eitaa logo
خوبان
649 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
8.6هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
15.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در اوجیم! باور می‌کنید؟! ⭕️ حتی بیشتر از دوران شهید رئیسی! ⁉️معنای مشارکت ۵۰درصدی و رأی ۱۴میلیونی نفر دوم انتخابات چیست؟
🔳مجموعه ۵۱ 🥀🖤 ذکر فقط یک حرکت قلبی است والسلام ! 🤍🍃همه جای دنیا فکر میکنند ذکر یک رفتار بدنی یا مراسم زبانی هست! 🥀🖤یعنی باید جایی جمع بشوند، یا مدل خاصی بنشینند یا بایستند، یا با زبانشان چیزی را بخوانند یا تکرار کنند. 📌این بدترین تصور هست از ذکر! 🤍🍃 ذکر فقط یک حرکت قلبی است! 🥀🖤اگر قلب شما این «یادِ» شما را خورد، که هیچ! ⭕️درغیر اینصورت هیچ «یاد»ی اتفاق نیفتاده است.
یاد خدا ۵۱.mp3
11.21M
🔳مجموعه ۵۱ 🌷 🌙🌷 🥀🖤 شما می‌توانید با فرمولی که در این پادکست می‌آموزید، 🤍🍃بعد از هر عبادت، ذکر، زیارت و ... 🌷🍃میزان مقبولیت آن عملِ (یاد) خودتان را تخمین بزنید.
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀🖤جوانان بنی‌هاشم بیایید 🤍🍃علی را بر در خیمه رسانید
🥀🖤دل امام حسين(علیه السلام) برای پیامبر(صلی الله علیه وآله) تنگ میشد، به حضرت علی‌اکبر(علیه السلام) نگاه میکرد 🤍🍃آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله: 🥀🖤امام حسین(علیه السلام) در دوران کودکى، محبوب پیامبر بود؛ خود او هم پیامبر(صلی الله علیه وآله) را بى‌نهایت دوست مى‌داشت. شش، هفت ساله بود که پیامبر از دنیا رفت. 🌷🍃چهره‌ى پیامبر، به صورت خاطره‌ى بى‌زوالى در ذهن امام حسین(علیه السلام) مانده است و عشق به پیامبر در دل او هست. بعد خداى متعال، على‌اکبر را به امام حسین مى‌دهد. 🤍🍃وقتى این جوان کمى بزرگ مى‌شود، یا به حد بلوغ مى‌رسد، مى‌بیند که چهره، درست چهره‌ى پیامبر است؛ همان قیافه‌اى که این قدر به او علاقه داشت و این قدر عاشق او بود، حالا این به جد خودش شبیه شده است. حرف مى‌زند، صدا شبیه صداى پیامبر است. حرف زدن، شبیه حرف زدن پیامبر است. اخلاق، شبیه اخلاق پیامبر است؛ همان بزرگوارى، همان کرم و همان شرف. 🌷🍃بعد این‌گونه مى‌فرماید: «کنا اذا اشتقنا الى نبیک نظرنا الیه»؛ هر وقت که دلمان براى پیامبر (صلی الله علیه وآله) تنگ مى‌شد، به این جوان نگاه مى‌کردیم.
15.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای شهادت حضرت علی‌‌اکبر علیه السلام 🤍🍃به روایت امام خامنه ای حفظه الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
23.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️میگن مگه امام حسین تو بهشت نیست و یزیدیان تو جهنم؟ ⁉️پس چرا هرسال برای سیدالشهدا عزاداری راه می‌اندازید؟ 🌷🍃این چهار دقیقه پاسخ شهید مطهری رضوان الله علیه رو تا آخر گوش بدید
11.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀🖤 حضرت علی اکبر علیه السلام 🤍🍃در رفتن جان از بدن گویند هر نوعی سخن 🥀🖤من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می‌رود 🤍🍃
🥀🖤شرح چهل حديث 🤍🍃امام خمینی رضوان الله علیه: 6️⃣3️⃣ حدیث سی و ششم اوصاف حق‌ ⬅️ نقل و تحقيق نقل كلام حكما در تقسيم اوصاف حق‌ ⏮ بدان كه حكماى الهى صفات حق تعالى را بر سه گونه تقسيم نموده‌اند: 1️⃣ اول، صفات حقيقيه و آن را به دو قسم منقسم نموده‌اند: ◀️ صفات حقيقيه محضه، مثل حيات و ثبات و بقا و ازليت و امثال آن، ◀️ و صفات حقيقيه ذات الاضافة، مثل علم و قدرت و اراده كه اضافه دارد به معلوم و مقدور و مراد. و اين دو نحو صفت را عين ذات دانند. 2️⃣ دوم، صفات اضافيه محضه. مثل مبدئيت و رازقيت و راحميت و عالميت و قادريت و امثال آن. 3️⃣ سوم، صفات سلبيه محضه. مثل قدّوسيت و فرديت و سبّوحيت و امثال آن. 🥀🖤و اين دو نحو صفت را زايد بر ذات مقدس دانند، و جميع سلوب را به سلب واحد، كه سلب امكان است، ارجاع كنند، چنانچه جميع اضافات را به اضافه واحده موجديت ارجاع نمايند، و مبدأ اضافات را به اضافه اشراقيه و افاضه نوريه ارجاع كنند. [1] 🤍🍃و اين تقسيمات و عينيت در صفات حقيقيه و زيادت در صفات اضافيه و سلبيه به طورى كه ذكر كردند و برهان بر آن اقامه كردند پيش نويسنده تمام نيست و موافق برهان متين حكمى و اعتبار صحيح عرفانى نيست. 🥀🖤زيرا كه اگر باب مفاهيم اسماء و صفات پيش آيد و نظر به كثرت مفهومى كنيم، هيچيك از صفات را نبايد عين ذات بدانيم. و چنانچه اگر ذات را عين اوصاف اضافيه و يا سلبيه بدانيم لازم آيد كه حق‌ تعالى محض اضافه و عين حيثيت سلبيه گردد، همين طور اگر عين اوصاف حقيقيه دانيم، لازم آيد حق تعالى نفس مفاهيم اعتباريه و معانى عقليه گردد! تعالى عن ذلك. 🔻🔻🔻
🤍🍃و اگر ملاحظه حقايق اوصاف و مصداق محقق اسماء و صفات را نماييم، جميع اسماء و صفات اضافيه و حقيقيه عين ذات مقدس باشد، و فرق بين «عالميت» و «عالم» و «قادريت» و «قادر» فقط در اعتبارات مفهومى است، و جميع اوصاف اضافيه به رحيميت و رحمانيت ذاتيه رجوع كند، حتى رازقيت و خالقيت غير آن. 🥀🖤و اينكه جميع سلوب را به سلب امكان و اضافات را به اضافه واحده ارجاع نمودند و در اوصاف حقيقيه ارجاع به چيزى نكردند، اگر باز نظر به مفاهيم اندازيم، هيچيك از آنها به ديگرى ارجاع نشود، نه در سلوب و اضافات و نه در اوصاف حقيقيه، و اگر به حقايق نظر شود، جميع اوصاف حقيقيّه نيز به حقيقت واحده واجبه رجوع كند. 🥀پاورقی [1] أسفار اربعة، ج 6، ص 118، «سفر» سوم، «موقف» دوم در بحث صفات. و نيز حاشيه حكيم سبزوارى در اين مقام.