eitaa logo
خوبان
651 دنبال‌کننده
10هزار عکس
8.3هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
📛شبیه این آیه در عمل نكردن به پیمان با خداوند متعال، در سوره ى اعراف آمده است: «دعوا اللَّه ربّهما لئن اتیتنا صالحاً لنكوننّ من الشاكرین. فلمّا آتاهما صالحاً جعلا له شركاءَ» [128] ♨️زن و شوهرى عهد كردند كه اگر خداوند متعال فرزند شایسته اى به آنان بدهد، شكرگزار او باشند، امّا چون صاحبِ فرزند صالحى شدند، براى خدا شریك قائل شده و پیمان را از یاد بردند. 127) تفسیر نورالثقلین. 128) اعراف، 189 - 190. 🌷پيام ها: 📌1- انسان، ناسپاس و عهد شكن است. «عاهداللَّه... لنصّدقنّ، بخلوا به» 💢2- به پیمان و قول هاى در حال فقر و اضطرار، چندان اعتمادى نیست. «فلمّا آتاهم... بخلوا» ⭕️3- اگر لیاقت و ظرفیّت نباشد، نعمت هاى الهى براى انسان نقمت مى شود. مالى ارزشمند است كه عامل سقوط نگردد.«اتاهم من فضله ...تولّوا و هم معرضون» ♨️4- دلبستگى به دنیا، انسان را بدفرجام مى كند. كسى كه در اداى زكات و صدقات بخل ورزد، كم كم از دین روى گردان مى شود. «بخلوا... و هم معرضون» https://eitaa.com/khoban72
75-76.mp3
5.18M
📌تفسیر سوره توبه (برائت) آیات 75-76 (صوتی) حجت الاسلام قرائتی حفظه الله📌 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳شرح چهل حديث( اربعين حديث)🔳 🌷🍃امام خمینی رضوان الله علیه: 3️⃣1️⃣ حدیث سیزدهم، توکل ⬅️ فصل در بيان معانى توكل است و درجات آن‌ 🔺ادامه 🟢🍃پس، بدان كه يكى از اصول معارف، كه مقامات سالكين بدون آن حاصل نشود، علم به ربوبيت و مالكيت حق است و كيفيت تصرف ذات مقدس است در امور. و ما وارد در اين بحث از وجهه علمى نشويم، زيرا كه مبتنى است بر تحقيق جبر و تفويض، و آن با وضع اين اوراق مناسبتى ندارد، 🔺و فقط بيان درجات مردم را در معرفت به آن مى‌نماييم. 1️⃣ پس، گوييم كه مردم در معرفت ربوبيت ذات مقدس بسى مختلف و متفاوت‌اند. عامه موحدين حق تعالى را خالق مبادى امور و كليات جواهر و عناصر اشيا مى‌دانند، و تصرف او را محدود مى‌دانند و احاطه ربوبيت را قائل نيستند. اين‌ها به حسب لقلقه لسان گاهى مى‌گويند مقدّر امور حق است و همه چيز در تحت تصرف اوست و هيچ موجودى بى‌اراده مقدسه او موجود نشود، ولى صاحب اين مقام نيستند، 🔺نه عِلما و نه اِيمانا و نه شُهودا و وِجدانا. ⚪️🍃اين دسته از مردم، كه ما خود نيز گويى داخل آنها هستيم، علم به ربوبيت حق تعالى ندارند و توحيدشان ناقص و از ربوبيت و سلطنت حق محجوب‌اند به اسباب و علل ظاهره، و داراى مقام توكل، كه اكنون سخن در آن است، نيستند جز لفظا و ادعائا، و لهذا در امور دنيا به هيچ وجه اعتماد [به حق‌] نكنند و جز به اسباب ظاهره و مؤثرات كونيه به چيز ديگر متشبث نشوند، 🔻🔻🔻
🌷🍃و اگر گاهى در ضمن توجهى به حق كنند و از او مقصدى طلبند، يا از روى تقليد است يا از روى احتياط است، زيرا كه ضررى در آن تصور نكنند و احتمال نفع نيز مى‌دهند، در اين حال رائحه‌اى از توكل در آنها هست، ولى اگر اسباب ظاهره را موافق ببينند، بكلى از حق تعالى و تصرف او غافل شوند. 🟢🍃و اينكه گويند توكل منافات ندارد با كسب و عمل، مطلب صحيحى است، بلكه مطابق برهان و نقل است، ولى احتجاب از ربوبيت و تصرف [او] و مستقل شمردن اسباب منافى توكل است. اين دسته از مردم كه در كارهاى دنيايى هيچ تمسك و توكّلى ندارند، راجع به امور آخرت خيلى لاف از توكل زنند! ⚪️🍃در هر علم و معرفت يا تهذيب نفس و عبادت و اطاعت كه تهاون كنند و سستى و تنبلى نمايند، فورا اظهار اعتماد بر حق و فضل او و توكل بر او نمايند. مى‌خواهند بدون سعى و عمل با لفظ «خدا بزرگ است» و «متوكليم به فضل خدا» درجات آخرتى را تحصيل كنند! در امور دنيا گويند سعى و عمل و توكل با اعتماد به حق منافات ندارد، و در امور آخرت سعى و عمل را منافى با اعتماد به فضل حق و توكل بر او شمارند. ⚫️🍃اين نيست جز از مكائد نفس و شيطان، زيرا كه اين‌ها نه در امور دنيا و نه در امور آخرت متوكل‌اند و در هيچيك اعتماد به حق ندارند، لكن چون امور دنيوى را اهميت مى‌دهند، به اسباب متشبث مى‌شوند و به حق و تصرف او اعتماد نكنند، و به عكس كارهاى آخرت را چون اهميت نمى‌دهند و ايمان حقيقى به يوم معاد و تفاصيل آن ندارند، براى آن عذرى مى‌تراشند. گاهى مى‌گويند خدا بزرگ است، گاهى اظهار اعتماد به حق و شفاعت شافعين مى‌كنند، با اينكه تمام اين اظهارات جز لقلقه لسان و صورت بيمعنى چيز ديگر نيست و حقيقت ندارد. 2️⃣طايفه دوم اشخاصى هستند كه يا با برهان يا با نقل معتقد شدند و تصديق كردند كه حق تعالى مقدّر امور است و مسبّب اسباب و مؤثر در دار وجود و قدرت و تصرف او محدود به حدى نيست. اين‌ها در مقام عقل توكل به حق دارند، يعنى اركان توكل پيش آنها عقلا و نقلا تمام است، از اين جهت خود را متوكل دانند. و دليل بر لزوم توكل نيز اقامه كنند، زيرا كه اركان توكل را ثابت نمودند، و آن چند چيز است: 🟢🍃يكى آنكه حق تعالى عالم به احتياج عباد است، يكى آنكه قدرت دارد به رفع احتياجات، يكى آنكه بخل در ذات مقدسش نيست، يكى آنكه رحمت و شفقت بر بندگان دارد، پس، لازم است توكل كردن بر عالم قادر غير بخيل رحيم بر بندگان، زيرا كه قائم به مصالح آنها مى‌شود و نگذارد از آنها فوت شود مصلحتى، گر چه خود آنها تميز ندهند مصالح را از مفاسد. اين طايفه گرچه علما متوكل‌اند، ولى به مرتبه ايمان نرسيده، و از اين جهت در امور متزلزل‌اند و عقل آنها با قلب آنها در كشمكش است و عقل آنها مغلوب است، زيرا كه قلوب آنها متعلق به اسباب است و از تصرف حق محجوب است. 3️⃣ طايفه سيّم آنان‌اند كه تصرف حق را در موجودات به قلوب رسانده و قلوب آنها ايمان آورده به اينكه مقدّر امور حق تعالى و سلطان و مالك اشيا اوست، و با قلم عقل در الواح دلها اركان توكل را رسانده‌اند. اين‌ها صاحب مقام توكل هستند. ولى اين طايفه نيز در مراتب ايمان و درجات آن بسيار مختلف‌اند ⚪️🍃تا به درجه اطمينان و كمال آن رسد كه آن وقت درجه كامله توكل در قلوب آنها ظاهر شود و تعلق و دلبستگى به اسباب پيدا نكنند و دل آنها چنگ به مقام ربوبيت زند و اطمينان و اعتماد به او پيدا كند، چنانچه آن عارف توكل را تعريف كرد به «طرح بدن در راه عبوديت و تعلق قلب‌ به ربوبيت.» اين‌ها كه ذكر شد در صورتى است كه قلب واقع باشد در مقام كثرت افعالى، والا از مقام توكل بگذرد و خارج از مقصود گردد. ⚫️🍃پس، معلوم شد كه توكل را درجاتى است، و شايد درجه‌اى را كه حديث شريف متعرض شده است توكلى است كه در طايفه دوم باشد، زيرا كه مبادى آن را علم قرار داده. و شايد اشاره به درجات ديگر كه در اعتبار ديگر است باشد. زيرا كه از براى توكل درجات ديگرى به تقسيم ديگر است. 🌷🍃و آن چنان است كه همان طور كه در درجات سلوك اصحاب عرفان و رياضت از مقام كثرت به وحدت مثلا كم‌كم رسند و فناى مطلق افعالى دفعتا واقع نشود، بلكه تدريجا شود- اوّل در مقام خود و پس از آن در ساير موجودات مشاهده شود- حصول توكل و رضا و تسليم و ساير مقامات نيز بتدريج گردد: ممكن است اوّل در پاره‌اى امور و در اسباب غائبه خفيه توكل كند، پس از آن كم‌كم به مقام مطلق رسد، چه اسباب ظاهره جليّه داشته باشد يا اسباب باطنه خفيه، و چه در كارهاى خود باشد يا بستگان و متعلقان خود. از اين جهت در حديث شريف فرمود يكى از درجات آن است كه 🔺در تمام امورت توكل كنى. [1] منازل السائرين ص 33. «قسم معاملات»، باب 27. [2] اين كلام از أبو تراب نخشبى نقل شده است. رساله قشيريه- ج 1. ص 468. https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳صبر برای خداوند متعال 🌷🍃امام خامنه ای حفظه الله: 🟢🍃 درس اخلاق https://eitaa.com/khoban72
🔳عارف بالله حضرت آیت الله ناصری(رحمت الله علیه): 🌷🍃 تمام امید آقای خامنه ای ، (علیه السلام)است، و از احدی پروا ندارد 📌 ایشان گرفتار خواصی است که نمیفهمند! 🔺و قدرایشان را نمی‌دانند!!! 🟢🍃 بنده معتقدم مقام رهبری تنهاست تمام گرفتاری ها بر قلب ایشان وارد میشود 🔺اما قلب ایشان را امام زمان ( علیه السلام )نگه داشته است ⚪️🍃خدا میداند که ایشان ««مؤید من عندالله »»است 🌷🍃ما موظفیم همانگونه که اسلام و قرآن را تبلیغ میکنیم رهبری را هم تبلیغ کنیم ⚫️🍃در آینده اتفاقاتی می‌افتد 🔺هر چیزی پیش آمد ، هرصحبتی یا حرفی شد ، شما تلاش کنید از رهبری جدا نشوید 🌷🍃من بین خودم و خدای خودم برای این حجتی دارم از رهبری جدا نشوید.. https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳 سی هزار نفر در برابر حجت خدا... 🟢🍃قالَ علی بن الحسین(علیه السلام) لَا يَوْمَ كَيَوْمِ الْحُسَيْنِ (علیه السلام) ازْدَلَفَ عَلَيْهِ ثَلَاثُونَ أَلْفَ رَجُلٍ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ كُلٌّ يَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِدَمِهِ وَ هُوَ بِاللَّهِ يُذَكِّرُهُمْ فَلَا يَتَّعِظُونَ حَتَّى قَتَلُوهُ بَغْياً وَ ظُلْماً وَ عُدْوَاناً ⚪️🍃امام زین العابدین(علیه السلام) فرمود: هیچ روزی مانند روز [شهادت] حسین نیست که سی هزار نفر علیه او جمع شدند و همه گمان می‌کردند از این امت هستند و همه می‌خواستند با ریختن خون او به خدا نزدیک شوند در حالی که حسین آنها را نصیحت می کرد، اما تاثیری نداشت تا اینکه او را از روی سرکشی و ظلم و دشمنی کشتند. 📚:امالی شیخ صدوق، ص۴۶۲ https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌ماجرای کتک خوردن شمر تعزیه از مردم و جان دادنش 🔺و اتفاقات عجیب بعد از آن https://eitaa.com/khoban72
⁉️ قالیچه‌ی سوخته چقدر بها دارد؟ 🔳 مردی ﺑﺪﻫﮑﺎﺭ ﺷده بود، يک ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ توی خونه ﺩﺍﺷﺖ، 🔺ﮔﻮﺷﻪ‌ی ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ. مجبور بود؛ همون رو برداشت برد بازار برای فروش. 🟢🍃ﻫﺮ ﻣﻐﺎﺯﻩ‌ﺍﯼ كه می‌رﻓﺖ، می‌گفتن: ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺍﮔﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽﺍﺭﺯﯾﺪ، ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﺎ ۱۰۰ ﯾﺎ ۱۵۰ تومن ﺑﯿﺸﺘﺮ نمی‌خریم. ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺑﻮﺩ و به ﺍﻣﯿﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺨﺮﻥ ﺍﺯ اﯾﻦ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺍﻭﻥ ﻣﻐﺎﺯﻩ می‌رفت. ⚪️🍃داخل ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ‌ﻫﺎ، حاج جواد فرش‌چی ﻣﻐﺎﺯﻩ‌ﺩﺍﺭ، از منصف‌های بازار و از ارادتمندان اهل بیت(ع) پرﺳﯿﺪ: قالیِ خوبیه؛ چرا ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﺭﻭ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻧﮑﺮﺩﯾﺪ؟ 🔳ﮔﻔﺖ: ﻣﻨﺰل‌مون ﺭﻭﺿﻪ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ، 🔺ﻣﻨﻘﻞ ﭼﺎﯾﯽ ﺭﻭﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩ، ﺫﻏﺎل‌ها ﺭﯾﺨﺖ و ﻗﺎﻟﯽ ﺳﻮﺧﺖ.😭 🌷🍃حاج‌جواد یک تکونی به خودش داد: گفتی ﺗﻮ ﺭﻭﺿﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ؟ گفت: بله.😭 ⁉️حاج‌جواد گفت: ﺍﯾﻦ ﺍﮔﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽ‌ﺍﺭﺯﯾﺪ ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺑﺮﺍی اﺭﺑﺎﺏ ﻣﻦ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﻦ ١ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺍﺯﺕ می‌خرﻡ.😭 🟢🍃قالیچه رو خرید و روی میزش پهن کرد و تا آخر عمرش روی قسمت سوخته‌ی قالیچه که به اندازه‌ی کف دست بود گل محمدی پرپر می‌کرد و دوستان صمیمی و همکارانش همه به نیّت تبرک، یک پَر از گلها را برداشته، توی چایی‌شون می‌ریختند. 🖤🍃 اوﻥ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ تو روضه سوخته ﺑﻮﺩ قیمت گرفت؛ کاش دل‌مون تو روضه‌ها بسوزه؛ 🔺اونوقت بگیم: یا امام حسین(علیه السلام) دل سوخته رو چند می‌خری ؟ https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢🍃 حتما هر روز به این سه تا امام سلام دهید...!!! 🌷🍃 الاسلام_عالی 🔳 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سجده زیارت عاشورا سؤال: اگر هنگام خواندن زیارت عاشورا، مُهر برای سجده پیدا نشود، چه باید کرد؟ جواب: به قصد رجا به هر صورت که می تواند، سجده کند 🍀🍀احکام مصور 🍀🍀 🌼🌼 https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌼🌼
⊰❀⊱━⊰﷽⊱═━━━━━━═━⊰❀⊱ 📚ــام بانوانـــ🧕 💢 آرایش مختصر با حفظ حجاب 🧐 ┘◄ پرسش : ❓آرایش مختصر زن با حفظ حجاب و پوشش موی سر، چه حکمی دارد؟ ❓استفاده از لنز رنگی که تفاوت زیادی با رنگ چشم ندارد، چه حکمی دارد؟ ☑️ پاسخ: ✍ آنچه عرفاً زینت و آرایش محسوب می‌شود، باید از نامحرم پوشانده شود. 📚 سایت آیت الله خامنه / پوشش و نگاه کردن / leader. 🍀🍀احکام مصور 🍀🍀 🌼🌼 https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌼🌼
✾﷽✾ ═══════💎💎══ 🔰احڪــ🔎ــام نمــ📿ــاز 💢 فراموش ڪردن رڪوع🤔 📥 سؤال : ❓ اگر کسی در سجده اول و یا پيش از آن که وارد سجده‌ی دوم نماز شود، متوجه شود رکوع را انجام نداده است، چه وظیفه ای دارد؟ 📤 جواب : ✍🏻 بايد برخيزد و از حالت ایستاده به رکوع برود و پس از آن دو سجده را بجا آورد و نماز را تمام کند و بعد از نماز، بنابر احتياط مستحب، دو سجده‌ی سهو به خاطر سجده‌ی زيادی، انجام دهد. 🔻نکته : ✍🏻 اگر پس از رسیدن به سجده‌ی دوم یادش بیاید: نمازش باطل است (زیرا یک رکن را ترک کرده و وارد رکن بعدی شده است). 🍀🍀احکام مصور 🍀🍀 🌼🌼 https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌼🌼
💠حکم استفاده از طلای سفید برای مردان: 🌼اگر طلای سفید همان طلای زرد است که بر اثر مخلوط کردن ماده‌ای رنگ آن سفید شده است پوشیدن آن برای مردان حرام است ولی اگر پلاتین است یا عنصر طلا در آن بقدری کم است که عرفاً به آن طلا نمی‌گویند مانع ندارد. 📚امام خامنه‌ای/احکام روابط/مسئله ۹۱ 🍀🍀احکام مصور 🍀🍀 🌼🌼 https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌼🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شنیدید به خانمایی که کاشت ناخن دارند، میگییم وضو و غسلتون درست نیست؛ فوری میگن با اجازه مرجعمون تیمم و وضوی جبیره‌ای میگیریم!!!!!!! پاسخ این توجیه رو ببینیم و لطفا تو هر گروه و کانالی هستید پخش کنید ...به وقت جنون...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳عكسی بسيار شورانگيز و پر رمز و راز: 🟢🍃اين عكس متعلق به كربلايی سيد مصطفی صادقی است كه يك بيت شعر هم با دست خطش باقی مانده است: ⁉️"نرخ رفتن به سوريه چند است؟ 🔺قدر دل كندن از دو فرزند است" 🌷🍃آخرین نفر پدرش با او روز سه شنبه صحبت کرده بود و ساعت ۴ صبح چهارشنبه شهید شده بود، خود من روز دوشنبه با مصطفی تلفنی صحبت کردم، چون تقریبا سه ماه از رفتنش می‌گذشت خیلی دلتنگش بودم، حرف که می‌زدیم گفتم: "مصطفی جان! مواظب خودت باش خیلی دلم برایت تنگ شده" 🌸🍃گفت: "مادر! من را به حضرت زینب(سلام الله علیها) بسپار، دلت آرام می‌شود" ⚪️🍃باور کنید الان هم با اینکه پسرم شده اما دل من آرام است چون پسرم را سپردم به خانم زینب(سلام الله علیها) می‌دانم که این بهترین سرنوشت برایش بوده... 🌷🍃مصطفی در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ به منطقه مقاومت سوريه اعزام و در تاريخ ۱۳۹۶/۳/۱۶ مصادف با يازدهم ماه مبارك رمضان در وقت افطار در حماء به دست تكفيری های جنايتكار به درجه رفيع 🔺 نائل آمد... 🌷شهید مدافع حرم 🌷 https://eitaa.com/khoban72
🔳حجاب در کلام ... 🌸🍃ای خواهران جهاد شماست... 🌷 عجل‌ لولیک‌‌ الفرج🌷 https://eitaa.com/khoban72