eitaa logo
خوبان
647 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
8.6هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا هرشب نوری از وجود نورانیت بر قلوب تاریک و گرفته ما بتابان و باحرارت عشق ومعرفت خویش قلبهای خسته ویخزده مارا گرمی ببخش و احیا کن قلوب ما را ‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌙شبتون به رنگ خدا شبتون مهدوی🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫🌷خدای مهربانم ! 💫🔵حس داشتنت 💫🌷حس بودنت 💫🔵حس حضورت 💫🌷در تار و پود لحظاتم جاری ست 💫🔵و من چقدر با تو خوشبخت 💫🌷و پر از آرامشم 💫🔵سلام، صبح به خیر و عافیت🔵💫 💫🌷صبح سه شنبتون ســـــرشــار از لطف و محبت خداوند تبارک و تعالی🌷💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫🌷صوت کوتاه🌷💫 💫🔵عطر، تلاوت آیات قرآن کریم🔵💫
🌷🔵🌷🔵🌷┄✦🌷✦༻‌﷽‌༺‌‌‌✦🌷✦┄ 💫🌷اولین سلام صبح گاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 💫🔵صبح مان را آغازمی کنیم، با سلام به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به نیابت از امام خمینی رضوان الله علیه و تمامی شهدا، علما، شهیدحاج قاسم سلیمانی، مؤمنین مؤمنات: ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🌷 ﯾﺎ ﺭَﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🔵 ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏِ💫🌷 ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤةُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🔵 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🌷 ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀِ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🔵 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦَ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🌷 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🔵 ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🌷 ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🔵 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🌷 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🔵 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🌷 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ العسکری ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🔵 ﯾﺎ ﺑﻘﯿةَ ﺍﻟﻠﻪِ، یا اباصالحَ المهدی و رحمةُ الله و بركاته. 💫🌷 الهی 💫🔵 یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد 💫🌷 یا عالیُ بِحَقِّ علی 💫🔵 یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه 💫🌷 یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن 💫🔵 یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن 💫🌷 عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان
💫🌷ذکر روز سه شنبه 100 مرتبه یا الرحم الراحمین🌷💫
💫🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹💫 💫🌴با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم🌴💫 💫🌷سوره نازعات 41-34 🌷💫 💫🟢34- فَإِذَا جَآءَتِ الطَّآمَّةُ الْكُبْرَى 35- يَوْمَ يَتَذَكَّرُ الْإِنسَانُ مَا سَعَى 36- وَ بُرِّزَتِ الْجَحِيمُ لِمَن يَرَى 💫🟢37- فَأَمَّا مَن طَغَى 38- وَ آثَرَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا 39- فَإِنَّ الْجَحِيمَ هِىَ الْمَأْوَى 💫🟢40- وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَى 41- فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِىَ الْمَأوْى 💫🌹آنگاه كه آن حادثه بزرگ فرارسد. 💫🌷در آن روز، انسان آنچه تلاش كرده، به یادآورد. 💫🔥و جهنم براى هر بیننده اى آشكار شود. 💫📌امّا هركه سركشى كرده، 💫⭕️و زندگى پست دنیا را (بر آخرت) برگزیده، 💫♨️بى شك، دوزخ جایگاه اوست. 💫⚪️و اما كسى كه از مقام پروردگارش ترسید و نفسش را از هوس بازداشت. 💫🟢بى شك، بهشت جایگاه اوست. 🌹پيام ها: 🟢1- قیامت، بزرگترین و فراگیرترین حادثه است كه تمام حوادث دیگر را تحت الشعاع خود قرار مى دهد. «الطامّة الكبرى» ⚪️ 2- انسان در قیامت، دائماً متذكّر كارهایش در دنیا مى شود. «یتذكّر الانسان ما سعى» 🔴 3- ریشه طغیان، دنیاپرستى است. «طغى و آثر الحیاة الدنیا» 🌷 4- دنیا بد نیست، ترجیح آن بر آخرت بد است. «آثر الحیاة الدنیا» 🌹 5 – خداوند متعال كه ترس ندارد، مقام اوست كه مایه ترس انسان مى شود. مثل اینكه انسان از قاضى مى ترسد، زیرا مى داند اگر جرمى مرتكب شود، با او سر و كار دارد. «خاف مقام ربّه» 🔻🔻🔻
🟢 6- ریشه مبارزه با نفس، خوف الهى است. «خاف مقام ربّه و نهى النفس عن الهوى» ⚪️ 7- نفس انسان فتنه گر است كه باید او را باز داشت. «و نهى النفس عن الهوى» 🔴 8 - قانون الهى براى همه افراد یكسان است. «من طغى... من خاف»
34-41.mp3
3.24M
💫🌷تفسیر سوره نازعات آیات 41-34 (صوتی) حجت الاسلام قرائتی حفظه الله🌷💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫🌹 شرح چهل حديث 🌹💫 💫🌷امام خمینی رضوان الله علیه: 1️⃣2️⃣ حدیث بیست و یکم، شُکر ⬅️ فصل‌ 💫🟢روى علىّ بن إبراهيم في تفسيره، بإسناده عن أبي جعفر و أبي عبد اللّه، عليهما السّلام، قالا: كان رسول اللّه إذا صلّى قام على أصابع رجليه حتّى تورّمت، فأنزل اللّه تبارك و تعالى: «طه» بلغة طىّ: يا محمّد. ما أنزلنا ... الآية. [1] 💫⚪️«على بن إبراهيم در تفسيرش روايت نموده از حضرت باقر و حضرت صادق، عليهما السلام، گفتند: «رسول خدا وقتى نماز مى‌خواند مى‌ايستاد بر انگشت‌هاى دو پاى خود تا ورم كرد، پس فرو فرستاد خداى تبارك و تعالى «طه» را. و آن به لغت «طىّ» يعنى اى محمّد الآيه.» 💫🟢و عن الصّدوق في معانى الأخبار بإسناده عن سفيان الثّوريّ، عن الصّادق، عليه السّلام، في حديث طويل قال فيه: و أمّا «طه» فاسم من أسماء النّبيّ، صلّى اللّه عليه و آله، و معناه: يا طالب الحقّ الهادي إليه. [2] 💫⚪️از حضرت نقل نموده كه «طه» اسمى است از اسم‌هاى پيغمبر، صلّى اللّه عليه و آله، و معناى آن اين است كه: اى جوينده حق و هدايت كننده به سوى آن.» 💫🔴و از ابن عبّاس [3] و بعضى ديگر منقول است كه «طه» يعنى اى مرد. [4] و از بعض عامه منقول است كه «طاء» اشاره است به طهارت قلب آن بزرگوار از غير خدا، و «هاء» اشاره است به هدايت شدن قلب آن سرور به سوى خدا. [5] 🔺و گفته شده «طاء» طرب اهل بهشت است، و «هاء» هو ان اهل جهنم است. [6] 🔻و طبرسى [7]، رحمة اللّه، گفته: «از حسن منقول است كه قرائت نموده: 🔻🔻🔻
💫🟢«طه»، به فتح طاء و سكون هاء. اگر اين قرائت صحيح باشد از او، پس اصل او «طأ» بوده، همزه بدل به «هاء» شده و معنى چنين است: طإ الأرض بقدميك جميعا.»- انتهى. [2] 💫🌹بالجمله، در حروف مقطّعه اوائل سور اختلاف شديد است، و آنچه بيشتر موافق اعتبار آيد آن است كه آن از قبيل رمز بين محبّ و محبوب است، و كسى را از علم آن بهره‌اى نيست. و چيزهايى را كه بعضى مفسرين به حسب حدس و تخمين خود ذكر كردند، 🔺غالبا حدسهاى بارد بى مأخذى است. 💫🌷و در حديث سفيان ثورى نيز اشاره به رمز بودن شده است. [3] و هيچ استبعاد ندارد كه امورى باشد كه از حوصله بشر فهم آن خارج باشد و خداى تعالى به مخصوصين به خطاب اختصاص داده باشد، چنانچه وجود «متشابه» براى همه نيست بلكه آنها تأويل آن را مى‌دانند. 🥀پاورقی [1] تفسير على بن إبراهيم قمى، ص 417، سوره «طه». [2] معانى الأخبار، ص 22، «باب معنى الحروف المقطعة». [3] عبد اللّه بن عباس در كودكى ملازم و مصاحب پيغمبر (ص) بوده است و از ياران امير المؤمنين (ع) مى‌باشد او را به القابى همچون «ترجمان القرآن»، «فارس القرآن»، «صبر الأمّة»، «رئيس المفسّرين»، «شيخ المفسرين» ستوده‌اند. مفسران مشهور قرآن از تابعين از شاگردان او مى‌باشند. [4] شيخ طبرسى در مجمع البيان اين «قول» را از ابن عباس و سعيد بن جبير و حسن و مجاهد ... نقل كرده است. [5] علّامه مجلسى اين «قول» را از قشيرى به نقل نسفى آورده است. بحار الأنوار، ج 68، ص 27. [6] الجامع لأحكام القرآن، قرطبى، ج 11، ص 166. [7] ابو على فضل بن حسن بن فضل طبرسى (548 يا 552- 472) مفسر و فقيه بزرگ قرن ششم كه از شيخ أبو على، فرزند شيخ طوسى، و ديگران روايت كرده است و گروهى از بزرگان از درس او بهره برده‌اند، مثل أبو نصر حسن بن فضل صاحب مكارم الأخلاق، محمد بن على ابن شهرآشوب، شيخ منتجب الدين صاحب فهرست و قطب راوندى و تنى چند از بزرگان. چند تفسير مشهور دارد كه مجمع البيان مشهورترين آنهاست. از آثار اوست: جامع الجوامع در تفسير، اعلام الورى، تاج المواليد. [8] «زمين را زير پاى خود بگذار.» مجمع البيان، تفسير اولين آيه سوره «طه». [9] امام صادق (ع) در پاسخ به سؤال سفيان ثورى از معاني حروف «مقطّعه»، آنها را اشارات و رموز شمرد، و فرمود: أمّا «الم» في أوّل «البقرة» فمعناه أنا اللَّه الملك. و أمّا «الم» في أوّل «آل عمران» فمعناه أنا اللّه المجيد ... (اما معناى‌ «الم» در آغاز سوره «بقره» اين است كه من خداوند پادشاه هستم. و اما معناى‌ «الم» در آغاز سوره «آل عمران» اين است كه من خداوند بلند مرتبه‌ام.) معانى الأخبار، ص 22، «باب معنى الحروف المقطعة».