eitaa logo
خوبان
649 دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
9هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شریعتمداری: 📌صهیونیست‌ها با تئوری «مرد دیوانه» به‌دنبال ایجاد وحشت هستند ⭕️این تئوری برای این است که طرف مقابل وحشت کند و دست به کاری نزند ...
38.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☄️سامانه سلاح لیزری ساتب نام دست آورد و محصول صنعت دفاعی کشورمان در حوزه سلاحهای لیزری است 📌فقط 6 کشور در جهان توانمندی ساخت این سلاح لیزری را دارند ...
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚀هشدار قاطعانه سردار سلامی به آمریکا ( در رابطه با جنگ احتمالی با ایران) 📌لطفاً بعد از دیدن برای دیگران هم ارسال فرمائید...
⁉️ آیا میدانستید؟ 💫🌷شهید ، رمان نویس و مؤلف و مترجم چندین کتاب بوده‌اند؟! 🥀🤍زندانیان سیاسی معروفی در سراسر جهان در زمان اسارت خود در پشت میله ها بیکار ننشسته و به نوشتن رمان و یا خاطرات خود دست زده اند که در میان آنان میتوان به کتاب «گفتگوهایی با خودم» که نلسون ماندلا در سال‌های زندان آن را نوشت و یا بخشی از کتاب «نبرد من» نوشته آدولف هیتلر هنگامی که در قلعه لندربرگ زندانی بود نوشته است و یا حتی کتاب «استنطاق» داستایفسکی نمونه دیگری است از زمانی که این نویسنده شهیر روس در سال ۱۸۶۰ در زندان تزار بوده است اشاره کرد. 💫🌷یکی از آثاری که در دوران اسارت در زندان های رژیم جعلی صهیونیستی به رشته تحریر درآمده و این روزها مورد توجه قرار گرفته است رمان «خار و میخک» نوشته یحیی سنوار رهبر سیاسی جنبش حماس است که از زمان ۲۲ سال اسارت بین سال های از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۱ و با یادگیری زبان عبری این رمان را نوشته است. 🥀🤍سنوار علاوه بر نوشتن این رمان، ۵ کتاب از زبان‌های عبری و انگلیسی را ترجمه کرده است و یکی از پرکارترین زندانیان سیاسی جهان در این زمینه محسوب می‌شود. 💫🌷نویسنده در مقدمه کتاب خود می‌نویسد: «عنصر تخیلی در این اثر صرفاً تبدیل آن به یک رمان است… همه چیز. دیگری به همان اندازه واقعی است که من آن را زیسته یا شنیده‌ام و راویانش آن را در سرزمین عزیزمان فلسطین زندگی کرده و شنیده‌اند.» 🥀🤍سنوار در این کتاب، به سادگی و فقر زندگی فلسطینی‌ها به طور مفصل می‌پردازد و همچنین به بی‌میلیِ ساکنان کرانه باختری درباره شرکت در مقاومت علیه اسرائیل هم اشاره کرده و از آن‌ها گله می‌کند. 🔻🔻🔻
💫🌷«خار و میخک» اخلاق مردی را نشان می‌دهد که نقشی محوری در شکل‌دهی گفتمان بازی کرده است. این رمان در طول سال‌های حبس آشکار می‌شود و روان مردی که توسط دیوارها محصور شده بود را می‌کاود. 🥀🤍خوانندگان نقش السنوار در رهبری فلسطین را در راهروهای ذهن او دنبال می‌کنند، احتمالاً جایی که بذر عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ کاشته شده است. این روایت گواه بر روحیه مردمی است که در سایه درگیری‌ها زندگی می‌کنند و فداکاری‌های شخصی را که در السنوار و همرزمانش وجود دارد، برجسته می‌سازد. 💫🌷این رمان نه تنها یک اثر داستانی، بلکه گواهی عمیق بر روح پایدار غزه است. این رمان به عنوان یک فراخوان برای درک واقعیت فلسطین عمل می‌کند، روایتی که توسط کسی نوشته شده است که از سکوت خودداری کرده و مستقیماً با قلب جامعه جهانی صحبت می‌کند. کتاب السنوار روایتی از مقاومت، هویت عمیق فرهنگی و جست‌وجوی تسلیم‌ناپذیر برای آزادی و عدالت است که در صدای اصیل شخصیت‌هایش منعکس می‌شود. 🥀🤍این رمان در ۳۰ فصل خود، انتخاب سخت برخی از آوارگان فلسطینی برای کار در اسرائیل را نیز به نمایش می‌گذارد. برخی آن را فرصتی برای بهبود شرایط زندگی خود و خانواده خود می‌دانستند، در حالی که برای برخی دیگر چیزی جز خیانت نبود. 💫🌷در سرتاسر رمان، زندگی اهالی غزه با سادگی و فروتنی مشخص می‌شود؛ چه در لباس، چه در غذا و چه در عشق. «خار و میخک» همچنین پافشاری فلسطینی‌ها برای اخذ مدارک دانشگاهی را حتی در سخت‌ترین شرایط زندگی نشان می‌دهد. 🥀🤍راوی به پرسشی مبرم پیرامون بی‌میلی ساکنان کرانه باختری به شرکت در اقدامات مقاومتی تا زمان وقوع اولین انتفاضه در سال ۱۹۸۷ پاسخ می‌دهد. توضیح ارائه شده این است که اگر ارتش‌های سه کشور عربی نتوانند اسرائیل را شکست دهند، چگونه آن‌ها می‌توانند؟ از این رو، ساکنان کرانه باختری سیاست «زندگی کن و اجازه بده زندگی کنند» را می‌پذیرند. 💫🌷این رمان همچنین بر روی سایت آمازون در دسترس مردم جهان قرار داشت که با فشار سیاسی و لابی رژیم صهیونیستی از روی سایت حذف شد.
8.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مداحی صادق آهنگران برای مجروحان لبنانی 💫🌷 حضور حاج صادق آهنگران در بیمارستان دارالحکمه بعلبک 🔺و مداحی برای مجروحان انفجار پیجر
💫🌷صاحب این کتونی پاره، 📌دیروز ارشدترین افسر نظامی ارتش اسرائیل در غزه رو به درک واصل کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم لحظه کشته شدن فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش اسرائیل در غزه 💫🌷صاحب این کتونی پاره، 📌دیروز ارشدترین افسر نظامی ارتش اسرائیل در غزه رو به درک واصل کرد.
🌸🍃پیام همسر شهید رئیسی به خانوادۀ شهید السنوار 🥀🤍ما مفتخریم به‌عنوان خانواده «شهید رئیسی عزیز» به شما به‌خاطر سال‌ها صبر و مقاومت و همراهی با یکی از یگانه‌های دوران یعنی شهید سنوار درود و تبریک عرض کنیم. شما خود خوب می‌دانید که راه شهیدان را تنها با شهیدان می‌توان ادامه داد و از این رو قرآن کریم می‌فرماید «و لاتحسبن‌الذین قتلوا فی‌سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» 🌸🍃بدون شک مسجدالاقصی میعادگاه یکتاپرستان جهان است و رهایی آن از دست صهیونیزم شرور وظیفۀ همۀ طرفداران حقیقت و عدالت است. بدون شک شهیدان و به خصوص رهبران شهید مقاومت که بهترین شاگردان پیامبران و بهترین مربیان بشرهستند، بیشتر از پیش جبهۀ حق‌طلبی و عدالتخواهی را مورد حمایت و عنایت قرار می‌دهند. 🥀🤍آن‌ها بخاطر مقاماتی که نزد خداوند تعالی دارند، می‌توانند موجبات وحدت و توفیق روزافزون مجاهدان راه حق را فراهم کنند. پس بر ماست که سفارش شهیدان را فراموش نکنیم و فارغ از دسگاه هیاهوسازی امپراطوران دروغ یک‌دل و یک‌صدا به قرآن متعهدانه عمل کنیم تا در زمرۀ غافلین و ظالمین نباشیم.
❄️🍃شرح چهل حديث 🥀🤍امام خمینی رضوان الله علیه 0️⃣4️⃣ حدیث چهلم توحید ⬅️ ادامه الحديث الموفّى للاربعين‌ ❄️🍃قوله: التوحيد «توحيد» تفعيل است. و آن يا از براى تكثير در فعل است، به معنى قرار دادن در غايت وحدت و نهايت بساطت. يا به معناى انتساب مفعول است به اصل فعل [مثل‌] تكفير و تفسيق. 🥀🤍بعضى از اهل فضل را رأى اين بود كه باب «تفعيل» به معناى انتساب مفعول نيامده، و تفسيق و تكفير به اين معنا نيز غلط است، بلكه آنها به معناى دعوت به فسق و كفر است، و «اكفار» بجاى تكفير بايد استعمال شود، چنانچه در قاموس نيز در ماده «كفر» تكفير به معناى انتساب به كفر نيامده. ❄️🍃نويسنده گويد: گرچه در قاموس نديدم كه «تكفير» به معناى انتساب به كفر باشد، بلكه جوهرى، علامه لغويّين، نيز تكفير را به اين معنا ذكر نكرده و «اكفار» را به اين معنا دانسته- مطابق آنچه كه اين فاضل مى‌گفت- ولى در كتب ادب يكى از معانى باب «تفعيل» را انتساب مفعول به اصل فعل شمرده‌اند، و از آن جمله «تفسيق» را مثال زده‌اند. بالجمله، معنى توحيد نسبت به وحدانيّت است. 🥀🤍قوله: متعمّقون «عمق» و «عمق»، به فتح عين و ضمّ آن، به معناى ته چاه و گودال است. و به همين اعتبار رياضيين عمق را به بعد سوم جسم، كه از سطح فوقانى شروع و به سطح تحتانى ختم شود، اطلاق كنند، چنانچه طول را به بعد اوّل و عرض را به بعد دوم اطلاق كنند. و نيز به همين اعتبار شخص صاحب نظر دقيق را متعمّق، و نظر دقيق را نظر عميق گويند، و نظر غير عميق را نظر سطحى گويند. 🔻🔻🔻