eitaa logo
خوبان
647 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
8.6هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷🍃ذکر روز چهارشنبه 100 مرتبه یا حیّ یا قیّوم🍃🌷 https://eitaa.com/khoban72
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 🔳با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم🔳 📌سوره توبه (برائت) آيه 80 📌 🟢🍃80 - اِسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّةً فَلَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ ذَا لِكَ بِأَنَّهُمْ كَفَرُواْ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِى الْقَوْمَ الْفَسِقِينَ‏ ⚪️🍃براى منافقان استغفار كنى یا استغفار نكنى، (یكسان است.) اگر هفتاد بار برایشان آمرزش بخواهى، خداوند هرگز آنان را نخواهد بخشید. این (قهر حتمى الهى) به خاطر آن است كه آنان به خدا و پیامبرش كفر ورزیدند و خدا، گروه فاسق را هدایت نمى كند. 🌷نکته ها: 🟢🍃عدد هفتاد، رمز كثرت و زیادى است، نه بیان تعداد معیّن. یعنى هر چه براى آنان استغفار كنى بى اثر است، نه آنكه اگر مثلاً هفتاد و یك بار شد، بخشوده مى شوند. نظیر آیه ى 6 سوره ى منافقون: «سواء علیهم استغفرت لهم ام لم تستغفر لهم لن یغفر اللَّه لهم» كه عددى ذكر نشده است. در روایات نیز آمده است كه پیامبر صلى الله علیه وآله فرمودند: اگر بدانم استغفار بیش از هفتاد بار نجاتشان مى دهد، استغفار مى كردم. [134] 📌انسان در سقوط به حدّى مى رسد كه هیچ چیز نجاتش نمى دهد، مثل بیمارى كه اگر روح از او جدا شود، تلاش همه ى پزشكان اثرى ندارد. 134) تفسیر مجمع البیان. 🌷پيام ها: ♨️1- گناه مسخره كردنِ دین تا آنجاست كه استغفار پیامبرصلى الله علیه وآله نیز كارساز نیست. «فیسخرون منهم... فلن یغفراللَّه لهم» 💢2- تا انسان خود دگرگون نشود و انقلابى در درون نیابد، دعاى پیامبر نیز كارساز نیست. «فلن یغفراللَّه ...كفروا باللَّه» 🔻🔻🔻
⭕️3- دلسوزى براى منافق لجوج، بى فایده است. «ان تستغفر... فلن یغفراللَّه» 📛4- خداوند متعال، در هدایت بخل ندارد، منافقان از قابلیّت افتاده اند. «كفروا» 📌5 - كفر، مانع مغفرت، و فسق، مانع هدایت است. «كفروا، فاسقین» https://eitaa.com/khoban72
80.mp3
2.73M
📌تفسیر سوره توبه (برائت) آیه 80 (صوتی) حجت الاسلام قرائتی حفظه الله📌 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳صوت کوتاه 🌷🍃حجت الاسلام قرائتی 🟢🍃إن تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّةً فَلَن يَغْفِرَ اللَّهُ ⚪️🍃اگر هفتاد بار برایشان آمرزش بخواهى، خداوند هرگز آنان را نخواهد بخشید. ⁉️چه گناهیه که 70 بار پیامبراستغفار نماید، خداوند متعال نمی بخشد؟ https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳شرح چهل حديث( اربعين حديث)🔳 🌷🍃امام خمینی رضوان الله علیه: 4️⃣1️⃣ حدیث چهاردهم، خوف و رجاء ⬅️ الحديث الرابع عشر 🟢🍃بسندى المتّصل إلى محمّد بن يعقوب، ثقة الإسلام و عماد المسلمين، عن عدّة من أصحابنا، عن أحمد بن محمّد، عن علىّ بن حديد، عن منصور بن يونس، عن الحارث بن المغيرة، أو أبيه، عن أبي عبد اللّه، عليه السّلام، قال قلت له: ما [كان‌] فى وصيّة لقمان؟ قال: كان فيها الأعاجيب، و كان أعجب ما كان فيها أن قال لابنه: خف اللّه عزّ و جلّ خيفة لو جئته ببرّ الثّقلين لعذّبك، و ارج اللّه رجاء لو جئته بذنوب الثّقلين لرحمك. ثمّ قال أبو عبد اللّه، عليه السّلام، كان أبي يقول: إنّه ليس من عبد مؤمن إلّا و في قلبه نوران: نور خيفة، و نور رجاء، لو وزن هذا لم يزد على هذا، و لو وزن هذا لم يزد على هذا. [1] ⚪️🍃ترجمه راوى گويد: «گفتم به حضرت صادق، عليه السلام، چه چيز بود وصيت لقمان. گفت: بود در آن شگفت ها. و عجبتر چيزى كه بود در آن اين بود كه گفت مر پسر خويش را: «بترس خداى عز و جل را ترسيدنى كه اگر آورده باشى به طاعت جن و انس، هر آينه عذاب كند تو را، و اميدوار باش خداوند را اميدى كه اگر آورده باشى او را به گناههاى جن و انس، 🔺هر آينه بيامرزد تو را.» 🌷🍃پس از آن گفت حضرت صادق، عليه السلام، بود پدرم كه مى‌گفت: «همانا نيست بنده مؤمنى مگر در دل او دو نور است: نور ترس و نور اميد. اگر كشيده شود اين، افزون نشود بر اين، و اگر كشيده شود اين، 🔺افزون نيايد بر اين.» ⚫️🍃شرح جوهرى [2] در صحاح گويد كه گويا «اعاجيب» جمع «اعجوبه» است، چنانچه‌ «احاديث» جمع «احدوثه» است. 🔻🔻🔻
🔺و بعضى گويند كه «اعجوبه» چيزى است كه نيكويى يا زشتى آن به شگفت آورد. و در اين حديث مراد اوّل است. و چنين نمايد كه آن در اصل مختص به چيزى باشد كه حسنش شگفت آورد، گرچه در استعمال تطفلا(طفیلی) در اعم مستعمل شود. 🥀و «برّ» بر خلاف عقوق است و فلان. ببرّ خالقه. يعنى اطاعت مى‌كند او را. 🥀چنانچه جوهرى تصريح كرده و «ثقلان» جن و انس است. 🟢🍃و اين حديث شريف دلالت دارد بر اينكه خوف و رجا هر دو بايد به مرتبه كمال باشد، و يأس از رحمت و ايمنى از مكر به كلّى ممنوع است، چنانچه احاديث بسيار بر آن دلالت كند، [3] و كتاب كريم تنصيص(آشکار) بر آن فرمايد. [4] و ديگر آنكه بايد هيچيك بر ديگرى رجحان نداشته باشد. 🔺و ما ان شاء اللّه در ضمن چند فصل بيان آن و ديگر مناسبات حديث شريف را مى‌نماييم. پاورقی [1] اصول كافى، ج 2، ص 67، «كتاب ايمان و كفر»، «باب خوف و رجاء»، حديث 1. [2] اسماعيل بن حمّاد جوهرى (332- 393 يا 398) پيشواى لغت‌دانان و اديبان است، و در كلام و اصول نيز متبحّر بوده است، از شاگردان أبو على فارسى و أبو سعيد سيرافى مى‌باشد، مهمترين اثر وى «الصحاح» در لغت است. [3] بحار الانوار، ج 67، «كتاب ايمان و كفر»، باب 59، احاديث 28، 39، 46، 71، و 72 و ... [4] سوره «اعراف»- 99، «يوسف»- 87، «زمر»- 53، «حجر»- 56. https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷🍃امام خمینی رضوان الله علیه: 🔳انقلابی‌ها اگر انقلابی می‌ماندند، 🔺ما الان دچار استحاله فرهنگی نبودیم! https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 افتخار بزرگ ⚪️🍃روایتی از دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش با 🌷🍃امام خامنه ای مد ظله العالی https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا