eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
شب اول استاد مومنی.pdf
448.9K
⚫️فیش مرثیه ⚫️ ⭕️شب اول محرم⭕️ #شب_اول 🌀استاد مومنی🌀 💠 دسترسی به متن yon.ir/D6mqB سبک : https://eitaa.com/mediamenbar/122 👇👇👌💯 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯ ادامه 👇
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
شب اول.pdf
567.1K
⚫️فیش مرثیه ⚫️ #مرثیه_شب_اول 🌀دسترسی متن برای پرینت http://yon.ir/U0184 ⭕️استاد شیخ حسین انصاریان سبک 👇 https://eitaa.com/mediamenbar/128 👇👌💯 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
1_97349845.pdf
7.71M
🔖فیش منبر 🔖 ماه #محرم ده جلسه سخنرانی #روشمند محرم ✍تحت عنوان 👇 #راز_نگاه_زینب سلام الله علیها 🔷پیام : پرورش نهال امید در جامعه، نخستین و ریشه ای ترین جهاد است. از‌ کانال منبر انقلابی @enqelabee تمام جلسات دهه داخل یک فایل جمع آوری شده است ✍دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
1_97349845.pdf
7.71M
🔖فیش منبر روشمند 🔖 🔺با موضوع 👇 سلام الله علیها ۱۱ جلسه سخنرانی روشمند ♦️موضوعات این ۱۱ جلسه 👇 ⏹جلسه اول ⏪ ارزش واهمیت نگاه زیبا. ⏹جلسه دوم⏪ نگاه جاهلانه به دنیا (فلسفه دنیا) ⏹جلسه سوم⏪ نگاه عامیانه به بلا (فلسفه بلا) ⏹جلسه چهارم⏪ نگاه عارفانه ( اثبات نظام احسن الهی) ⏹جلسه پنجم ⏪ نگاه عاشقانه (محبت خداوند متعال) ⏹جلسه ششم ⏪ ثمرات نگاه زیبا (عزت فردی واحتماعی) ⏹جلسه هفتم⏪ ثمرات نگاه زیبا ( امید به زندگی) ⏹جلسه هشتم⏪ پیامد نگاه زیبا نداشتن ( متوقع شدن از خدا ومردم) ⏹جلسه نهم ⏪ حسن ظن به خداوند متعال وخلق خدا ⏹جلسه دهم ⏪ نگاه به ظرفیت ها ⏹جلسه یازدهم ⏪ تبلیغات دشمن وپیامد های ان 🔶روشمند و کاربردی ارسالی از کانال منبر انقلابی ✍دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
مربی یار.apk
17.46M
🔻جامعترین برنامه اندروید تبلیغ #دانش_آموزی برای محرم 👆👆👆 دارای ده ها طرح درس در مورد امام حسین علیه السلام و محرم
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
🔷فهرست مرثیه های ماه محرم 🔶فیش مرثیه روشمند و روضه مکتوب بزرگان برای هر شبی چندین مرثیه قرار داده شده ♦️شب اول محرم ⤵️ https://eitaa.com/fishemenbar/6345 ♦️شب دوم محرم ⤵️ https://eitaa.com/fishemenbar/1648 ♦️شب سوم محرم ⤵️ https://eitaa.com/fishemenbar/1687 ♦️شب چهارم محرم ⤵️ https://eitaa.com/fishemenbar/1718 ♦️شب پنجم محرم ⤵️ https://eitaa.com/fishemenbar/1730 ♦️شب ششم محرم ⤵️ https://eitaa.com/fishemenbar/1760 ♦️شب هفتم محرم ⤵️ https://eitaa.com/fishemenbar/1785 ♦️شب هشتم محرم ⤵️ https://eitaa.com/fishemenbar/1813 ♦️شب نهم محرم ⤵️ https://eitaa.com/fishemenbar/1843 ♦️شب دهم محرم ⤵️ https://eitaa.com/fishemenbar/1862 ♦️شب یازدهم محرم ⤵️ https://eitaa.com/fishemenbar/1896 ♦️شب دوازدهم محرم ⤵️ https://eitaa.com/fishemenbar/1901 ✍دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حوزه انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انیمیشن های اینجوری میتونه از ۲ساعت سخنرانی تأثیرگذارتر باشه... به روز خلاصه مفید عامه پسند 😊 ذوالقرنین🇮🇷 @howzehenghelabi
هدایت شده از کشکول یک طلبه
🔰 سه تخلف از قاعده در آن واحد! ⁉️می گویند فلانی هم شبهه اعلمیت نداشت ولی رساله داد، فقط زورتان به آقای رسیده؟! می گویند فلان مرجع هم مورد حمایت فلان جریان سیاسی بوده است، فقط به ایشان انتقاد دارید؟! رفتار آنها خلاف سیره سلف صالح نبوده است؟! ❗️عزیزان! ما با کسی دشمنی نداریم! فدایی جناح خاصی هم نیستیم! حضرات آیات و هم همفکر ما نیستند، آیا کسی می تواند به خدشه کند؟ آیا کسی به خود جرئت می دهد به ساحت مرجعیتشان تعرضی کند؟! 🙏لطفا اندکی بدون تعصب به عرائضم توجه کنید: 🔹آقای سه ویژگیِ خلاف قاعده را با هم دارند، هر کدام از این سه ویژگی اگر در کسی باشد، در حد خود قابل نقد است اما آنچه واکنش حوزویان را به همراه داشته، جمع شدن هر سه ویژگی با هم در یک نفر است. این است که میتواند مبدأ یک باشد: 1️⃣ اولا ایشان زمانی اعلام مرجعیت کرده اند که هیچ اشاره ای در محافل تخصصی فقه و اصول به ایشان نیست. در درس خارج های مطرح و قوی حوزه، نامی از درس ایشان نیست. این مسئله فرق می کند با اینکه بگوییم ایشان مجتهد نیست یا از لحاظ علمی ضعیف است. نه! ربطی ندارد! علمیت و اجتهاد مسئله ای است و اعلمیت و در تراز مرجع تقلید بودن، مسئله دیگری است! مرجعیت شبهه اعلمیت می خواهد نه صرف علمیت!(1) 2️⃣ ثانیا دفتر ایشان به صورت ابتدا به ساکن(2)، در حال تبلیغ مرجعیت ایشان است. آن هم نه صرفا با نصب یک تابلو و چاپ یک رساله، بلکه با رفتار هایی نظیر دعوت از بانوان تیم ملی کاراته، دعوت از خبرنگاران و توزیع کارت هدیه بین آن ها. توزیع پول بین شرکت کنتدگان و امثالهم. مراسم "استقبال از مرجع عالیقدر..." هم در یکی از شهرستان ها در آستانه برگزاری بود که لغو آن، ناراحتی و بیانیه ایشان را در پی داشت. 3️⃣ ثالثا، یک جریان سیاسی خاص که از لحاظ صبغه مذهبی و اعتقادی اصلا پرونده جالبی ندارد، در حال تقویت و ضریب دادن به ایشان است. ✅ سه تخلف از قاعده در آن واحد؛ خودتان انصاف دهید، اصلا سیره سلف صالح به کنار! این روش ، روشی منطقی و عقلایی است؟! به فرض که به افراد دیگری هم برخی انتقادات مذکور وارد بوده و مسامحتاً کسی با آن ها تقابل نکرده است، آیا منطقی است که اجازه بدهیم همه اشتباهات را با هم یک نفر انجام دهد و بنیانگذار یک مسیر اشتباه و خطرناک برای آیندگان شود؟! به نظرتان اگر داریم انتقاد میکنیم، نگران جایگاه یک حزب و جریان سیاسی هستیم؟! نسبت به آینده حوزه مسئولیت نداریم؟!! ✍میماند یک مطلب؛ که آیا ، در ، آن هم وقتی چشم طمع جریان کفر و استکبار به آن حکومت دوخته شده است، و می گوید از هیچ تلاشی برای نفوذ در نهاد دین دریغ نمی کنند، می تواند بدون قاعده و قانون و ممیزی، یله و رها باشد یا نه؟! این خود مجالی واسع و پرداختی مستقل می طلبد لکن هر نتیجه ای که بگیریم، به بحث فوق خدشه ای وارد نمی کند. و متن بالا مبتنی بر نتیجه این بحث نیست‌. --------------- (1) لطفا به مثال نقض نیاورید! زمانی که مرجعیت ایشان مطرح شد، اولا بزرگانی مثل آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله جوادی آملی، اشارات و تصریحاتی به اعلمیت ایشان داشتند، و ثانیا در ابتدا بسیار به ایشان اصرار شد و ایشان قبول نمی کردند و به دیگران رجوع می دادند. میان ماه من تا ماه گردون، تفاوت از زمین تا آسمان است! (2) تبلیغ ابتدا به ساکن، فرق می کند با تبلیغی که دفاتر مراجع موجود می کنند. مرجعی که مرجعیتش از طریق رجوع فضلا و اهل خبره ثابت شده است، می تواند در راستای اطلاع رسانی به مقلدین خود، رساله توزیع کند و از عنوان "مرجع عالیقدر" استفاده کند. اگر چه برخی از مراجع استفاده از این عناوین را هم اجازه نمی دهند. 💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/911671316C274de32b2e
💢مبارزه استعمار با عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین « در آستانه محرم 1338ق/ 1298 ش. ایران در اوج مبارزه با قرارداد 1298ش/ 1919م بود. در ذی‌حجه 1337ق محصلین تهرانی با انتشار اعلامیه‌ای، از علما خواستند که مساجد را سیاه‌پوش کنند و عموم مردم را به قیام بر ضد قرارداد ترغیب و دعوت نمایند. جمعی از وعاظ نیز در مجالس روضه‌خوانی در مسجد شیخ عبدالحسین (مسجد آذربایجانی‌ها) بر ضد این قرارداد سخنرانی کردند. در اثر اقدامات علما و با استقامت ملت ایران، قرارداد به شکست انجامید و به دنبال این شکست، استعمار، سناریوی کودتا را برای این ملت ترتیب داد. با وقوع کودتای سوم اسفند 1299ش/ 22فوریه1920 سیر جدیدی در عرصه سیاسی ایران آغاز شد که به مرور زمان ابعاد مختلف آن آشکار گردید. رئوس برنامه اجرایی این سیر جدید را حسن اعظام قدسی به نقل از یکی از دوستان خود بازگو می‌کند که در دوره چهارم از خراسان به نمایندگی مجلس شورای ملی انتخاب شده بود. دوست حسن اعظام قدسی در ملاقاتی با کنسول انگلیس در مشهد، از او در خصوص کودتای 1299 و اهداف آن می‌پرسد و کنسول می‌گوید: «پس از شکست قرارداد 1919 از ناحیه نایب‌السلطنة چند ماده ذکر شده بود که برای آتیه ایران باید عملی و اجرا گردد... : 1. تمرکز قوای نظامی و سیاسی در یک‌جا 2. استقلال پول ایران از راه نشر اسکناس به وسیله بانک تأسیس شده دولت ایران 3. تجدید قرارداد نفت و و پایدار بودن آن 4. از بین بردن عشایر خاصه سرحدداران نقط مرزی ایران و مستقر ساختن افراد نظامی در آن نقاط 5. از بین بردن روحانیون و ضعیف کردن آنان از راه اعمال و رفتار خودشان که در بین جامعه ایران است. 6. بر هم زدن بساط عزاداری که خود بزرگ‌ترین وسیله برای خنثی نمودن سیاست استعماری دولت بریتانیاست...» (فصلنامه پانزده خرداد شماره ده، ص16) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴تقابل دو هیئت: حسینی یا سکولار؟! عاشورای حسینی؛ نهضت خمینی/1 وقایع دنباله‌دار تاریخی با محور «پیوند هیئت و سیاست»؛ هر شب به مناسب ایام محرم الحرام همزمان با فرارسيدن محرم 1383 (خرداد 1342) امام اعلاميه‏ اى صادر كرد و خطاب به گويندگان اسلامى و سران هيأت‏هاى عزادارى، شيوه سوگوارى در عاشورا و عاشوراها را نشان داد. اين رهنمودنامه كه در حقيقت، زنده‏ كنندۀ مكتب انقلابى حسين و اهداف عاشوراى حسينى بود در شرايطى انتشار يافت كه رژيم شاه در سراسر كشور دست به سانسور شديدى زد و كوشيد كه از گويندگان و سران هيآت التزام بگيرد كه در ايام عاشورا از مبارزه دم نزنند، شورش و انقلاب به‏پا نكنند، عاشوراى ديگرى نسازند و به جاى برافراشتن درفش سرخ و خونين حسينى، پرچم سياه دودمان اموى و عباسى و پهلوى را بياويزند. ساواك التزام نامه‏ اى براى روحانيان و گويندگان مذهبى در سراسر كشور تنظيم كرده بود و همه كسانى را كه در آن سال مى‏خواستند به منبر بروند وادار مى‏كرد كه آن را امضا كنند. در آن التزام‏ نامه آمده بود: 1. كليه مطالبى كه اظهار مى‏دارم، جنبه مذهبى و دينى داشته و به خاطر ارشاد مردم است. متعهد مى‏شوم از ايراد بياناتى خارج از برنامه مذهبى خوددارى نمايم. 2. از آيت‏اللّه‏ خمينى و مدرسه فيضيه به هيچ عنوان اسمى نخواهم برد. 3. از ايراد مطالبى كه جنبۀ انتقادى از لوايح ششگانه داشته باشد، جداً خوددارى خواهم كرد. 4. مطالبى كه خلاف مصالح مملكت بوده، نظم عمومى را مختل سازد، تحت هر عنوان و به هرصورت كه باشد نخواهم گفت. اجراى دستورات چهارگانه فوق الزامى بوده، عدم رعايت هريك از دستورات بالا، تحريك مردم بر عليه مصالح عمومى كشور تلقى و محرك، تحت تعقيب قانونى قرار خواهد گرفت. ساواك شاه علاوه بر تنظيم التزام ‏نامه بالا، در كميسيونى كه در تاريخ29‏‏ارديبهشت‏‏42 بنا به فرمان تيمسار ماهوتيان معاون رئيس «سازمان امنيت» تشكيل داد، طرح و برنامه ويژه ‏اى براى محرّم آن سال تصويب كرد. برخى از مصوبات آن كميسيون را در پى مى‏آوريم: «1. احضار روحانيون طراز اول به حضور هيأت رئيسه ساواك، به منظور تفهيم موقعيت كشور و برحذر داشتن آنان از هرگونه تحريك در مجالس عزادارى. (صورت اسامى افرادى كه بايد احضار شوند، وسيله رئيس دفتر روابط عمومى ساواك تهيه و تقديم خواهد شد.) 2. احضار كارگردانان و بانيان مجالس روضه‏ خوانى و دستجات سوگوارى تهران، وسيله ساواك تهران و پليس تهران، داير به تذكرات لازم در مورد جلوگيرى از هرگونه تحريك و حفظ نظم كامل در كليه مراسم. 3. تأمين مأمورين انتظامى لازم (احتياط آماده) در مركز پليس تهران و گماردن تعدادى افراد آماده در نقاط حساس شهر، بدون تظاهر از طريق پليس تهران. 4. تعيين تعداد تكايا برحسب درجه‏بندى آنها به درجه 1، 2، 3 از نقطه‏نظر ميزان تندروى و مخالفت احتمالى آنان (به وسيله ساواك تهران و پليس). 5. تعيين تعداد خانه‏ ها و منازلى كه مستقلاً مراسم عزادارى انجام مى‏دهند...‏‏. 6. تقسيم مجالس روضه‏ خوانى به منظور گماردن مأمورين نفوذى براى كسب اخبارِ به موقع، بين عوامل اداره يكم عمليات و ساواك تهران و مأمورين مخفى شهربانى به‏ طور جداگانه (تفكيك مسئوليت). 7. تشكيل يك كميسيون دائمى با حضور نمايندگان ساواك و شهربانى كل كشور و نماينده اداره دوم ستاد بزرگ و ژاندارمرى كل كشور در تمام ايام عزادارى به منظور بررسى اطلاعات واصله و اتخاذ تصميمات مشترك در مورد پيشامدهاى ناگهانى در ساواك تهران. 8. صدور دستورات مشابه به ساواك‏هاى خارج از تهران از طريق اداره كل سوم...‏‏. (نهضت امام خمینی ج1 ص463-461) ✳️ادامه دارد... @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از حوزه انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ویژه مذاکره پنهان با آمریکا ♦️رهبرمعظم انقلاب در حضور روحانی و ظریف: اینی که باز بعضی زمزمه میکنند که در حاشیه فلان اجلاس ممکن است با آمریکا مذاکره انجام بگیرد، این بطور قطع منتفی است! ♦️حالا آقای رئیس جمهور که هیچ، وزیر خارجه هم همینجور! 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از تاملی دیگر
اعتراض یک روحانی موجب انصراف از سخنرانی در جلسه مبلغان محرم ۹۸ گردید! 💥گزارش اختصاصی روزنه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹مهمترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر حوزه مسئولان است آنهم نه با خواهش و تقاضا بلکه آمرانه بگویید نکن. در جلسه همایش مبلغان محرم ۹۸، که با حضور جمع کثیری از طلاب و سخنرانی ریاست محترم قوه قضاییه در سالن دفتر تبلیغات برگزار شد، بنا به قرار قبلی ابتدا آقای احمد واعظی مسئول دفتر تبلیغات برای ایراد سخنانی در جایگاه حاضر شد که حضور وی واکنش انتقادی یکی از معممین را به دنبال داشت و در نتیجه پیشنهاد این روحانی و همراهی تعدادی از حضار، واعظی از ادامه سخنان خود منصرف شد. 🔸در همان ابتداقبل از شروع سخنرانی اقای واعظی بعد از سلام و صلوات ایشان، طلبه‌ای با گرفتن اجازه و بسیار محترمانه سوال کردند: اقای واعظی با توجه به سابقه فعالیت شما بفرمایید چه سنخیتی با جریان انقلابی و مبارزه با فساد دارید؟! چرا امروز میخواهید از جریانات انقلابی و آقای کسب آبرو کنید؟! 🔹امروز اینهمه طلبه دغدغه‌مند و انقلابی نیامده‌اند با حرفهای شما اتلاف وقت کنند. مگر امام خامنه‌ای در دیدار مسئولان و مدیران دفتر تبلیغات نفرمودند : « . . . در مجموعه کشور نام و نشانی از این دفتر نمی‌بینم. در دیدارهایی که مدتی است با اهالی فرهنگ و هنر دارم، سؤالات مختلفی در حوزه تصویرگری از چهره ائمه و شاخص‌های معماری اسلامی توسط حاضران مطرح می‌شود، اما برای پاسخ به این سؤالات، شما هیچگاه به ذهن من نیامده‌اید؛ شما در وضعیت مرجعیت پاسخگویی قرار نگرفته‌اید و حضور ندارید . . . » 🔹در ادامه طلبه منتقد گفت: « آقای واعظی بروید کنار بگذارید آقای رئیسی ادامه دهند و شما به وظائف بر زمین مانده فکر و چاره‌ای پیدا کنید، نه اینکه هنوز در این چهل سال برای هیچکدام از فحول اخلاق و معنویت توفیق برگزاری جلسه‌ای نداشتید اما برای کسی که حامی فتنه بود و مجری و و خلاصه اینکه حال و روز او بر کسی پوشیده نبود و لکن با نماز میت امام خامنه‌ای بر جسد او بسیاری حقایق روشن‌تر شد؛ آمدید همایش تجلیل برگزار کردید و او را اسوه اخلاق سیاسی اجتماعی معرفی کردید!؟ به چه حقی و با چه رویی؟!» در ادامه به جهت صراحت لهجه و بیان سخنان مستند و متقن روحانی مطالبه‌گر و همراهی جمع، آقای واعظی جایگاه سخن را رها کرد و به کناری رفت و سخنرانی ریاست قوه قضاییه آغاز گردید. سخنران اصلی مراسم ضمن تأکید بر مبارزه با مفاسد (خصوصا مفاسد اقتصادی)، طلاب به انتقال مشکلات مردم از طریق دفتر تبلیغات دعوت کرد. بعد از پایان مراسم برخی از حضاز بنا به اقتضای جلسه، انتقاداتی را نسبت به اصل این اعتراض داشتند اما جمع زیادی از مبلغین از اعتراض روحانی منتقد استقبال و از او تشکر کردند. عدم واکنش تیم حفاظت قوه قضاییه به این انتقاد صریح در جلسه رسمی با حضور رئیس قوه، نشانگر سعه صدر و نوع مواجهه ایشان با دیدگاه‌های انتقادی است. 🔶حاشیه سیاه نمایی برخی رسانه‌های نزدیک به اصلاحات و اعتدال در مورد انتقاد صریح یک روحانی، آنهم در جمع اختصاصی روحانیون، و خلاف گویی در این زمینه، از عجایب روزگار و مایه تعجب و تأسف است. فارغ هرنگاهی که به اقدام این روحانی معترض در مقام عمل داشته باشیم، اصل بیان انتقادات بدون لکنت و صریح، هرچند ناخوشایند متولیان امور (دفتر تبلیغات) باشد، امری مطلوب و نشانه تعالی سیاسی/اجتماعی و مطابق با وظیفه ذاتی روحانیت است که هرگز در مقابل رویه های غلط سکوتش جایز نیست. گرچه اگر این سنخ انتقادات در فضای همدلانه و غیررسمی مطرح می شد، ای بسا تأثیر گذارتر می نمود اما وقتی دفتر تبلیغات قم زمینه ای برای هم اندیشی و کانالی برای شنیدن صدای منتقدین ایجاد نمی کند، در وقوع چنین مسائلی بیش از همگان باید نوک پیکان انتقادات را متوجه این سازمان عریض و طویل دانست. @rozaneebefarda @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336 برای افسران جنگ نرم و مبارز بانفاق، دوروئی پَلَشت اعتدالی _ انقلابی، زشت است وقتی با شجاعت روی مینهای معبر نفاق قدرت طلب و مدعی روشنفکری دینی پا می گذارد، برگردد لاشه منفجر شده مین را ببیند،تحلیل کند، باید مسیر بعدی را طی کرد و پا روی سایر مینهای فساد گذاشت و از آخرین قطعه آبروی خود برای انفجار این کرکسها خرج کرد. زیرا مسیر فساد طولانی،مفسدین قدرت طلب باژست روشنفکری دینی در حوزه بسیار و زمان مبارزه کوتاه است. چونکه عُمر بهشتی ها کوتاه است . چونکه راس الفته، شیخ خلیفه ثانی، دستور حمله به قوه قضائیه را با سخنرانی اش صادر کرد
هدایت شده از حوزه انقلابی
#مسیحیت_تبشیری اقدام به نشر #مجلات متعدد برای جذب ایرانیان به #مسیحیت نموده. سیر رشد تولید مجله های تبشیر رو در تصویر ملاحظه کنید. 💠 حوزه علمیه برای رویارویی با این تبلیغات چه کرده است❓ نکنه اینم وظیفه دولته❓
هدایت شده از اندیشه مقاومت
📮 ⭕️ حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: 🔹کسر ۱۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات راه آهن تهران-خسروی-بغداد،در ادامه عدم تخصیص بودجه ۳۰۰ میلیاردی سفر مقام معظم رهبری،گواه عزمی مشکوک در دولت جهت کارشکنی در راهبردی‌ترین طرح امروز کشور است.علاوه بر تذکر یکشنبه به رئیس جمهور،ورود جدی دفتر مقام معظم رهبری را خواستار خواهیم شد. @feghvaenghelab
هدایت شده از حوزه انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ فرزند شهردار قم: اظهارات پدرم مصرف داخلی دارد و من سفیر نظام نیستم 🔻 حامد سقاییان نژاد، فرزند شهردار قم در واکنش به سخنان پدرش که مدعی شده بود "فرزندان من سفیر گویای نظام در خارج از کشور هستند" در گفت‌وگوی با مسیح علینژاد: "هر کس نظری دارد و نظر من متفاوت است. شاید وقتی ایشان (پدرم) اظهارنظر کرده اند مسائلی را در نظر گرفته است که مصرف داخلی دارد... من سفیر نظام نیستم؛ ۱۵ سال است که در خارج کشور ساکنم و درحال حاضر قصدی برای بازگشت به کشور ندارم." ❗️گفته میشود یکی از نزدیکان شهردار مذکور، ضمن ماله کشی ادعا کرده که این مصاحبه تقطیع شده است! درصورتی که این مصاحبه و این اظهارات صحیح باشد، باید برخوردی قاطع با این شهردار صورت گرفته و از سمتش عزل شود! ✅ به افسران بپیوندید: @Afsaran_ir
💢مقابله رضاخان با عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام ◀️« رضا شاه برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت ممنوعیت کامل عزاداری اموری را از قبل به اجرا گذاشت که برخی از مهم‌ترین آن‌ها بدین گونه بود: ⚫️1. محدود کردن و ممنوع کردن بعضی اقسام عزاداری رضاشاه برای زمینه‌سازی جهت ممنوعیت کامل عزاداری، نخست محل روضه قزاق‌خانه را در تهران به تکیه دولت انتقال داد و از شکوه و جلال و مدت آن کاست... ⚫️2. تغییر صورت ظاهری عزاداری به مراسم کلیسا رضاشاه خیال می‌کرد که اگر همه چیز شکل غرب مسیحی را به خود گیرد، کشور پله‌های ترقی را طی خواهد کرد و به دروازه‌های تمدن خواهد رسید یا شاید می‌خواست را از درون بپوساند و آن را منحرف سازد، یا می‌خواست از جاذبه‌های سنتی آن بکاهد. به هر حال او دستور داده بود در مجالس روضه از میز و نیمکت (به رسم کلیسا) استفاده کنند و زن و مرد مختلط بنشینند و زنان از استفاده نکنند. در هشتم محرم 1355ق/ 1315ش استانداری خراسان طی نامه‌ای محرمانه به حکومت قائنات اعلام می‌کند: « در صورت حضور خانم‌ها در مجالس روضه‌خوانی، زن و مرد با هم روی صندلی و نیمکت نشسته استماع روضه نمایند... ⚫️3. خرافه شمردن عزاداری یکی از بهانه‌های رژیم پهلوی برای مبارزه با عزاداری‌ها، مبارزه با بود. هرچند در مواردی، بعضی اشکال عزاداری شکل افراطی داشت، اما این دلیل نمی‌شد که او همه عزاداری‌ها را خرافه معرفی کند. مشخص بود که مسأله خرافه بهانه‌ای بیش نیست. چنان‌که عین‌السلطنة بعد از اشاره به این مباحث می‌نویسد: ◀️من نمی‌گویم آن دستجات، آن قمه‌زدن‌ها خوب بود؛ اما روضه در مسجد یا خانه یا نماز جماعت چرا بد بود و متروک شد. به پادشاهی که رسید ، و جمعی دیگر از لامذهب‌ها، چاپلوس‌ها دورش جمع شدند، خودش هم مایل بود و آبادی و تمدن را روی اصول بی‌دینی تصور کرد، اوضاع دگرگون شد.... 🔆امام خمینی : در خصوص عزاداری و مجالسی که به نام حسین بن علی علیه‌السلام برپا می‌شود ما و هیچ‌یک از دین‌داران نمی‌گوییم که با این اسم هرکس هرکاری می‌کند خوب است. چه بسا علمای بزرگ و دانشمندان بسیاری این کارها را ناروا دانسته و به نوبه خود از آن جلوگیری کردند . چنان‌که می‌دانیم بیست و چند سال پیش از این، عالم عامل حاج شیخ عبدالکریم [حائری، مؤسسه حوزه علمیه قم] در قم شبیه‌خوانی را منع کرد... ولی و باز در این مجالس صورت می‌گیرد و به خاطر همین ثواب‌های بسیاری برای عزاداری مقرر کرده‌اند تا مردم را بیدار نگه دارند و نگذارند اساس که پایه‌اش بر بنیان کندن پایه‌های ظلم و جور و سوق دادن مردم به توحید و عدالت بود، کهنه شود.»( کشف اسرار ص174-173) حکومت پهلوی در اجرای این برنامه، طی بخشنامه‌ای به استانداری‌ها و فرمان‌داری‌ها در اسفند 1316، از طرح به عنوان طرح بیرون کردن خرافات از سر مردم نام برده است.» (فصلنامه پانزده خرداد شماره ده، ص29-27) ✳️پی‌نوشت: امروز نیز دنباله‌روهای رضاخان دیکتاتور هستند که در آستانه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با عناوین و ترفندهای مختلف بخواهند روح حسینی را در جامعه کم‌رنگ کنند. کسانی که خود غرق خرافه‌های مدرنیته‌اند و فلسفه عمیق و ژرف عزاداری سیدالشهدا را نمی‌توانند درک کنند. تاریخ نشان داد آن‌گاه که اینان قدرت را در دست داشتند کاری از پیش نبردند و امروز که انقلابی حسینی برپا شده به درجه بالاتر نخواهند توانست ضربه‌ای بزنند. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🚩پناهیان: سازش اشعث‌ها و ابوموسی‌ها عامل شهادت امام حسین(ع)‌ شد/لیبرال‌ها از برخی حماسه‌سرایی‌های شریعتی ترس دارند/ همه ما در معرض امتحان اربعین حسینی هستیم @feghvaenghelab
هدایت شده از روزنه
خطبه نماز جمعه حجت الاسلام و المسلمین قوامی.mp3
2.18M
💥انتقاد صریح سید صمصام الدین #قوامی(امام جمعه محترم پردیسان قم) خطاب به #حسن_روحانی! 🔻آقای رئیس‌جمهور؛ سرنوشت بنی صدر و سرنوشت رجائی رو ببینید و عبرت بگیرید! 🔻من نصیحت می‌کنم که راه بنی صدر را نروی! راه رجائی را برو! 🔻رجایی می‌گفت من #مقلد امام هستم، بنی‌صدر مقابل او فکر می‌کرد... 🔻رهبر می‌گوید #مذاکره نکنید، شما #هوس_مذاکره کرده‌اید! آنهم مذاکره با #شیطان_بزرگ!! 🔻آقای رییس جمهور! از رجائی و باهنر و بهشتی خجالت بکش! از خون شهدا خجالت بکش! 🔹۸شهریور۱۳۹۸🔸 @rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه انقلابی
◾️در مجالس روضۀ اباعبدالله علیه‌السلام پای سماور می‌نشست و چای می‌داد اهمیت مجالس روضه حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در سیره و بیان آیت‌الله بهجت قدس‌سره پایبندی‌اش به روضه تعجب‌برانگیز بود. در حال مریضی هم اصرار داشت که این مجلس باید برقرار باشد. تا خودش به مجلس روضه نمی‌رفت، آرام نمی‌گرفت؛ مگر آنکه پسرش را به نیابت از خود می‌فرستاد. سال‌هایی که مجلس را در منزل برگزار می‌کرد، بسیاری از کارها را خودش انجام می‌داد و هنگام روضه، کنار در می‌نشست و به کسانی که وارد می‌شدند، احترام می‌گذاشت و جلوی پای کسانی که وارد مجلس می‌شدند، می‌ایستاد؛ چون به مجلس امام حسین علیه‌السلام مشرف می‌شدند، عزیز بودند. بر جزئیات کارها نیز نظارت می‌کرد؛ حتی بر چای‌دادن و خوش‌آمدگویی به عزاداران. این پیگیری و توجه و تواضع را از استادان بزرگ خود آموخته بود. می‌فرمود: استاد بزرگ ما، مرحوم غروی کمپانی که از لحاظ علمی در سطح بالایی بود، در مجالس روضۀ اباعبدالله علیه‌السلام پای سماور می‌نشست و چای می‌داد. 📚 برگرفته از کتاب رحمت واسعه، ص٢٢ مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق زیر:🔻 👆 http://bahjat.ir/fa/content/10481@avaymarefat
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔺گلایه آیت الله العظمی مکارم از رئیس جمهور: 🔲 آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری: 🔸 شرکت رئیس جمهور در بعضی از مجالس سبب ناراحتی می شود، به ایشان سفارش کنید نسبت به حضور در این گونه مراسمات احتیاط داشته باشند چرا که عکس و فیلم آن در فضای مجازی پخش و منتشر می شود. ◾️لازم به ذکر است؛ در حاشیه همایش «ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی»، تعدادی از بانوان به عنوان نمادی از زنان روستایی با پوشش‌های غیرمتعارف و عدم رعایت حجاب اسلامی از سوی آنان، در این جلسه حضور پیدا کردند. 🆔 @feghahat
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔴 آیت‌الله سید ابراهیم رييسى، ذوالقرنین است 📝 در نوشت: 🔹در سوره مبارکه کهف به داستان ذوالقرنین‌ اشاره شده است، او اگرچه به روایت معصومین علیهم‌السلام پیامبر نبود ولی شخصیتی مومن و دادگستر و محبوب خدا بود. برخی از مفسران، از جمله مرحوم علامه طباطبائي او را کوروش کبیر یعنی همان پادشاه هخامنشی می‌دانند. ذوالقرنین سپاه عظیم و سلحشوری در اختیار داشت. 🔸در کلام خدا از سفرهای سه‌گانه او یاد شده است، سفر به مشرق و مغرب و سفر به منطقه‌ای که در پس تنگه‌ای (برآمده از دو کوه) قرار داشت، « حَتَّى إِذَا بَلَغَ بَيْنَ السَّدَّيْنِ وَجَدَ مِن دُونِهِمَا قَوْمًا لَّا يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ قَوْلًا …. ذوالقرنین در سفر سوم خود به میان دو کوه می‌رسد و در پس آن دو کوه مردمی ‌را می‌بیند که از ظلم و ستم جماعت ستمگری به‌نام «یأجوج و مأجوج» به تنگ آمده‌اند و از او می‌خواهند که میان آنها و یأجوج و مأجوج دیواری بنا کند تا از تاخت و تاز آن ستمگران در امان باشند و ذوالقرنین با آهن و مس گداخته میان آن دو کوه، سد محکمی‌بنا می‌کند که یأجوج و مأجوج توان نفوذ و عبور از آن را نداشته‌اند. « فَمَا اسْطَاعُوا أَن يَظْهَرُوهُ وَمَا اسْتَطَاعُوا لَهُ نَقْبًا- نه می‌توانستند از آن بالا بروند و نه در آن نقبی بزنند». 🔻اردیبهشت ماه سال ۹۶ و در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی، آقای رئیسی را که یکی از نامزدهای ریاست جمهوری بود، متهم کردند، اگر انتخاب شود، در پیاده‌روها دیوار می‌کشد! و گفتند؛ «اگر شما جوانان در خانه بنشينيد، بدانيد كه در پياده‌روهاي ما هم ديوار خواهد بود، شما آنها را نمي‌شناسيد. من آنها را مي‌شناسم. آنها روزي در جلسه‌اي تصميم گرفتند كه در تهران و در پياده‌رو ديوار بكشند. آنها مي‌خواستند، پياده‌رو زنانه و مردانه ايجاد كنند.»! ✅ بعدها اگرچه آقای رئیسی به ریاست جمهوری انتخاب نشد اما، نیمی‌از آنچه درباره دیوارکشی ایشان گفته بودند به حقیقت پیوست! و ایشان که به ریاست قوه قضائیه انتخاب شده بود، دیوارکشی را آغاز کرد، ولی آنگونه که ایشان را متهم کرده بودند، در پیاده‌روها دیوار نکشید! رئیسی در برخورد قاطع و هوشمندانه با مفسدان اقتصادی و دستگیری و محاکمه آنها، میان یأجوج و مأجوج‌های عصر حاضر و مردم مظلوم و ستمدیده ایران، دیوار بلندی کشید و دست غارتگر آنها را از جان و مال ملت کوتاه کرد. هزاران میلیارد از اموال به غارت رفته مردم را به بیت‌المال باز گرداند و غارتگران را به دست عدالت سپرد... 💢 این گردونه- که با استجازه معروف آیت‌الله آملی لاریجانی از حضرت آقا به گردش درآمده بود- کماکان به چرخش خود ادامه داد و این روزها با هر چرخی که می‌زند، ارتفاع آن دیوار بلند و بلندتر می‌شود و مردم را به اجرای بی‌چون و چرای عدالت امیدوارتر می‌کند... کاری کارستان و همسو با برخوردی که جناب ذوالقرنین با جماعت بیدادگر یأجوج و مأجوج کرده بود... از این روی باید گفت:‌ آیت‌الله سید ابراهیم ذوالقرنین، دست مریزاد و خدا قوت. ➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
هدایت شده از روزنه
سعه صدر رئیس قوه قضائیه، داد مسیح مهاجری را درآورد! روزنامه جمهوری اسلامی بخاطر انتقاد صریح یک روحانی به احمد واعظی، آقای را محاکمه کرد! 💥اشکال نیش غولی! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸روزنامه جمهوری اسلامی که سالهاست توسط از چهره‌های سیاسی ذوب در مرحوم اداره می شود، با بهانه قرار دادن یک اتفاق عادی در همایش مبلغان ۹۸، تلاش کرد به تحریک و تخریب ریاست دستگاه قضا بپردازد. 🔻در شماره اخیر این روزنامه متمایل به ، چنین نوشته اند: 🔸 روز پنجشنبه 7 شهریور در همایش مبلغان محرم که با حضور رئیس قوه قضائیه و با سخنرانی ایشان در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شده بود، هنگامی که رئیس دفتر تبلیغات درحال خوش‌آمدگوئی بود، یکی از طلاب افراطی در حضور رئیس قوه قضائیه، با اعتراض به سخنرانی آقای واعظی از وی خواست سخنان خود را قطع کند و تریبون را به حجت‌الاسلام رئیسی بسپارد. 🔸 آقای واعظی نیز با سعه‌صدر بلافاصله سخن خود را قطع و از آقای رئیسی برای سخنرانی دعوت کرد. 🔹این واقعه بازتاب زیادی در میان فضلا و علمای قم داشت و سوال اساسی که اکنون مطرح است اینست که رئیس قوه قضائیه، که در ماه‌های اخیر وعده‌های بسیار خوبی برای برخورد با اخلالگران در زمینه‌های مختلف داده است، با این فرد که در حضور بالاترین مسئول دستگاه قضا مرتکب اخلال در همایش و مانع سخنرانی کسی شد که با حکم رهبری مسئولیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را دارد و میزبان مدعوین و رئیس قوه قضائیه بوده چه برخوردی خواهد کرد؟ 🔶حاشیه ۱. روزنامه‌ای که در علامه سازی و کاربست القاب و عناوین پرطمطراق برای چهره‌های متمایل به جریان خود، رکورددار است، در یادکرد از ریاست محترم قوه قضاییه از تعبیر «حجت الاسلام» استفاده کرده که دوگانه‌گویی و جهتدارنویسی تحریریه آن مطبوعه را نشان می دهد. ۲.استفاده از تعبیر «طلاب افراطی» نشان از غرض ورزی و تعصب و بلکه تخاصم روزنامه جمهوری با روحانیت بیدار و شجاع دارد و قبلا نیز توسط مقام معظم رهبری نسبت به عدم کاربست این ادبیات سخیف که مورد استفاده دشمن است، تذکر و هشدار داده شده بود و لذا اصرار اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان بر نامیدن مخالفان گفتمانی خود، ضمن همصدایی با دشمن، نوعی دهن کجی آشکار به رهبر معظم انقلاب اسلامی است که مستلزم جبران و عذرخواهی عاجل آقای مسیح مهاجری است. ۳.نحو قلمفرسایی ها بیش از هرچیز ماهیت ضدمردمی و سلطان مسلکی طیف فکری آقای مهاجری را نشان می دهد که در هنگام تصدی کرسی های مدیریتی خود را در حصن محافظ و ماشین ضد گلوله و هاله ای از قداست مخفی می سازند و به هیچ کس پاسخگو نیستند و بعد از مدتها اگر کسی از روی ناچاری با مشاهده خلاف کاری ها(به زعم خودش) فریادی برآورد و نقدی بکند، بجای تشکر از او و دعوت از جامعه منتقدان برای شنیدن صدای آنان، تلاش بر امنیتی کردن فضا و بستن دهان منتقدان و شکستن قلم مخالفان خود دارند! ۴. در این یادداشت ادعا شده فرد معترض مانع سخنرانی شده و اخلال ایجاد کرده است! فارغ از هرنگاهی که به اصل کار و نحوه اقدام او داریم از انصاف نمی توان گذشت که اولا اعتراض و درخواست آن طلبه را نمی توان مصداق اخلال نامید چه اینکه در همایش های مشابه در حوزه و دانشگاه بارها و بارها چنین واقع می گردد و اگر همه را مصداق اخلال بدانیم و درخواست برخورد قضایی کنیم، بعید نیست نصف روحانیون خوش اندیشه و شجاع قم لا اقل یکبار گذرشان به دادگاه خواهد افتاد! وانگهی! جناب مسیح مهاجری هنوز که هنوز است از اخلال کنندگان نظم و امنیت کشور در سال ۸۸ تا پای جان حمایت می کند و سران فتنه که دوستان نزدیک ایشانند یک احضاریه دریافت نکرده اند چه رسد به محاکمه! بهتر نیست به جای درخواست محاکمه یک روحانی منتقد، ابتدا محاکمه سران و تهان فتنه را درخواست کند!! قاتلان نظم و امنیت مردم و نظام اولی به محاکمه نیستند؟! از همه اینها که بگذریم بعد از پایان سخنان آن روحانی منتقد، شخص آقای واعظی اگرچه کمی تغیر حالت داده بود اما بدون آنکه به روی خود بیاورد تصریح کرد که از ابتدا قصد سخنرانی نداشته! پس برهم زدن و قطع سخنرانی اصلا موضوع ندارد! حالا تیم آقای مهاجری کاسه داغتر از آش شده اند؟! خوب است ایشان کمی اندیشه کنند بعد دست بر قلم برند. ادامه یادداشت در پیوند ذیل: https://eitaa.com/rozaneebefarda/1906 @rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔸 هیچ مسؤولی حق ندارد از اجرای مبانی اسلام کوتاه بیاید 🔸مدیر خادم‌، معتبر است آیت الله #نعیم_آبادی: 🔹برای این انقلاب نکردیم که در مجلس بزرگان دولت، زنان بدحجاب بیایند و شرکت کنند آن‌گونه که در خیابان هم نمی‌توانند حضور پیدا کنند. 🌐 rasanews.ir/002auO 🆔 @rasanewsagency
🔴خاطره مرحوم آیت‌الله بدلا از مقابله پهلوی اول با عزاداری اباعبدالله الحسین 🔸« مسأله مبارزه با عزاداری‌ها در پنج سال آخر عمر ، با جدیت تمام دنبال شد و از هر ترفندی برای جلوگیری از عزاداری‌ها، در همه انواع آن استفاده شد. حتی از این وحشت داشتند که مردم بعد از نماز، سر سجاده گریه کنند. آیت‌الله حسین بدلا در این زمینه خاطره دارند که جالب و خواندنی است: 🔹«در آن سنوات... یک‌بار که به تهران رفتم در کمال تعجب مشاهده کردم که هیچ خبری نیست، نه دسته‌ای مشاهده می‌شود و نه روضه‌ای برقرار است. از این وضع به شدت نگران شدم، به نظرم رسید که به محل اجتماع ترک‌ها که در مسجد عبدالحسین خان برنامه روضه‌خوانی داشتند بروم... 🔸نزدیکی‌های غروب بود که در محل حاضر شدم و مشاهده کردم که در آن‌جا هم خبری نیست... چند افسر را دیدم که در آن حوالی با جذبه و خشونت ظاهری در حال گشت‌زنی هستند. در عین حال در مسجد باز بود. داخل رفتم تا لااقل اگر نماز جماعت برقرار است شرکت کنم... وقتی به آن‌جا رفتم دیدم که چند نفر نشسته‌اند ولی خبری از برگزاری نماز جماعت نیست. 🔹احتمال دادم که امام جماعت را هم از برگزاری نماز در شب تاسوعا و عاشورا منع کرده‌اند. به ناچار در همان‌جا نشستم. وقتی هنگام مغرب فرا رسید، برخاستم و اذان و اقامه گفتم و مشغول نماز مغرب شدم جمعیت تک‌تک وارد مسجد می‌شدند... مردم هم به خواندن نماز مغرب و عشا به صورت انفرادی مشغول شدند بعد از نماز من که تقریبا با تمام شدن نماز دیگران هم‌زمان بود ناگهان صدای گریه یک نفر بلند شد. 🔸حالت گریه‌اش شبیه صدایی بود که آذربایجانی‌ها معمولا انتهای برخی از اشعار ترکی را با آن ختم می‌کنند. به صدای گریه او بقیه مردم هم شروع کردند به گریه، افسرهایی که دم در مسجد ایستاده بودند با حالت دست‌پاچه وارد مسجد شدند. صدای برخورد چکمه‌های مهمیزدارشان به پله‌ها بلند شد و در پی آن افسران را دیدم که با نگرانی به مردم که بدون روضه می‌گریستند نگاه می‌کردند. من مشاهده کردم که دیگر کسی وارد شبستان نمی‌شود. دانستم که دم در از ورود مردم جلوگیری می‌کنند. طولی نکشید که یک فرد تنومند که عرق‌چینی بر سر نهاده و عبایی بر دوش انداخته بود، وارد شد و بین شبستان و ایوان مسجد نشست و او هم شروع کرد به گریه کردن. 🔹صدای گریه او حالت خاصی داشت و بر بقیه اصوات غلبه کرده بود و بی‌شباهت به صدای «داش ابول» که حالت ممتازی داشت نبود. چند لحظه بعد، همان فرد شروع کرد به خواندن یک شعر ترکی و حضار هم همراه با آخرین کلمه‌ای که او ادا می‌کرد، دم می‌گرفتند و صوت توأم با گریه‌اش را امتداد می‌دادند. بعد فرد مزبور یک شعر فارسی و در ادامه یک حدیث کوتاه عربی از مقتل خواند و در نهایت دعا کرد و بقیه آمین گفتند و بعد هم افراد حاضر در مجلس را که بنا داشتند مراسم را تا صبح ادامه دهند با نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از جا بلند کردند. 🔸چند نفر هم به بقیه «مشرف فرمودید» و «اجرتان با سیدالشهدا» گفتند و آن‌ها را با حالتی شبیه هل دادن به بیرون هدایت کردند. من تا آخر مقاومت کردم ولی کار به جایی رسید که دیگر ماندن را صلاح ندانستم و احساس کردم که آن چند نفری که بعدا فهمیدم از هستند، می‌آیند و مرا از مسجد بیرون می‌کنند لذا خودم خارج شدم. آن‌طور که بعدها برای ما تعریف کردند، این توطئه از پیش تعیین شده، توسط چند نفر از افسران که لباس شخصی به تن کرده بودند انجام شد و حتی آن فرد مداح و تنومند هم خود از مأموران بود و هدف‌شان این بود که این محفل عزاداری را در آن مرکز مهم، تحت کنترل درآورند و از ورود افراد جدید هم جلوگیری کنند تا برنامه علیه‌السلام با آن کیفیتی که باید برگزار شود، انجام نگیرد.» (فصلنامه پانزده خرداد شماره ده، ص32-31) @Bonyadtarikh بنياد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.