در تهران و هم در شهر‌های دیگر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از ائمه جمعه‌ای که با فساد مبارزه می‌کنند و هزینه می‌دهند و ممکن است با آن‌ها مقابله‌هایی شود حمایت کند مثلا آقای موسوی فرد در اهواز باید به شدت از طرف شورا حمایت شود تا بتواند بهتر کار کرده و رویه‌های اشتباهی را که در گذشته بوده اصلاح کند. 🔹 امام جمعه کرج در حد یک دقیقه در خطبه‌های نماز جمعه روبروی جریان‌ها و صاحبان قدرت می‌ایستد، ولی شاهد این هستیم که شورای سیاستگذاری بر ضد ایشان علنی بیانیه صادر می کند! که یک رفتار خیلی ناشایست و غیرقابل پذیرش بود. برداشت ما از آن بیانیه آن بود که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به دنبال امام جمعه‌ای است که دهانش در برابر صاحبان قدرت بسته باشد. در گلستان تخلفات، مفاسد و رویه‌های اشتباه و غلط یک امام جمعه مشخص شده و همه به آن پرداختند، اما در همان مقطع زمانی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، آن ستاد امام جمعه را به عنوان ستاد نماز جمعه نمونه معرفی کرده و از آن تقدیر می‌کند! 🔹وقتی که واکنش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نسبت به امام جمعه کرج و گلستان را با هم مقایسه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که این شورا به دنبال وکیل الاشراف بودن است و نه وکیل الامه بودن... 🔹ما یک پک کامل و با مستندات مربوطه از مصادیق تخلفات و رفتارهای خلاف شأن از امام جمعه‌ها داریم. می‌توانیم با مستندات متقن به شما ارائه دهیم، اما قبلش میخواهیم برای ما محرز شود که چه ضمانتی برای پیگیری و مجازات وجود دارد! 🔸 مثلاً در مرکز استانی، ۱۵ طلبه به خاطر یک کانال تلگرامی و انتقاد به حوزه و امام جمعه بازداشت شده اند! بعد همان امام جمعه صریحاً می گوید، «من خودم مجتهدم. همان درسی که آقا خوانده، من هم خوانده ام!» اینکه میگوئیم برخی ها استعداد معاویه شدن را دارند به همین جهت است. اگر نبودند همان طلبه های جوان، جلوی رهبری نیز می ایستند! 🔹یا در اهواز، بعد از آنهمه اعتراض و فشارهای بچه های انقلابی به علت حجم رویه های غلط، فقط امام جمعه تغییر میکند؛ و هیچ پیگیری از تخلفات احتمالی در دوره آن سمت صورت نمی گیرد! 🌏 اصحاب انقلاب: @a_enghelab
هدایت شده از حوزه انقلابی
37 روز مانده تا محرم،به خیمه ها حمله کردند 👇 🔴 آقای بی‌نمک! حد نگه دار 🔹🔸سعید نمکی وزیر بهداشت، طی سخنان عجیب و خارج از حیطه‌ی اختیارات و وظایفش، گفته است: "ما ۱۴ تولد در شیعه داریم با ۱۳ وفات(!) اما همیشه دلمان می‌خواهد گریه کنیم و ضجه بزنیم(!) باید این فضای غم انگیز را شکست و آن را تعدیل و تلطیف کرد. این افسردگی عامل خودکشی و بسیاری از خشونت‌های اجتماعی است. باید روان‌های پریشان را در یابیم"! ♦️البته جامعه مذهبی و هیات‌ها با این مدل پریشان‌گویی‌های آدم‌های روغنفکر سالهاست آشناست و دیگر حنای این جماعت برای مردم رنگی ندارد. اما به جهت اینکه گوینده‌ی این لطیفه‌های تلخ دارای جایگاه تراز اول در دولت است، نکاتی مطرح می‌شود. 1⃣ - فرهنگ شیعه برای ائمه معصوم شهادت قائل است نه وفات! 2⃣ - شما که مسئولیت رسمی دارید، اگر مانند رئیس‌تان اهل دروغگویی نیستید، لطفا به مردم آمار صحیح بدهید که چند تن از اهالی روضه و هیات یا به کلام سخیف شما ضجه، خودکشی کرده‌اند؟! 3⃣ - شما که ژست دلسوزی برای روح و روان مردم گرفته‌اید، بیان کنید که در حیطه‌ی کاری خود، دقیقا چه اقداماتی برای تلطیف روحیه‌ی هموطنانمان انجام داده‌اید؟ قیمت دارو برای نیازمندان و مبتلایان به بیماری‌های خاص چقدر است؟ با ارز رانتی ۴۲۰۰ تومانی دوستان شما به جای دارو چه مزخرفاتی را وارد کرده‌اند؟ تکلیف ویزیت پزشکان چه شد؟ از چاه بزرگ و پول‌خور طرح تحول سلامت که کمر بیمه و بیمارستان و بودجه‌ی کشور را شکسته، چه خبر؟ 4⃣ - تیم شما، از صدر تا ذیل‌تان، هر وقت به تنگنا می‌افتید، دم از رفراندوم می‌زنید. اگر با مردم صادق هستید، در این باره رفراندوم برگزار کنید که علت اصلی فضای غم‌انگیز حاکم بر مردم چیست: اختلاس‌ها و ناکارآمدی‌ها و خیانت‌ها و جاسوسی‌های همکاران دولتی شما یا مجالس روضه‌ی گره‌گشای اهل بیت؟ 5⃣ - خارج از همه‌ی این موضوعات و سوالات، اما می‌دانیم چرا برگزاری پرشور مجالس روضه و هیات‌ها به شماها این همه فشار آورده است. هرچه می‌کوشید چادر از سر زنان برداشته و حجابشان کمرنگ شود، جوانان اسیر هوی‌وهوس زندگی غربی شوند، نوجوانان با سند مفتضح ۲۰۳۰ به صورت ریشه‌ای ضددین بار بیایند، اما گرایش آنان به این مجالس و محافل هر روز بیشتر از دیروز شده است. ♦️از اینها گذشته، هرچقدر دولت در حوادثی مثل زلزله و سیل و ازدواج و... دچار تعطیلی و کوتاهی شده، اما همین جلسات مذهبی و اهالی روضه کمربسته به خدمت مردم درآمده‌اند و در تهیه جهیزیه، حضور میدانی در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده و ارسال کمک‌های انسانی پیشقراول بوده‌اند. آیا این موارد، دلایل کافی برای عصبانیت جماعت تعطیل نیست؟ 6⃣ - سخن آخر: از عمر حضور شماها در قدرت حدود ۱.۵ سال باقی مانده اما از عمر دستگاه امام حسین(ع) و محافل اشک و روضه که در درون خود سبکبالی و نشاط واقعی روحی و روانی به همراه دارد، ۱۴۰۰ سال می‌گذرد و پس از این ۱.۵ سال باقیمانده‌ی شما هم، چراغ این مجالس به کوری چشم بدخواهان پرفروز خواهد بود. ♦️شماها فانی هستید و حسین و عشق و اشک و بزمش باقی است. پس در این مدت کوتاه از زمان باقیمانده‌ی عمر دولت‌تان، به جای حاشیه‌سازی و بیان سخنان غیرکارشناسی و خارج از محدوده‌ی تکالیفتان، سرتان را پایین بیاندازید و هیاتی‌وار، فقط به فکر خدمت به مردم باوفا و بی‌نظیر کشورمان باشید. چراغی را که ایزد برفروزد هر آن کس پُف کند، ریشش (ریشه‌اش) بسوزد اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا نوکر روسیاه ارباب ✍️ حاج میثم نادی (مداح اهل بیت) 🇮🇷کانال حوزه انقلابی @howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎧 فایل صوتی سخنرانی جنجالی سعید نمکی منتشر شد: دریابید این روان‌های پریشان را! 🔺سخنان وزیر بهداشت درباره عزاداری و افسردگی و خودکشی، بازتاب و واکنش گسترده‌ای را موجب شد. ▪️نمکی بعد از این واکنش‌ها به تکذیب سخنان نقل شده پرداخت. ✖️اما فایل صوتی منتشر شده از سخنرانی جنجالی از نمکی تایید کننده جملات نقل شده از او در خبرگزاری ها درباره «وفات» ائمه، زیاد بودن عزاداری‌ها و رابطه آن با «افسردگی» و «خودکشی» است! t.me/sepah_quds 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از حوزه انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 ژنرال سعودی: اگر جنگ یمن نبود الان توی سودان و یمن و همه کشورهای عربی حسینیه ها برپاشده بود منظورم مذهب شیعه نیست منظورم مذهب ولایت فقیه است 🔗 أخٌ‌في‌الله۲ https://eitaa.com/feghvaenghelab
هدایت شده از بیداری طلاب
#ویژه_طلاب ❇️دوره تربیت مربی کودک❇️ برگزاری دوره مقدماتی تربیت مربی کودک در شهر قم ویژه #برادران و #خواهران سراسر کشور با اعطای گواهینامه معتبر پایان دوره زیر نظر وزارت ارشاد 📆 زمان ۱۵ و ۱۶ مردادماه 💳 هزینه دوره ۱۲۰ هزار تومن 🛏 اسکان #رایگان ویژه شهرستانی ها 🍛 دو وعده ناهار 🍩 پذیرایی میان وعده 20 درصدتخفیف برای 20 نفر اول 🆔 @amoodareini 🆔 @Bagherifar313 📱 09018113392 📱 09100552341 ✅ برای استفاده رایگان از محتواهای ناب کودک و نوجوان بصورت رایگان به لینک زیر مراجعه بفرمائید. http://eitaa.com/joinchat/2196307970C6d943bef12
هدایت شده از بیداری طلاب
💛دو فرصت مهم شغلی برای طلاب که یکی فقط یک روز مهلت دارد 💛استخدام قوه قضائیه https://eitaa.com/khabarehowzeh/4980 💛استخدام آموزش و پرورش https://eitaa.com/khabarehowzeh/4981 🔻🔻🔻🔻🔻 💛فرصت سرباز طلبه شدن آموزش و پرورش https://eitaa.com/khabarehowzeh/4982 💛فرصت سرباز طلبه مجازی https://eitaa.com/khabarehowzeh/4984 🔻🔻🔻 تمام وامهای بیمه با شرایط و جزئیات https://eitaa.com/khabarehowzeh/452 وام دفتر رهبری برای خرید منزل برای طلاب قم https://eitaa.com/khabarehowzeh/458 🔻🔻🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
هدایت شده از بیداری طلاب
💠 آشنایی اجمالی با اندیشه و آثار مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری اعلی الله مقامه ⁉️چرا به ایشان لقب علامه دادند؟معنی واژه علامه چیست؟ (عَ لّ مِ) [ ع - علامة ] علّامه (Allama, Allameh, Allamah) در لغت، صیغهٔ مبالغهٔ عربی است؛ به معنی کسی که بسیار می داند، دانشمند و بسیار داناست. هرچند به معنی پروفسور و Polymath نزدیک است، اما این لقب از القاب خاص دانشمندان مسلمان در کشورهای فارسی، عربی و اردو زبان است و همسانی در زبان های دیگر (به خصوص انگلیسی) ندارد. علامه لقبی برای دانشمندان اسلامی است که در چندین رشته دست داشته، دارای معلومات وسیع بوده و صاحب نظر بوده باشند. مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری به گواه تاریخ و اعتراف صاحب نظران خودی و غیر خودی و تصدیق بزرگانی همچون، میرزای سید محمد حسن شیرازی، میرزا حبیب الله محقق رشتی، محدث بزرگ میرزا حسین نوری، شهید مدرس، علامه امینی، امام خمینی، امام خامنه ای، استاد علی دوانی، شهید دکتر بهشتی، استاد شهید مطهری، پروفسور الگار و...ایدهم الله تعالی دارای جامعیت علمی و صاحب دانش کلان در علوم مختلف معقول و منقول بود و همچنین به چند زبان، مسلط. هرچند انگلیس خبیث با استفاده از قلم به مزدان فراماسون خود و با تحریف تاریخ مشروطه، سعی نمود ابعاد عظیم شخصیتی او را در نزد اذهان مخدوش و مرجعیت دینی اش را مخفی نگاه دارد! اما غافل از این بود که ماه، هیچگاه پشت ابر نمی ماند! ⁉️چرا ایشان خود را برای کسب دانش کلان به زحمت انداخت؟ داشتن دانش کلان، برای مرجعی چون او شرطی لازم بود.چون، وی در سخت ترین دوران کشاکش "سنت و مدرنیته" می زیست، و به عنوان زعیم پر نفوذ دینی، می بایست کشتی اسلام را از این طوفان مهیب به سلامت عبور می داد، پیداست که هدایت این کشتی در این موقعیت بحرانی، نیاز جدی به آگاهی از طوفانی داشت که از سمت"غرب" می وزید.به بیان روشنتر او باید علاوه بر اسلام، غرب را هم می شناخت تا بتواند در باره نقاط اشتراک و افتراق نظر دهد و از کیان دین و فرهنگ مملکت در برابر آنچه که آنرا عوامل آسیب می دانست منطقی و مستدل دفاع نماید. او با احساس مسئولیت و شجاعتی وصف ناپذیر در جهت دفاع از دین نبوی و شرع مقدس، رهبری نهضت ضد استکباری مشروعه خواهی را در مشروطه ای که توسط ایادی انگلیس به انحراف کشیده شده بود، عهده دار شد و جان مبارکش را در این راه فدا نمود. 📚 برخی از آثار ایشان: رساله منظوم فقهی "الدرر التنظیم یا الدر النظیم"/رساله فقهی"فی قاعده ضمان الید"/نافع المسائل(مجموعه فتاوا)/اجوبه المسائل(رساله عملی فارسی)/رساله حرمت استطراق از طریق جبل به مکه معظمه(به خاطر خطرات جانی و مالی)/بیاض(کرامات اولیاء الله)/الصحیفه القائمیه یا الصحیفه المهدویه(مجموعه ادعیه رسیده از جانب امام زمان عج)/حاشیه بر فرائد الاصول شیخ الاعظم مرتضی انصاری/حاشیه بر المکاسب شیخ الاعظم مرتضی انصاری/مجموعه اشعار و قصیده ها/حاشیه بر کتاب شواهد الربوبیه ملاصدرا/لوایح(روزنامه شیخ)/توضیحات بر اقبال سید ابن طاووس/الاغسال(تقریر درس میرزای شیرازی)/طرح ها در موضوع اقتصاد و بانک داری اسلامی/رساله فی المشتق(تقریر درس میرزای شیرازی)/نورالقلم(مجموعه ترجمه ها، تقریظات، تعلیقات، توقیعات، تنفیذ ها، تصدیقات، تأییدات، تعیین ها، اجازات، نامه ها و یادداشتهای تاریخی/حاشیه بر وسائل الشیعه/فهرست ابواب بحارالانوار/محضر، در موضوع قضاء و دعاوی و مجموعه احکام قضاء/مباحثات ریاضی، هیئت و نجوم با میرزا عبدالغفار نجم الدوله/مقابله کلام الله مجید و تفسیر/تصحیح تعداد زیادی از آثار بزرگان شیعه در حوزه های مختلف علوم و... ➕ به علاوه، تربیت و پرورش انبوه شاگردان ممتاز و طراز اول در حوزه های مختلف علوم ♦️منبع: تنهای شکیبا اثر مورخ فقید استاد علی ابوالحسنی(منذر) @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
هدایت شده از بیداری طلاب
🔻سالروزفوت‌علی‌اصغرکرباسچیان 🏴از موسسان اصلی مدرسه علوی 💠امام خمینی ‼️شما متصدیان مدرسۀ علوی، از قراری که من شنیدم بچه‌های ما را خوب تربیت کردید. فقط یک اشکال داشتم و آن اینکه بچه‌های ما در هر زمانی موافق آن زمان باید تربیت بشوند. شما بچه‌ها را از سیاست دور نگه ندارید. دور نگه داشتن بچه‌ها از سیاست اساس این میشود که مثل یک آدم کوری وارد اجتماع بشوند. خود اشخاصی که میخواهند بعد در این مملکت در این کشور زندگی بکنند و مقدرات این مملکت دستشان باشد، آنها باید از خدعه‌های استعمار آگاه باشند، اگر خدای نخواسته در این مورد قصور بشود یکوقت میبینید که چهره‌های منحرف که وارد در مسائل سیاست هستند غلبه میکنند بر چهرۀ حق که وارد به مسائل نیستند! ۵۷/۱۱/۳۰ ⚠️توجه؛ 🏴شیوه تربیتی کرباسچیان درمدرسه علوی عدم دخالت در سیاست بود لذا فضای مناسبی جهت تربیت نیرو و عضوگیری انجمن حجتیه بود. اکنون نیز این مدرسه و مدارس تابعه آن از اصلی ترین مراکز تربیت نیروی انجمن حجتیه هستند! 📸عکس بالا کرباسچیان، عکس وسط حدادعادل درمیان کرباسچیان و روزبه، عکس پایین برخی سیاسیون تربیت شده مدرسه علوی! @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️روزنه نوشت 🔻انگاره های سکولار یک تاریخ نگار معمم متن و حاشیه اظهارنظر عجیب در واکنش به دیدار دانشجویان علوم پزشکی با مدیر حوزه قم جناب آقای جعفریان در کانال شخصی اش چنین نوشته است؛ 🔹اظهارات مدیر حوزه قم در باره رابطه پزشکی و دین (حوزه نیوز، دوم مرداد)، آن هم با این صراحت، و بند کردن امر درمان و بهداشت به مسائل دینی و فلسفی، نشان از آن داد که ما قصد داریم، تمامی علم و دانش بشری را زیر سلطه فکر فلسفی و دینی درآوریم. 🔹گفتن این اظهار نظرهای کلی «تجلی توحید در فعالیت های پزشکی» و این که «تمام علوم مبتنی بر مفروضات فلسفی و کلامی نهفته در لایه های علمی است»، ما را به سمت و سویی می برد که استقلال علم و دانایی بشر را زیر سوال برده و خود را سرگرم اموری کنیم که اساسا ارتباطی با حوزه  ندارد. 🔸تجربه هزار سال تسلط علم کلام بر «علم» و تلاش برای دینی کردن آن که ناشی از یک تصور خطاست، هیچ نتیجه ای جز کند کردن مسیر پیشرفت علم نداشته است. 🔸بهتر در این باره تأمل کنیم که سراسر نوشته های فخر رازی و دیگر متکلمان برجسته، و در رأس آنها غزالی که حتی به روش فلاسفه اسلامی و متکلمان هم معترض بود، همین است که می خواستند بگویند هیچ علمی نباید جز با اجازه توحید پیش برود، و آن وقت با درک غلط از توحید، خدا را به جای همه علل طبیعی نشانده و حتی در تحلیل باد و باران مشاهدات خود را هم کنار گذاشتند تا مبادا از قدرت خداوند کم شود. 🔹این ادعاها از سر تا ته، آن هم در رشته های تجربی و همین طور علوم طبیعی و از جمله پزشکی، هیچ جایی ندارد و تکرار آن برای صد بار و هزار بار، باعث نمی شود تا کاروان علم در دنیای مدرن بایستد تا این حضرات، مبانی فلسفی آن را درست کنند و مثلا این علم نجس را با گفتن این تعابیر پاک کنند. 🔸کسانی که هیچ اطلاعی و سر سوزنی از دانش پزشکی ندارند، یکسره نشسته اند تا با فلسفه های کهنه و قدیمی، و به اسم تدین و تقدس،  برای راه علم، برنامه بدهند. شگفت تر آن است که دانشجویان و استادان علوم پزشکی هم به قم آمده اینجا زانو می زنند تا از این حضرات، درس علم بگیرند. عوض این که بروند و آخرین تحقیقات بشری را در حوزه پزشکی بدست آوردند، و پایگاه های اطلاعاتی پزشکی را خریداری کرده تا دانشجوی پزشکی آنان بتواند آخرین پژوهشها را مطالعه کند، به امید آن هستند که افرادی به مراتب ضعیف تر از فخر رازی و غزالی، برای آنها راه و رسم فسلفی فکر کردن در علم پزشکی را به آنها یاد دهند. 🔹بحث اخلاق و فقه پزشکی امری جداست، اما دانش پزشکی نه از وقتی در یونان بوده، نه آن مقدار که تجربه های عادی بشر صحراوی و بدوی است، و نه آنچه در میان مسلمانان به تقلید از یونانیان و یا تجربه های ابن سینا و رازی و دیگران پدید آمده و نه آنچه که امروز در غرب است و ایضا سبب شده است تا ظرف نیم قرن، دو میلیارد بر جمعیت بشر افزوده شود و مرگ و میر کم گردد، ربطی به این فلسفه ها ندارد. 🔸نه توحید و نه شرک، هیچ کاری به علم پزشکی بما هو پزشکی ندارد. البته هر کسی می تواند با نگاه در طبیعت، خداشناس شود و بحث فلسفی کند، اما این ربطی به پزشکی ندارد. سوال ها و پرسشها دو تاست. سوال کردن آن «ابله» که در واقع عاقل بود، از شتر [به زبان سنایی: ابلهی دید اشتری به چرا /گفت نقشت همه کژست چرا] از تفاوت زیستی شتر  در مقایسه با بقیه حیوانات بود، اما شتر به زبان «کلامی» جواب او را داد و حواله اش به خدا کرد، و ما هنوز تفاوت این دو نگاه را نفهمیده ایم.  🔸باید دانش تجربی را برخلاف آنچه در تمدن مسلمانی پیش آمد، از بند فلسفه رهانید، و اجازه داد این دانش بشری، و انواع و اقسام دیگر آن، رشد کند. دیگران این راه را رفته اند، رشد کرده اند، سررشته علم را در دست گرفته اند، نتیجه اش را در تکنولوژی برده اند و دنیا را فعلا زیر سلطه خود دارند. اگر علم زیر سلطه نگاه های فلسفی است، باید در فلسفه های خودمان شک کنیم که نتوانسته ما را پیشرفت دهد و از آنها را بهتر بدانیم که تا این حد پیش رفته اند. حالا چه مدل اروپایی امریکایی باشد چه مدل چینی ژاپنی! 🔹طبعا ما هم تا حدی که از توانایی علم بهره برده ایم، و این هم در اثر آموزش های صد ساله گذشته بوده، به همان مقدار از نفوذ و ترقی در عالم سهم داریم. باز هم اگر بخواهیم پیش تر برویم، راه آن عمومی کردن تفکر علمی اصیل از نخبگان، و رها کردن آن از بند این گونه قیود است. برای ما مهم این است که دیگر مثل زمانی نباشیم که به «دوش» گیر دادیم و سالها طول کشید تا رضایت دادیم خزینه جمع شود. @rozaneebefarda @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️روزنه نوشت 🔻حاشیه ای بر دیدگاه‌های خاص جناب جعفریان پیرامون نسبت علم و دین از انصاف نباید گذشت؛ جناب رسول جعفریان، از معدود تاریخ جویان معاصر ماست که در دو دهه گذشته، پیوسته در تکاپو و تولید بوده و لحظه‌ای قرار نداشته است. گرچه برخی مطلعین براین باورند که بسیاری از آثار وی، بازتکرار همان آثار پیشتر چاپ شده، در عناوین و اسلوبی تازه است. جعفریان گرچه خاستگاه پژوهشی خود را مدیون حوزه علمیه است اما در سالهای اخیر به شدت از حوزه فاصله گرفته و این فاصله با بدبینی و گاه با بدگویی و تندخویی همراه شده است. گذشته از شذوذات جعفریان در تحلیل فضای حوزه و کم قدرپنداری این نهاد خدوم، مدتی است که تیغ تیز انتقادات وی متوجه اسلام نیز شده است. او در سالهای اخیر که در قامت یک سلیبریتی نیز جلوه کرده، هراز گاهی نظرات قابل تأملی را در تحلیل آموزه های دینی ارایه می کند که البته هنوز از جانب ارباب دین و دانش، چندان جدی گرفته نمی شود که محل مجادله و مباحثه علمی واقع شود اما مخاطبان عام او با یک خط ممتد تبلیغی مواجه اند که به نظر نگارنده ممکن است برخی بن مایه های مذهبی آنان را با چالش جدی مواجه کند. ارتباطات هوشمندانه جناب جعفریان در در تمام ابن سالها، در دو ساحت راهبردی، برقرار بوده است؛ او از یک سو با ارباب قدرت و رجال سیاسی و از دیگر سو با طیف خاصی از رجال دینی رابطه وثیقی داشته است. این روابط همواره در میزان موفقیت او در نگارش و انتشار آثارش تاثیر مستقیم داشته است؛ تأسیس کتابخانه تاریخ ایران و اسلام او، حاصل رابطه نسبتا نزدیکش با جناب حجت الاسلام است که گفته می شود از منبع وجوهات شرعیه، به حمایت از ایجاد و اداره چنین مراکزی اقدام می کند. و تأثیرات رابطه جعفریان با اهل سیاست، در مسؤلیت مرکز اسناد و کتابخانه مجلس، در دوران ریاست آقای ، و اکنون واگذاری مسوولیت کتابخانه دانشگاه تهران تجلی نمود‌. هرچند این دو محور ارتباطی و نتایج آن، ذاتا مخدوش نیست و برکاتی نیز داشته است اما برآیند آن نشان می دهد که جعفریان یک است که گاه اتخاذ مواضع و رویکردش، تحت تاثیر ارباب سیاست و دیانت قرار می گیرد. شاید محصول این تشویش و اضطراب و گاه تذبذب در مواضع، بی ارتباط با نوع روابط ایشان نباشد. چه اینکه جعفریان کارآموز در حلقه نزدیک به آیت الله ، به مرور به یک مخالف خوان دوآتشه ایشان بدل شده، و تاریخ پژوه صریح نقاد جریان های مخالف انقلاب، در چاپ های نخست کتاب جریان ها و سازمان ها، حالا در چاپ نوزدهم دارد حرفهای قبلی اش را تعدیل می کند یا پس می گیرد؛ این هر دو اتفاق البته فی نفسه جرم یا گناه نیست اما انسان را با نوعی تردید مواجه می کند و حکایت عدم ثبات فکری و سیاسی دارد که طبعا حد یقف هم ندارد و نتیجه آنکه، نمی شود روی حرف های دیروز و امروز و شاید هم فردای امثال ایشان حساب باز کرد. ایشان در سال‌های اخیر، نه تنها در مواضع سیاسی اش تندتر شده که در مسائل فکری و دینی نیز، اظهارات عجیبی بیان کرده است. گاه همصدا با جوجه جامعه شناس های سکولار،پیاده روی اربعین را مصداق فربهی آیینی می خواند، روز دیگر با انتشار گزینشی برخی مصادر عصر صفوی و قجری، تلاش می کند خط خرافه پرستی در سطح عالی سیاسی و مذهبی را القا کند، گاه هم سو با خرده جریان ، تلاش می کند امثال شهید نواب را نماد منحصره جریان انقلابی معرفی کند و اعاظم دهر مثل آیت الله بروجردی را غیرانقلابی معرفی نماید، گاه پا را فراتر نهاده، دوگانه مبارز و غیرمبارز را در مورد سیره اهل بیت مطرح سازد و چنین وانمود کند که ائمه بعد از امام حسین(ع) مبارز و انقلابی نبوده اند. اکنون ایشان در یادداشت اخیرش بر مطالب مطرح شده در یک جمع دانشگاهی شوریده و سخنان عجیبی بر زبان رانده که حاکی از انگاره های سکولار است.صدالبته اظهارات واجد مفاهیم سکولار، موجب نمی شود نویسنده دغدغه مندی چون جعفریان که در احیای عقبه تاریخی اسلام سیاسی، متحمل مرارتهای فراوان شده را یکسره سکولار بخوانیم، اما غفلت یا تغافل نسبت به این سنخ سخنان نیز وجهی ندارد. در مورد یادداشت اخیر ایشان، گفتنی فراوان است اما در اینجا تنها به ذکر چند پرسش بسنده می‌کنیم: آیا اگر یک فیلسوف و فقیه نواندیش، آنهم با نگاه تمدنی و بین الملل گرا، در جمعی دانشگاهی، دیدگاه تخصصی خود را بیان کند، مستحق این ادبیات تهاجمی است؟ آیا چنین اظهاراتی موجب تضعیف هرچه بیشتر رابطه راهبردی حوزه و دانشگاه/ حوزه و نظام نمی شود؟ اگر مدیر حوزه قم نتواند در نسبت علم و دین اظهارنظر کند، چه کسی خواهد توانست؟ اظهارنظر تخصصی در تبیین نسبت علم و دین، و خاصه بیان نسبت طب و کلام و فلسفه و فقه، نیازمند تخصص و اجتهاد این علوم است، آقای جعفریان در کدام یک از این علوم، مطالعات آکادمیک حوزوی یا دانشگاهی دارد؟ @rozaneebefarda @khabarehowzeh
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️ تمسخر علم ديني؛ از حسن روحاني تا رسول جعفريان ✍️ یادداشت حجت الاسلام سيد محمد حسين متولي امامي، در نقد رویکرد حجت الاسلام جعفریان به مقوله علم دینی و روایات طبی: 1️⃣ مدتي است كه رسول جعفريان، به مقوله علم ديني حمله مي‌كند و با تمسخر سنت‌هاي ايراني اسلامي، سخن از وجود علم و تمدن در گذشته ايران اسلامي را چرند خوانده است! او با اشاره به برخي طلاب احمق كه از خزينه دفاع مي‌كرده‌اند و در برابر دوش‌هاي حمام مقاومت نشان مي‌دادند، به تمامي فرهنگ و تمدن اسلامي حمله مي‌كند و به خصوص، طب سنتي و اسلامي را غيرعلمي و مزخرف خطاب كرده است! 2️⃣ مدتي قبل هم حسن روحاني، رئيس جمهور بذله‌گوي ايران نيز با تمسخر، علم ديني را به معناي گذاشتن قرآن در داشبورد ماشين عنوان كرده بود!! 3️⃣ شكي نيست كه تمسخر سنت‌هاي تاريخي خود، ناشي از خودباختگي، احساس حقارت و آشفتگي فكر است. كدام تمدن در تاريخ بشريت، بدون تكيه بر سنت‌هاي خود شكل گرفته است؟ مگر اروپايي‌ها دچار خرافات، سنت‌هاي غلط و جنايت‌هاي بزرگ نبوده‌اند؟ هنوز هم در اروپا و امريكا، خرافات و اعتقادات عجيبي به چشم مي‌خورد و هنوز هم غربي‌ها، به اساطير يوناني خود افتخار كرده و براساس همان عقايد، فيلم‌هاي بزرگ مي‌سازند و كتاب‌هاي پرفروش مي‌نويسند. 4️⃣ گذشته از آن‌كه مقام معظم رهبري بارها بر علم ديني تأكيد كرده‌اند، رسول جعفريان با چه تعريفي از علم، چنين سخنان بي‌پايه‌اي را در دفتر تبليغات اصفهان بيان كرده است؟ 5️⃣ اين سخنان با تعاريف پوسيده قرن نوزدهم اروپا هماهنگي دارد. همان تعاريفي كه «ويلفرد دوپارتو» جامعه‌شناس و اقتصاددان معروف ايتاليايي، از آن به ياد كرده است. احمقانه است كه علم را محدود به نگرش پوزيتويستي كنيم و سنت خود را به تمسخر بگيريم. 6️⃣ امروزه تعاريف پوزيتويستي از علم، در غرب منسوخ شده و بيش از يك قرن است كه مكاتب تفسيري و انتقادي، نگرش ديگري به علم را مطرح كرده‌اند. با نگاه محدودي كه آقاي جعفريان به علم دارد، بايد طب سوزني چيني‌ها را نيز غيرعلمي بدانيد، در حالي كه امروزه عالم‌گير شده است. اگر آن‌ها نيز طب سوزني خود را به سخره مي‌گرفتند و از آن حمايت نمي‌كردند، آيا امروزه چنين كارآمدي و نفوذي در عالم داشت؟؟ 7️⃣ امروزه طب اسلامی و سنتی كارآمدي خودش را نشان داده و مورد استقبال جامعه ايراني، بلكه جهان اسلام قرار گرفته است. در تركيه، بنده شاهد بودم كه چگونه مردم استانبول به بحث‌هاي طبی علاقه‌ نشان مي‌دادند. 8️⃣ هرچند معتقدم براي اين‌كه طبابت در مجامع علمي جهان ارائه شود، قالب منظم و منسجمي پيدا نكرده و نتوانسته نتايج كار خود را در قالب كتب و مقالات علمي تدوين كند؛ اما با هو كردن و تمسخر امثال آقاي جعفريان، نه طبابت از علم‌بودن مي‌افتد و نه از نفوذ اجتماعي آن كاسته مي‌شود. @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
هدایت شده از کتابخانه صوتی
Hafez_01.mp3
3.55M
📖 قسمت اول : الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها...... @audio_ketab
هدایت شده از کتابخانه صوتی
Hafez_02.mp3
3.19M
📖 قسمت دوم : به بوی نافه‌ای کاخر صبا زان طره بگشاید /ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دل‌ها... @audio_ketab
هدایت شده از کتابخانه صوتی
Hafez_03-1.mp3
2.5M
☘ #شرح_و_تفسیر_غزلیات_حافظ 📖 قسمت سوم : مرا در منزل جانان چه امن عیش چون هر دم / جرس فریاد می‌دارد که بربندید محمل‌ها.. #استاد_رنجبر @audio_ketab
هدایت شده از کتابخانه صوتی
Hafez_04.mp3
2.05M
☘ #شرح_و_تفسیر_غزلیات_حافظ 📖 قسمت چهارم : به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید/ که سالک بی‌خبر نبود ز راه و رسم منزل‌ها.. #استاد_رنجبر @audio_ketab