فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🍃سید عزیز کجا رفتی؟
🟡🍃تازه مملکت داشت نفس راحت میکشید
📌از دستِ کدخداپرستان دَلِه ی گرسنه رابطه با امریکا ...
۲۸ شهریور ۱۴۰۳
۲۸ شهریور ۱۴۰۳
🟡🍃بسم الله الرحمن الرحیم
🥀🤍با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم
🟡🍃سوره مبارکه مدّثر، آیه ﴿31﴾
🌹ادامه نکته ها:
🥀🤍در برخى آیات قرآن کریم، گمراه كردن مردم به خداوند نسبت داده شده است، نظیر آخر همین آیه كه مى فرماید: «یضلّ اللّه من یشاء» لكن باید بدانیم كه مراد از «اِضلال» رهاكردن به حال خود است، یعنى خداوند انسان نااهل را به حال خود رها مى كند. مانند كشاورزى كه دانه و هسته فاسد و خراب را رها كرده و كنار مى گذارد، ولى دانه سالم را نگه مى دارد و اسباب رشد آن را فراهم مى كند.
🟡🍃مطالعه تورات و انجیل و مقایسه میان قرآن کریم و آن دو، یكى از راههاى افزایش ایمان مؤمنان است. زیرا هم موارد تحریف شده آن دو كتاب پیشین را در مى یابند و هم به موارد مشترك بسیار برمى خورند كه حقانیّت قرآن را به اثبات مى رساند.
🥀🤍نسبت به احكام و مطالب دینى، برخوردى محترمانه داشته باشیم و هیچگاه نسبت به امورى كه براى ما تعجّب آور است، توهین و تحقیر و تمسخر نكنیم.
🟡🍃بیان اینكه تعداد مأموران دوزخ، نوزده نفر مى باشد، وسیله اى است براى آزمایش كه چه كسانى مى پذیرند و چه كسانى به تمسخر مى گیرند.
🥀🤍اداره و تدبیر امور هستى، بسیار دقیق و حساب شده است. كارگزاران نظام هستى، به تعداد مورد نیاز در جاى خود قرار مى گیرند، نه یك نفر بیش و نه یك نفر كم.
🟡🍃بر اساس علم الهى، 19 فرشته براى اداره دوزخ و دوزخیان كافى است، پس یك نفر هم اضافه نمى شود و این بهترین درس براى مدیران است كه در استخدام كاركنان، در حدّ نیاز و ضرورت اقدام كنند.
🌹پيام ها:
1️⃣ مأموران دوزخ، فرشتگان هستند. «ما جعلنا اصحاب النار الا ملائكة»
🔻🔻🔻
۲۸ شهریور ۱۴۰۳
2️⃣ كسى مى تواند مجرى قوانین و دستورات الهى باشد كه خودش آلوده نباشد و به آنچه دیگران از آن نهى شده اند، مبتلا نباشد. «و ما جعلنا اصحاب النار الا ملائكة»
3️⃣ ذكر تعداد نگهبانان دوزخ، براى آزمایش كفّار است. «الاّ فتنة للذین كفروا»
4️⃣ در میان اهل كتاب نیز افراد با انصافى وجود دارند كه با دیدن حقانیّت اسلام، ایمان مى آورند. «لیستیقن الّذین اوتوا الكتاب...»
5️⃣ قرآن کریم از سخن بیماردلان بهانه گیر در آینده خبر مى دهد. «و لیقول الّذین فى قلوبهم مرض...»
6️⃣ گمراه كردن خداوند ابتدایى نیست، بلكه كیفر كافران است. (مانند دزدى كه وارد خانه شده و شما درب را به روى او مى بندید. در اینجا زندانى كردن سارق، جنبه كیفرى دارد.) «یضلّ اللّه من یشاء»
7️⃣ كفّار و منافقان در دشمنى با اسلام و مسلمانان هماهنگ هستند. «ولیقول الّذین فى قلوبهم مرض والكافرون »
8️⃣ گاهى یك مطلب ساده، افرادى را هدایت و گروهى را گمراه مى كند. «ماذا اراد اللّه بهذا مثلاً كذلك یضلّ اللّه من یشاء و یهدى من یشاء»
۲۸ شهریور ۱۴۰۳
۲۸ شهریور ۱۴۰۳
۲۸ شهریور ۱۴۰۳
۲۸ شهریور ۱۴۰۳
42.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جواب زیبای عباس گودرزی نماینده مجلس به اظهارات پزشکیان
⭕️دیر آمدی برادر، انقلاب صادر شده!
📌حجاب را قربانی بازی های سیاسی نکنید...
🌹🍃انقلاب اسلامی به اسلام عزت داد
⁉️چرا حرکت گستاخانه خبرنگار را تایید کردید؟
۲۸ شهریور ۱۴۰۳
🔴به دشمن اصلا نباید اعتماد کرد
⭕️آن روز که رهبری گفتند واکسنهای کرونای آمریکایی وارد نکنید
📌همین اراذل کف مجازی به سخره و ریشخند سرنوشت ما را آلت دست کینه های کودکانه شان کردند
📌امروز که میبینیم حتی با یک پیجر ساده هزاران نفر را ترور میکنند
🌹🍃به حکمت آن پیر خردمند واقف میشویم به هیچ چیز این دشمن اعتماد نیست
۲۸ شهریور ۱۴۰۳
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امام خامنه ای حفظه الله:
📌اینها یا الفبای سیاست را بلد نیستند یا الفبای غیرت را بلد نیستند ...
۲۸ شهریور ۱۴۰۳
🟡🍃شرح چهل حديث
🥀🤍امام خمینی رضوان الله علیه:
8️⃣3️⃣ حدیث سی و هشتم آفريدن آدم را بر صورت خود
⬅️ ادامه(1) فصل در بيان آنكه آدم مظهر تامّ الهى و اسم اعظم حق جلّ و علاست
🟡🍃و از اينجا معلوم شود كه انسان كامل مظهر اسم جامع و مرآت تجلى اسم اعظم است. چنانچه به اين معنى در كتاب و سنّت [اشاره] بسيار شده است: قال تعالى:
🔺و عَلَّمَ آدَمَ الأسْماءَ كُلَّها. [1]
🥀🤍و اين تعليم الهى به تخمير غيبى جمع بيدى الجمال و الجلال نسبت به باطن آدم واقع شد در حضرت واحديت، چنانچه تخمير صورت و ظاهر او در عالم شهادت به ظهور يدى الجلال و الجمال به مظهريت طبيعت واقع شد.
🔺و قال تعالى شأنه: إنَّا عَرَضْنَا الأمانَةَ عَلَى السِّمواتِ وَ الأرْضِ ... الآيه [2]
🟡🍃و «امانت» در مشرب اهل عرفان ولايت مطلقه است كه غير از انسان هيچ موجودى لايق آن نيست. و اين ولايت مطلقه همان مقام فيض مقدس است كه در كتاب شريف اشاره به آن فرموده بقوله [تعالى]:
🔺كلُّ شَيْءٍ هالِكٌ إلّا وَجْهَهُ. [3]
🥀🤍و در حديث شريف كافى حضرت باقر العلوم، عليه السلام، فرمايد: نحن وجه اللّه. [4] و در دعاى «ندبه» است: أين وجه اللّه الّذى إليه يتوجّه الأولياء؟ أين السّبب المتّصل بين أهل الأرض و السّماء؟ [5] و در زيارت «جامعه كبيره» فرموده:
🔺و المثل الأعلى [6]
🟡🍃و اين «مثليّت» و «وجهيّت» همان است كه در حديث شريف فرمايد: إنّ اللّه خلق آدم على صورته. يعنى آدم مثل اعلاى حق و آيت اللّه كبرى و مظهر اتمّ و مرآت تجليات اسماء و صفات و وجه اللّه و عين اللّه و يد اللّه و جنب اللّه است:
🔻🔻🔻
۲۸ شهریور ۱۴۰۳
🔺هو يسمع و يبصر و يبطش باللّه، و اللّه يبصر و يسمع و يبطش به. [7] و اين «وجه اللّه» همان نورى است كه در آيه شريفه فرمايد: اللَّه نورُ السّمواتِ وَ الأرْضِ. [8]
⬅️ ادامه دارد ...
🥀پاورقی
[1] «و همه اسمها را به آدم بياموخت.» (بقره- 31).
[2] «ما اين امانت را بر آسمانها و زمين و كوهها عرضه داشتيم و از برداشتن آن باز ايستادند و بيم كردند، و انسان آن را برداشت كه او بسيار ستمگر و نادان بود.» (احزاب- 72).
[3] (قصص- 88).
[4] «وجه خدا ماييم» اصول كافى، ج 1، ص 145، «كتاب توحيد»، «باب النوادر»، حديث 7.
[5] «كجاست آن وجه خدا كه دوستانش به آن روى كنند؟ كجاست آن رشته پيوسته ميان اهل زمين و آسمان؟» (زاد المعاد- باب 11، ص 399، مفاتيح الجنان، ص 537).
[6] «برترين مثالاند» من لا يحضره الفقيه، ج 2، ص 370، «باب زيارة جامعة». عيون اخبار الرضا، شيخ صدوق، باب 68، حديث 1.
[7] اصول كافى، «كتاب الايمان و الكفر، باب من اذى المسلمين» حديث 7.
[8] (نور- 36).
۲۸ شهریور ۱۴۰۳