eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 چگونه از عرفان امام خمینی، نظریۀ حکومت دینی و ولایت فقیه بیرون می‌آید؟ (نسبتِ «توحید»، «ولایت» و «شریعت» در عرفان امام خمینی) 🔰 آیت‌الله : 🔷 امام راحل در اندیشۀ عرفانی خودشان به درک حقیقت نائل شدند و حقیقت هستی را منحصر در ذات الهی می‌دانند و مابقی را به تعبیر عرفانی خودشان نمود و ظهور و مظاهر هستی می‌دانند (رابطه خالق و مخلوق). دوم اینکه جریان توحید را در عالم از طریق الهی می‌دانند. همچنین نسبت بین حقیقت باطنی دین که جریان توحید و ولایت است را با و احکام و فقه و آداب، به خوبی برقرار می‌کنند. ایشان نگاه جامعی به دین دارند و به‌شدت از نگاه یک‌بُعدی به دین که دین را منحصر به احکام و شریعت کنیم و در فقه از آن بحث می‌شود و یا اینکه دین را در زاویۀ باطنی او که همان توحید و ولایت است منحصر کنیم، پرهیز می‌کنند. 🔷 امام، نه شریعت را جدای از ولایت تعریف می‌کنند و نه ولایت را جدای از توحید. بلکه سیر، از شریعت به ولایت و توحید است؛ کمااینکه در قوس نزول هم توحید از طریق ولایت و شریعت در جامعه جاری می‌شود. بنابراین، اگر بگوییم سرپرستی خدای متعال است که انسان را به کمال می‌رساند، این سرپرستی خدای متعال از طریق ولایت حقۀ اولیای خودش و با مناسک شریعت جاری می‌شود و اگر ما بخواهیم سیر تا مقام توحید کنیم، این سیر از آراسته‌ شدن به شریعت شروع می‌شود، تا رسیدن به درک حقیقت ولایت و سیر تا درک از سر توحید. این آن سیری است که در قوس صعود اتفاق می‌افتد. 🔷 بسیاری از عرفان‌ها، فردگرایانه و با نگرش باطنی حرکت می‌کنند؛ یعنی تهذیب را فقط در حوزۀ باطنی انسان تعریف می‌کنند، آن هم فردگرایانه. این عرفان‌ها عرفان‌هایی هستند که با نظام‌های سکولاریستی هم جمع می‌شوند و هیچ تنازعی با عرفان‌های سکولاریستی ندارند و از دلشان هم اندیشۀ حکومت دینی بیرون نمی‌آید! یعنی می‌خواهند مثلاً انسان را در حوزۀ حیات باطنی خودش تا مدارج توحید پیش ببرند. معمولاً این عرفان‌ها کارشان به جایی می‌رسد که شریعت را پوسته می‌دانند و آن را تحقیر می‌کنند و کم‌کم از شریعت فاصله می‌گیرند و تعهد به شریعت را از شرایط اصلی سیر و سلوک هم نمی‌دانند. اما در اندیشۀ حضرت امام این‌گونه نیست. امام همان‌طور که می‌خواهند فرد را سیر بدهند و از مراحل سیر فرد بحث کنند، از مدارج تکامل و سیر اجتماعی انسان هم بحث کنند. 🔷 امام راحل، این اندیشه را که «در سرپرستی و رشد انسان، ولایت اصل است»، در مقیاس جامعه پیاده کردند. صلاح و فساد جامعه بازگشت می‌کند به اینکه نظام ولایتی که بر جامعه حکومت می‌کند صالح باشد یا فاسد. لذا امام در اصلاحات اجتماعی، مبارزات رفرم‌گرایانه ندارند و نمی‌آیند به اصلاحات جزئی دست بزنند؛ بلکه می‌گویند حکومت باید تغییر کند تا جامعه اصلاح شود. در مقیاس جهانی هم وقتی به اصلاح جامعۀ جهانی می‌اندیشند، با نظام استکباری [و با مثلث کاپیتالیسم، سوسیالیسم و صهیونیسم] در جامعۀ جهانی درگیر می‌شوند. این همان اندیشۀ عارفانۀ امام است که محور صلاح و فساد را بیش از آنکه شریعت و قانون بدانند، ولایت می‌دانند؛ بلکه قانون را طریق جریان ولایت می‌دانند. 🔷 امام راحل، همان‌گونه که نسبت به فرد می‌‌گویند باید به شریعت عمل کند تا به ولایت برسد و از طریق درک ولایت حقه به توحید برسد، دقیقاً‌ طریق تهذیب جامعه را همین می‌دانند؛ می‌گویند اسلام، دین حکومتی است و باید از طریق یک مدیریت صحیح، سیر به طرف توحید و مدارج رشد اجتماعی اتفاق بیفتد. از دل چنین اندیشه‌ای، حکومت دینی و ولایت فقیه بیرون می‌آید. 🔷 امام راحل، جامعه‌های انسانی و آحاد را بر اساس تقسیم قرآنی، در سه دستۀ «مؤمن و منافق و کافر» می‌بینند. ایشان، هم در آثار عرفانی محض‌شان و هم در آثار سیاسی‌شان، معتقد به «صُلح کُل» نیستند. ایشان معتقدند ما جامعۀ مؤمنین و کفار و منافقین داریم و اینها حتماً کارشان به درگیری می‌کشد و این درگیری تعطیل‌بردار نیست تا پیروزی یک طرف حاصل شود. این است معنای آن حرف که: «ما تا آخرین نفر و تا آخرین منزل و تا آخرین قطرۀ خون برای اعلای کلمه الله ایستاده‏ایم». در نگاه عرفانی ایشان، صف‌آرایی حق و باطل یک صف‌آرایی تاریخی است تا به عصر ظهور برسیم. لذا از دل عرفان ایشان، مجاهده و شهادت بیرون می‌آید و آن عرفان نظری در میدان عمل تبدیل می‌شود به جهاد و مبارزه، و اتفاقاً در حوزۀ عرفان عملی هم این جهاد را طریق سلوک و تهذیب می‌دانند. (۳۰ دی ۱۳‌۸۸) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6568 ☑️ @mirbaqeri_ir
38.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 : چگونه از عرفان امام خمینی، نظریۀ حکومت دینی و ولایت فقیه بیرون می‌آید؟ (نسبتِ «توحید»، «ولایت» و «شریعت» در عرفان امام خمینی) ⬅️ ۳۰ دقیقه 🔰 آیت‌الله : 💥 حضرت امام، نه شریعت را جدای از ولایت تعریف می‌کنند و نه ولایت را جدای از توحید. بلکه سیر، از شریعت به ولایت و توحید است؛ کمااینکه در قوس نزول هم توحید از طریق ولایت و شریعت در جامعه جاری می‌شود. 💥 امام راحل، این اندیشه را که «در سرپرستی و رشد انسان، ولایت اصل است»، در مقیاس جامعه پیاده کردند. صلاح و فساد جامعه بازگشت می‌کند به اینکه نظام ولایتی که بر جامعه حکومت می‌کند صالح باشد یا فاسد. لذا امام در اصلاحات اجتماعی، مبارزات رفرم‌گرایانه ندارند و نمی‌آیند به اصلاحات جزئی دست بزنند؛ بلکه می‌گویند حکومت باید تغییر کند تا جامعه اصلاح شود. در مقیاس جهانی هم وقتی به اصلاح جامعۀ جهانی می‌اندیشند، با نظام استکباری [و با مثلث کاپیتالیسم، سوسیالیسم و صهیونیسم] در جامعۀ جهانی درگیر می‌شوند. این همان اندیشۀ عارفانۀ امام است که محور صلاح و فساد را بیش از آنکه شریعت و قانون بدانند، ولایت می‌دانند؛ بلکه قانون را طریق جریان ولایت می‌دانند. 💥 امام راحل، هم در آثار عرفانی محض‌شان و هم در آثار سیاسی‌شان، معتقد به «صُلح کُل» نیستند. معتقد با مبارزه و جهاد هستند و این عرصه را بستر تهذیب و سلوک می‌دانند. (۳۰ دی ۱۳‌۸۸) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6568 ☑️ @mirbaqeri_ir
📜 گزیده‌هایی از بیانات امام خمینی (رحمة الله علیه) در کتاب ، درباره رابطه «توحید، ولایت، شریعت» ➖ «تجلی خداوند متعال از مقام غیب الغیوبی به عالم کثرات» و جایگاه «حقیقت محمدیه و ولایت علویه»: «إنّي أحببت أن أكشف لك في هذه الرسالة، بعون اللّه وليّ الهداية في البداية و النهاية، طليعة من حقيقة الخلافة المحمديّة(ص)، و رشحة من حقيقة الولاية العلويّة، عليهما التحيات الأزليّة الأبديّة؛ و كيفيّة سريانهما في عوالم الغيب و الشهود و نفوذهما في مراتب النزول و الصعود؛ و نشير إلى لمحة من مقام النبوّة، بطريق الإجمال بل الرمز و الإشارة في المقال، و أنّها أيضا سارية في العوالم، دائمة باقية أزليّة أبديّة» (مصباح الهداية إلى الخلافة و الولاية، المدخل). ➖ حقیقت نبوت و امامت، حلقه واصل میان مقام غیب حضرت حق و تجلیات او از طریق اسماء و صفات: «قوله(ص): لو لا نحن، ما خلق اللّه آدم ... إلى آخره. لأنّهم وسائط بين الحقّ و الخلق، و روابط بين الحضرة الوحدة المحضة و الكثرة التفصيليّة. و في هذه الفقرة بيان وساطتهم بحسب أصل الوجود، و كونهم مظهر الرحمة الرحمانيّة الّتي هي مفيض أصل الوجود؛ بل بحسب مقام الولاية هم الرحمة الرحمانيّة؛ بل هم الاسم الأعظم الّذي كان «الرّحمن الرّحيم» تابعين له. كما أنّ الفقرة الآتية، أي قوله(ص): كيف لا نكون أفضل من الملائكة بيان كونهم وسائط بحسب كمال الوجود، و كونهم مظهر الرحمة الرحيميّة الّتي بها يظهر كمال الوجود. فبهم يتمّ دائرة الوجود و يظهر الغيب و الشهود و يجري الفيض في النزول و الصعود» (همان، ص75). ➖خلیفة الله الاعظم، جامع اسماء و صفات الهی: «عين الثابت للإنسان الكامل خليفة اللّه الأعظم في الظهور بمرتبة الجامعيّة» (همان، ص35). «إنّ النبوّة في ذلك المقام الشامخ هي إظهار الحقائق الإلهيّة و الأسماء و الصفات الربوبيّة في النشأة العينيّة طبقا للإنباء الحقيقة الغيبيّة في النشأة العلميّة. و من ذاك المقام أعطى كلّ ذي حقّ حقّه، بإكمال المستعدّين و إيصال القابلين إلى كمالاتها اللائقة و المترقّبة» (همان، ص55). ➖ خلافت و ولایت نبی اکرم(ص) یک مقام اعتباری و تشریفاتی نیست، بلکه مقام تکوینی است: «و ليعلم أنّ هذه الفضيلة ليست فضيلة تشريفيّة اعتباريّة، كفضيلة السلطان على الرعيّة؛ بل فضيلة حقيقيّة وجوديّة كماليّة، ناشئة من إحاطته التامّة و سلطنته القيّوميّة، ظلّ الإحاطة الّتي لحضرة الاسم «اللّه» الأعظم على سائر الأسماء و الصفات؛ فإنّ سائر الأسماء و الصفات من شئونه و أطواره و مظاهره و أنواره. فكما أنّ شرافة اسم «اللّه» الأعظم المحيط على سائر الأسماء ليست تشريفيّة اعتباريّة و كذلك سائر الأسماء المحيطة الّذي هو النبيّ في كلّ عصر و خصوصا نبيّنا(ص) الّذي بعضها بالنسبة الى بعض، كذلك الامر في مربوب الأسماء هو مربوب إمام أئمّة الأسماء و الصفات، فله الرئاسة التامّة على جميع الأمم السابقة و اللاحقة؛ بل كلّ النبوّات من شئون نبوّته؛ و نبوّته(ص) دائرة عظيمة محيطة على جميع الدوائر الكلّيّة و الجزئيّة و العظيمة و الصغيرة» (همان، ص75). ➖ جریان خلافت و ولایت نبی اکرم در همه مراتب غیب و شهود: «قد حان حين أن تعلم معنى «خلافة» العقل الكلّي في العالم الخلقي. فإنّ خلافته خلافة في الظهور في الحقائق الكونيّة. و نبوّته إظهار كمالات مبدئه المتعال و إبراز الأسماء و الصفات من حضرة الجمع ذي الجلال. و ولايته التصرف التامّ في جميع مراتب الغيب و الشهود، تصرّف النفس الإنسانيّة في أجزاء بدنها. بل تصرّفه لا يقاس بتصرّفها، فإنّه لعدم شوبه بالقوّة و اعتناقه بالعدم و النقصان، يكون أقوى في الوجود و الإيجاد و التصرف و الإمداد. فهو الظاهر و الحقّ به «الظاهر»؛ و هو الباطن و الحقّ به «الباطن»» (همان، ص72). ➖ دیگر موجودات به میزان تقرب به نبی اکرم(ص)، قدر و منزلت پیدا می‌کنند: «أوّل من آمن بهذا الرسول الغيبي و الوليّ الحقيقي، هو سكّان سكنة الجبروت من الأنوار القاهرة النوريّة و الأقلام الإلهيّة العالية. فهي أوّل ظهور بسط الفيض و مدّ الظلّ؛ كما قال النبي، صلّى اللّه عليه و آله: أوّل ما خلق اللّه نوري. أو «روحي». ثمّ، على الترتيب النزولي من العالي إلى السافل، و من الصاعد إلى النازل، حتى انتهى الأمر إلى عالم المادّة و المادّيات و سكّان أراضي السافلات، بلا تعصّ و لا استنكار. و هذا أحد معاني قوله، صلى اللّه عليه و آله و سلم: آدم و من دونه تحت لوائي. و أحد معاني عرض الولاية على جميع الموجودات» (همان، ص55). ➖ حقیقت مقام «نبوت» پیامبر اکرم(ص)، ظهور و تجلی مقام و جایگاه تکوینی «خلافت» و «ولایت»: «فالنبوّة مقام ظهور الخلافة و الولاية؛ و هما مقام بطونها» (همان، ص38). _ گردآوری و تنظیم: یکی از پژوهشگران
⚡️ چند گزیده از بیانات امام خمینی (رحمة الله علیه) درباره رابطه احکام و عبادات با توحید و ولایت (رابطه ظاهر و باطن) ➖ «عمده مقصد و مقصود انبیای عظام و تشریع شرایع و تأسیس احكام و نزول کتاب‌های آسمانی، خصوصاً قرآن شريف جامع، كه صاحب و مكاشف آن نور مطهّر رسول ختمی(ص) است، نشر «توحيد» و معارف الهيه و قطع ريشه كفر و شرك و دوبينی و دوپرستی بوده، و سرّ توحيد و تجريد در جميع عبادات قلبيه و قالبيه ساری و جاری است... بلكه شيخ عارف كامل، شاه آبادی ـ روحی فداه ـ می‌فرمودند: عبادات، اجرای توحيد است در ملك بدن از باطن قلب» (آداب الصلاة، ص152 و 153). ➖ «قال رسول‌الله(ص): «إنّي تارك فيكم الثقلين كتاب اللَّه و عترتي لن يفترقا حتّى يردا عليّ الحوض». فالولاية باطن‏ الكتاب‏ و روحه و الكتاب ظهورها، و الظهور لم يكن ظاهراً إلّا أن يكون له البطون» (التعليقة على الفوائد الرضوية، تهران، 1417 ق، ص58. همچنین: امامت و انسان کامل از دیدگاه امام خمینی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، 1385). «امانت [در آیه «انّا عَرَضْنَا اْلَامانَة»] به‌حسب‏ باطن حقيقت «ولايت»، و به‌حسب ظاهر «شريعت» يا دين اسلام يا قرآن يا نماز است» (آداب الصلاة، ص321). ➖ «فسائر العبادات بل العقائد و الملكات بمنزلة الهيولى و الولاية صورتها، و بمنزلة الظاهر و هي‏ باطنها. و لهذا من مات و لم يكن له إمام فميتته ميتة الجاهلية، و ميتة كفر و نفاق و ضلال كما في رواية الكافي؛ فإن المادة و الهيولى لا وجود لهما الا بالصورة و الفعلية، بل لا وجود لهما في النشأة الآخرة اصلًا؛ فإن الدار الآخرة لهي الحيوان. و هي دار الحصاد، و الدنيا مزرعة الآخرة» (شرح دعاء السحر، ص66). ➖ «الإسلام هو الحكومة بشئونها، و الأحكام قوانين الإسلام، و هي شأن من شؤونها، بل الأحكام مطلوبات بالعرض، و امور آليّة لإجرائها و بسط العدالة (كتاب البيع، ج‏2، ص633). 🔗 گزیده‌هایی از بیانات امام خمینی (رحمة الله علیه) در کتاب ، درباره رابطه «توحید، ولایت، شریعت» https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6599 _ گردآوری و تنظیم: یکی از پژوهشگران
🔻 : «کتاب «مصباحُ الهدایة الی الخلافة و الولاية» که حضرت امام (رحمة الله علیه) در دوران جوانی (در ۲۹ سالگی) قلمی کرده‌اند، جزو قوی‌ترين آثار عرفانی محسوب می‌شود. ایشان در این کتاب، نسبت توحيد و ولايت را تبيين می‌كنند.» (۱۳‌۸۸) ☑️ @mirbaqeri_ir
⭕️ حدیث ▫️قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص): مَنْ آتَاكُمْ مَعْرُوفاً فَكَافِئُوهُ وَ إِنْ لَمْ تَجِدُوا مَا تُكَافِئُوهُ فَادْعُوا اللَّهَ لَهُ حَتَّى تَظُنُّوا أَنَّكُمْ قَدْ كَافَأتُمُوهُ. ▫️هر كس به شما نيكى كرد، جبران كنيد و اگر نتوانستيد، آن قدر براى او دعا كنيد كه مطمئن شويد تلافى كرده ايد.
⭕️ افراد با فشار خون بالا این میوه را میل کنند! ▫️مانند بسیاری از میوه ها، انگور سبز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. قابل توجه ترین سطح ویتامین آن ، ویتامین C و K در آن می‌باشد. ▫️یکی از راه های کنترل فشار خون بالا خوردن غذاهای غنی از پتاسیم است، پتاسیم به سدیم موجود در جریان خون شما متصل می شود و به دفع آن از سیستم شما کمک می کند. ▫️انگور سبز مملو از پتاسیم و فیبر است که می تواند با تنظیم سیستم قلبی عروقی به کاهش فشار خون بالا کمک کند. 
آشنایی با متاورس و فناوریهای مربوط به آن- دکتر کاظم فولادی .mp3
50.68M
▫️آشنایی با و فناوریهای مربوط به آن 🎙دکتر کاظم فولادی قلعه «دکترای هوش مصنوعی و رباتیک و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران»
🍀ادب علامه طهرانی(ره) در مقابل علامه طباطبایی(ره) خیلی جالبه.... دو زانو عدم تکیه به دیوار.... آری: حافظا علم و ادب ورز که در مجلس او هر که را نیست ادب لایق صحبت نبود!
4_5904415507452268758
318.2K
‼️ ⁉️ دکتر دینانی: آقای حسن زاده که فلسفه بلد نبود... ✅ در پاسخ به این سخن، بیوگرافی مرحوم علامه حسن زاده آملی(رضوان الله علیه) را تقدیم حضورتان میکنم👇👇👇👇👇
سیمای دانشوران ۲.علامه حسنزاده.امید محمدی سروش.mp3
20.8M
🔶 واقعیت هایی از زندگی علامه حسن زاده آملی(ره)که نمیدانید! 🎙📚 ««««««««««««««««»»»»»»»»»»»»»»» 🆔کانال«امید محمدی سروش»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣 وقتی در کشور مدعی آزادی بیان(فرانسه)،پرچم سیدالشهدا(ع) « آزاده ترین انسان»، ممنوع میشود... 🔴صادق بیت سیاح، بعد از رکوردزنی در پرتاب نیزه و کسب مدال طلا، با بالا بردن پرچم سید الشهدا(ع)، از گرفتن مدال طلا بازماند و به اصطلاح شد!!! 🟡 هرچند بالا بردن پرچم غیررسمی در پارالمپیک مجاز نیست اما کاش برای دیگران هم این قانون وجود داشت، نه فقط برای ورزشکاران ایرانی!
▪️بسمه تعالی ریاست محترم دیوانعالی کشور باسلام و عرض ادب‌؛ احتراما معروض میداریم همانگونه که مستحضرید طبق اصل 122 قانون اساسی «رئیس جمهور در حدود اختیارات و وظایفی که به موجب قانون اساسی و یا قوانین عادی به عهده دارد در برابر ملت و رهبر و مجلس شورای اسلامی مسئول است» و طبق ماده 2 از قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس مصوب سال 1401 مجلس شورای اسلامی انتصاب اشخاص در موارد ذیل در مشاغل و پستهای حساس ممنوع است: الف ـ کسانی که خود، فرزندان یا همسر ایشان تابعیت مضاعف دارند. ب ـ کسانی که به اسلام، نظام جمهوری اسلامی، ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی اعتقاد و التزام عملی ندارند. ت ـ کسانی که به مجازات جرائم خیانت در امانت، کلاهبرداری، اختلاس، ارتشاء و تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محکوم شده اند. ج ـ مظنونان و مرتکبان جاسوسی به نفع بیگانگان و ارتباط با اتباع بیگانه ای که مراکز امنیتی و اطلاعاتی مستنداً آن را نهی کرده اند. همچنین طبق ماده 1 قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس که چنین مقرر داشته است که کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و نهادها و سازمان­های وابسته به قوای سه­ گانه کشور مکلفند ضمن احراز تابعیت جمهوری اسلامی ایران و شرایط خدمت نظام وظیفه عمومی (پایان خدمت یا معافیت دائم) در انتصاب افراد به مشاغل حساس موضوع این قانون، وجود یا فقدان شرایط مقرر در ماده (۲) این قانون را از مراجع سه­ گانه شامل وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه استعلام نمایند و چنانچه انتصابی برخلاف استعلام صورت­ گرفته در مورد بندهای «الف»، «ب»، «ت»، «ث»، «ج»، «ح»، «خ» و «ذ» ماده اخیرالذکر صورت پذیرد یا بدون استعلام، انتصاب انجام شود، انتصاب مذکور کأن­ لم­ یکن بوده و مرتکب یا مرتکبان به محرومیت از حقوق اجتماعی درجه (۵) موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲/۲/۱ محکوم می­گردند. لذا با توجه به اینکه انتصابهای رئیس جمهور محترم برخلاف قانون مذکور بوده و خصوصا در مورد آقای محمد جواد ظریف صرفنظر از استعفای بعدی ایشان و نیز برخی انتصابات و احکام صادره دیگر از سوی شخص رئیس جمهور محترم در تضاد آشکار با قانون یاد شده بوده همچنین طبق ماده 4 قانون انتصاب اشخاص در مشاغل حساس مشاور بودن آقای ظریف هم طبق گفته آقای پزشکیان در مصاحبه تلویزیونی نیز مصداق بارز این تخلف میباشد و اخیرا نیز پس از رای اعتماد به کابینه آقای ظریف بازگشت خود به معاونت راهبردی را به استناد دستور کتبی رئیس جمهور اظهار نموده اند با توجه به اینکه حسب ماده 19 قانون تعیین حدود وظایف و اختیارات و مسئولیتهای ریاست جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1365 مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به اتهامات مربوط به تخلفات در رابطه با وظایف و اختیارات رییس جمهور در صلاحیت دیوان عالی کشور است از ریاست محترم و معزز دیوانعالی کشور استدعا داریم نسبت به تعقیب تخلف آقای مسعود پزشکیان دستور مقتضی صادر فرمایید. با سپاس 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴محقق داماد: آقای فرزین! من خطاب به حضرت عالی می‌گویم آقای همتی که تشریف بردند؛ فکر نان مردم باشیم، شکم گرسنه ایمان ندارد ♦️استاد حوزه و دانشگاه در سی و چهارمین همایش «بانکداری اسلامی»:عامل وحدت در زمان پیامبر اول این بود شکم‌ها سیر بشود. ♦️جناب رئیس بانک مرکزی! من خطاب به حضرت عالی می‌گویم آقای دکتر همتی که تشریف بردند؛ فکر نان مردم باشیم، شکم گرسنه ایمان ندارد؛ به صراحت عجب مسئله حکیمانه‌ایست. ♦️هر چه از دین داد بزنیم با شکم گرسنه که نمی‌توانیم حرف بزنیم. 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
Anarestan-64.mp3
35.26M
🎶صوت کامل برنامه انارستان با موضوع خواص آبگوشت، انواع نان ها، خواص پوست پسته مهمانان برنامه: دکتر مجید اسدزاده/ دکتر رضا ایلخانی/ استاد رامین تاجبخش 📌این صوت رو با عزیزانتون به اشتراک بذارین ❤️ انارستان؛ حامی سلامت مردم ایران❤️ 📆 تاریخ پخش برنامه ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ 🆔 @anarestan_tv ▶️ https://telewebion.com/page/anarestan
41.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خواص عجیب و غریب پوست و دور ریز پسته ‌انارستانی ها سلام🌹‌ ✅در این ویدیو با حضور استاد تاجبخش در مورد خواص باورنکردنی پوست پسته و استفاده از آن برای تهیه ترشی و مربا و همچنین خوشبو کردن دهان، پیشگیری از بیماری های فصل زمستان و... صحبت می کنیم. این پست رو با عزیزانتون به اشتراک بذارین ❤️ ‌ انارستان؛ حامی سلامت مردم ایران❤️ 📆 تاریخ پخش برنامه ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ 🆔 @anarestan_tv ▶️https://telewebion.com/page/anarestan
36.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بهترین روش نگهداری نان ‌انارستانی ها سلام🌹‌ ✅در این ویدیو با حضور دکتر ایلخانی در مورد اینکه خنک کردن نان تازه و فریز کردن آن ها بهترین روش برای نگهداری از نان است صحبت می کنیم. این پست رو با عزیزانتون به اشتراک بذارین ❤️ ‌ انارستان؛ حامی سلامت مردم ایران❤️ 📆 تاریخ پخش برنامه ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ 🆔 @anarestan_tv ▶️https://telewebion.com/page/anarestan
34.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درمان بیماری ام اس با ضمانت نامه کتبی؟! ‌انارستانی ها سلام🌹‌ ✅در این ویدیو با حضور دکتر رضایی زاده در مورد اینکه در حوزه پزشکی با توجه به شرایط محیطی مختلف بیماران نمی توان به طور قطعی در مورد درمان این بیماری صحبت کرد اما در طب سنتی می توان با کنترل علائم در بهبود بیماری و کیفیت زندگی شخص کمک کنیم صحبت می کنیم. این پست رو با عزیزانتون به اشتراک بذارین ❤️ ‌ انارستان؛ حامی سلامت مردم ایران❤️ 📆 تاریخ پخش برنامه ۱۴۰۳/۰۶/۱۱ 🆔 @anarestan_tv ▶️https://telewebion.com/page/anarestan
30.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نان باگت دشمن اصلی کلیه و کبد ‌انارستانی ها سلام🌹‌ ✅در این ویدیو با حضور دکتر ایلخانی در مورد اینکه مصرف نان باگت یا نان سفید به دلیل سبوس گیری به صورت کامل باعث یبوست و مشکلات کبدی می شود صحبت می کنیم. این پست رو با عزیزانتون به اشتراک بذارین ❤️ ‌ انارستان؛ حامی سلامت مردم ایران❤️ 📆 تاریخ پخش برنامه ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ 🆔 @anarestan_tv ▶️https://telewebion.com/page/anarestan
Anarestan-65.mp3
35.32M
🎶صوت کامل برنامه انارستان با موضوع مشکلات زانو درد مهمانان برنامه: دکتر سید علی مظفرپور/ دکتر رحمت اله جوکار 📌این صوت رو با عزیزانتون به اشتراک بذارین ❤️ انارستان؛ حامی سلامت مردم ایران❤️ 📆 تاریخ پخش برنامه ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ 🆔 @anarestan_tv ▶️ https://telewebion.com/page/anarestan
44.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارتباط زانو درد با سردی معده ‌انارستانی ها سلام🌹‌ ✅در این ویدیو با حضور دکتر مظفرپور در مورد ارتباط مستقیم مشکلات گوارشی و سردی معده با مشکلات مفاصلی و زانو درد و همچنین اهمیت رعایت سته ضروریه در سلامت مفاصل صحبت می کنیم. این پست رو با عزیزانتون به اشتراک بذارین ❤️ ‌ انارستان؛ حامی سلامت مردم ایران❤️ 📆 تاریخ پخش برنامه ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ 🆔 @anarestan_tv ▶️https://telewebion.com/page/anarestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درمان زانو درد با رعایت چند نکته! ‌انارستانی ها سلام🌹‌ ✅در این ویدیو با حضور دکتر مظفرپور در مورد استفاده از روغن های گرم برای درد مفاصل همچنین پرهیز از غذاهای با طبع سرد و غلیظ و استفاده از سوپ پای مرغ و پاچه گوسفند برای کاهش درد مفاصل و زانو بسیار مقوی و کمک کننده است صحبت می کنیم. این پست رو با عزیزانتون به اشتراک بذارین ❤️ ‌ انارستان؛ حامی سلامت مردم ایران❤️ 📆 تاریخ پخش برنامه ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ 🆔 @anarestan_tv ▶️https://telewebion.com/page/anarestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش های تشخیص آرتروز زانو در طب رایج ‌انارستانی ها سلام🌹‌ ✅در این ویدیو با حضور دکتر جوکار در مورد اینکه با شرح حال گیری و معاینه فیزیکی بیماران و همچنین بررسی عکس رادیوگرافی در تشخیص بسیار کمک کننده است صحبت می کنیم. این پست رو با عزیزانتون به اشتراک بذارین ❤️ ‌ انارستان؛ حامی سلامت مردم ایران❤️ 📆 تاریخ پخش برنامه ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ 🆔 @anarestan_tv ▶️https://telewebion.com/page/anarestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بررسی علت های مختلف زانو درد ‌انارستانی ها سلام🌹‌ ✅در این ویدیو با حضور دکتر جوکار در مورد اینکه برخی از دردهای زانو می تواند به دلایل مختلفی مانند مشکلات ستون فقرات باشد و حتما باید قبل از تشخیص آرتروز به علائم اصلی توجه لازم داشته باشیم صحبت می کنیم. این پست رو با عزیزانتون به اشتراک بذارین ❤️ ‌ انارستان؛ حامی سلامت مردم ایران❤️ 📆 تاریخ پخش برنامه ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ 🆔 @anarestan_tv ▶️https://telewebion.com/page/anarestan