9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫♥️... هروقت دلتنگ رییس جمهور شهید، سید ابراهیم رئیسی شدید،
🥀🤍این سرود را گوش کنید، تا قدری از غم و اندوهتان کاسته شود....!!!
#رئیسی_عزیز
#سید_شهید
#شهید_جمهور
💫♥️بسم الله الرحمن الرحیم
🥀🤍با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم
💫♥️سوره مبارکه حاقه آیات ﴿34-30﴾
📌خذُوهُ فَغُلُّوهُ ﴿30﴾ ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ ﴿31﴾ ثُمَّ فِى سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعاً فَاسْلُكُوهُ ﴿32﴾
⭕️إنَّهُ كَانَ لَا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ الْعَظِيمِ ﴿33﴾ وَلَا يَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ ﴿34﴾
📌(گفته مى شود:) او را بگیرید و در غل بكشید.
🔥سپس او را در آتش شعله ور وارد بیندازید.
⛓سپس در زنجیرى كه هفتاد ذراع باشد درآورید.
♨️همانا او به خداى بزرگ ایمان نمى آورد.
💢و بر طعام دادن به نیازمندان ترغیب نمى كرد.
🌹نکته ها:
⛓«ذِراع» فاصله آرنج تا نوك انگشتان است و در قدیم معیارى براى اندازه گیرى بوده است و كلمه «هفتاد» یا به معناى حقیقى است و یا كنایه از زنجیر طولانى مى باشد.
🔥«جَحیم» از «جحمة»، به آتش شعله ور گویند.
⛓امام صادق علیه السلام فرمود: اگر یك حلقه از آن زنجیرى كه دوزخیان را با آن به بند مى كشند، بر دنیا نهاده شود، دنیا از شدّت حرارت، ذوب مى شود.(6)
⭕️در این آیه، كفر و بخل و بى تفاوتى نسبت به محرومان در كنارهم آمده است.
«لا یؤمن باللّه... لا یحضّ»
📌گرفتن و بستن و كشاندن و به دوزخ پرتاب كردن، بیانگر نهایت حقارت و ذلت دوزخیان است.
«خذوه فغلّوه... صلّوه... فاسلكوه»
6) تفسیر نورالثقلین.
🌹پیامها:
⛓1- كیفر دستهایى كه در دنیا براى هرگونه فساد و ستم باز بود، غل و زنجیر قیامت است. «فغلّوه»
🔥 2 - انسانى كه در قلبش نور معرفت خدا و در عملش، خدمت به مردم نباشد، بهتر كه بسوزد. «لا یؤمن... و لا یحضّ»
🔻🔻🔻
♥️3- توجه به گرسنگان، در كنار ایمان به خدا مطرح است. «لا یؤمن... و لایحضّ»
🤍 4- بر فرض كه خود، توان كمك نداشته باشیم، باید دیگران را براى كمك به گرسنگان تشویق كنیم. «و لا یحضّ على طعام المسكین»
♥️ 5- رسیدگى به فقرا شرط ندارد كه فقیر، مؤمن باشد. «و لا یحضّ على طعام المسكین»
25-34.mp3
4.93M
💫♥️تفسیر سوره حاقه آيات ﴿34-25﴾
(صوتی) حجت الاسلام قرائتی حفظه الله💫♥️
💫♥️شرح چهل حديث
🥀🤍امام خمینی رضوان الله علیه:
4️⃣3️⃣ حدیث سی و چهارم منزلت مؤمن
⬅️ ادامه(2) در توجيه عرفانى
💫♥️و اين نكته ناگفته نماند كه چون حقيقت وجود عين حقيقت كمال و عين تمام است و نقايص و قبايح به حق تعالى نسبت داده نشود و مجعول نباشد- چنانچه در محل خود مقرر و مبرهن است- از اين جهت، هر چه فيض به افق كمال نزديكتر باشد و از ضعف و فتور مبراتر باشد،
🔺ربط آن به حق اتمّ و نسبت به ذات مقدس احق شود.
🥀🤍و به عكس آن، هر چه ظلمت تعين و نيستى غالب آيد و حدود و نقايص افزون شود، ربط ناقص و نسبت بعيد گردد. و از اين جهت است كه افعال ابداعى را در لسان شريعت به حق بيشتر نسبت دادند،
🔺و افعال تجددى ملكى را كمتر نسبت دادند.
💫♥️و اگر چشمى باز و دلى بيدار نقص [را] از كمال و زشت را از زيبا و قبيح را از حسن تميز دهد، آن وقت مىتواند بفهمد كه با آنكه تمام دار تحقق تجلّى فعلى حق است و به او منتسب است، تمام افعالش جميل و كامل است و هيچيك از نقايص و قبايح به آن ذات مقدس انتساب ندارد. و انتساب بالعرض، كه در لسان حكما، رضوان اللّه عليهم، شايع است، در اوايل تعليم و در حكمت شايعه است.
🔺و در اين مقام اشتباهاتى است كه صرفنظر كردن از آنها اولى است.
1️⃣ و مقصود از بيان اين نكته اوّلا، رفع بعض توهمات فاسده است كه در اين مقام ممكن است جاهل عارى از معارف توهم كند.
2️⃣ و ثانيا، بيان آن است كه اين ترديد و ترجّح دواعى چون از بعض ملكوتيين واقع مىشود، نسبت آن به حق اتمّ است از آن امورى كه در اين عالم واقع مىشود.
🔻🔻🔻
3️⃣و ثالثا، آنكه باز انسان عارف به حقايق بايد وجهه كمال و نقص را در اين ترديد و ترجّح دواعى تميز دهد، و جهت كمال را به حق منتسب بداند، و جهت نقص را سلب كند.
14.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫🌹امام خمینی رضوان الله علیه:
📌جنایت به بشر با حقوق بشر ...
70.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایتی از زندگی آقا سید ابراهیم تا آیتالله شهید رئیسی
@Farsna
12.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا