eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Shabani_ir
🖼 تصویری از گفتگوی صمیمی رهبر انقلاب و مسئولان عالی‌رتبه‌ی نظام قبل از اقامه نماز مغرب و عشا در پایان دیدار امشب. ۹۸/۲/۲۴ 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ایت_الله_بهجت_به_پناهیان_و #همسرش_چه_فرمود #دستور زیبای آیت الله بهجت ره به #استاد_پناهیان و همسرشون #داستان #اخلاق_در_خانواده ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 👇👇کانال منبر👇👇 👌رسانه دینی 👇💯 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @mediamenbar ╰┅─────────┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بازخوانی سخنرانی قرآنی حجت الاسلام قرائتی در ابتدای جلسه درس خارج فقه رهبرانقلاب: 👈 برای عید نوروز تقریبا همه‌ی مملکت بسیج میشوند برای اینکه عید می‌آید! ⚠️ اما وقتی #ماه_رمضان می‌آید، ما چقدر برای قرآن آمادگی داریم؟ #قرآن #ماه_رمضان #منبر ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━
n039 تا ساحل، پرسش‌های گام ششم، زمینه‌سازی برای انتقاد.mp3
2.36M
♦️🎧 جلسه پرسش و پاسخ /حجت الاسلام و المسلمین محسن #🔰زمینه‌سازی برای انتقاد ❓گاهی انسان وقتی با همسرش انتقادی را مطرح می‌کند، به شدّت ناراحت می‌شود. به نظر من، یکی از دلایل اصلی این ناراحتی این بوده که ما نتوانسته‌ایم زمینه‌سازی خوبی برای طرح این انتقاد داشته باشیم. به نظر شما چه کارهایی می‌تواند زمینۀ شنیدن و پذیرش انتقاد را در همسرمان فراهم کند؟ ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━
0011 قواعد تبلیغ دین.mp3
6.56M
#چشیدنی‌های_قرآن ۱۱: «قواعد تبلیغ دین» 🔻قسمت یازدهم، جزء یازدهم: 🍃وَ اتلُ عَلَیهِم نَبَأَ نوحٍ إذ قالَ لِقَومِهِ یا قَومِ إن کانَ کَبُرَ عَلَیکُم مَقامی وَ تَذکیری بِآیاتِ اللَّهِ فَعَلَی اللَّهِ تَوَکَلتُ فَأَجمِعوا أَمرَکُم وَ شُرَکاءَکُم ثُمَّ لا یَکُن أمرُکُم عَلَیکُم غُمَّةً ثُمَّ اقضوا إلَیَّ وَ لا تُنظِرونِ * فَإن تَوَلَّیتُم فَما سَأَلتُکُم مِن أَجرٍ إن أَجریَ إلّا عَلَی اللَّهِ وَ اُمِرتُ أَن أَکونَ مِنَ المُسلِمینَ (سوره یونس، آیات ۷۱-۷۲، ص۲۱۷) 🎙استاد #محسن_عباسی_ولدی ┏━━☘️🌸☘️━━ 🆔 @ehyaisfahan ┗━━
10705-fa-danesh-nameh-emam-hasan.pdf
8.25M
📚 دانشنامه امام حسن علیه السلام ✍ جمعی از نویسندگان #امام_حسن #رمضان #منبر #کتاب ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━
📌پرسش از آیت الله حائری پیرامون ❓سوال: بعد از گذشتن مدتی از ازدواجمان متوجه شدم شوهرم گاهی عقد موقت می کند. در پاسخ به اعتراض من می گوید: این کار حلال است. نظر شما چیست؟ ✅ پاسخ آیت الله حائری شیرازی: 🔸 خدا واجب که نکرده، واجب کرده؟! ازدواج موقت واجب است؟! خدای تعالی مباح کرده، درست است؟ خب، شما بین اینکه خانواده ات متلاشی بشود یا این کار مباح را انجام بدهی مخیر هستی. اگر می توانی با خانمت صحبت کنی که موافق این کار بشود، صحبت بکن! اما اگر کشمکش می شود، این کار را نکن. 🔸 شما از همدیگر اولاد دارید؛ اگر خواستی این ثواب را بکنی، خب کبابت می کند! نگاه بکن ببین واقعاً این بچه های تو اگر از هم جدا شدید، این بچه با پدرِ تنها می تواند سر کند؟ یا با مادرِ تنها می تواند سر کند؟! این یک واقعیت است. بچه، هم به پدرش علاقه دارد و هم به مادرش. وقتی این دو به ستیز می افتند، این بچه ممکن است در آینده یک ضدِّ دین بشود؛ بسیاری از این آدم هایی که دین اختراع می کنند یا با دین مبارزه می کنند، ریشه اش در جدایی های پدر و مادرشان هم است. تو می خواستی ثواب بکنی، بعد بچه تو یکی از ضدِّ دین های عجیب و غریب می شود! 🔸 لذا اگر کسی بنای ازدواج موقت دارد، اول خانمش را در این مورد روشن کند که من در این حدّ خواهم بود و از این حدّ تجاوز نمی کنم. صاحب خانه ی من تو هستی! این زن جدید، یک خانه دیگر در مقابل تو نخواهد شد. اگر حدود و ثغور را بدانند آنها با «احکام شرع» لج نمی کنند. آنها از «بی عدالتی» ناراحت هستند نه از احکام دین؛ جوری نکنید که اسم هوای نفس خودتان را دین بگذارید. حلال را حساب بکنید اما آبروی دین را هم حفظش بکنید. جوری نکنید که عمل شما کسی را ضدِّ دین بکند. 🔸درست است که شرع گفته ازدواج موقت عیبی ندارد. اما شرع نگفته با عقلت مشورت کن؟! عقل می گوید بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنید. بدتر از جدایی زن از شوهر چیست؟ هیچی! ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📸 انفاق‌های کریمانه 🔹 تمجید رهبر انقلاب از یک رسم مردمی در ماه مبارک رمضان @Farsna
🔴ریزش ۹۰ درصدی ؛ دو سال پس از غوغای پوپولیسم ✍️ امروز، دومین سالگرد تمدید ریاست جمهوری آقای روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ است. انتخاباتی که فضای جنگ هراسی، رقیب هراسی و ترور شخصیت رقبا بر آن غلبه داشت. فضای سیاسی و رسانه ای، انباشته از وعده و عید و تهدید و تحبیب بود. 🔹از یک طرف می گفتند اگر رئیسی و قالیباف بیایند، در پیاده روها دیوار می کشند و کشور را درگیر جنگ می کنند. از طرف دیگر، گفته می شد باغ برجام، سال ۹۶ و ۹۷ به بار می نشیند و مردم اگر می خواهند سیب و گلابی آن را بچشندند، باید ریاست روحانی را تمدید کنند. ♦️در برخی بخش ها و روستا ها و شهرهای کوچک، مدیران محلی یا عوامل آنها شایعه کردند که اگر نام کس دیگری از صندوق های منطقه بیرون بیاید، یا یارانه شما قطع می شود و یا بودجه و تسهیلات اعطایی. در چند ماهه منتهی به انتخابات نیز برخی مزایا و تسهیلات به اقشاری مانند فرهنگیان و بازنشستگان و کارگرا اعطا شد. 🔹اما بلافاصله پس از انتخابات، آن سرهم بندی کنار رفت و وارد فاز تازه ای شد. هم از کارخانه ها و کارگران -در قالب تعطیلی و عدم پرداخت حقوق- تلفات گرفت و هم تورم افسار گسیخته را به کف بازار و اقتصاد و معیشت مردم سر ریز کرد. ♦️با این وجود، برخی دولتمردان ارشد گویا فقط درس برجام و اغراق در پیرامون آن را بلد بودند. نه تدبیر دیگری داشتند و نه گروه خون شان به تدبیر و تلاش و مجاهدت و مدیریت درونزای اقتصادی می خورد. 🔹خروجی این روند چه بود؟ ریزش ۹۰ درصد از ۲۳/۵ میلیون رای داده شده به آقای روحانی. علی صوفی وزیر دولت اصلاحات و مشاور خاتمی، دو ماه قبل در گفت و گو با برنامه دست خط تصریح کرد "دولت آن اعتباری را که در جریان انتخابات سال ۹۶ داشت، به سرعت از دست داد و بالاخره الان ارزیابی از محبوبیت روحانی خیلی پائین است. من زیر ۱۰ درصد شنیدم". ♦️یاد این حرف صادق زیبا کلام می افتم که گفت "از هر ١٠٠ تا پیامی که در تلگرام و اینستاگرام و فیس بوک برای من می آید، ، ٩٠ تایش این هست که شارلاتان حقه باز! تو ما را گول زدی که به روحانی رای دادیم". 🔹اما حالا زیبا کلام ها به جای عذرخواهی درباره جوّ پوپولیستی و مردم فریبانه ای که دو سال پیش راه انداختند، ادعا می کنند دولت اختیارات ندارد و گلگیر نظام شده است(!) با این وجود چرا آقای "تَکرار می کنم" و برادرش رضا خاتمی، همان ار دیبهشت ۹۶ گفتند "ما اصلاح طلبان، تضمین روحانی هستیم"؟! چرا آنها در بیست سال گذشته دست از شارلاتان بازی برنداشته اند؟ در این مردم فریبی البته نباید نقش سلبریتی ها را نادیده گرفت. 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
رفیعی.MP3
31.86M
🔊فایل صوتی سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی، با موضوع " ویژگیهای جامعه مهدوی" . #نمازجمعه27اردیبهشت #نمازجمعه_تهران @vadegahmomenan
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
خطبه 1.MP3
28.28M
🔊فایل صوتی خطبه های نمازجمعه تهران (خطبه اول) به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد #نمازجمعه27اردیبهشت #نمازجمعه_تهران @vadegahmomenan
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
خطبه 2.MP3
25.95M
🔊فایل صوتی خطبه های نمازجمعه تهران (خطبه دوم) به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد #نمازجمعه27اردیبهشت #نمازجمعه_تهران @vadegahmomenan
هدایت شده از اندیشانه
روش تحقیق موضوعی در قرآن کریم.pdf
1.97M
دانلود کتاب روش تحقیق موضوعی در قرآن کریم نویسندگان: محمدعلی لسانی فشارکی، حسین مرادی زنجانی ناشر: بوستان کتاب قم سال نشر: 1386 (چاپ دوم) معرفی: برای برداشت از قرآن، آنچه در وهلۀ نخست هائز اهمیّت است تدبر در آیات و مفهوم‌یابی مستقیم و بی‌واسطه از مضامین آن‌هاست. پژوهش‌گر قرآنی، ابتدا باید بکوشد تا فارغ از هرگونه اثرپذیری از نظریات مفسران عظام، بی‌واسطه و مستقیم، از عبارات و اشارات قرآن کریم «استفاده» کند و توشه برگیرد؛ چنان که دو – سه دهۀ اخیر بسیار بوده‌اند کسانی که در پرتو روش تحقیق موضوعی و از طریق ارتباط مستقیم با متن قرآن و مفهوم‌یابی از آن و دست‌یابی به نکات برجسته و ناب کلام‌الله، در ارتباط با موضوع مورد نظر، با قرآن کریم از نو أنس گرفته و تجدید عهد کرده‌اند. اثر حاضر، چنین هدفی را دنبال می‌کند. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
هدایت شده از اندیشانه
✅ داستان شیعه شدن پرفسور برلون توسط دعای ابوحمزه ثمالی 🔸 مرحوم آیت الله سید محمد هادی میلانی دچار بیماری معده شده بودند، پروفسور برلون را از اروپا برای جراحی ایشان آوردند، جراح حاذق پس از یک عمل سه ساعته زمانی که آن مرجع تقلید در حال به هوش آمدن بودند، به مترجم دستور داد تمام کلماتی که ایشان در حین به هوش آمدن می گویند را برایش ترجمه کند. 👈مرحوم آیت الله میلانی در آن لحظات فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت می کردند، پس از این مساله پروفسور برلون گفت: شهادتین را به من بیاموزید، از این لحظه می خواهم مسلمان شوم و پیرو مکتب این روحانی باشم. ⁉️ وقتی دلیل این کار را پرسیدند، پروفسور برلون گفت: تنها زمانی که انسان شاکله وجودی خود را بدون این که بتواند برای دیگران نقش بازی کند، نشان می دهد، در حالت به هوش آمدن بعد از عمل است و من دیدم این آقا، تمام وجودش محو خدا بود، در آن لحظه به یاد اسقف کلیسای کانتربری افتادم که چندی پیش در همین حالت و پس از عمل در کنارش ایستاده بودم، دیدم او ترانه های کوچه بازاری جوانان آن روزگار را زمزمه می کند، در آن لحظه بود که فهمیدم حقیقت، نزد کدام مکتب است . 🔹 بعد از آن هم وصیت کرد وی را در شهری که مرحوم میلانی را در آن دفن کرده اند به خاک بسپارند و اینچنین شد که مزار این پروفسور مسیحی، مسلمان شده در خواجه ربیع، محل مراجعه مردم و افرادی است که حقیقت اسلام را باور کرده اند قرار دارد. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
هدایت شده از اندیشانه
هدایت شده از اندیشانه
امشب دل ما حال و هوایی دارد در شهر مدینه کربلایی دارد آن روز که نابود شود آل سعود ایوان حسن عجب صفایی دارد 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
هدایت شده از کانال میز معارف
در این متن چند پربسامد در موضوع را ابتدا بررسی کرده و سپس به یک راه حل اجمالی می پردازیم. طبیعی است که همه منحصر به این موارد نیست.
هدایت شده از کانال میز معارف
⁉️آیا واجب است؟ قریب به اتفاق فقها حجاب را جزء ضروریات دین می دانند. آیه "قل للمومنات یغضضن...." به تعبیر اکثر مفسرین مانند طبرسی و علامه طباطبائی و مکارم شیرازی و...با این شان نزول است که چون زنان پیراهنی می پوشیدند که گریبانشان باز بوده است، این آیه نازل شده است که باید روسری راطوری ببندند که قسمت های یاد شده و مو و دور گردن و غیره پوشیده شود. بعد از نزول این آیات داریم که عایشه زنان انصار را چنین ستایش می کرد که «حتی یک نفر آنان مانند سابق بیرون نیامدند و سر خود را با روسری مشکی می پوشاندند.» ⁉️اما آیا است؟ سوال را باید دقیق کرد. اجبار به چه معنا؟ ما در دین اجبار نداریم. نه در اعتقاد و نه در عمل. پس بدین معنا حجاب اجباری نداریم. اما حجاب قانونی داریم. ⁉️تفاوت این دو چیست؟ فرد مسلمان می‌تواند نماز نخواند و روزه نگیرد. اما در حجاب ماجرا متفاوت است. حجاب برخلاف نماز و روزه، امری فردی و در خلوت نیست و بروز اجتماعی دارد. یعنی فرد می تواند اعتقادی به حجاب نداشته باشد اما به جهت اجتماعی نمی تواند خلاف قانون عمل کند. دین اختیاری است. مردم می توانند دینی که پذیرفته‌اند را عمل نکنند که البته متضمن آثار اخروی است. اما رفتار آنها نباید منجر به ضرر جامعه شود. لذا شرب خمر در خانه یک حکم دارد و در خیابان متضمن ضرر اجتماعی و یک حکم. جلوگیری از ضرر جامعه در مقابل و تعرض فرد، از بینات است و در همه جای عالم نیز همین اصل برقرار است.
هدایت شده از کانال میز معارف
⁉️آیا #حجاب در زمان انبیا نیز اجباری بوده است؟ ✅برخی معتقدند در زمان انبیا #حجاب_اجباری نبوده است. اولا در این رابطه اجماع نیست. مثلا به اعتقاد شهید مطهری اساساً دوره‌ای را نمی توان نشان داد که به طور عمومی شدت حجاب بیش از زمان رسول اکرم باشد. و احتمالا این شدت حجاب بیانگر اهتمام حکومت نبوی در اجرای این دستور الهی است. با این حال استدلال ما اینجا نیست. حجاب امری اجتماعی است. احکام اجتماعی و حکومتی عقلا و شرعا جزء اختیارات حاکم است. منحصر به سیره اهل بیت نیست و کاملا منطبق با شرایط زمان و مکان است. یعنی یک مساله می تواند در یک دوره ای موضوعیت نداشته باشد و در دوره دیگر مساله آن روز جامعه باشد. مثل اینکه امیرالمومنین مالیات بر اسب قرار می دهند حال آنکه در زمان پیامبر اینطور نبوده است. یا اینکه برخی ائمه در دوره خود خمس را از شیعیان نمی گرفتند. پس قانون گذاری برای حجاب جزء اختیارات حاکم است و نیازی به انطباق با دوره زعامت اهل بیت ندارد. حجاب می تواند در دوره ای به جهت اجتماعی سخت گیرانه نباشد و در دوره دیگر الزام آور باشد. همین امروز نیز این تفاوت وجود دارد. مثلا زنان روستایی در شالیزار ممکن است آستین لباس خود را تا آرنج هم بالا بزنند اما هیچ گشت ارشادی به آنها تذکر ندهد اما همین حجاب در شهر مورد توجه قانون باشد. هردو خلاف شرع است اما یکی بجهت اجتماعی و عرفی می تواند مساله قانون نباشد و مجری قانون از کنار آن عبور کند. 🔰میزمعارف @Mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
⁉️وقتی برخورد با بی حجابی در زمان اهل بیت نداشتیم پس این مجازات از کجا آمده است؟ ✅مجازات در حقوق اسلامی 4 عنوان دارد. دیات و قصاص و حدود و تعزیر. حدود در شرع آمده است. دیات و قصاص هم روشن است و برای جرائم عمدی و غیرعمدی و جبران است. اما تعزیر کاملا بر اساس شرایط زمان و مکان است که حاکم وضع می کند. حجاب نیز تعزیری است مثل بسیاری از مجازات های دیگر. 🔰میزمعارف @Mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
⁉️چرا کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است؟ ✅ "خب مردها تحریک نشوند" .این حرف برای تنزل دادن مساله است. البته قواعد طبیعی و غریزی سرجای خودش قرار دارد و دستوری نیست، ولی علت اصلی این دست مسائل نیست. توجه کنیم اینکه گفته می شود کشف حجاب، تعرض به حقوق اکثریت است به جهت این است که شرایط برای دینداری سخت می شود. چرا اکثریت باید به مشقت بیافتند که عده ای می خواهند مقابل اراده دینی مردم باشند؟ مثلا نگاه به موی زن نامحرم، بدون تحریک هم حرام است. یعنی حجاب اختیاری یک نفر، مشقت است برای دیگری. اما ماجرا از این نیز فراتر است. شهری که قرار است محیط دین ورزی و بستر معنویت برای جامعه باشد مستعد بی اخلاقی می‌شود. وظیفه یک حکومت، ساخت بستری است که مهیای دینداری باشد نه مروج بداخلاقی. ⁉️اگر قانون حجاب را نخواهیم چه باید کرد؟ مشروعیت این قانون از کجاست؟ ✅اگر بحث درون دینی نکنیم؛ با منطق دموکراسی و حقوق بشری نیز، قانون مشروعیتش را از رعایت مصلحت اکثریت می گیرد. یعنی اقلیت به حکم اخلاق و عقل لازم است حق اکثریت را رعایت کنند. قانون حجاب بر مبنای مصلحت مسلمین نوشته شده است. 🔰میزمعارف @Mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
⁉️چه کسی گفته طرفداران #حجاب اکثریت اند؟ #رفراندوم بگذاریم. ✅از رفراندوم هراسی نیست. اما منطق این بحث ایراد دارد. انتخاب دین اختیاری است اما انتخاب اجزای دین اختیاری نیست. یعنی یک جامعه می توانند اسلام را با رای کنار بگذارند و البته در قیامت حساب پس می دهند اما اجزای دین را نمی شود به رای گذاشت. انتخاب ملت ایران نیز اسلام است. مهمترین شاهد نیز رفراندم ابتدای انقلاب است که به اسلام در قالب مدل اجرایی جمهوری اسلامی رای دادند. ⁉️آن رای پدران ما بود و ما قبول نداریم. تکلیف چیست؟ ✅پاسخ به این #شبهه دو وجه دارد. سلبی و ایجابی. بخشی ایجابی اش این است که #رفراندوم با #انتخابات ها و مشارکت سیاسی مردم در طول انقلاب بارها تمدید شده است. یعنی اینطور نیست که یک بار رفراندوم برگزار شده باشد و تمام. اما وجه سلبی اش این است که اگر یکی فردای رفراندوم جدید گفت من این را هم قبول ندارم و باید مجدد رفراندوم شود تکلیف چیست؟ این دور باطل است و پایانی ندارد.. 🔰میزمعارف @Mizemaaref
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | غفلت از #مسکن، ضربه به #تولید 🔺️ نماهنگی از بیانات اخیر رهبرانقلاب در #دیدار_کارگزاران 📥 سایر کیفیت‌ها👇 http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=42588
هدایت شده از خبر فوری
لایدن رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرد و در میان مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا نام ۲۶ دانشگاه ایران را نیز در لیست خود قرار داده است @AkhbareFori