eitaa logo
خوبان
647 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
8.6هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫🌺خدای مهربانم 💫⚪️دستانم بــه سوی تـــوست 💫🌺نگاهم به مهربانی و کرم توست 💫⚪️با تــو غیر ممکن‌ها ممکن می‌شود 💫🌺نا ممکن‌های زندگی‌ام را ممکن بفرما 💫⚪️که باخدای بی‌همتایی چون تــــو 💫🌺معجزه زندگی جــان می‌گیرد. 💫⚪️سلام، صبح به خیر و عافیت⚪️💫 💫🌺صبح چهارشنبتون ســـــرشــار از لطف و محبت خداوند تبارک و تعالی🌺💫
17.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫⚪️صوت کوتاه⚪️💫 💫🌺به یاد آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام 💫⚪️اومدم نگات کنم تو هم منو نگاه کنی... 💫🌺چهارشنبه امام رضائی
⚪️🌺⚪️🌺⚪️┄✦🌺✦༻‌﷽‌༺‌‌‌✦🌺✦┄ 💫🌺اولین سلام صبح گاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 💫⚪️صبح مان را آغازمی کنیم، با سلام به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به نیابت از امام خمینی رضوان الله علیه و تمامی شهدا، علما، شهیدحاج قاسم سلیمانی، مؤمنین مؤمنات: ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🌺 ﯾﺎ ﺭَﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫⚪️ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏِ💫🌺 ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤةُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫⚪️ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🌺 ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀِ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫⚪️ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦَ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🌺 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫⚪️ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🌺 ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫⚪️ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🌺 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫⚪️ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫🌺 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ العسکری ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ💫⚪️ ﯾﺎ ﺑﻘﯿةَ ﺍﻟﻠﻪِ، یا اباصالحَ المهدی و رحمةُ الله و بركاته. 💫🌺 الهی 💫⚪️ یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد 💫🌺 یا عالیُ بِحَقِّ علی 💫⚪️ یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه 💫🌺 یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن 💫⚪️ یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن 💫🌺 عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان
💫🌺ذکر روز چهارشنبه 100 مرتبه یا حیّ یا قیّوم🌺💫
هدایت شده از بازگشت
💫🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹💫 💫🌴با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم🌴💫 💫🌷سوره انشقاق آیات 25-22 🌷💫 🟢22- بَلِ الَّذِينَ كَفَرُواْ يُكَذِّبُونَ ⚪️23- وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا يُوعُونَ 🟢24- فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ⚪️25- إِلَّا الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ لَهُمْ أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ 🌷ترجمه 📌بلكه كافران (آیات الهى را) تكذیب مى كنند. ⭕️و خدا به آنچه در دل دارند آگاه تر است. 🔥پس ایشان را به عذابى دردناك بشارت ده. 🟢مگر كسانى كه ایمان آوردند و كارهاى شایسته انجام دادند كه براى آنان پاداشى است ابدى و قطع نشدنى (و بى منّت). 🌷نکته ها 🟢 «یوعون» از «وِعاء» به معناى ظرف است و مراد از آن در اینجا، ظرف دل است و آنچه انسان در دل دارد. «بَشّر» از بشارت، به خبرى گویند كه به واسطه آن، در چهره و بَشَره انسان تغییرى صورت گیرد و معمولاً به خبرهاى خوش گفته مى شود. گاهى براى تحقیر نیز مى آید، چنانكه مى گویند: «خبر خوش فلانى، مرگ است» 🌷پيام ها 📌1- كافران، نه تنها در برابر آیات قرآن تسلیم نمى شوند، بلكه آن را تكذیب مى كنند. «لایسجدون بل... یكذّبون»  ⭕️2- كسى كه خط كفر را پذیرفت، به هر مسئله اى كه رسید تكذیب مى كند. «بل الّذین كفروا یكذّبون»  🟢3- خداوند، به اسرار درونى انسان احاطه دارد. «واللّه اعلم بما یوعون» 💢 4- گاهى انسان در قالب انكار و تكذیب، اهداف دیگرى را دنبال مى كند كه خداوند به آن آگاه است. «یكذّبون واللّه اعلم بما یوعون» ♨️ 5 - گاهى انسان به خاطر حفظ منافعش، در ظاهر تكذیب مى كند ولى در دل آن را مى پسندد. «یكذّبون واللّه اعلم بما یوعون» 🔻🔻🔻  
🟢6- گرچه مبناى كیفر و پاداش عمل است، امّا ارزش عمل به هدف و انگیزه آن است كه خداوند متعال به آنها آگاه است. «واللّه اعلم بما یوعون» ⚪️7- لازمه ایمان، انجام هر عمل است كه صالح و شایسته باشد، در هر زمینه اى كه باشد. «آمنوا و عملوا الصالحات» (عبادت، یكى از مصادیق عمل صالح است.) 🔴 8 - ایمان از عمل جدا نیست و لازم ملزوم یكدیگرند. «آمنوا و عملوا الصالحات» 🌷9- پاداش هاى الهى، گسسته نمى شود و همراه با منّت نیست. «لهم اجر غیر ممنون»
16-25.mp3
4.25M
💫🌷تفسیر سوره انشقاق 25-16 (صوتی) حجت الاسلام قرائتی حفظه الله🌷💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀🔳 شرح چهل حديث 🥀🌷امام خمینی رضوان الله علیه: 4️⃣2️⃣ حدیث بیست و چهارم، تقسیم علم ⬅️ ادامه فصل‌... 🥀🟢و اما دليل بر آنكه «فريضه عادله» راجع به علم اخلاق است، توصيف فريضه است به «عادله». زيرا كه خلق حسن، چنانچه در آن علم مقرر است، خروج از حد افراط و تفريط است، و هر يك از دو طرف افراط و تفريط مذموم، 🔺و «عدالت»، كه حد وسط و «تعديل» بين آنهاست، مستحسن است. 🥀⚪️مثلا شجاعت، كه يكى از اصول و اركان اخلاق حسنه و ملكه فاضله است، عبارت است از حالت متوسطه و معتدله بين افراط، كه از آن تعبير شود به تَهّور- و آن عبارت است از نترسيدن در مواردى كه ترس سزاوار است- و بين تفريط، كه از آن تعبير شود به جُبن- و آن عبارت است از ترسيدن 🔺در مواردى كه سزاوار ترس نيست. 🥀⚫️و حكمت، كه يكى از اركان است، متوسط بين رذيله «سفه» كه از آن تعبير به «جُربزه» شده است- و آن عبارت از استعمال فكر است در غير مورد و در مواردى كه سزاوار نيست- و بين رذيله «بُله» است- كه عبارت است از تعطيل قوه فكريه در مواردى كه سزاوار است به كار اندازد. و همين طور عفت و سخاوت وسط بين رذيله شره(حرص و طمع) و خَمود(بی تحرکی)، و اسراف و بخل است. 💫🌷پس، «عادله» بودن فريضه دلالت كند بر آنكه آن منطبق بر علم اخلاق است. چنانچه «فريضه» بودن نيز خالى از اشعار نيست. زيرا كه «فريضه» در مقابل‌ «سنت»، كه راجع به قسم سوم است، آن است كه عقل را راهى به ادراك آن باشد، چنانچه علم اخلاق چنين است، 🔺به خلاف سنت كه راجع به تعبد صرف است و عقول از ادراك آن عاجزند، 🔻🔻🔻
🥀🟢و به همين جهت گوييم كه «سنّت قائمه» راجع به علوم تعبديه و آداب شرعيه است كه تعبير به «سنّت» شده است، و عقول به حسب نوع از ادراك آنها عاجز است، و طريق اثبات و فهم آنها سنّت است، 💫⚪️چنانچه تعبير و توصيف سنّت به «قائمه» نيز مناسب با همان واجبات شرعيه است، زيرا كه «اقامه» واجبات و بر پا داشتن و «اقامه» صلوات و زكوات و غير آن، تعبير شايع صحيحى است. و اين كلمه در آن دو علم ديگر به كار برده نمى‌شود، و تعبير از آنها به آن غير صحيح است. 🔺اين غايت آن چيزى است كه به حسب مناسبات مى‌توان تطبيق نمود. و العلم عند اللّه.