هدایت شده از احمد نعمتی القای ناامیدی ممنوع از طرف هرکس باشد!!
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم به همه عزیزان
مقدمه:
مقدمه (دلايل توجيهي):
مسأله جمعيت مسألهاي بنيادي ن درامرسياستگذاري وآيندهنگري است که همواره موردتوجه ودغدغه دولتهابوده است.بهطوري كه پيوسته براي تحت کنترل داشتن رشدجمعيت تلاش ميكنند. كشورايران ازدهه1330تاكنون دوباردرسالهاي 1346 (به دليل مهارت دريجي مرگوميرودارابودن باروري طبيعي كنترلنشده) و 1368 (به دليل نيازبه فرصت براي ترميم بعدازجنگ)،سياست كنترل رادرراستاي تعديل آهنگ رشدجمعيت تجربه كرده است. امروزه نگرشهاي مختلف به جمعيت ايران وافزايش ياكاهش ميزان رشدسالانه آن،بُعدتازهاي يافته وبه دليل اهميتي كه بهويژه براي آينده دارد،موردتوجه محافل علمي واجرائي قرارگرفته است.واقعيت آن استكه براساس مطالعات انجامشده ونيزاطلاعات حاصل ازسرشماري عمومي نفوس ومسكن سال 1390،ميزان باروري كل دركشوربه كمتراز(1/2)فرزندبهازاي هرزن (حدجايگزيني) كاهش يافته است.براساس مطالعات جمعيتشناسي وديدگاههاي جمعيتشناسان،درصورت تداوم روندفعلي باروري،رشدجمعيت كشوردرحدودسالهاي 20-1415 به صفرخواهدرسيدورشدجمعيت منفي شده وساختارجمعيت دربيست سال آينده به سمت سالخوردگي خواهد رفت. ازسوي ديگر متخصصين جمعيتشناسي معتقدند كه در حال حاضر كشوردرشرايط فقرجمعيتي نيست ودرعين حال ايران ازسال 1385 واردفازپنجره جمعيتي شده استكه اين پنجره حدودچهاردهه بازميماندو حدوداًدرسال 1425 بسته ميشود. بنابراين بازبودن اين پنجره براي اقتصادوتوسعه كشورمان يك فرصت طلايي است ودرصورت فراهمسازي امكانات حمايتي براي جوانان (ازدواج،اشتغال،مسكن مناسب و...) تااواسط دهه1390، ميتوانيم بهره لازمرادر مسيررشداقتصادي وتوسعه ببريم. بنابراين ضرورت تدوين سياستهاي جمعيتي امري كاملاضروري به شمارميرود. البته بايدتوجه داشت كه سياستهاي جمعيتي،فقط بحثهاي كنترل مواليدرادربرنميگيردومستلزم نگاه جامعتربه مباحثي چون اشتغال،نظام آموزشي،مسائل فرهنگي،آمايش سرزمين و...است.
رهنمودهاي مقام معظم رهبري دربازنگري سياستهاي جمعيتي نيز،اتخاذمسيرهوشمندانه دراين تدبيررابه صراحت بيان مينمايد:«در اين سياستِ تحديد نسل حتما بايدتجديدنظر شود و كاردرستي بايد انجام بگيرد.»
لذاتدوين قانون جامع جمعيت از اواخر مهر ماه سال 1391دردستوركارمجلس شوراي اسلامي ايران قرار گرفت و در تدوين آن،توجه به دواصل كميت مطلوب وكيفيت مطلوب جمعيت همواره مدنظرقرارگرفت. به طوري كه اين امر در بيانات مقام معظم رهبري نيزكاملاًمشهوداست: «جمعيت جوان وبانشاط وتحصيلكرده وباسوادكشور،امروزيكي ازعاملهاي مهم پيشرفت است»، «جمعیت عامل قدرت است و باید مدیریت شود و البته جمعیتی که مولد باشد و خود را اداره کند.»
پيشنويس اين طرح باهدف نيل به نرخ باروري(2.5)دررشدكمي جمعيت تاسال 1404 توأم باارتقاي كيفي جمعيت وتثبيت آن تاسال 1430- ه.ش تقديم مجلس شوراي اسلامي ميشودتاپس ازطي مراحل تشريفات قانوني،تصويب وبهعنوان قانون جامع تلقي وهمه برنامهريزيهابامحوريت آن تدوين،اجراءونظارت شود.
این مقدمه ی بسیار خوب که در مقدمه طرح جمعیت وتعالی خانواده آمده است
با توجه به حضور نمایندگان بسیار ولائی در مجلس و اهتمام این نمایندگان به تصویب قوانین ریشه ای بخصوص در بحث فرهنگی وبخصوص در بحث خانواده و فضای مجازی و پیوست مهندسی فرهنگی ضرورت داردکه تمام دغدغه مندان این جبهه ی مقدس در جهت ارتقای کارشناسی و فنی طرح ها ومصوبات قدم بردارن
به این دلیل در صدد برآمدیم تا یک گروهی متشکل از همه ی فعالان خانواده ایجاد کنیم تا با بحث و بررسی وهم افزائی و جمع آوری ایده ها انتقادات و پیشنهادات دلسوزان و دغدغه مندان فرهنگی وبخصوص بحث خانواده مشاوره ها و پیشنهادات و انتقادات متخصصین و فعالان این عرصه را به کمیسیون فرهنگی ونمایندگان محترم مجلس ومرکز پژوهشها منتقل کنیم
از ظرفیت فضای مجازی در این جهت می توان بسیار بهره برد
لذا دوستان از تمام دغدغه مندان این عرصه دعوت به حضور در این گروه بفرمائید
https://eitaa.com/joinchat/894107715Cf7f452b96f
♦️مجلس ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا را بازگرداند
🔹خبرگزاری خانه ملت نوشت:
مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط ویژه امسال در تامین واکسن انفلوآنزا، ۱۵۰۰ واکسنی را که طبق روال سال های گذشته به داروخانه بهارستان تخصیص داده شده بود را به وزارت بهداشت بازگرداند این در حالی است که وزارت بهداشت طی توضیحی این اتفاق را تصمیمی طبق روال طبیعی توزیع واکسن به مراکز بهداشت اعلام کرد./خانه ملت
+قدرت فضای مجازی👌
@head_line ☄️
تنهاترین سردار امام حسن مجتبی (شهادت).mp3
8.69M
بسم الله الرحمن الرحیم
مبنای سیاست الهی هدف بودن رضای خدا و عدالت ووسیله بودن حکومت است اما در سیاست معاویه واموی هدف حکومت و قدرت و ثروت است و دین وسیله است
معاویه و ماادراک ماالمعاویه
امام حسن با معاویه صلح نکرد بلکه این کار هدنه (آتش بس مصلحتی )بود
آسیب شناسی شیعیان عافیت طلب توسط امام حسن مجتبی:
وَ كُنْتُمْ فِي مُنْتَدَبِكُمْ إِلَى صِفِّينَ وَ دِينُكُمْ أَمَامَ دُنْيَاكُمْ وَ قَدْ أَصْبَحْتُمُ الْيَوْمَ وَ دُنْيَاكُمْ أَمَامَ دِينِكُم...؛ .... شما در جنگ صفین با پدرم در حالی که دین شما جلوی دنیای شما بود (و دین محور بودید) شرکت کردید؛ ولی امروز صبح کردید در حالی که دنیای شما جلوتر از دین شماست (و دنیا محور شدهاید)!»
دنیامحوری وهدف شدن دنیا برای شیعه باعث خیانت و تنها گذاشتن امام می شود!
عاقبت دنیامحوری و هدف شدن دنیا حتی برای یاران امام :
امام حسن فرمودبه خدا سوگند! اینها از معاویه برای من بدترند. آنان میپندارند که شیعه و پیرو من هستند، در حالی که در پی کشتن و غارت اموال من میباشند
در انقلاب ماهم همه ی سیاسیون دنیامحور روزی به انقلاب خیانت خواهند کرد
مردم میآمدند، میگفتند: ای امام! «اَلجَیشُ بِلَا اَمِیرٍ؛ لشکر بدون امیر است.» حضرت میفرمودند: «اَلاِمَامُ بِلَا رَعِیَّةٍ؛ (بگویید) امام بدون رعیت است.»
جعده هم بخاطر دنیا وثروت ومقام دنیوی امام حسن را شهید کرد
السلام علیک یا ابامحمد یاحسن ابن علی ایهاالمجتبی یابن رسول الله
هدایت شده از مهدی یار
💠 از تمامی تاریخهایی که برای شهادت امام حسن (ع) نقل شده، ۷ صفر ارجحیت دارد. پس چرا تاریخ شهادت امام حسن مجتبی(ع) در ۲۸ صفر فراگیر شد؟
🔺در زمان صفویه، شهادت امام حسن مجتبی (ع) در ۷ صفر تعطیل رسمی بود. تا اینکه در زمان ناصرالدین شاه، تولد ناصرالدین شاه مصادف با ۶ صفر بود، برای اینکه تولدش در شب شهادت امام حسن نباشد، عده ای را اجیر کرد تا در تاریخ دست برده و شهادت امام حسن را در تاریخ ۲۸ صفر برگزار کنند و ولادت امام کاظم که در ۷ صفر با سندی ضعیف اعلام شد در این تاریخ برگزار شود.
🔺نکته جالبتر اینکه فقط ایرانی ها ۲۸ صفر را شهادت امام حسن می گیرند
🔊 استاد رائفی پور - حقیقت پنهان (۷ صفر) - مشهد - ۱۶ آبان ۹۵
─┅═༅𖣔🍁𖣔༅═┅─
@koocheyEhsas
─┅═༅𖣔🍁𖣔༅═┅─
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
18.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واگذاری مغان غیرقانونی بود
🔹️ طرح واقعیاتی تکان دهنده از حراج نگین کشاورزی ایران به اسم خصوصی سازی در حضور رئیس قوه قضائیه
🔹️ آیت الله رئیسی: رسیدگی به پرونده واگذاری کشت و صنعت مغان که به آن ورود کردهایم از گذشته تاکنون مطالبه عموم مردم اردبیل بوده است.
✅ @Rajanews
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻وقوع انفجار شدید در پایگاه ائتلاف سعودی در نزدیکی مرز یمن با عربستان
🔹انفجار شدید در یک پایگاه وابسته به عناصر ائتلاف سعودی در شمال یمن شب گذشته تاکنون حداقل ۸۰ نفر کشته و زخمی بر جا گذاشته است.
🔹 هنوز عامل اصلی انفجار مشخص نیست و ارتش و کمیتههای مردمی یمن چنین خبری را اعلام نکردهاند. برخی منابع دلیل انفجار را حمله موشکی ارتش یمن اعلام کردهاند.
✅ @Rajanews
هدایت شده از اسناد المصائب
✅از واقعه ی غدیر تا شهادت حضرت رسول اکرم(ص) هفتاد روز طول کشیده است.
حضرت(ص) در این هفتاد روز دو ماموریت مهم دارد.
1⃣ابتدا خطر یهودیان را از سر مسلمانان دفع کند!
حضرت رسول اکرم(ص) وقتی وارد مدینه شدند، با یهودیان مدینه قرارداد صلح و دوستی امضاء کردند، و این قرار داد تا بعد از جنگ بدر، پا برجا بود، ولی بعد از این جنگ، یهودیان که گویا انتظار داشتند که به زودی اسلام توسّط کافران نابود می شود، پیمان شکنی کردند.
پس حضرت(ع) در طی جنگهایی از قبیل بنی قینقاع، بنی النضیر، بنی قریظه، خیبر، تبوک و موته آنها را شکست داد و آنها تا حدودی عقب رانده شدند.
پس یهودیان که در اکثر جنگها شکست و یاعقب نشینی کرده بودند، اکنون دارای قوای منظّم و خطری برای اسلام محسوب می شدند.(۱)
2⃣یک بار دیگر جانشینی امام علی(ع) را، این بار به صورت مکتوب تصریح کند، تا در کنار ادله ی شفاهی یعنی غدیر، دلیلی محکم بر جانشینی مولا امیرالمومنین(ع) باشد.
✍تحلیل این دو ماموریت:
۱)ماموریت اول فعلا برای رسول اکرم(ص) مقدور نبود، چون حضرت(ص) در ماههای حرام که نیمه دوم ماه ذی الحجه و محرم می باشد، قرار دارد!
پس حضرت(ع) باید تا اتمام ماه محرم صبر کند.
۲)ماموریت دوم حضرت(ص) نیز در سایه ماموریت اول مقدور نیست.
چون با وجود منافقین در مدینه، این امکان از حضرت(ص) سلب شده بود، چون اینان درصدد مخالفت بر خواهند آمد و مانع کار خواهند شد.
پس حضرت(ص) باید ابتدا منافقین را به بهانه ی جنگ، از مدینه خارج کند.
پس حضرت(ص) تا پایان ماه محرم صبر کرد، تا اینکه ماه صفر فرا رسید.
اکنون از عمر حضرت(ص) ۲۸ روز باقی مانده است، چون حضرت(ص) به نقل مشهور در ۲۸ صفر از دنیا رفت.(۲)
پس حضرت(ص) به محض ورود ماه صفر دستور جهاد داد و فرماندهی سپاه را به اسامه بن زید بن حارثه که جوانی نوزده ساله بود، سپرد.
اما منافقین مدینه از رفتن با سپاه، خودداری کردند.
و دلیل نرفتن آنها در مرحله اول اعتراض به جوان بودن فرمانده بود.
پیامبر(ص) هنگامی که از سر باز زدن منافقین از رفتن به جهاد مطلع شدند، با همان حالت کسالتی که داشتند به مسجد آمدند و در طی خطبه ای کسانی را که از رفتن با سپاه اسامه خود داری می کنند، را لعن کرد وفرمودند:
📋《..جَهِّزُوُا جَیْشَ اُسَامَةَ لَعَنَ اللهُ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهُ》
♦️سپاه اسامه را مجهّز کنيد، خدا لعنت کند هر کس را که از سپاه اسامه تخلف کند.
پس آنان به اجبار پیامبر(ع) تا منطقه جُرف در نزدیکی مدینه پیش رفتند، و در آنجا اردو زدند.(۳)
به ظاهر تا حدودی این ماموریت انجام شد و سپاه مخصوصا منافقین از مدینه خارج شدند.
حضرت(ص) از این فرصت استفاده کرد و افراد و اصحاب را که نام آنان در تاریخ هست را در منزل خود فرا خواند و فرمود:
📋《..إِعطُوُنِی بِکِتفِِ وَ دَوَاةِِ اکْتُبْ لَکُمْ کِتَابًا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ أَبَدًا》
♦️قلم و دواتی بیاورید تا چیزی بنویسم که بعد از من هرگز گمراه نشوید.(۴)
از درخواست پیامبر اکرم(ص) مشخص بود که ایشان قصد داشتند مطلب بسیار مهمی را مطرح کنند.
از طرفی طبق نقلی عُمر برای کسب خبر از سپاه جدا شد و خود را به نزد رسول اکرم(ص) رساند.
وقتی عمر این صحنه و درخواست رسول اکرم(ص) را دید، در آن حال عمر سراسیمه جلو آمد و با گفتن کلمات معناداری مانع آوردن آوردن قلم و دوات برای رسول اکرم(ص) شد و گفت:
📋《إِنَّ النَبیَّ(ص) قَد غَلَبَ عَلَیهِ الْوَجَعُ وَ عِنْدَنَا کِتَابُ اللهِ حَسْبُنَا فَاخْتَلَفُوا وَ کَثُرَ اللَّغَطُ》
♦️بیماری بر پیامبر(ع) غلبه کرده است. کتاب خدا در میان ما است و همان کافی است.
و در ادامه گفت:
📋《إنَّ الرَّجُلَ لَیَهجُرَ》
♦️این مرد هذیان می گوید!(۵)
طبق نقل تاریخ؛
📋《و مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ قَرِّبُوا یَکْتُبْ لَکُمُ النَّبِیّ(ص) کِتَابًا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ، وَمِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ مَا قَالَ عُمَر!》
♦️تعدادی از آنان می گفتند که کاغذ و قلم بیاورید تا نبی مکرم(ص) کتابت کنند و بعضی از آنان نیز گفتار عمر را تکرار کردند.
در این هنگام رسول خدا(ع) صورت مبارک از آنها برگرداندند و فرمودند :
📋《قُومُوُا عَنِّی!》
برخیزید!
نزاع و سروصدا نزد من جایز نیست.
سپس همگی رفتند!(۶)
بعدها ابن عباس از آن روز با این جملات《یَوْمُ الْخَمیس وَ ما یَوْمُ الخَمیسِ! اِنّ الرَّزیَّة ما حالَ بَیْنَنا وَ بَیْنَ کتابِ رَسُولُ اللهِ(ص)》همواره آن روز را به روز مصیبت یاد می کرد و می گریست.(۷)
عمر بن خطّاب بعدها به إبن عباس گفت :
می دانی چرا آن روز مانع از آوردن کاغذ و قلم شدم؟
چون می دانستم رسول خدا(ص) در آن وصیّت، می خواهد خلافت و إمامتِ خلقِ بعد از خود را با علی بن ابی طالب(ع) بیان و واگذار کند.
لذا مانع آوردن کاغذ و قلم شدم!!(۸)
@AsnadolMasaeb
ادامه مطالب :👇
هدایت شده از اسناد المصائب
از طرفی در این هنگام سپاه به مدینه بازگشت.
دلیل بر این مطلب اینکه یکی از کسانی که در غسل ودفن حضرت(ص) به امام علی(ع) کمک کرد، أسامة بن زید بود که فرماندهی سپاه را بر عهده داشت.(۹)
پس این ماموریت دوم که در سایه ماموریت اول صورت می گرفت، نا تمام ماند.
و این مهم به سرانجام نرسید، و رسول اکرم(ص) از دنیا رفت و نه سپاه به جنگ با یهود رفت و نه حدیث قرطاس عملی شد.
در مورد حضور اميرمؤمنین علی(ع) در این مجلس، جزء قطعيات تاریخ است؛ به نقل شیخ مفید که می گوید :
📋《وَكَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ(ع) لَا يُفَارِقُهُ إِلَّا لِضَرُورَة》
♦️امير مومنان جز براي كارهاي ضروري از رسول خدا (ص) جدا نمی شدند!
شيخ مفيد وقتی داستان حديث قرطاس را نقل می کند، به صراحت مي گويد كه اميرالمؤمنین(ع) در آن جا بوده است.
📋《..ثُمَّ أَعْرَضَ [رَسوُلُ اللهِ(ص)] بِوَجْهِهِ عَنْ الْقَوْمِ فَنَهَضُوا وَبَقِيَ عِنْدَهُ الْعَبَّاسُ وَالْفَضْلُ وَعَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ(ع) وَأَهْلُ بَيْتِهِ خَاصَّةً》
♦️سپس پیامبر اکرم(ص) روي خود را از مردم برگرداند، و مردم برخاستند و به خانه هاي خود رفتند؛ اما عباس، فضل بن عباس و علي بن أبي طالب(ع) باقی ماندند.(۱۰)
📜این حدیث در منابع اهل سنت نقل شده است از جمله در صحیح بخاری(۱۱) و صحیح مسلم(۱۲) که حدود هفده مرتبه با نقل های متفاوت در این دو صحیح ذکر شده است، که به صورت تواتر معنوی (اخبار گروهی به مطلبی خاص با خبرهای جداگانه اما دارای الفاظ مختلف ولی با مفاد و معنای واحد) آمده است.
و همچنین علمای شیعه نیز، آن را نقل کرده اند،
از جمله؛
👤سُلیم بن قیس(از تابعین) در کتاب خود(۱۳) که مرحوم طبرسی در «الاحتجاج»(۱۴) وعلامه مجلسی در «بحارالانوار»(۱۵) این حدیث را از او نقل کرده اند.
👤مرحوم شیخ مفید(متوفای قرن۴و۵) در کتب «أوائل المقالات»(۱۶) و «الارشاد»(۱۷) و «الامالی»(۱۸)
👤مرحوم ابن شهر آشوب(قرن۵) در «مناقب آل ابی طالب(ع)»(۱۹)
👤مرحوم سید بن طاووس(قرن۷) در «سعد السُعود»(۲۰)و «کشف المحجّه»(۲۱) و «الطرائف»(۲۲)
👤و از علمای قرن دهم نیز همچون مرحوم مقدس اردبیلی این روایت را نقل کرده اند.(۲۳)
📚منابع:
۱)مکاتیب الرسول(ص) میانجی، ج۳، ص۷۱۳
۲)الارشاد شیخ مفید، ج۱، ص۱۸۹
۳)تاریخ طبری، ج۳، ص۶۸۱
۴)ملل ونحل شهرستانی، ج۱، ص۱۲۹
۵)کتاب سلیم بن قیس، ج۲، ص۷۹۳
۶)بحار الأنوار مجلسی، ج۳۶، ص۲۷۷
۷)صحیح بخاری، ج۴، ص۶
۲۲)التحفة العسجدیة موئّدی، ص۱۴۴
۸)انساب الاشراف بلاذری، ج۱، ص۵۶۹
۹)الإرشاد شیخ مفید، ج۱، ص۱۸۵
۱۰)علل الشرایع شیخ صدوق، ج۱، ص۱۵۱
۱۱)صحیح بخاری، ج۶، باب مرض النّبی(ص) و وفاته، ص۱۲
۱۲)صحیح مسلم، ج۳، کتاب الوصیة، باب۵، ص ۱۲۵
۱۳)کتاب سلیم بن قیس، ج۲، ص۷۹۴
۱۴)الاحتجاج طبرسی، ج۱، ص۲۲۳
۱۵)بحارالأنوار مجلسی، ج۳۱ ،ص۴۲۵
۱۶)اوائل المقالات شیخ مفید، ص۴۰۶
۱۷)الإرشاد شیخ مفید، ج۱، ص۱۸۴
۱۸)الأمالی شیخ مفید، ص۳۶
۱۹)مناقب آل أبی طالب(ع) ابن شهر آشوب، ج۱، ص۲۰۳
۲۰)سعد السُعود سید ابن طاووس، ص۲۶۶
۲۱)المحجّة لثمرة المهجة سید ابن طاووس، ص۶۵
۲۲)الطرائف سید ابن طاووس، ص۴۳۲
۲۳)مجمع الفائدة محقق أردبیلی، ج۳، ص۲۱۷
@AsnadolMasaeb
هدایت شده از اسناد المصائب
📜صحیح بخاری از ماجرای ممانعت از نوشتن حدیث قرطاس توسط عمر بن خطاب می نویسد :
«إِنَّ النَّبِيَّ(ص) عَلَيْهِ الْوَجَعُ، وَ عِنْدَنَا كِتَابُ اللهِ حَسْبُنَا!»
👤همانا بیماری بر پیامبر غلبه کرده است و کتاب خدا در میان ما است و همان کافی است.
📚منبع :
صحیح بخاری، ج۶، باب مرض النّبی(ص) و وفاته، ص۴۱
@AsnadolMasaeb
خزینة الجواهر
https://www.google.com/url?q=http://dinefetri.com/&sa=U&ved=2ahUKEwipyL2QiYfsAhUQBWMBHcQbBnUQFjAAegQ
موسسه دین فطری استاد عظیمی
زاویه ی ورود ایشان در طرح معارف دینی بسیار ناب و موثر است
هدایت شده از طلاب الکریمه
26.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 رسوایی وهابیت
🔻دروغ گویی #محمد_بن_عبدالوهاب در مورد اعتقاد #شیعه به فرزند نداشتن #امام_حسن علیه السلام !!!
🔴 #محمد_بن_عبدالوهاب باز هم در یکی از #هزاران_دروغ_مضحک خود!، ادعا کرده که #امام_حسن علیه السلام هیچ گونه #فرزندی نداشته!! و هیچ گونه نسلی از ایشان، باقی نمانده است!!!
👈🏼جواب #استاد_یزدانی را به این دروغ مضحک و خنده دار محمد بن عبدالوهاب را، حتماً ببینید!!
/البرهان
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
چی بگم آخه؟.pdf
2.53M
#فایل_pdf📒
#معرفی_کتاب
میخوای امر به معروف کنی اما نمیدونی چی بگی🤔؟! عذاب وجدان میگیری که نمیتونی حرفی بزنی😔؟!
دیگه نگران نباش 🌸
یه خبر خوب 😊👇
✅ نسخه کامل
📔 کتاب جالب «چی بگم آخه؟!»🌷
💠مختصر/مفید/کاربردی💠
✓ جملات کوتاه
✓ به قلم روان و گفتاری
✓ فهرست لمسی
✓ کم حجم
#کتابکار
#کتابهمراه
#امربهمعروفونهیازمنکر
#استاد_علی_تقوی
www.aamerin.ir
موسسه #احیای_تمدن_موعود
(مرکزتخصصی امربهمعروف)
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
💎 علمای مسلط به حکمت متعالیه هنگام حملهی به دین فقط غصه نمی خورند بلکه می زنند و می بُرند ... اما بقیه میمانند تویش! هیچی!!
علامه #حسینی_طهرانى:
🔶 آخر، حكمت يعنى درس كلام؛ كلام اسلامى يعنى پشتيبان مسائل اعتقادى، پشتيبان امامت، پشتيبان معاد، پشتيبان توحيد،
ردّ نصارى، ردّ كمونيست ها، و ردّ ماديين
همه با حكمت است ديگر!
🔶 والّا اين آقايانى كه حكمت نخواندند اگر مرجع هم بشوند ازشان بپرسيد: فلان مسأله؟ می مانند تويش! هيچى!!
و [اگر] يك قضیه هایى پيش بيايد، يك سر و صدايى يكجا بشود بر عليه دين، يك اقداماتى بشود،
فقط همين [است که] آن ها غصّه میخورند؛
🔶 و امّا نه، آنهايى كه درس (حکمت) خوانده هستند
غصّه نمی خورند
آنها می زنند و می بُرند،
يا در سخنرانیشان يا در نوشته جاتشان يا بواسطه همان شاگردانشان قلبشان مطمئن است و انتشار می يابد.
📜 لوح فشرده: متن سخنراني هاى علامه طهرانى، ص: ۹۴۳ تا ۹۴۷ تحت عنوان«تغيير و تحول روش حوزه علمیه توسط استعمار»
/حوزه و فلسفه
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
⭕️ شاید نان و دارو را تحریم کنند، اما وسایل پیشگیری از بارداری را هرگز!
◀️ #صندوق_جمعیت که برای اجرای پروژه جهانی «کنترل جمعیت» و به توصیه راکفلر سوم ایجاد شد و بودجهاش را از آژانس توسعه بینالمللی آمریکا (USAID) گرفت، در حرکتی بشر دوستانه پس از #انفجار_بيروت، دور افتاده و به مردم وسایل پیشگیری رایگان میدهد.
🔹 شاید نان و دارو را تحریم کنند، اما کاندوم را هرگز!
🔸 لبنان یکی از کمترین نرخهای باروری را در بین کشورهای مسلمان دارد و هر زن لبنانی در سن باروری به طور متوسط در سال ۲۰۱۸، تنها ۱.۷ بچه به دنیا آورده.
🔹 مواقع بحران، فرصت مغتنمی برای تغییر رفتار و ذهنیت مردم هست.
حسین مروتی
🔺جمعیت قطعا یکی از «مولفههای قدرت» برای هر کشوری است. از این رو یکی از شیوههای مقابله با ایران همین تلاشهای پشت پرده برای کاهش جمعیت بوده است که اکنون نتیجه آن بعد از گذشت سه دهه، رکوردداری ایران در کاهش #نرخ_باروری است.
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از هجرت
عملیات ثامن الائمه(ع) و شکست حصر آبادان.pdf
240.1K
شنبه 5 مهر
شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه علیه السلام 1360ش
کانال هجرت:
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
هدایت شده از هجرت
درسها و عبرتهاى جنگ نهروان.pdf
266.9K
یکشنبه 6 مهر - 9 صفر
وقوع جنگ نهروان (سال 38 ق)
کانال هجرت:
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز رحلت سلمان/۱
💠رهبرانقلاب
‼️سلمان فارسی چهره شاخصِ زنده برجسته همیشگیِ تاریخ اسلام است. سلمان متعلق به کشور ماست، متعلق به ملت ماست، نباید گفت سلمان فارسی از فارس یا از ایران است، باید گفت فارس و ایران از سلمان فارسی است. مقام ایمان، مقام معرفت، مقام مجاهدت، پیگیری برای رسیدن به سرچشمهی زلال حقیقت، آن چنان یک انسانی را بالا میبرد که پیغمبر بفرماید: «سلمان منّا اهل البیت». او را جزو اهل بیت به حساب بیاورد؛ و شخصیتهائی مثل جناب ابیذر و عمار و مقداد و دیگر صحابی در رتبههای بعد از سلمان قرار بگیرند؛ این برای ما درس است، این برای جوان ایرانی الگوست؛ یعنی حقیقت را جستن، جستجو کردن، یافتن و بر آن پای فشردن. این آن چیزی است که سلمان را سلمان میکند! ٨٧/۲/۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز رحلت سلمان/۲
💠رهبرانقلاب
‼️در روایت است که امام صادق بسیار یاد سلمان میکرد از حضرت علت اینکار را پرسیدند، فرمود به سه علت، یکی اینکه سلمان میل و خواست امیرالمؤمنین را بر میلِ خود غلبه میداد. ببینید مقام امیرالمؤمنین را؛ البته امثال سلمان گوشه و کنارهای آن عظمت و آن جلالت الهی و ملکوتی و جبروتی است ولی خب، اینها همه، هرکدام یک نشانه است. دوم اینکه فقرا را دوست میداشت؛ بعضیها اصلا از طبقه مستضعف جامعه بدشان میآید، حاضر نیستند طرف آنها بروند، نگاه بکنند به آنها! خودشان را برتر از آنها میدانند؛ اما سلمان فقرا را دوست میداشت، آنها را بر اهل ثروت ترجیح میداد. و سوم اینکه جناب سلمان علم را و علما را دوست میداشت. این سه خصوصیت در این بزرگوار، موجب میشود که امام صادقِ با آن جلالت و عظمت، سلمان را تجلیل کند. ۷۰/۱۰/۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز رحلت سلمان/۳
💠رهبرانقلاب
‼️درصدر اسلام، آن کسانیکه ممدوح واقع شدند، بیش از آنچه که بخاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شوند، بخاطر مواضع سیاسی و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند. ما سلمان و ابیذر و عمار و مقداد و میثم تمار و مالک اشتر را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم. تاریخ، اینها را به آن مواضع، تعیین کننده میشناسد؛ خیلی از بزرگان که مورد مذمت قرار گرفتند، به خاطر شرب خمر و بینمازی مذمت نشدند؛ به خاطر عدم حضور در آنجائی که حضورشان لازم بود، مذمت شدند. تاریخ، اینجوری ثبت کرده؛ نگاه کنید، ببینید! ۸۹/۱/۱۶
‼️ما شما را دعوت نمیکنیم به زُهد سلمان و ابوذر. بین امثال من و شما با سلمان و ابوذر فاصله خیلی زیادی است. ما هرگز ـ نه من و نه شما ـ طاقت آن چیزها را و آن علوّ و عروج و آن والایی را نداریم که بخواهیم خودمان را به آن چیزها برسانیم. یا مثلاً فرض کنید که آرزوی آن را حتی در دلمان بیاوریم. امّا من این را عرض میکنم که اگر بین ما و آنها، زندگی ما و زندگی آنها، هزار درجه فاصله است، میشود این هزار درجه را، ده درجه، بیست درجه، صد درجه کم کرد. خودمان را به زندگی آنها نزدیک کنیم! ۷۹/۱۱/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز رحلت سلمان/۴
💠امام خمینی
‼️تمام کارهایی که ما برای کسب مقام میکنیم، مثل همین عنکبوتی هستیم که داریم با دست خودمان، خودمان را به بند میکشیم. چرا میخواهید این مقام را پیدا کنید که این برای شما یک چیزی است که صورتش مُشوَّه است در عقبی!؟ چرا دنبال این هستید که زحمت خودتان را زیادکنید؟ سلمان که دارای حکومت مداین بود؛ وقتی سیل آمد، پوستی که زیرش بود برداشت و رفت بالا گفت "نَجیَ المُخَفَّفون" من چیزی ندارم تا آب ببرد. یک پوستی هست آن هم برداشتم. حاکم آنجا بود! اما آنهایی که چه اموال دنیا و چه ریاستها را روی هم گذاشتند، در آن عالم گرفتاریشان زیاد است. چرا ما اینقدر گرفتاری آخرتمان را زیاد کنیم؟! ۵۹/۱۲/۲۸
💠رهبرانقلاب
‼️باید با عمل، و نه با محبت خالی، نورانی بشویم، با عمل میتوان جزو خاندان پیامبر بشویم. «سلمان منّا اهلالبیت» شدن، کار آسانی نیست. ما موالیان و شیعیان اهلبیت از آن بزرگواران توقع داریم که ما را جزو خودشان و از حاشیهنشینان خودشان بدانند اما این آسان نیست؛ این فقط با ادعا به دست نمیآید؛ این، عمل و ایثار و تخلق به اخلاق آنان را لازم دارد! ۷۰/۱۰/۰۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز رحلت سلمان/۵
💠آیةالله بهجت
‼️خدامیداند که ابوذر، مقداد و سلمان چه مقامی داشتند، اگر امثال آنها در اصحاب نبودند، مکتب اسلام شناخته نمیشد؛ تمام دنیا و مافیها ارزش نماز یک شب سلمان را ندارد. سلمان روی پوست گوسفندی مینشست و مصلای عجیب و غریب داشت. در روایتی اثاثیه و لوازم منزلش را بر شمرده یک پوست، یک کیسه آرد بود ولی باز گریه میکرده که فردا بارش سنگین است! درمحضربهجت ۱/۸۳,۱۷۴
‼️ماهنوز از مقامات شاگردان ائمه، مثل سلمان و ابوذر و اینها، که بالای سرما قرار دارند، خبر نداریم. ما اگر اعتراف به مقام سلمان و ابوذر و مقداد و عمار نداشته باشیم، اعتراف به مافوق آنها بالاتر از آنها که انبیاء و اولیاء هستند نداریم، اینکه فکر کنیم بدون اعتراف وشناخت به مقام امثال سلمان، ابوذر، مقداد و عمار، توانستیم شناختی از مقامات انبیاء و اولیاء داشته باشیم دروغ است! ما از سلمان و ابوذر و مقداد، یقینا عقبتر هستیم، آنها کجا و ما کجا، ما خاک پای آنها نمیشویم! ۷۶/۵/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزشهادت عمار/۱
💠امام خمینی
‼️پیروان علی و فاطمه و اولاد روحانی و جسمانی آن بزرگواران همواره با حکام جائر مقابله کردند. عماریاسر، عمر مبارک خود را در مقابله آنان گذراند تا سرانجام در سن نود سالگی به دست «فئۀ باغیه» به شهادت رسید! ۴۱/۱۲/۲۹
💠رهبرانقلاب
‼️درصدر اسلام، آن کسانیکه ممدوح واقع شدند، بیش از آنچه که بخاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شوند، بخاطر مواضع سیاسی و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند. ما سلمان و ابیذر و عمار و مقداد و میثم تمار و مالک اشتر را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم. تاریخ، اینها را به آن مواضع، تعیین کننده میشناسد؛ خیلی از بزرگان که مورد مذمت قرار گرفتند، به خاطر شرب خمر و بینمازی مذمت نشدند؛ به خاطر عدم حضور در آنجائی که حضورشان لازم بود، مذمت شدند. تاریخ، اینجوری ثبت کرده؛ نگاه کنید، ببینید! ۸۹/۱/۱۶
‼️بنده ۲سال قبل یک نوشته فارسی خواندم که درباره عمار یاسر بود از نویسنده مصری، طه حسین و آقای احمد آرام هم به فارسی ترجمه کرده و ترجمه بسیار جالبی هم هست، یکی دوتا اشتباه در آن کتاب من دیدم اما مجموعا کتاب جالبی است، این کتاب را بخوانید، ببینید چگونه از روی بصیرت و درک و شعور، ایمان در دل آنها نفوذ کرده ، نام کتاب "وعده راست" هست و این کتاب چقدر جالب تشریح میکند وضع ایمان عمار یاسر را که چگونه ایمان آورد و مجاهداتش در این راه و ایمان مادرش که اول ایمان میاورد و بعد که شوهرش را مومن میکند، غوغایی است! ۵۳/۷/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزشهادت عمار/٢
💠رهبرانقلاب
‼️تزلزل ناپذیری عمار در حوادث مختلف صدر اسلام و همچنین امتحانهای سخت دوران بعد از پیامبر، موقع شناسی و حضور در وقت نیاز، و نقش تبیین کننده او در مسائل و حوادث دوران امیرالمومنین، از ویژگیهای برجسته و بارز عمار بود. ۹۱/۱۲/۱
‼️چرا شما عمار را "سلام الله علیه" میگویید، ولی نسبت به یکی دیگر از صحابی رفیق عمار، عبدالله بن مسعود، که او هم از مکه بوده و در مکه کتک خورده است، "سلام الله علیه" نمیگویید؟ چون عمار در وقت حساس اشتباه نکرد و فهمید؛ ولی او اشتباه کرد. ببینید، خط عمار را خط مستقیم میگویند. بنظرم عمار هنوز هم ناشناخته است. عمار یاسر را خود ماها هم درست نمیشناسیم. عمار یاسر، یک حجت قاطعه الهی است. من در زندگی امیرالمؤمنین که نگاه کردم، دیدم هیچکس مثل عمار یاسر نیست؛ یعنی از صحابه رسولالله هیچکس نقش عمار یاسر را در طول این مدت نداشت. هر وقت برای امیرالمؤمنین یک مشکل ذهنی در مورد اصحاب پیش آمد، زبان این مرد، مثل سیف قاطع جلو رفت و قضیه را حل کرد. باید مثل عمار هوشیار بود و فهمید که وظیفه چیست! ۷۰/۵/۳۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزشهادت عمار/٣
💠رهبرانقلاب
‼️عظمت امثال عمار یاسر، بخاطر اینستکه که در هیچ شرایطی دچار اشتباه نشدند و جبهه را گم نکردند. من در موارد متعدد در جنگ صفین، این عظمت را دیدهام؛ البته مخصوص جنگ صفین هم نیست. در بسیاری از آنجاهایی که برای جمعی از مؤمنین، نکتهیی مورد اشتباه قرار میگرفت، آن کسیکه با بصیرت نافذ و با بیان روشنگر خود، شبهه را از ذهن آنها برطرف میکرد، عمار یاسر بود. انسان در قضایای متعدد امیرالمؤمنین از جمله در صفین، نشان وجود این مردِ روشنگرِ عظیمالقدر را میبیند! ۶۹/۲/۶
‼️باید مثل عمار هوشیار بود و فهمید که وظیفه چیست. نمیشود گفت به من ربطی ندارد. امروز هر روحانی و هر عمامه به سری، به مقتضای تلبس به این لباس، موظف است از حکومت اسلام و حاکمیت قرآن دفاع کند؛ هر کس هرطور میتواند. یکی شمشیر بدست میگیرد و جبهه میرود؛ یکی زبان گویایی دارد، به منبر میرود؛ یکی پست قضاوتی یا غیر قضاوتی میگیرد؛ یکی این کارها را نمیتواند بکند، اما اهل مسجد و اهل محراب است، اشکالی ندارد، همه بدانند که این روحانی، خود را خادم این انقلاب میداند. این، افتخار است. ۷۰/۵/۳۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزشهادت عمار/۴
💠رهبرانقلاب
‼️از کارهای مهم نخبگان و خواص، اینستکه حقائق را بدون تعصب جناحی و گروهی، تبیین کنند، در جنگ صفین یکی از کارهای مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود. چون آن جناح مقابل که جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگونی داشتند. خیلی هم ماهر بودند؛ خیلی. تخریب ذهن آسانتر از تعمیر ذهن است. لذا آنها شبهه افکنی میکردند، جناب عمار یاسر بود که با اسب از این طرف جبهه، به آن طرف جبهه و صفوف خودی میرفت و حقائق را برای آنها تبیین میکرد بنابراین، بصیرت مهم است. نقش نخبگان و خواص هم اینستکه این بصیرت را نه فقط در خودشان، در دیگران بوجود بیاورند. آدم گاهی میبیند که متأسفانه بعضی از نخبگان خودشان هم دچار بیبصیرتیاند؛ نمیفهمند؛ یک حرفی یکهو به نفع دشمن میپرانند؛ به نفع جبههای که همتش نابودی بنای جمهوری اسلامی است. نخبه هم هستند، خواص هم هستند، آدمهای بدی هم نیستند، نیت بدی هم ندارند؛ اما این است دیگر. بیبصیرتی است دیگر! ۸۸/۵/۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز شهادت سردار بصیرت
🏳حضرت عمار در جنگ صفین/۵
💠رهبرانقلاب
‼️اگر کسی بصیرت نداشته باشد ولو ایمان جوشانی هم داشته باشد، فریب میخورد! ۷۵/۱۲/۲۵
‼️بعضی انسانها غرض چندانی هم ندارند ولی بخاطر نفهمیدن و نداشتن بصیرت در جهنم میفتند! ۸۰/۲/۱۲
‼️اشتباه نکنید، بصیرت بمعنای آگاهی کتابی و روزنامهای نیست، بصیرت میدانی نیست که فقط قدرت تحلیل سیاسی بطلبد، بصیرت قدرت معنوی میطلبد! ۶۶/۳/۲
‼️اين بصيرت چگونه حاصل ميشود؟ بر اثر گذشتن از خود؛ همين يك كلمه آسان اما در عمل آنقدر مشكل كه اكثر انسانها در همين يك كلمه، درجا زدهاند! ۸۰/۸/۹
‼️صرف اینکه حق با ما باشد، ما پیش نمیرویم؛ حق همراه با ایستادگی. امیرالمؤمنین در جنگ صفین فرمود: «لا یحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر». این پرچم را کسانی میتوانند بلند کنند که اولاً بصیرت داشته باشند، بفهمند قضیه چیست، هدف چیست؛ ثانیاً صبر داشته باشند. صبر یعنی استقامت! ۸۷/۵/۹ کتاب بصیرت و استقامت ص۳۷،۹،۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini