فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم کوتاه
🌷🍃برا پسرت دعا کن مردیم از صبوری
🥀🤍همه موهامون سفید شد بسه دیگه دوری
🌷🍃حسین طاهری
🔘#مهدی_جان_میلاد_پدر_بزرگوارتان_مبارک
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷🍃حجت الاسلام قرائتی
خنده حلال 😂😂😂
🥀🤍 انشاالله همیشه شاداب و سرحال باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رفتارهای عجیب خانواده سر سفره!
🌷🍃اگر میخواهید بچههایتان به جایی برسند،
🥀🤍حتماً یک وعده غذایی را کنار هم بخورید ...
🌷🍃دکتر سعید عزیزی
📕 گاهی یک نویسنده و پژوهشگر مساله های پیچیده ی گوشه های مختلف زندگی انسان را در کتاب ضخیمی پیشکش میکند ،
🔺اما یک تصویر میتواند محتوای یک کتاب قطور را بدین گونه بازتاب دهد.
#واقعیت_غرب
#نابودی_اسراییل
#سقوط_صهیون
🔘#قرب_به_اهل_بیت۴۲
🌷🍃فقط قلبی که امام را بیش از خود دوست بدارد؛
🥀🤍در یاری امام و رسیدن به مقام همراهی او، بیتوقف و بطور جدی حرکت خواهد کرد!
قرب به اهل بیت ۴۲.mp3
10.45M
🔘مجموعه #قرب_به_اهل_بیت (علیهماالسلام) ۴۲
🌙🌹#استاد_شجاعی
🌙🌹#استاد_انصاریان
🥀🤍من میخوام بدونم الآن باطن من چه شکلیه ؟
🌷🍃فرمول مهمی از پیامبر ما (صلواتاللهعلیه) هست که میتونیم تصویر باطنمون رو باهاش تشخیص بدیم!
12.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ تصمیمگیری در بزنگاههای حساس با چه کسی است؟
◀️ از ترور شهید فخریزاده تا حمله به کنسولگری ایران در دمشق.
◀️ از برجام تا ترور شهید سلیمانی.
◀️از همکاری ایران با آمریکا بعد از یازده سپتامبر تا وعده صادق ۱ و ۲.
⁉️در همهی این موقعیتها این سوال شکل میگیرد که در حوادث امنیتی-نظامی چه کسی تصمیم آخر را میگیرد؟
⁉️زمان و مکان پاسخ به تهدیدات و خرابکاریها را چه کسی مشخص میکند؟
⁉️آیا یک شخص به تنهایی تصمیم میگیرد یا یک جمع؟
⁉️رهبری تصمیم میگیرد یا ستاد کل؟
⁉️رئیسجمهور یا سپاه یا ارتش؟
⁉️این تصمیم در کجا گرفته میشود؟
🔘برای فهمیدن پاسخ این سؤالات، این مستند کوتاه را ببینید
🔺و به دیگران هم نشان دهید.
🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم
🥀🤍با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم
🌷🍃سوره مبارکه قیامت، آیات ﴿35-26﴾
🥀🤍كلَّا إِذَا بَلَغَتِ التَّرَاقِىَ ﴿26﴾ وَقِيل مَنْ رَاقٍ ﴿27﴾ وَظَنَّ أَنَّهُ الْفِرَاقُ ﴿28﴾ وَالْتَفَّتِ السَّاقُ بِالسَّاقِ ﴿29﴾
🌷🍃إلَى رَبِّكَ يَوْمَئِذٍ الْمَسَاقُ ﴿30﴾ فَلَا صَدَّقَ وَلَا صَلَّى ﴿31﴾ وَلَكِن كَذَّبَ وَتَوَلَّى ﴿32﴾
🥀🤍ثمَّ ذَهَبَ إِلَى أَهْلِهِ يَتَمَطَّى ﴿33﴾ أَوْلَى لَكَ فَأَوْلَى ﴿34﴾ ثُمَّ أَوْلَى لَكَ فَأَوْلَى ﴿35﴾
⭕️چنین نیست (كه انسان مى پندارد) آنگاه كه (در آستانه مرگ) جان به گلوگاه رسد.
⁉️و گفته شود: چه كسى شفادهنده است؟
💢و (محتضر) بداند كه هنگام جدایى است.
⭕️و ساق پا به ساق دیگر بچسبد (و دیگر حركتى نكند) در آن روز به سوى پروردگارت سوق داده شود.
♨️او كه نه حق را تصدیق كرد و نه نماز گزارد.
📌بلكه تكذیب كرد و روى گردانید.
📌و سپس با كبر و غرور به سوى اهلش رفت.
🔥(عذاب الهى) براى تو شایسته تر است، شایسته تر.
🔥باز هم شایسته تر است، شایسته تر.
🌹نکته ها:
⭕️«تراقى» جمع «ترقوة» به معناى استخوانى است كه دور گلو را فراگرفته است.
🌷«راقٍ» در اصل «راقى»، اسم فاعل از «رَقى» است. به اوراد و اذكارى كه موجب شفاى مریض مى شود، «رُقیة» گویند. پس «راقٍ»: هرچیزى كه مایه نجات بیمار از مرگ است.
⭕️كلمه «ظنّ» گاهى به معناى علم مى آید، همان گونه كه در این آیه آمده است: انسان در حال احتضار به جدا شدن و فراق یقین پیدا مى كند.
⬅️ ادامه دارد ...
42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷🍃تفسیر سوره قیامت، آيات ﴿35-26﴾
🥀🤍حجت الاسلام قرائتی حفظه الله
🌷🍃شرح چهل حديث
🥀🤍امام خمینی رضوان الله علیه:
9️⃣3️⃣ حدیث سی و نهم خیر و شرّ
⬅️ ادامه(1) فصل در بيان آنكه هر يك از خير و شرّ متعلق ايجاد و خلقت گردند و كيفيت آن، و در آن است اشاره به كيفيت وقوع شرّ در قضاى الهى.
🌷🍃و نيز در محل خود مقرر شده كه آنچه از ذات مقدس صادر است، اصل حاقّ وجود و صرف متن هستى است بدون آنكه محدود به حدود عدميه و ماهويه باشد،
🥀🤍زيرا كه عدم و ماهيت غير صادر، و محدوديت در فيض از محدوديت مفيض خواهد بود، و هر كس كه كيفيت افاضه و فيض را به طورى كه اهل معرفت بيان نمودند بداند، خواهد تصديق كرد كه در فيض بارى به هيچ وجه تحديد و تقييد تصور نخواهد شد،
🌷🍃پس چنانچه ذات مقدس را تنزيه از نقص و امكان و محدوديت بايد نمود، فيض مقدس او را نيز از كليه حدودات امكانيه و امكانات راجعه به ماهيات و تقييدات راجعه به حدود و نقايص تنزيه و تقديس بايد نمود،
🥀🤍پس فيض او كه ظلّ جميل مطلق است جميل مطلق و جمال تامّ و كمال تامّ است، فهو جميل في ذاته و صفاته و أفعاله، و جز اصل وجود متعلق جعل و ايجاد نخواهد بود. [1]
🌷🍃و نيز در محل خود مبرهن است كه جميع اين شرور و اخترام و هلاك و امراض و حوادث غريبه مهلكه و موذيات و جز آنها، كه در اين عالم طبيعت و تنگناى هاويه مظلمه است، از تصادمات و تضاد بين موجودات است،
🥀🤍نه به جهات موجوديه، بلكه به واسطه نقص در نشئه و تنگنايى مقارّ آنهاست، و اين به حدود و نقايص رجوع شود كه بكلى از حيطه نور جعل خارج و در حقيقت دون جعل است.
⬅️ ادامه دارد ...
🥀پاورقی
[1] اسفار اربعه ج 2، ص 292، فصول 25- 29.