✅ چین: جهان باید بپذیرد که یمنی ها شایسته قرار گرفتن در بین ۱۰ کشور برتر نظامی قدرتمند جهان هستند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روحالله رستمی: مدالم را از ائمه معصومین (علیهم السلام) دارم و آن را به رهبر معظم انقلاب و همه مردم شریف ایران اسلامی تقدیم میکنم
#پارالمپیک
5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥ماشینم رو فروختم تا خرج زائرها کنم....
💥کجای دنیا چنین عاشقانی وجود داره؟
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ جدید KHAMENEI.IR | صد جوان امروز، صد مدیر فردا
☝ نکتهای که رهبر انقلاب به دولت جدید درباره تربیت نسلی از مدیران پُرانگیزه برای فردای کشور گوشزد کردند
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔴 بقیه هم حق شهروندی دارند؟
🔹 مسعود پزشکیان شخصا پیگیر مرگ فردی سابقه دار و شرور در یکی از پاسگاههای پلیس استان گیلان شد و دستور پیگیری و بازرسی ویژه در این رابطه را صادر کرد.
🔹جناب پزشکیان !
در همین روزهایی که شما مشغول پیگیری درباره مرگ"شرور سرشناس لاهیجان"بودید ،اتفاقات دیگری هم رخ داد . به عنوان نمونه :
▪️فوت امام جماعت یکی از مساجد لاهیجان بر اثر ضربات متعدد قمه !
▪️حمله با قمه و سنگ به امام جماعت مسجدعلی بن ابی طالب (ع) رشت و همسر و منزل ایشان که منجر به مجروحیت ایشان و شکستن شیشه های منزل شان گردید.
▪️مرگ دختری در باشگاه ورزشی مختلط در مشهد(وی با ضربه مشت یک پسر دانشجو کشته شد!)
🔹آقای رئیس جمهور!
آیا شما به برابری انسانها در حق حیات اعتقاد دارید؟ اگر معتقدید پس چرا درباره علت مرگ یک شرور دستور بازرسی صادر کرده و مسئله را به رسانه ها می کشی و به خبر اول تبدیل می کنی اما در موارد دیگر اصلا واکنشی نشان نمی دهی؟
آیا شما خون افراد شرور را رنگین تر و ارزش جان آنها را بیشتر از شهروندان قانونمند و محترم( مثلا امام جماعت فقید لاهیجان)می دانید؟
🔹شما که از اولین کسانی بودی که در سال ۱۴۰۱ برای مرگ م.امینی جنجال به راه انداخته و نظام و پلیس را به قتل متهم کردی،چرا در برابر مرگ فجیع یک دختر جوان با ضربات مشت پسردانشجو، آن هم در باشگاه ورزشی مختلط سکوت کردی؟ نکند اینجا هم معتقدی "دانشجو کار بد نمی کند؟" به نظر شما ارزش جان دخترها متفاوت است؟ یعنی برای مرگ طبیعی یک دختر در ساختمان پلیس باید مملکتی را به آشوب کشید و در برابر قتل دختری دیگر در باشگاه ورزشی مختلط باید سکوت کرد؟
🔹دکتر جان!
نکند مرگ آدمها وقتی برای شما اهمیت پیدا می کند که در محلی متعلق به پلیس رخ بدهد؟ نکند به پلیس حساسیت داری؟ نکند توقع داری مردم باور کنند که جان مردم (فارغ از قومیت و مذهب و ...)برای شما مهم است؟
لطفا نشان بدهید همان گونه که به حقوق ویژه و اختصاصی برای اشرار سابقه دار معتقدید، حق حیات و شهروندی مردم قانونمند و شریف ایران را هم به رسمیت می شناسید!
👤دکتر کوشکی
⛔️ تسلیم زور شدن که اسمش صلح نیست!
یک دین اگر دین جامعی باشد باید فکر آن روز را کرده باشد که اگر [پیروانش] مورد تجاوز قرار گرفتند و یا اگر فرضاً خودشان مورد تجاوز قرار نگرفتند مردم دیگری مورد تجاوز قرار گرفتند، چه کنند؟ برای اینجا باید قانون جنگ و جهاد مقرر کنند.
میگویند صلح خوب است. ما هم قبول داریم صلح خوب است، اما تسلیم و ذلت چطور؟ تسلیم و ذلت هم خوب است؟! اگر دو قدرت با هم رو به رو بشوند و طرفدار مسالمت باشند، هرکدام از اینها بخواهد به اصطلاح امروز همزیستی مسالمت آمیز داشته باشد، نه این بخواهد به آن تجاوز کند و نه آن بخواهد به این تجاوز کند، بلکه بخواهند با هم در حال آشتی باشند با حقوق متقابل، با احترام متقابل، اسمش صلح است و خوب است و باید باشد.
اما یکوقت هست یک طرف متجاوز است، طرف دیگر به عنوان اینکه جنگ بد است تسلیم در برابر او است، یعنی ذلت تحمل زور را متحمل میشود. این اسمش صلح دوستی نیست، این معنایش زیر بار ذلت رفتن است. تسلیم شدن در مقابل زور که اسمش صلح نیست.
📗 جهاد، ۳۹ - ۴۰
🌴🕯🌴🕯🌴
🔺درباره ماجرای پناهیان...
1️⃣ پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت: دوقطبی سازی بد است. هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید. چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی. (لینک)
کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟
گویی کسی بگوید:
آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیتالمال تعدی کرد با او برخورد کنید.
چه پسر رهبری باشد
چه پسر خاتمی باشد...
بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی!
▫️اسلوب این نوع سخن اقتضا میکند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد.
2️⃣ اما درباره پناهیان، او کیست؟ وقتی به روند دینداری نگاه میکنم میبینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند: طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی. طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا.
▫️اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از بچههای انقلاب پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند. پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابیها.
🔹آغاز ماجرای پیادهروی اربعین را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سالهای سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را #اربعین با خود برد تا کمکم طعم آن را فراگیر کند.
🔸همین پناهیان سالهای سال اسلام سیاسی گفت. از #دوقطبی واقعی گفت، وسط دهها فتنه از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان میآید اینجا.
3️⃣ همه اینها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد میکنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته.
4️⃣ مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از قدرنشناسی است. خدا از انسانهای ناسپاس خوشش نمیآید، عقوبت میکند.
▫️آخرین مورد پیش روی مان شهید رئیسی است. همانهایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را میزدند جماعت ناسپاسها و اینجا چقدر جای پای جریان خاص پررنگ است.
5️⃣ این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد میکنند، میدانم قاطبه بچههای انقلابی اینگونه اند. اما #برخی را میشناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی احقاد بدریه است؛ نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین! / حجت الاسلام حسین ایزدی