eitaa logo
خدمت به طلّاب
9.6هزار دنبال‌کننده
133 عکس
6 ویدیو
3 فایل
﷽ 🔰 کانال کاملا شخصی است. برای #تبلیغ_ارزان در کانال با ما در ارتباط باشید ... @Matthew @khedmatt | کانال خدمت به طلاب
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 ثواب قرائت سوره مبارکه یس حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ الصَّفَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَینِ بْنِ أَبِي الْخَطَّابِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْعَبْدِيِّ عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِ‏ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: مَنْ قَرَأَ يس فِي عُمُرِهِ مَرَّةً وَاحِدَةً كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ خَلْقٍ فِي الدُّنْيَا وَ بِكُلِّ خَلْقٍ فِي الْآخِرَةِ وَ فِي السَّمَاءِ وَ بِكُلِّ وَاحِدٍ أَلْفَيْ أَلْفِ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ مِثْلَ ذَلِكَ وَ لَمْ يُصِبْهُ فَقْرٌ وَ لَا غُرْمٌ وَ لَا هَدْمٌ وَ لَا نَصَبٌ وَ لَا جُنُونٌ وَ لَا جُذَامٌ وَ لَا وَسْوَاسٌ وَ لَا دَاءٌ يَضُرُّهُ وَ خَفَّفَ اللَّهُ عَنْهُ سَكَرَاتِ الْمَوْتِ وَ أَهْوَالَهُ وَ وَلِيَ قَبْضَ رُوحِهِ وَ كَانَ مِمَّنْ يَضْمَنُ اللَّهُ لَهُ السَّعَةَ فِي مَعِيشَتِهِ وَ الْفَرَجَ عِنْدَ لِقَائِهِ وَ الرِّضَا بِالثَّوَابِ فِي آخِرَتِهِ وَ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى لِمَلَائِكَتِهِ أَجْمَعِينَ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ قَدْ رَضِيتُ عَنْ فُلَانٍ فَاسْتَغْفِرُوا لَهُ. 📚 ثواب الأعمال و عقاب الأعمال؛ ص111 ● از جابر جعفى نقل شده است كه امام باقر علیه السلام فرمودند: هر كس سوره ياسين را در عمر خود يك بار تلاوت كند، خداوند به شمار تمام آفريدگان دنيا و تمام آفريدگان آخرت و آنچه در آسمان است، به شمار هر يك دو هزار هزار حسنه براى او مى ‏نويسد، و به همين اندازه گناهانش را محو مى ‏كند، و دچار تنگدستى، بدهكارى، ويرانى خانه، سختى، ديوانگى، جذام، وسوسه و بيماريهاى زيانبار نمى ‏شود، و خداوند سختيها و دشواريهاى مرگ را براى او آسان مى‏كند و خودش جان او را مى ‏گيرد، و از جمله كسانى خواهد بود كه خداوند گشايش در زندگى و شادمانى به هنگام مرگ و خشنودى از پاداش آخرت را براى او ضمانت مى ‏كند، و به همه فرشتگان آسمانها و زمين مى ‏گويد: من از فلانى خشنودم، براى او طلب آمرزش كنيد. ● آیت الله العظمی وحید خراسانی: به جهت رشد در معنویات و تقرّب به سوی خدای تعالی؛ در شبانه‌روز لااقل یک‌مرتبه سورة یس را خوانده و به حضرت زهراء سلام الله علیها هدیه نمایید. @khedmatt
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 ایمان و تقوا بجای جادو و جنبل؛ آیه شریفه قبل به رو آوردن یهودیان به جادو و جنبل برای غلبه بر برخی از مشکلات روزمره شان اشاره دارد. کاری که هرگز مورد تایید خداوند متعال و اولیای خدا نبوده و نیست. اما در این آیه شریفه خداوند تبارک و تعالی پیشنهاد جایگزین را بدین ترتیب ارائه می فرماید که اگر ايمان مى آوردند و تقوا پيشه مى كردند پاداشى كه نزد خدا بود براى آنان از همه اين امور بهتر بود، اگر توجه داشتند. واقعیت این است همانطور که در آیات شریفه دیگر هم آمده است، تقوا می تواند انسان را از بن بست های زندگی و معیشت خارج کند. خوشبخت کسی است که اراده داشته باشد از این ابزار کارامد در مراحل مختلف زندگی بهره برداری کند. 🔷 آیه روز وَ لَوْ أَنَّهُمْ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَمَثُوبَةٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ خَيْرٌ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ (بقره/آیه ۱۰۳) 🔶 ترجمه و اگر آنها ايمان می آوردند و پرهيزكاری پيشه ميكردند پاداشی كه نزد خداوند بود برای آنان بهتر بود، اگر آگاهی داشتند. ، ، ، 🌹تعجیل در فرج حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف صلوات🌹 🌼 🌼 @khedmatt
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 تبدیل عصا به اژدها؛ در کوه طور، هنگامی که خداوند متعال با حضرت موسی علی نبینا و آله و علیه السلام سخن می گفت به او دستور داد: عصایت را بیفکن، موسی عصا را افكند، ناگهان مار عظيمى شد و شروع به حركت كرد. تبدیل عصا به اژدها امر عادى يا نادر و كمياب نيست بلكه خارق عادت محسوب مى شود كه بدون اتكاء بر قدرت خداوند بزرگ، امكان پذير نيست. کسانى كه به خداوند تبارک و تعالی ايمان دارنـد و علم و قدرت او را بى پايان مى دانند، هرگز نمى توانند اين امور را انكار كنند و يا مانند مادی گراها به خرافه نسبت دهند. تنها چيزى كه گاهى اينگونه افكار را به وجود مى آورد اين است كه افراد به علل و معلول عادى خو گرفته اند. تا آنجا كه آنها را ضروری تلقی می کنند. در حالى كه چه بسا عـلل و مـعـلول دیگری وجود داشته باشند که ما آنها را نشناسیم. همان طور که در سده های قبل بسیاری از علل و معلول ها را نمی شناختیم و الان می شناسیم و حتی از آن بهره می بریم! (مانند انرژی نهفته در اتم) 🔷 آیه روز قَالَ أَلْقِهَا يَا مُوسَى * فَأَلْقَاهَا فَإِذَا هِيَ حَيَّةٌ تَسْعَى (طه/آیات ۱۹ و ۲۰) 🔶 ترجمه { خداوند} گفت ای موسی آنرا بيفكن! * (موسی) آنرا افكند، ناگهان مار عظيمی شد و شروع به حركت كرد! ، ، ، 🌼 🌼 @khedmatt
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 ربا راه حل نیست؛ آیه شریفه مورد نظر امروز ویژگی خاصی دارد که صریحا در آن از تحریم ربا سخن گفته شده است و از افرادی که به دنبال توجیه رباخواری هستند، شدیدا انتقاد می کند. ربا یک معامله معمولی نیست. نقطه مقابل انفاق است. انفاق کاهنده فاصله طبقاتی است. اما ربا باعث افزایش فاصله طبقاتی می شود. نتیجه اقتصاد ربوی این است که پول دارها پول دار تر و فقیرها فقیر تر می شوند! یکی از تعالیم صریح اسلام و اهل بیت علیهم السلام این است که در حرام خیری نیست! این را کسانی باید توجه کنند که برای درمان اقتصاد، راه حل هایی مبتتی بر ربا تجویز می کنند! جالب است در این آیه شریفه خداوند متعال تمثیل زیبایی می زند، می فرماید رباخوار مانند کسی است که بر اثر تماس شیطان با او، دیوانه شده است و نمی تواند تعادل خود را حفظ کند. گاه بر می خیزد و گاه زمین می خورد. خوب که نگاه می کنیم، می بینیم این تمثیل درباره جامعه مبتنی بر اقتصاد ربوی کاملا صدق می کند. چنین جامعه ای از نظر اقتصادی تعادل ندارد و هر آن باید منتظر زمین خوردن صنفی و گروهی در آن بود! 🔷 آیه روز الَّذِينَ يَأْكُلُونَ الرِّبَا لاَ يَقُومُونَ إِلاَّ كَمَا يَقُومُ الَّذِي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطَانُ مِنَ الْمَسِّ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُواْ إِنَّمَا الْبَيْعُ مِثْلُ الرِّبَا وَ أَحَلَّ اللّهُ الْبَيْعَ وَ حَرَّمَ الرِّبَا فَمَن جَاءهُ مَوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَانتَهَىَ فَلَهُ مَا سَلَفَ وَ أَمْرُهُ إِلَى اللّهِ وَ مَنْ عَادَ فَأُوْلَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ (بقره/آیه ۲۷۵) 🔶 ترجمه کسانیکه ربا می‌خورند، (در قیامت) برنمی‌خیزند مگر مانند کسی که بر اثر تماسّ شیطان، دیوانه شده (و نمی‌تواند تعادل خود را حفظ کند؛ گاهی زمین می‌خورد، گاهی بپا می‌خیزد). این، به خاطر آن است که گفتند: «داد و ستد هم مانند ربا است (و تفاوتی میان آن دو نیست.)» در حالی که خدا بیع را حلال کرده، و ربا را حرام! (زیرا فرق میان این دو، بسیار است.) و اگر کسی اندرز الهی به او رسد، و (از رباخواری) خودداری کند، سودهایی که در سابق [= قبل از نزول حکم تحریم‌] به دست آورده، مال اوست؛ (و این حکم، گذشته را شامل نمی‌گردد؛) و کار او به خدا واگذار می‌شود؛ (و گذشته او را خواهد بخشید.) امّا کسانی که بازگردند (و بار دیگر مرتکب این گناهشوند)، اهل آتشند؛ و همیشه در آن می‌مانند. ، ، ، ، 🌼 🌼 @khedmatt
بسم الله الرحمن الرحیم 🌷سالروز میلاد پیامبر بزرگ الهی حضرت عیسی مسیح علی نبینا و آله و علیه السلام مبارک باد.🌷 📋اولین معجزه حضرت مسیحسلام الله علیه؛ هنگامی که حضرت مریم مقدس سلام الله علیها با فرزند تازه متولد شده اش به میان بنی اسرائیل بازگشت، مورد اتهام مردم و علمای بنی اسرائیل قرار گرفت. ایشان از سوی خداوند متعال امر به سکوت شده بود. پس به جناب عیسی که در گهواره بود اشاره کرد که او پاسخ سخنان شما را خواهد داد. حضزت عیسی علیه السلام هم در گهواره، مانند یک فرد جا افتاده به آنها گفت که بنده خداست، خدا به او کتاب آسمانی داده و پیامبر خویش قرار داده است. این نخستین معجزه ای است که حضرت عیسی مسیح علیه السلام در برابر بزرگان یهود رو می کند تا آنها را درباره نبوتش مجاب کند. نکته جالب این است که اولین سخن حضرت مسیح در گهواره، پاسخی است به ادعاهایی که بعدها مسیحیت تحریف شده درباره او داشت. آنها او را به فرزندی خدا و الوهیت گرفتند. اما مسیح واضح و آشکار در نخستین جمله ای که به زبان آورده است، خود را بنده خدا می خواند. این هم چشمه دیگری است از تدبیر دقیق امور توسط ذات خداوند متعال. 🔷 آیه روز قَالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتَانِيَ الْكِتَابَ وَ جَعَلَنِي نَبِيًّا (مریم/آیه ۳۰) 🔶ترجمه (ناگهان عيسی زبان به سخن گشود) گفت من بنده خدايم به من كتاب (آسمانی) داده و مرا پيامبر قرار داده است. ، ، ، ، ، 🌼 🌼 @khedmatt
@adkhedmatt | تبلیغات | لطفا صبور باشید
برای روزمادر کلی نقره جات براتون آوردیم مخصوص خانم های خوش سلیقه😎 امسال یه کادوی نقره تقدیم همسرت کن دستبند نقره_ گوشواره_انگشتر💍 عرضه حرزهای اصلی😊 همراه با اهدای جوایز🎁 https://eitaa.com/joinchat/3754688721C9854d40bd3 اینجا شهر نقره است👆👆👆👆
دی ماه ۱۴۰۲ روزهای قمر در عقرب در روز جمعه۱۵ در ساعت16:13شروع شده ودر روز دوشنبه 18 دی ماه در ساعت 0:40 به پایان می رسد @khedmatt
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 برخورد گزینشی با دین ممنوع؛ برنامه های الهی بدون شک حافظ منافع تمام انسان ها است. ولی در ظاهر و نظر ابتدائی ممکن است برخی از آنها باب میل ما (همسو با تفکرات ما) باشد و برخی نباشد. در برخورد با این برنامه ها مومنان راستین از مدعیان شناخته می شوند. مومنان این برنامه ها را به طور کامل می پذیرند (حتی اگر فلسفه اش را ندانند)؛ ولی مدعیان آیات الهی را تقسیم می کنند، آنچه را که با خواست و ادراک آنها همسو است را اجرا می کنند و آنچه که با نظرشان مخالف هست را نمی پذیرند و در حقیقت خود را از برکات و فواید آن برنامه الهی محروم می کنند. علاوه بر این محرومیت، عذاب خداوند متعال نیز به خاطر این تقابل آشکار در انتظار این تقسیم کننده های آیات الهی خواهد بود. ⬅️ تکمله شاید بگوئیم چه کسی است که گناه نداشته باشد؟ یا همه احکام دین را بدون نقص اجرا کند که ما هم بخواهیم اینگونه باشیم؟ حال آنکه مسئله اجرای احکام نیست! مسئله اصلی پذیرش است. چون راه مقابله با گناه، توبه است که دین به آن رسمیت داده است. توبه زمانی اتفاق می افتد که فرد بپذیرد گناه کرده است. مشکل بسیاری مواقع این است که افراد می گویند، نمی پذیریم فلان حکم در دین است! این رویکرد است که در این آیه رد می شود و سبب سقوط انسان و عذاب الهی است. 🔷 آیه روز كَمَا أَنْزَلْنَا عَلَى الْمُقْتَسِمِينَ * الَّذِينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضِينَ (حجر/آیات ۹۰ و ۹۱) 🔶 ترجمه (ما بر آنها عذابی می ‏فرستيم) همانگونه كه بر تجزيه گران (آيات الهی) فرستاديم. * همانها كه قرآن را تقسيم كردند (آنچه را به سودشان بود پذيرفتند، و آنچه بر خلاف هوسهايشان بود ترك نمودند)! ، ، ، 🌼 🌼 @khedmatt
🔆 ولادت حضرت عیسی "علی نبینا و آله و علیه السلام" «۱۲»-یب، تهذیب الأحکام بِإِسْنَادِهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زُرَارَةَ عَنِ الْبَزَنْطِیِّ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ کَثِیرٍ النَّوَّاءِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: یَوْمُ عَاشُورَاءَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی وُلِدَ فِیهِ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ علیه السلام [۳] . «۱۳»-یه، من لا یحضره الفقیه ابْنُ الْوَلِیدِ عَنِ الصَّفَّارِ عَنِ ابْنِ عِیسَی وَ ابْنِ هَاشِمٍ عَنِ الْوَشَّاءِ عَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ: لَیْلَةُ خَمْسٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ ذِی الْقَعْدَةِ وُلِدَ فِیهَا إِبْرَاهِیمُ علیه السلام وَ وُلِدَ فِیهَا عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ علیه السلام الْخَبَرَ [۴] . [کلام مرحوم علامه مجلسی رضوان الله علیه] بیان: لعل الخبر الأول الدال علی کون ولادته فی یوم عاشوراء محمول علی التقیة کما یشهد به بعض الأخبار [۱] و کذا الأخبار المختلفة الواردة فی زمان الحمل و موضع الولادة لعل بعضها محمولة علی التقیة لاشتهارها بین المخالفین و الله یعلم. ---------————— [۳]: التهذیب ۱: ۴۳۷. [۴]: من لا یحضره الفقیه: ۱۷۲. الموجود فی المطبوع و روی عن الحسن بن علیّ الوشاء، و لم یذکر بقیة الاسناد. [۱]: مع أنّه ضعیف بکثیر النواء. 📚بحار الأنوار؛ ج‏۱۴؛ ص۲۱۵ @khedmatt
🔆 ترک همنشینی با کسی که در اعتقادات منحرف است عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ بَكْرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْجَعْفَرِيِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ علیه السلام يَقُولُ‏ مَا لِي رَأَيْتُكَ عِنْدَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ يَعْقُوبَ فَقَالَ إِنَّهُ خَالِي‏ فَقَالَ إِنَّهُ يَقُولُ فِي اللَّهِ قَوْلًا عَظِيماً يَصِفُ اللَّهَ‏ وَ لَا يُوصَفُ‏ فَإِمَّا جَلَسْتَ مَعَهُ‏ وَ تَرَكْتَنَا وَ إِمَّا جَلَسْتَ مَعَنَا وَ تَرَكْتَهُ‏ فَقُلْتُ هُوَ يَقُولُ مَا شَاءَ أَيُّ شَيْ‏ءٍ عَلَيَّ مِنْهُ إِذَا لَمْ أَقُلْ مَا يَقُولُ فَقَالَ أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام أَ مَا تَخَافُ أَنْ تَنْزِلَ بِهِ نَقِمَةٌ فَتُصِيبَكُمْ جَمِيعاً أَ مَا عَلِمْتَ بِالَّذِي كَانَ مِنْ أَصْحَابِ مُوسَى علیه السلام وَ كَانَ أَبُوهُ مِنْ أَصْحَابِ فِرْعَوْنَ فَلَمَّا لَحِقَتْ خَيْلُ فِرْعَوْنَ مُوسَى تَخَلَّفَ عَنْهُ لِيَعِظَ أَبَاهُ فَيُلْحِقَهُ بِمُوسَى‏ فَمَضَى أَبُوهُ‏ وَ هُوَ يُرَاغِمُهُ‏ حَتَّى بَلَغَا طَرَفاً مِنَ الْبَحْرِ فَغَرِقَا جَمِيعاً فَأَتَى مُوسَى علیه السلام الْخَبَرُ فَقَالَ هُوَ فِي رَحْمَةِ اللَّهِ وَ لَكِنَّ النَّقِمَةَ إِذَا نَزَلَتْ لَمْ يَكُنْ لَهَا عَمَّنْ قَارَبَ الْمُذْنِبَ دِفَاعٌ. 📚 الكافي؛ ج‏2؛ ص374 (بَابُ مُجَالَسَةِ أَهْلِ الْمَعَاصِي‏) جعفرى گويد: حضرت ابو الحسن عليه السلام به من فرمودند: چرا مينگرم كه تو نزد عبد الرحمن بن يعقوب هستى، (جعفرى) عرض كرد: او دائى من است؟ حضرت فرمودند: او درباره خدا سخن ناهموارى گويد؟ خدا را (بصورت اجسام و اوصاف آن) وصف كند؟ پس يا با او همنشين شو و ما را واگذارد يا با ما بنشين و او را ترك كن. عرض كردم: او هر چه ميخواهد بگويد بمن چه زيانى دارد وقتى كه من نگويم آنچه را كه او گويد؟ ابو الحسن عليه السلام فرمودند: آيا نمى ترسى از اينكه به او عذابى نازل گردد و هر دوى شما را فرا گيرد؟ آيا ندانى (داستان) آن كس را كه خود از ياران موسى عليه السلام بود و پدرش از ياران فرعون، پس هنگامى كه لشكر فرعون (در كنار دريا) به موسى (و يارانش) رسيد، (آن پسر) از موسى جدا شد كه پدرش را پند دهد و به موسى (و يارانش) ملحق سازد، و پدرش براه خود (در لشكر فرعون) ميرفت و اين جوان با او (در باره مذهبش) ستيزه ميكرد، تا اينكه هر دو بكنارى از دريا رسيدند و (همين كه لشكر فرعون غرق شدند) آن دو نيز با هم غرق شدند، خبر بموسى عليه السلام رسيد، فرمود: او در رحمت خدا است ولى چون عذاب نازل گردد از آنكه نزديك گنهكار است دفاعى نشود. @@khedmatt
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 در نکوهش کم حوصلگی و بی صبری؛ برخی درباره شان نزول این آیه شریفه گفته اند گروهى از مسلمانان به خاطر شدت غضب بر كفار، براى پيروزى پيغمبر صلی الله علیه و آله بيتابى مى كردند و مى گفتند: چرا وعده یاری خداوند متعال تحقق نمى يابد؟ آیه شریفه نازل شد و خداوند تبارک و تعالی آنها را به تندی نکوهش کرد که هرکس سست ایمان است و به تحقق وعده های الهی ایمان ندارد، می تواند طنابی به سقف بیاویزد و خودش را بکشد؛ ببیند که اینگونه خشمش از خدا فرو می نشیند؟ آیه شریفه به يك نكته روانى در ارتباط با افراد كم حوصله و سست ایمان اشاره مى كند كه آنها وقتى كارشان ظاهرا به بن بست مى رسد فورا دستپاچه مى شوند و تصميمهاى جنون آميز مى گيرند. واقعیت همین است؛ انسان اگر صبر نداشته باشد (به معنای کنترل نفس) کارش به اقدامات دیوانه وار می رسد. این نکته نه تنها درس بزرگی است در بندگی خداوند باریتعالی، بلکه در زندگی شخصی هم مصداق دارد. کسی طعم یاری خداوند کریم را می چشد که به وعده هایش ایمان داشته باشد و ناملایمات سبب نشود که ایمانش سست و صبرش تمام شود. اصلا یاری خداوند قادر متعال، پاداش همین صبر و ایمان است. 🔷 آیه روز مَنْ كَانَ يَظُنُّ أَنْ لَنْ يَنْصُرَهُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ فَلْيَمْدُدْ بِسَبَبٍ إِلَى السَّمَاءِ ثُمَّ لْيَقْطَعْ فَلْيَنْظُرْ هَلْ يُذْهِبَنَّ كَيْدُهُ مَا يَغِيظُ (حج/آیه ۱۵) 🔶 ترجمه هر كس گمان ميكند كه خدا پيامبرش را در دنيا و آخرت ياری نخواهد كرد (و از اين نظر عصبانی است هر كاری از دستش ساخته است بكند) ريسمانی به سقف خانه خود بياويزد و خود را از آن آويزان نمايد و نفس خود را قطع كند! (و تا لب پرتگاه مرگ پيش رود) ببيند آيا اين كار خشم او را فرو می نشاند؟! ، ، ، ، 🌼 🌼 @khedmatt