eitaa logo
خوبان
657 دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
8.8هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم 🥀🤍با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم 🌷🍃سوره مبارکه مدّثر، آیات ﴿30-26﴾ 🥀🤍سأُصْلِيهِ سَقَرَ ﴿26﴾ وَ مَآ أَدْرَاكَ مَا سَقَرُ ﴿27﴾ لَا تُبْقِى وَ لَا تَذَرُ ﴿28﴾ 🌷🍃لوَّاحَةٌ لِّلْبَشَرِ ﴿29﴾ عَلَيْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ ﴿30﴾ 🔥زود است كه او را به سقر درآورم. ♨️و تو نمى دانى كه سقر چیست. 📌نه باقى گذارد و نه رها كند. 🔥پوست رابه شدّت دگرگون كند. 9️⃣1️⃣بر آن (دوزخ) نوزده نفر (از فرشتگان عذاب) گماشته شده اند. 🌹نکته ها: 🔥«سقر» از نام هاى دوزخ و در اصل به معناى ذوب شدن در برابر حرارت خورشید است.(126) ⚫️🔴«لوّاح» و «تلویح» به معناى تغییر رنگ به سیاهى یا سرخى است. ♨️«بَشر» جمع «بُشرة» به معناى ظاهر پوست است. 📌در تاریخ آمده است، هنگامى كه ابوجهل شنید كه دوزخ نوزده مأمور دارد، به یارانش گفت: هر ده نفر از شما یكى از آنها را مغلوب كند. یكى از زورمندان قریش گفت: من هفده نفر آنها را مغلوب مى كنم و شما دو نفر بقیه را مغلوب كنید.(127) 🔥بعضى گفته اند: مراد از آیه «لا تبقى و لا تذر» آن است كه آتش دوزخ نه مى میراند و نه زنده نگه مى دارد، نظیر آیه «لا یموت فیها و لا یحیى»(128) و نظیر آیه «كلّما نضجت جلودهم بدّلناهم جلوداً»(129) 126) مفردات راغب. 127) تفسیر مجمع البیان. 128) اعلى، 13. 129) نساء، 59. 🔻🔻🔻
🌹پيام ها: 1️⃣ حقیقت دوزخ، به جز از راه وحى، قابل درك نیست. «و ما ادراك ما سقر» 2️⃣ آتش دوزخ، هم فراگیر است: «لا تُبقى»، هم خاموش نشدنى است. «لا تذر» 3️⃣ معاد جسمانى است. «لوّاحةٌ للبشر» 4️⃣ كیفر كسى كه وحى الهى را دگرگون جلوه دهد و در سیماى سحر به مردم معرّفى كند، دگرگون شدن پوست بدنش با آتش دوزخ است. «لوّاحة للبشر» 5️⃣ وقتى یك فرشته مى تواند جان همه مردم را بگیرد و وقتى دو فرشته مى توانند شهر لوط را زیر و رو و همه اهل آن را هلاك كنند، نوزده فرشته مى توانند مسئول عذاب همه مجرمان باشند. «علیها تسعه عشر»
26-30.mp3
4.26M
🌷🍃تفسیر سوره مدّثر، آيات ﴿30-26﴾ 🕊🤍حجت الاسلام قرائتی حفظه الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🍃شرح چهل حديث 🥀🤍امام خمینی رضوان الله علیه: 8️⃣3️⃣ حدیث سی و هشتم آفريدن آدم را بر صورت خود ⬅️ ادامه(4) الحديث الثامن و الثلاثون‌ 🌷🍃و از تأمل در تمام مواردى كه استعمالات صورت را در آن نمودند معلوم شود كه ميزان در همه همان «فعليّت» است و به اشتراك معنوى در تمام موارد استعمال شود، 🔺حتى آنكه به حق تعالى «صورة الصور» گويند. 🥀🤍قوله: اصطفاها «صفوة» به معناى خالص و صافى از كدورت است، و «اصطفاء» به معناى اخذ نمودن خالص و صافى است، و لازمه آن مى‌باشد. ولى جوهرى و غير او اصطفاء را به معناى «اختيار» دانسته‌اند، چنانچه اختيار را نيز به «اصطفاء» در لغت معنا نمودند. و اين نيز تفسير به لازم است، زيرا كه «اختيار» نيز به معناى اخذ نمودن خير است و نيكويى، از اين جهت ملازم با اصطفاء شود در خارج، 🔺نه آنكه مفهوم آن باشد. 🌷🍃قوله: الكعبة «كعبه» اسم خانه خداست. و بعضى گفته‌اند به واسطه آنكه شبيه به مكعّب است آن را «كعبه» گفته‌اند، يا به واسطه تربيعش آن را به اين اسم تسميه كرده‌اند. [1] و «مكعّب» در اصطلاح رياضيين جسمى است كه بر آن احاطه كرده باشد 🔺شش سطح مساوى بر زواياى قائمه. 🥀🤍قوله: و الرّوح «روح» در عرف اطبا عبارت است از بخار لطيفى كه از حرارت خون حيوان در قلب حادث شود. گويند از براى قلب دو تجويف مى‌باشد: يكى در جانب ايمن، كه خون از كبد در آن منجذب شود، و در آنجا حرارت قلب او را تبخير كند، و آن بخارات در تجويف ايسر قلب سارى شود، و در آنجا به واسطه اعمال قلب تلطيف شود و روح حيوانى از آن تشكيل شود و در شرائين جريان پيدا كند 🔺به واسطه قبض و بسط قلب به ترتيبى كه مذكور است در محل خود 🔻🔻🔻
🌷🍃پس منبع اين روح حيوانى قلب است و مجراى آن شرائين است. و گاهى اطلاق «روح» كنند به خون كه در كبد متمركز است و مجراى آن أورده است، و آن را «روح طبيعى» گويند. چنانچه «روح» در اصطلاح حكما گاهى اطلاق شود بر روح نفسانى، كه مبدأ آن دماغ و مجراى آن اعصاب است، و آن ظهور و نازله روح مجرد «امر» ى است كه سرّ سبحانى و «روح اللّه» مشار إليه بقوله: 🔺و نفخت فيه من روحى مى‌باشد. 🥀🤍و پس از اين، بيان آنكه اين روح منفوخ به نفخه الهيه و مصطفى و مختار حق جلّ و علا است مى‌شود ان شاء اللّه. 🥀پاورقی [1] مجمع البيان، در تفسير آيه 97 سوره «مائده»، قاموس اللغة، ذيل كلمه «كعب، كعبة».
19.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🌷🍃امام خمینی رضوان الله علیه: 🥀🤍 برادران مومن ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خامنه ای حفظه الله: ⭕️تلاش دشمن برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی بعد از انقلاب چندین برابر شده 🌷🍃علاج، تکیه بر روی وحدت است.
🌹🍃امام خامنه ای حفظه الله در دیدار جمعی از علمای اهل‌سنت: موضوع امت اسلامی نباید فراموش شود 🥀🤍حفاظت از هویت «امت اسلامی» ضروری است و به هیچ وجه نباید فراموش شود. مسئله هویت امت اسلامی، مسئله‌ای اساسی و فراتر از ملیت است و مرزهای جغرافیایی، حقیقت و هویت امت اسلامی را تغییر نمی‌دهد. 🌹🍃این خلاف تعالیم اسلامی است که یک مسلمان از رنج مسلمانی دیگر در غزه یا دیگر نقاط جهان غافل باشد. 🥀🤍بدخواهان با استفاده از ابزارهای فکری، تبلیغی و اقتصادی به‌دنبال جداسازی شیعه و سنی در کشور ما و هر منطقۀ دیگر اسلامی هستند و با اقداماتی همچون وادارکردن افرادی از طرفین به بدگویی به لجاجت و اختلاف دامن می‌زنند. علاج و راه مقابله با این توطئه‌ها تکیه بر وحدت است. موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرآنی است. 🌹🍃با وجود انبوه توطئه‌ها، جامعۀ اهل‌سنت ما مجدانه با این انگیزه‌های خصمانه مقابله کرده که گواه آن ۱۵ هزار شهید اهل‌سنت در دفاع مقدس و مقاطع دیگر و شهادت جمع زیادی از علمای اهل‌سنت در راه حق و انقلاب است. 🥀🤍امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است و اگر کسی از این تکلیف سرپیچی کند، قطعاً نزد پروردگار بازخواست خواهد شد. 🌹🍃در این دیدار، مولوی عبدالرحمن چابهاری از علمای اهل‌سنت استان سیستان‌و‌بلوچستان و امام جمعۀ چاربهار، مولوی عبدالرحیم خطیبی از علمای اهل‌سنت هرمزگان و امام جمعۀ قشم، و ماموستا عبدالسلام امامی از علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی و امام جمعۀ مهاباد با تقدیر از رویکردهای وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب و حمایت‌های ایشان از جامعۀ اهل‌سنت، بر تقویت زمینه‌های وحدت‌زا و استفاده از ظرفیت‌های بومی به‌خصوص در مناطق سنی‌نشین برای پیشرفت کشور تأکید کردند و موضوع مقابله با جریان‌های تکفیری و افراط‌گرا را نیز یک ضرورت دانستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام زاده ناصر الحق توی آمل مرجع شیعیان زیدی یمن توی ایران هست این بقعه دیشب میزبان محفل بود و برنامه بازتاب خوبی در رسانه های عربی و یمنی داشته است.