حمله سایبری ۷۰۰۰ کشتی در آب راههای جهان را خاموش کرد
🔹یک حمله سایبری گسترده به سرورها و زیرساختهای راهبری و انتقال داده ماهوارهای؛ خطوط کشتیرانی جهان را مختل کرد.
🔹بر اساس گزارشها بیش از ۷۰۰۰ کشتی متعلق به ۳۰۰ کمپانی باری در آب راههای بینالمللی از کار افتادهاند.
🔹رخ داد فوق به یک حمله سایبری در سال۲۰۱۷ شباهت دارد که خسارتی ۱۰میلیارد دلاری برای خطوط کشترانی جهان برجای گذاشت.
✅eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ sapp.ir/safir_channel سروش
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شغل: براندازی!
🔹سیاوش اردلان، مجری بیبیسی فارسی که مدت زیادی نیز با رادیو فردا ارگان سازمان سیا همکاری داشت گفته که هدف برخی براندازان از ایجاد آشوب در ایران کاسبی و درآمدزایی برای خودشان است.
🔹چند روز پیش هم فرداد فرحزاد، مجری شبکه سعودیِ اینترنشنال، در برنامهای گفت هرکجا بیشتر پول بدهد آنجا کار میکنم. منافع هیچ کشوری حتی ایران برای من مهم نیست.
🔹اعتراف براندازان به کاسبی از ایجاد آشوبها در ایران در گذشته نیز سابقه داشته است. مثلا سالومه سیدنیا، مجری شبکه منوتو، گفته: «مصی علینژاد برای یک مستند تصاویری از مادر پویا بختیاری به ما داد. ما تصاویر را پخش نکردیم، مصی علینژاد برای مدیر شبکه، ۱۰ هزار پوند فاکتور فرستاد و پول خواست. مصی فقط دنبال این چیزهاست. بعد از آن مدیر شبکه فهمید این آدم چه کثافتی است.»
✅eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ sapp.ir/safir_channel سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دستگیری فردی که با لوله آب، اسلحه میساخت
✅eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ sapp.ir/safir_channel سروش
💢و باز درها بر همان پاشنهها میچرخد!💢
🔹دو روز از فرمایشات مهم حضرت آقا درباره زنان و خانواده میگذرد و تقریباً نتیجهاش در رشد همگرایی جامعه حزبالهی تا جایی که برای بنده مشهود است، تقریباً هیچ است!
🔹همه کسانی که از قبل موضعی دارند، جملاتی از حضرت آقا را گزینش کردهاند و بر درستی دیدگاه خود با تأکید بر «فصل الخطاب بودن کلام رهبری» اصرار میورزند!
🔹تقریباً گفتگویی شکل نمیگیرد و رفت و برگشتها، بیشتر شبیه «بیانیههای سیاسی پی در پی» است تا «گفت و شنودی فرهنگی»!
🔹کسی را ندیدهام که با فرمایشات حضرت آقا تکان قابل توجهی خورده باشد، کأنه آنچه در پوشش گفتگو انجام میدهیم را بیشتر ابزاری برای ابراز و تحمیل دیدگاه خود میدانیم، تا مجالی برای تأمل و شنیدن و آموختن!
🔹ایده گفتمان انقلاب اسلامی در برخورد با حجاب را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد؛
این ایده مرزهای روشنی با جریان توسعهخواه، مدیران التقاطی و جریان تحجر دینی دارد و در ذیل #انگاره_پیشرفت قابل صورتبندی است:👇
➖بیتردید اهمال نسبت به بیحجابی، اشتباهی جبرانناپذیر است.
➖هیچ توجیهی در به تعویق انداختن توجه و حساسیت نسبت به مقوله حجاب، پذیرفتنی نیست.
➖باید حاکمیت در مسئله حجاب، مورد مطالبه و امر به معروف ونهی از منکر قرار گیرد.
➖در برخورد با پدیده بیحجابی، «تمرکز بر برخورد انتظامی و قضایی» ایدهای متحجرانه است.
➖مهمترین عامل رشد بیحجابی، تحقق پروتکلهای ایده توسعه غربی در کشور، توسط جریان مدیران التقاطی و در میانهی چُرت خرگوشی جریان متحجر است.
➖برخورد انتظامی و قضایی با بیحجابی حتما باید در جای خود مورد تأکید قرار گیرد.
➖امر به معروف و نهی از منکر درباره حجاب، نباید منجر به نفرت آفرینی و برچسب زنی ضد انقلابی و ضد دینی به بیحجابان شود.
🔹 ایده گفتمان انقلاب اسلامی درباره بیحجابی را میتوان در میان این سلب و ایجابها بهتر فهم کرد: 👇
1️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که بیحجابی را باید پذیرفت و با آن کوتاه آمد؛ هرگز!
➖بلکه بدان معناست که در برخورد با بیحجاب، نباید نقطه برخورد را فقط نکته آشکار و هویدای آن در خیابان قرار داد.
2️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که بیحجابی اهمیت ندارد و باید مواجهه با آن را به بعد موکول کرد؛ هرگز!
➖بلکه بدان معناست که ما با مجموعهای از منکرها مواجه هستیم که بنا به فرمایش رهبری مسئله بیحجابی به صورت مستقیم در رأس آنها نیست. از امروز باید مبارزه با بیحجابی را با شدت و حدّت ادامه دهیم، ولی در ضمن یک منظومه و نظام امربه معروفها و نهی از منکرها که در آنها رعایت اولویتها شده باشد. بیحجابی، پیوست فرهنگی فرآیند توسعه مدرن است که متأسفانه آگاهی و به تبع آن، حساسیتِ جریان دینی به علت وجود سه دیگری گفتمان انقلاب اسلامی (جریان غربگرایی، مدیران التقاطی و تحجر دینی) درباره آن کم است.
3️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که حاکمیت، وظیفهای در قبال بیحجاب ندارد؛ هرگز!
➖بلکه بدان معناست که از حاکمیت باید مطالبه حساسیت به مقوله حجاب داشته باشیم و از او بخواهیم که از یک بام و دو هوای خواستن و نخواستن رشد فرهنگی و از جمله حجاب بیرون بیاید. باید به او بفهمانیم که مطالبه ما فقط بر روی برخورد انتظامی و قضایی با حجاب نیست، بلکه حاکمیت باید در وهلهی اول، همه تصمیمات غلطش را در عرصههای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که بر مقوله «فرهنگ اسلامی ـ ایرانی» و از جمله «حجاب زنان» تأثیرات منفی میگذارد، متوقف کندو از دوگانه «سیاستزدگی در شعار» و «سیاستزدایی در عمل» دست بردارد که نتیجه آن چیزی نبوده است تاکنون جز «هویتزدایی انقلابی»؛ و البته به میزان شدت و جدیتش در این کار، برخورد انتظامی و قضایی را در دستور خود قرار دهد. (تقدم دولتسازی بر جامعهسازی)
4️⃣در این ایده، اینگونه نیست که باید امر به معروف زبانی و همگانی را از دستور کار خارج کرد؛ هرگز!
➖ بلکه بدان معناست که در برخورد با بیحجابی، خط قرمز امر به معروف و نهی از منکر عمومی این است که نباید «نفرتآفرینی» کند و دلها را از هم دورتر نماید؛ نباید با برچسب «ضد انقلابی» و «ضد دینی» همراه باشد؛ نباید به گسست اجتماعی بینجامد؛ نباید اولویتها نادیده انگاشته شود؛ باید از منظر برادری و رحمت باشد؛ باید دلسوزانه و متعهدانه باشد؛ باید به دور از عصبانیت و خشم باشد. باید متوجه بود که مقوله بیحجابی هرچه باشد، بیش از هرچیز درمانش منوط بر «هویتزایی انقلابی»است که هم میتواند حاوی عنصر جهت است و هم امکان کنش و تأثیر اجتماعی را فراهم میکند و هم بستری است برای رشد عقلانیت و آگاهی....
#عقلانیت_انقلابی
#توسعه_تفاهم_اجتماعی
#بیحجابی
#دوگانه__پیشرفت__و__توسعه
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1116
⭕️ عدالت پردازیِ فاطمه(س)
جلسه اول
• عدالت اجتماعی، دوبار در خطبه فدکیه:
- برای تصحیح رابطه مردم-مردم: تنسیقاً للقلوب
- برای تحکیم رابطه مردم-حاکم: ایناساً للرعیه
• عدالت اول موجب قوام و سرپایی مردم می شود
- خوانش تاریخی از این کارکرد
• بعد موجب همگنی و پیوستگی مردم می شود
حجت الاسلام قنبریان - هیات الزهرا دانشگاه شریف ۱۴۰۱/۱۰/۱
📄متن گزیده
مدت مطالعه: ۸ دقیقه
📄متن کامل
مدت مطالعه ۲۸ دقیقه
🎧 لینک فایل صوتی
☑️ @m_ghanbarian
15.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ عدالت پردازیِ فاطمه(س)
جلسه دوم
• بزرگترین گسل اجتماعی، شکاف فقر و غنی است
- مشکل اصلی وقتی است که حقوق اساسی (آموزش، بهداشت، امنیت و...) کالا و طبقاتی شود!
• شریف آنجاست که هوش ایرانی آنجاست! هوش سیستانی چقدر به شریف می رسد؟!
- دهه قبل منتظر صدای شریفتری از شریف برای عدالت اجتماعی بودیم!
• خوانش تاریخی از اثر مخرب این شکاف اجتماعی
• عدالت و تربیت:
۱. تنزیه از مظالم(پاکی از حق الناس):
- با تنسیق قلوب، عامل درونی ظلم رفع می شود.
- با توزیع عادلانه فرصتها و منابع، ابزار بیرونی ظلم زایل می شود.
۲. تنزیه از آثام(پاکی از گناهان):
- بسیاری از گناهان یا از سر اتراف و شادخواری است(فسق مترفین)
- یا از سر فقر و نداری است
عدالت بر هردو اثر می کند!
• مثالهای معاصر
از خلق پول تا قاچاق حجاب!
حجت الاسلام قنبریان - هیات الزهرا دانشگاه شریف ۱۴۰۱/۱۰/۲
🎬 ویدئو: برشی تقطیع شده از جلسه دوم
📄 متن گزیده
⏱ مدت مطالعه: ۱۰ دقیقه
📑 متن کامل
⏱ مدت مطالعه: ۳۲ دقیقه
🎧 فایل صوتی
☑️ @m_ghanbarian
ویژه نامه روایت زن ایرانی.pdf
30.67M
«روایت زن ایرانی»؛ ویژهنامه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار منتشر شد.
📣 آنچه در این ویژه نامه میخوانید:
🔻نسبت خانهنشینی زن با کالا انگاری او؛ تقریری از سخنرانی حجتالاسلام محسن قنبریان
🔻آسیب شناسی نقش رسانۀ ملی در بازنمایی نقش زنان، دکتر فرج الله هدایت نیا
🔻یادداشت دکتر رقیه فاضل؛ دکتری علوم تربیتی، درباره سرمایهداری و فرصت فکر کردن زنان
🔻یادداشت رقیه رودسرایی؛ نویسنده کتاب انقلاب ژاکتهای دکمهدار
🔻بت دوگانهی(خانهداری-فعالیت اجتماعی) را بشکنیم! ، مهدی تکلو، دانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی
🔻یادداشتهایی درباره فیلمهای با موضوع زن در ادوار جشنواره مردمی عمار
🔻مفرد مونث غائب؛ گفتوگو با مریم برزویی، کارشناسی حقوق و طلبه سطح دو
🔻معرفی کتاب مَنَم یه مادرم؛ روایت هایی از سبک تربیتی والدین شهدا
🔻همچنین گفتارهایی از فاطمه دلاوری پاریزی، احمد عسگری، ملیحه بخشینژاد و...
🔰 جشنواره مردمی فیلم عمار
✅ @AmmarFest
🎥 مجال کردید ببینید!
• فرض گرفته وضع اقتصادی ایران امروز به وخامت دوره رکود بزرگ آمریکا باشد!
در آن دوره فرانک #کاپرا فیلمسازی که ایتالیایی الاصل ولی مقیم آمریکا بود فیلم "چه زندگی شگفت انگیزی" ساخت! علیرغم صراحت و نقد، پر از امید و خلق رویا برای آمریکا بود.
اما فیلمهای دهه ۸۰ و ۹۰ سینمای ایران چه؟! اغلب سیاه و مایوس!
❓ واقعا سینما آئینه جامعه است یا جامعه آئینه و خلق سینماست؟!!
• جالب اینکه کاپرا بعدا به اتهامات دچار و منزوی میشود اما باز برای وطن خوانده اش، رویا می سازد!
سازنده در این مستند تحقیقی دنبال روشنفکر و سینماگری مثل کاپرا در ایران می گردد!
💻 اگر خواستید اینجا ببینید:
https://eitaa.com/ammaryar_ir/5639
#جشنواره_عمار
#جهاد_امیدبانی
☑️ @m_ghanbarian
🌐 خامنه ای پس از محمد(ص)
• کاریکاتور، هنر است؛ مثل شعر. اما همانجور که "هجو"، شعر را فحش می کند؛ اغراض سیاسیِ شارلی ابدو هم کاریکاتور را فحش می کند.
• فحش بطور معمول فرمان مقابله و دشمنی از سوی آدم زبون و بی چاره است.
وقتی دست با چکش کوبیده شود، فرمان مقاومت و مقابله با سوزشِ درد را آدم بی ادب با فحش بروز می دهد.
ناتوانی مقابل یک رقیب قویِ پیروز هم با فحش تسلی می گیرد!
• ظاهراً ملاها، جهان جدیدی بنیان نهاده و از مرزهای کشورشان صادر شده است و ظاهرا بدجور ارزشهای منافقانه انقلاب فرانسه و حقوق بشر دروغین را به چالش کشیده که به کاریکاتور هجو روی آورده اند!
• آیا شارلی ابدویِ احمق دانست بعد از چند بار اسلام هراسی اش با کاریکاتورِ هجو علیه پیامبر اسلام(ص)، حالا با فراخوان کاریکاتور علیه آیت الله خامنه ای، باصدای بلند گفت: اسلامِ خامنه ای ادامه اسلام محمد(ص) است؟!
این موجب اتحاد بیشتر جهان اسلام حول اسلامِ انقلاب اسلامی خواهد شد.ان شاءالله
#شارلی_ابدو
#کاریکاتور_موهن
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌تکنولوژی #دیپ_فیک ؛
🔰 لب خوانی افراد مشهور تاریخ ایران؛
گویا دوباره زنده شده اند.
🔸با دیپ فیک آینده کمی ترسناک میشود...
#شبکه_انقلاب
#عمله_بی_مزدومواجب_دشمن_نشویم
#نیازی_نیست_هرچیزی_منتشرکنیم
#سواد_رسانه_داشته_باشیم
#در_زمین_دشمن_بازی_نکنیم
آنچه ابر مرد تاریخ اسلام امام علی علیه السلام را خانه نشین کرد ، مردم مسلمان نا آگاه و فاقد تحلیل بودند.
امروز به امر رهبر با ارائه خبر و تحلیل بصیرت افزا ، جهاد تبیین را با قدرت ادامه میدهیم.
📡گروه کشوری تحلیل و خبر
🏕قرارگاه سایبری منهاج
.
▪️بسمالله الرحمن الرحیم▪️
🔹موضوع کنفراس :
بررسی مفهوم و اهمّیّت تاب آوری و روش های افزایش تاب آوری فرد و جامعه در نگاه زندگی دینی
🔹با حضور استاد بزرگوار :
حجّة الاسلام و المسلمین جناب آقای احمد نعمتی
زمان : سه شنبه 1401/10/20
🕙 ساعت : 30 : 21
منتظر حضورتان هستیم
اللهمعجللولیکالفرج
🇮🇷ابرگروه مدافعان حریم ولایت :
https://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
🇮🇷لینک آرشیو کنفراس ها
https://eitaa.com/joinchat/3112828942C59d29e1800
🇮🇷لینک کانال استاد بزرگوار
https://eitaa.com/khazinatoljavaher