eitaa logo
خوبان
652 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
8.2هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 🔳با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم🔳 📌سوره توبه (برائت) آيه 95 📌 🟢🍃95- سَيَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَكُمْ إِذَا انقَلَبْتُمْ إِلَيْهِمْ لِتُعْرِضُواْ عَنْهُمْ فَأَعْرِضُواْ عَنْهُمْ إِنَّهُمْ رِجْسٌ وَمَأْوَيهُمْ جَهَنَّمُ جَزَاءً بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ‏ ⚪️🍃هنگامى كه از جهاد نزد منافقان بازگشتید، براى شما به خدا سوگند مى خورند تا از (گناه و سرزنشِ) آنان چشم بپوشید. پس، از آنان اعراض و دورى كنید كه آنان پلیدند و به خاطر آنچه بدست خود كسب مى كرده اند، جایگاهشان دوزخ خواهد بود. 🌹نکته ها: ⚫️🍃اعراض، یا بر اساس بزرگوارى و گذشت است، یا بر اساس قهر و بى اعتنایى، و در این آیه، به هر دو معنى به كار رفته است؛ منافقان درخواست اعراض و چشم پوشى از خطا داشتند، خداوند دستور اعراض قهرآمیز داد. [142] 🟢🍃رسول خدا صلى الله علیه وآله پس از بازگشت از تبوك، فرمان داد تا مردم با منافقانِ تارك جبهه، معاشرت نكنند. [143] 📌در آیه ى قبل، عذر و بهانه شان پذیرفته نشد، در این آیه چون در موضع ضعف و ذلّت قرار گرفتند، به سوگند متوسّل شده اند. 142) تفسیر كبیرفخررازى. 143) تفسیر مراغى. 🌹پيام ها: ♨️1- به هر سوگندى نباید اعتماد كرد.«سیحلفون باللَّه ...فاعرضوا عنهم» 📌2- منافقان از مقدّسات و نام خدا، سوء استفاده مى كنند. «سیحلفون باللَّه» 💢3- مسلمانان باید اهل تولّى و تبرّى و موضع گیرى باشند. «اعرضوا عنهم» ⛔️4- با تاركانِ بدون عذر جبهه و جهاد، قطع رابطه كرده و آنان را بایكوت و منزوى و عرصه را بر آنان تنگ كنیم. «اعرضوا عنهم» 🔻🔻🔻
💢5 - از افراد و محیط فاسد، فاصله بگیریم. چون روحیّه ى نفاق و عیوب انسانى، به افراد دیگر منتقل مى شود. «اعرضوا عنهم انّهم رجس» 📌6- نفاق، پلیدى باطن و بیمارى روح است. «انّهم رجس» ♨️7- دوزخ، كیفر ونتیجه ى عملكرد خودِ انسان است، نه انتقامِ الهى. «جزاءً بماكانوا یكسبون» https://eitaa.com/khoban72
95.mp3
4.48M
📌تفسیر سوره توبه (برائت) آیه 95 (صوتی) حجت الاسلام قرائتی حفظه الله📌 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 💚دعای هرروز ماه صفر هرروز۱۰مرتبه خوانده شود 📘يَا شَدِيدَ الْقُوَى وَ يَا شَدِيدَ الْمِحَالِ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ ✍️اى سخت نيرو و اى سخت‏گير اى با عزت اى عزيز اى با عزت 📘ذَلَّتْ بِعَظَمَتِكَ جَمِيعُ خَلْقِكَ فَاكْفِنِي شَرَّ خَلْقِكَ يَا مُحْسِنُ يَا مُجْمِلُ يَا مُنْعِمُ يَا مُفْضِلُ‏ ✍️از بزرگيت تمام خلقت در پيشگاه تو خوار است پس شر خلقت را از من كفايت فرما اى احسان كننده اى نيكوكار اى نعمت بخش اى عطا ده 📘يَا لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّيْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذَلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ‏ ✍️اى كه نيست معبود حقى جز تو منزهى تو بدرستى كه من از ظالمانم پس اجابت كرديم برايش و نجاتش داديم از غم و همچنين نجات دهيم مؤمنان را 📘و صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ‏ ✍️و رحمت خداى بر محمد و آل پاك و پاكيزه ‏اش 🌴التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳شرح چهل حديث( اربعين حديث)🔳 🌷🍃امام خمینی رضوان الله علیه: 5️⃣1️⃣ حدیث پانزدهم، بلاء (امتحان) ⬅️ فصل‌ (احاديث ابتلا انبيا و اوصيا در امراض حسيه و بليّات جسميه) 🟢🍃محدّث بزرگ، مجلسى‌، عليه الرحمة، فرمايد، «در اين احاديث (يعنى‌ احاديث ابتلا انبيا كه وارد شده از طرق عامه و خاصه) دلالت واضحه است بر آنكه انبيا و اوصيا در امراض حسيه و بليّات جسميه مثل غيرشان هستند. بلكه آنها اولى به آن هستند از غير، براى بزرگ شدن اجر آنها كه موجب تفاضل در درجات است. و اين منافات با مقام آنها ندارد، بلكه آن موجب تثبيت امر آنها شود. و اگر آنها مبتلا نشوند به بليات، با آنكه از دست آنها معجزات و خارق عادات صادر مى‌شود، گفته شود درباره آنها آنچه نصارى درباره پيغمبرشان گفتند. 🔺و اين تعليل در روايات وارد است.»- انتهى. [1] ⚪️🍃و محقق مدقق طوسى و حكيم عظيم قدوسى [2]، عطّر اللّه مرقده، در تجريد فرمايد در ضمن آنچه انبيا بايد از آن مبرا باشند: و هر چه تنفر از آن حاصل آيد. و علامه علماى اسلام‌، رضوان اللّه عليه، فرمايد در شرح آن: و بايد منزه باشد از امراض منفّره، مثل سلس و جذام و برص، براى اينكه اين‌ها تنفر آورد 🔺و منافى با غرض از بعثت است. [3] 🌷🍃نويسنده گويد گرچه مقام نبوت تابع كمالات نفسانيه و مدارج روحانيه است و ربطى به مقام جسمانيت ندارد و امراض و نقايص جسمانيه ضررى به مقام روحانى آنها نرساند و امراض منفّره از علوّ شأن و عظمت رتبه آنها چيزى ناقص نكند، اگر مؤكد كمالات آنها نباشد و مؤيد درجات آنها نگردد، 🔺چنانچه اشاره به آن شد، 🔻🔻🔻
🌷🌷ليكن آنچه اين دو محقق اشاره بدان كردند خالى از وجه نيست، زيرا كه چون عامه مردم تميز ما بين مقامات را نمى‌دهند و گمان مى‌كنند كه نقص جسمانى از نقص روحانى يا ملازم با او است، و بعضى از نقايص را منافى با مقام علوّ شأن و عظمت مرتبت دانند، لهذا عنايت حق چنان اقتضا كند كه پيغمبران را كه صاحب شريعت و مبعوث به رسالت هستند به امراضى كه موجب تنفر طباع(طبع) و استيحاش(وحشت) مردم است 🔺مبتلا نفرمايد. ⚫️🍃پس، عدم ابتلاى آنها نه از براى آن است كه ابتلاى به آن نقص مقام نبوت است، بلكه براى اكمال فايده تبليغ است. بنابراين، مانع ندارد ابتلاى بعض انبيا كه صاحب شريعت نيستند، و ابتلاى اولياء بزرگ و مؤمنين به اين گونه بليات.چنانچه حضرت ايّوب و جناب حبيب نجار مبتلا بودند. 🔻و اخبار كثيره وارد شده در ابتلاى حضرت ايّوب. 🟢🍃فمن ذلك ما روى عن تفسير عليّ بن إبراهيم، عن أبي بصير، عن أبي عبد اللّه، عليه السّلام، في حديث طويل قال: فسلّطه على بدنه ما خلا عقله و عينيه، فنفخ فيه إبليس فصار قرحة واحدة من قرنه إلى قدمه، فبقى في ذلك دهرا طويلا يحمد اللّه و يشكره حتّى وقع في بدنه الدّود و كانت تخرج من بدنه فيردّها. و يقول لها: ارجعي إلى موضعك الّذي خلقك اللّه منه. و نتن حتّى أخرجه أهل القرية من القرية و ألقوه في المزبلة خارج القرية. [4] 🔺ادامه دارد ... 🥀پاورقی [1] بحار الانوار، ج 64، ص 250، «كتاب ايمان و كفر»، «باب شدة ابتلا المؤمن». [2] محمد بن حسن طوسى معروف به «خواجه نصير» و «محقق طوسى» (597- 672) از حكماء و دانشمندان مشهور اسلام است در فلسفه و كلام و رياضيات و هيئت متبحّر بوده است. علامه حلّى، قطب الدين شيرازى، سيد عبد الكريم بن طاووس از شاگردان وى مى‌باشند، آثار ارزشمندى از او بجاى مانده است مانند: شرح اشارات، تجريد، تحرير اقليدس، تحرير مجسطى، اخلاق ناصرى. [3] كشف المراد في شرح تجريد الاعتقاد. ص 218، «مقصد چهارم في وجوب عصمه». [4] «ابو بصير از امام صادق (ع) در حديثى طولانى روايت كرده است كه فرمود: «پس آن را بر بدنش- مگر عقل و چشمانش- مسلط ساخت، و شيطان در او دميد تا بدن او سراسر زخم شد. مدتى مديد بر همين حال بود و خدا را پيوسته شكر مى‌گفت تا در بدن او كرم افتاد. و چون كرمى از بدنش خارج مى‌شد آن را به جاى خود بر مى‌گرداند و به او مى‌گفت: برگرد به جايگاهى كه خداوند تو را از آنجا آفريده است. و آن گاه اندامش بو گرفت به طورى كه مردم او را از شهر بيرون بردند و در مزبله بيرون شهر افكندند.» بحار الانوار، ج 12، ص 342، «كتاب النبوة»، «باب قصص ايّوب»، حديث 3. https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🍃امام خامنه ای حفظه الله: 🟢🍃همۀ مسئولان کشور موظفند کار جهادی و شبانه‌روزی کنند و خستگی نشناسند ⚪️🍃وظیفۀ امروز ما، کمک کردن به مردم به خصوص به طبقات ضعیف است. 🌷🍃در دیدار با اعضای مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 26-5-1402 https://eitaa.com/khoban72
🔳سازندگی یک فصل افتخار آفرین سپاه است 🌹🍃امام خامنه ای حفظه الله: 🟢🍃یک بخش دیگر در مورد عملکرد، مسئلۀ سازندگی‌های سپاه است. در حوزه‌های گوناگون، این فصل درخشانی است. در امور زیربنایی سپاه حرف اول را دارد می‌زند. کمتر دستگاهی را ما داریم که در مسائل زیربنایی کشور، راه‌ها، بزرگراه‌ها، سدها، پالایشگاه‌ها و امثال اینها توانسته باشد به قدر سپاه این مقدار کار را با هزینه‌های کمتر از معمول، با سرعت بیشتر از معمول انجام بدهد. 🔺این یک فصل افتخار آفرین بسیار مهمی است. ⚪️🍃یک فصل دیگر مسئلۀ خدمات عمومی سپاه است. سپاه در بخش‌های مختلف در کنار مردم قرار گرفت. در بخش سلامت، که بسیار مهم است، سپاه توانست کارهای بزرگ انجام بدهد. در حوادث طبیعی و بلیاتی مثل زلزله و سیل و کرونا و امثال اینها کمک‌های اساسی کرد. رفع محرومیت؛ یکی از بخش‌هایی که همچنان ناشناخته است. 🔺کارهایی گسترده‌ای انجام گرفته. 🌷🍃در دیدار با اعضای مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 26-5-1402 https://eitaa.com/khoban72
🌹🍃امام خامنه ای حفظه الله: 🟢🍃امروز در دل یک پیچ تاریخی مهم حرکت می کنیم 1401-10-22 ⚪️🍃امروز روز خسته شدن نیست شیب تند را گذر کردیم 🔺و به قله ها نزدیک شدیم. 1402-5-26 ⛔️ناامیدی ممنوع⛔️ https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🍃بیانات مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله علیه ... 🟢🍃جماعتی از عرب از پیامبر سؤال نمودند، این کلمه اِسْتَهْزِئُ، يَسْتَهْزِئُ عربی نیست قول عجم است داخل در قرآن شده شما می فرمائید، عربی مبین 🔺چگونه قول عجم در قرآن آمده... 🌷🍃جواب بسیار زیبا رسول الله صلی الله علیه وآله ... 🌙⚪️بسیار زیبا و شکیل حتما ببینید. https://eitaa.com/khoban72
🔳 گریه باید عزم‌آفرین و حرکت‌دهنده باشد 🟢🍃 گریه بر علیه‌السلام، و همین‌طور گریه بر فراق (عجل الله فرجه) باید و باشد، 🔺نه گریه از سر ناامیدی و عجز و ناتوانی. ⚪️🍃 نباید ساکت و خموده فقط بر فراق امام زمان(علیه السلام) گریه کند، بلکه گریه باید در او ایجاد سوز و عطش و درنتیجه، ایجاد تحرک کند. چنین اشک و آهی است که مایه‌ی تداوم نهضت امام حسین علیه‌السلام و حیات نهضت عاشورا خواهد بود؛ همان‌گونه که و سایر ائمه علیهم السلام بعد از ایشان با گریه بر مظلومیت امام حسین علیه‌السلام، 🔺نهضت عاشورا را زنده نگه داشتند. ⚫️🍃احیای امر علیهم‌السلام از طریق مجالس و ذکر مصیبت و گریه بر ایشان میسر است. به تعبیر امام خمینی(رضوان الله علیه): گریه کردن بر شهید، زنده نگه داشتن نهضت است. این که در روایات هست که کسی که گریه کند یا بگریاند یا تباکی کند، برای این است که... 🔺این نهضت امام حسین علیه‌السلام را دارد حفظ می‌کند. 👤 استاد محمدرضا عابدینی 📚 ادب عاشقی ص92 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️آیا گناهانی که از آنها توبه می کنیم 🔺از پرونده اعمالمان پاک می شوند؟ 🌷🍃حجت الاسلام_عالی https://eitaa.com/khoban72
🔳جهت ، تو روضه‌ها برای فرج، التماس کنیم🤲 🌹🍃 علیه‌السلام: 🟢🍃 والله تا ، خون‌من، آرام نمی‌گیرد 🌷🍃 عن زینِ‌العابدین عن أبیه علیهماالسلام: ⚪️🍃(یاوَلَدي یاعلیُّ واللهِ لَایَسْكُنُ دَمي حتّی یَبْعَثَ اللهُ الْمهدیَّ!)) 📚 بحارالأنوار،ج۴۵ص۲۹۹ https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳ڪلیپ_تصویری 🌷🍃سخنرانی حجت الاسلام پناهیان 🎬موضوع: حســــ🔥ــــرتی ڪہ جانها را می‌سوزاند 🌤🌤 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 👆عاااالی ⁉️ چرا وقتی کنار بعضی ها میشینیم، تا چند روز ؟ 📌همنشین عوضی. 📌رقص 📌قانون کارما 📌همنشین حسود 📌چشم زخم. 📌لباس تحریک کننده چسب. 🟢🍃دلایل فرموده های پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله رابیشتر بشناسیم https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حجت شرعی نبودن خواب ⁉️ سؤال: بعضی از سخنرانان و مداحان در مراسم روضه و سخنرانی، خواب‌های مختلفی درباره کرامات و عنایات اهل بیت علیهم‌السلام نقل می‌کنند، آیا بیان آنها و اعتماد بر این خواب‌ها جایز است؟ ✍️ پاسخ: 🔹 بیان آنها فی نفسه اشکال ندارد ولی به طور کلی خواب‌ها حجیت شرعی نداشته تکلیف آور نیستند و شایسته است که معارف دینی با استناد به آیات و روایات معتبر و عقل بیان شود. 📚 پی‌نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای. 📎 📎 🍀🍀احکام مصور 🍀🍀 🌼🌼 https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌼🌼
💬 سوال: غیبت را تعریف کنید.؟ ✅ پاسخ: 🔹 امام خمینی: اگر صفتی ناروا در شخص مؤمن باشد و یا کار خلافی انجام داده باشد که دیگران از آن بی‌اطلاعند و دوست ندارد کسی آن را برای دیگران بازگو کند، بازگو کردن آن در غیاب او پیش دیگران، به قصد تنقیص و عیب‌جویی غیبت است و چنین کاری برای گوینده و شنونده حرام است. 🔹 آیت الله خامنه ای: غيبت آن است كه پشت سر مسلمان و مؤمن عيب مستور او (امرى که مستور عرفى است) گفته شود که حقیقت دارد، لکن اگر او مطلع شود ناراحت می‌شود، مشروط به اينكه به قصد تنقيص باشد، يا در نزد عرف تنقيص به‌حساب آيد. 🔹 آیت الله بهجت: هر چه از عیوب مخفی مؤمن باشد و او را ناراحت کند از موارد غیبت است. 🔹آیت الله مکارم: غیبت آن است که عیب پنهان کسی را پشت سر او بگویند. 🔹 آیت الله سیستانی: غیبت حرام است و منظور از غیبت این است که انسان عیب پنهانی شیعه‌ی دوازده امامی را در غیاب و پشت سرش نزد دیگری یاد کند، چه به قصد اهانت و پایین آوردن شخصیت او باشد و چه بدون این قصد باشد و اگر به قصد اهانت و توهین عیب وی را اظهار نماید، دو گناه مرتکب شده است. فرقی ندارد در این که آن عیب در اندام فرد باشد یا در نسب و خاندانش یا در عملکرد و رفتار یا اخلاقش باشد یا در سخنان و گفتارش یا در امور دینی یا دنیوی باشد. همچنین فرقی ندارد آن عیب را به کنایه یا صراحت بگوید؛ نیز فرقی نمی‌کند یاد کردن عیب با گفتار باشد یا نوشتار یا با عملی باشد که آن عیب را بفهماند (مثل اشاره با سر، حرکات دست یا چشم یا ارائه‌ی آن به دیگری از طریق پخش از نوار، سی‌دی، فیلم ویدیویی، پیامک، بلوتوث و مانند آن ...). بنابراین غیبت تنها یک گناه زبانی نیست و دامنه‌ی وسیعی دارد. 📚 منابع: استفتائات، امام، ج 2، سال 1380، ص 618-619، س 9 و 13. سایت leader . ir ، قسمت مسائل فرهنگی و اجتماعی، م 429، بخش استفتائات جدید، قسمت غیبت. استفتائات، مکارم، ج 1، سال 1390، ص 137، م 552. استفتائات، بهجت، ج 4، ص 560، س 6467. 🍀🍀احکام مصور 🍀🍀 🌼🌼 https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌼🌼