eitaa logo
خوبان
645 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
8.6هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
💫🟢ذکر روز یک شنبه 100 مرتبه یا ذالجلال والاکرام🟢💫
💫🟢بسم الله الرحمن الرحیم🟢💫 💫🤍با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم🤍💫 💫🟢سوره مبارکه لیل آیات 11-5 🟢💫 💫🤍5- فَأَمَّا مَنْ أَعْطَى وَ اتَّقَى 6- وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنَى 7- فَسَنُيِّسرُهُ لِلْيُسْرَى 8- وَ أَمَّا مَن بَخِلَ وَاسْتَغْنَى 💫🟢9- وَ كَذَّبَ بِالْحُسْنَى 10- فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْعُسْرَى 11- وَ مَا يُغْنِى عَنْهُ مَالُهُ إِذَا تَرَدَّى 🟢امّا آن كه انفاق كرد و پروا داشت 🤍و پاداش نیك (روز جزا) را تصدیق كرد. 🟢به زودى ما او را براى پیمودن بهترین راه آماده خواهیم كرد. ⭕️ولى آنكه بخل ورزید و خود را بى نیاز پنداشت. 💢و پاداش نیك (روز جزا) را تكذیب نمود. ♨️پس او را به پیمودن دشوارترین راه خواهیم انداخت. 📌و چون هلاك شد، دارایى اش براى او كارساز نخواهد بود. 🌹نکته ها: 💫🟢شاید مراد از عطاى همراه با تقوا، این باشد كه عطا با نیّت خالص و بدون منت، آن هم از مال حلال و در مسیر خدا باشد كه تمام این امور در كلمه تقوا جمع است. «اعطى واتقى» 💫🤍اگر خداوند متعال براى برخى راه خیر را باز مى كند، «فسنیسّره للیسرى» و براى برخى راه شر را «فسنیسّره للیسرى » به خاطر تفاوت تلاش خود انسان ها است. «انّ سعیكم لشتّى» 💫🟢در خانه شخصى ثروتمند درختى بود كه كودكان همسایه هنگامى كه میوه آن درخت به زمین مى ریخت، آن را برگرفته و مى خوردند ولى صاحب درخت، میوه را از دهان اطفال مى گرفت. پدر اطفال مسئله را به پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله گزارش داد. 💫🤍حضرت نزد صاحب خانه رفته و پیشنهاد كردند درخت را در برابر درختى در بهشت به من بفروش. آن مرد جواب رد به پیامبر داد و گفت: دنیاى نقد را به آخرت نسیه نمى فروشم. 🔻🔻🔻
💫🟢پیامبر برگشت. یكى از یاران پرسید: آیا اگر من آن درخت را بگیرم و با من نیز چنین معامله اى مى كنید؟ حضرت فرمود: آرى. آن شخص توانست با بهایى چندین و چند برابر، درخت را خریدارى كند و در اختیار پیامبر گذارد. آن حضرت به نزد آن خانواده فقیر آمده و درخت را به آنها بخشید. در این هنگام آیات این سوره نازل شد.(76) «فامّا من اعطى و اتقى و صدق بالحسنى...» 💫🤍هر كس گام اول سخاوت را بر اساس ایمان به معاد و تقوا بردارد، خدا ظرفیّت و شرایط روحى او را براى كارها هموار مى كند و روح او را با كار خیر مأنوس مى گرداند، تجربه و تعقل و كاردانى او را بالا مى برد، الهام و ابتكار به او مى دهد، پذیرش مردمى و اجتماعى او را زیاد مى كند و راه هاى جدیدى را براى كار خیر پیش پاى او مى گذارد كه همه اینها مصداق «فسنیسّره للعسرى» است. 💫🟢نكته لطیف آن است كه قرآن کریم مى فرماید: او را براى آسان ترین راه آماده مى كنیم «فسنیسّره للیسرى» و نفرمود: كار را براى او آسان مى كنیم. «سنیسر له الیسرى» و فرق است میان آنكه انسان روان باشد یا كارش روان باشد. انسان مى تواند با توكل و دعا و اتصال به قدرت بى نهایت آسان داراى چنان سكینه و سعه صدر شود كه هر كارى را به راحتى بپذیرد و انجام هر كار خیر براى او آسان باشد. ⬅️ ادامه دارد...
5-11.mp3
13.45M
💫🟢تفسیر سوره مبارکه لیل آیات 11-5 حجت الاسلام قرائتی حفظه الله🟢💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫🟢شرح چهل حديث 💫🤍امام خمینی رضوان الله علیه: 7️⃣2️⃣ حدیث بیست و هفتم حضور قلب ⬅️ ادامه فصل‌ ...2 💫🟢و در اين مقام كلام غريبى از بعضى محدّثين جليل صادر شده است‌ [1] كه ذكر نكردن آن اولى است. و آن ناشى از آن است كه گمان كردند منافات مى‌باشد بين قول به تجسم اعمال، و قول به معاد جسمانى، با اينكه اين مطلب مؤكّد آن است. و كلمه «تمثل» كه در اين حديث شريف است مثل تمثلى است كه در قول خداى تعالى است: فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِيّا» [2] كه حقيقتا به صورت جسمانيت متمثل مى‌شود، 🔺نه آنكه خيال و گمان باشد و مثل خواب باشد. 💫🤍در هر صورت صرف كردن امثال اين آيات و روايات را از ظاهر خود، با آنكه مطابق برهان قوى است كه در محل خود مقرر است، به مجرد آنكه به عقل ما درست نمى‌آيد و مطابق با مذهب حكما و فلاسفه است، مستحسن نيست. 🔺بهترين امور تسليم در محضر قدس كبرياى حق و اولياى معصومين است. 💫🟢پس، معلوم شد كه هر عملى كه مقبول درگاه مقدس حق شد، صورت بهيّه حسنه دارد به تناسب خود از حور و قصور و جنّات عاليات و انهار جاريات. و هيچ موجودى در صفحه وجود متحقق نشود كه از روى جزاف، بلكه ارتباطات عقليه در كار است كه كشف آنها را جز كمال اوليا كسى نتواند كرد. 🔺و مطلب على الاجمال تحت ميزان عقلى و برهان حكمى است. 💫🤍پس از آنكه معلوم شد حيات عالم آخرت و زندگانى و لذات آن عالم بسته است به اعمالى كه صورت كماليه آن بدان عالم منتقل مى‌شود و آن اعمال عباداتى است كه به كشف تامّ محمدى، صلّى اللّه عليه و آله، اهل اين ملت اطلاع بر آن پيدا كردند 🔺و كمال و حسن اعمال به نيّات و اقبال قلب و حفظ حدود است 🔻🔻🔻
💫🟢و اگر عملى فاقد اين امور يا بعضى آن باشد از درجه اعتبار ساقط بلكه داراى صورت زشت مشوّه است كه انسان در عالم ديگر به آن مى‌رسد، چنانچه از راه اخبار و آثار معلوم شد، پس بر هر انسان مؤمن به عالم غيب و اخبار انبيا و اوليا و اهل معرفت و علاقه‌مند به حيات ابدى و زندگانى جاويدان لازم است 🔺كه با هر زحمتى و رياضتى هست اصلاح اعمال خود را بنمايد. 💫🤍و پس از آنكه ظاهر و صورت آنها مطابق قواعد اجتهاديه يا رأى فقها، رضوان اللّه عليهم، گرديد، به اصلاح سيرت و باطن آنها كوشد، و هر قدر مى‌تواند جديت كند كه لااقل واجبات را با حضور قلب بياورد و اصلاح نقايص آنها را نيز با نوافل كند، 🔺چنانچه در احاديث شريفه است كه نوافل جبران فرايض را مى‌كند و سبب قبول آنها مى‌شود. 🥀پاورقی [1] مرآة العقول، ج 9، ص 95، «كتاب ايمان و كفر»، «باب ادخال السرور على المؤمنين»، حديث 8. [2] «پس براى او به صورت انسانى خوش قامت متمثل شد.» (مريم- 17)
🔻تا انتخابات🔻 💫🌹امام خمینی رضوان الله علیه: 💫🟢وصیت اینجانب به ملت در حال و آتیه آن است که با اراده ی مصمم خود و تعهد خود به احکام اسلام و مصالح کشور در هر دوره از انتخابات وکلاء متعهد به اسلام و جمهوری اسلامی 🔺که غالبا بین متوسطین جامعه و محرومین می باشند 💫🤍و غیر منحرف از صراط مستقیم بسوی غرب یا شرق وبدون گرایش به مکتب های انحرافی و اشخاص تحصیل کرده و مطلع بر مسائل روز و سیاست های اسلامی 🔺به مجلس بفرستید. .............. ......... 🥀قسمتی از وصیت نامه امام راحل🥀
🔻تا انتخابات🔻 💫🌹فرمان ولی فقیه صادرشد 💫🤍همه ی کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم رابه انتخابات دعوت کنند.
10.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀🌷امام خامنه ای حفظه الله: 🥀🤍 همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند. 🥀🌷 بایستی اصل منطق انتخابات در جمهوری اسلامی روشن بشود...
🔻تا انتخابات🔻 🥀عده‌ای وانمود می‌کنند که انتخابات فایده‌ای ندارد. 💫🌹امام خامنه ای حفظه الله: ⭕️ما انتخابات در پیش داریم؛ یک عدّه‌ای نمیخواهند این انتخابات آن‌چنان که شایسته‌ی این ملّت است انجام بگیرد؛ تلاش میکنند مردم را مأیوس کنند، مردم را بی‌اعتماد کنند، 🔺وانمود کنند که انتخابات فایده‌ای ندارد، تأثیری ندارد؛ 💢در مقابل اینها «جهاد تبیین» باید سینه سپر کند، در مقابل اینها باید حقیقت را بیان کند. کسانی هستند که [میخواهند] حضور مردم در اداره‌ی کشور ــ که ثابت‌کننده‌ی تحقّق مردم‌سالاری دینی در کشور است ــ ضعیف بشود، تا حرف امام بزرگوار دروغ دربیاید؛ 🔺هدفشان این است که وعده‌ی الهی را مخالف واقع نشان بدهند. 📌این حرکت، خصمانه است؛ در مقابل این حرکت خصمانه باید تلاش کرد. هر کس با انتخابات مخالفت کند، با جمهوری اسلامی مخالفت کرده، با اسلام مخالفت کرده. 🔺انتخابات یک وظیفه است. 💫🟢این یکی از کارها است؛ امروز احساس وظیفه‌ نسبت به انتخابات یکی از کارهای نقدِ جامعه‌ی مجاهد 🔺در «جهاد تبیین» است. 💫🌷در دیدار با مداحان اهل بیت علیهم السلام 13-10-1402