eitaa logo
خلاصه منابر وجلسات
215 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
9.9هزار ویدیو
169 فایل
مباحثی که در جلسات مختلف مطرح میشود بطور خلاصه به محضر همراهان گرامی ارائه خواهدشد . التماس دعا
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿🌹🌿 مجموعه ۸ دستاورد محقق شده برای ملت ایران در دو ماه اخیر
30.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥⭕️ این ۷ دقیقه را حتماً وقت بگذاریم و از دکتر سعید_جلیلی بشنویم. حتماً در موردش فکر کنیم ... چرا امروز دشمن می‌خواهد القای_ناامنی کند؟ چرا به کامیون‌دار حمله می‌کند؟ چرا به مغازه‌دار حمله می‌کند؟! 👈 راهبرد دشمن چیست و ما باید چه کنیم؟!
💌دعوتنامه برای داعش... 👺مزدوران داخلی و خارجی فراخوان می‌دهند!!! آنها کارشون همین است!!! کارشان ایحاد فتنه و درگیری است!!! 😏نه اجاره‌ی مغازه می‌دهند!!! نه دست مردم چِک دارند!!! و نه جانشان را به خطر می‌اندازند و کف خیابان می‌آیند!!! آنها مفت خورهای پستو نشین هستند!!! 🏴ولی همین مفت خورها وظیفه دارند با هر ترفندی پای و غیر وطنی را به مملکت باز کنند!!! آنها می دانند نهضت کثیفشان به خون نیاز دارد!!! بخاطر همین فراخوان می‌دهند!!! در حقیقت به داعش دعوتنامه‌ مینویسند!!! ⚠️عده‌ای هم با تعطیلی مغازه‌هایشان و برپایی تجمعات اغتشاش گونه ، پای این دعوت نامه را امضا میکنند!!! 🔴امضا کنندگان بدانند ؛ قلم خود را در خون مردم می‌زنند و این دعوتنامه‌‌ی ناپاک را امضا می‌کنند!!! ✍ میلاد خورسندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨️مَا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّه ✨️هر چه از نیکویی به تو رسد از جانب خداست 📚سوره نسا آیه۷۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 از این قشنگتر نمی تونست لو بده ! یک تبعه ی آمریکایی، آبروی کل دولت آمریکا رو برد صدای زوزه ی گرگ ها و پرواز کرکس ها را از بیرون از مرزهای این سرزمین بشنوید! بشکند دست هرآنکس که سر سوزنی از قلم اش، بوی امید و دلبستن به وعده های واهی این کفتار صفتان استشمام شود.
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢آنچه درباره اسرائیل نمی‌گویند. چهره حقیقی فقر در رژیم صهیونیستی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بی‌اطلاعی از تاریخ، موجب برداشت غلط از دین می‌شود. با مطالعۀ تاریخ اسلام می‌فهمیم که اصلاً چرا بعثت، درگیری ایجاد کرد؟ پیامبر(ص) در مذهبی‌ترین شهر جهان در آن دوران مبعوث شد و مهم‌ترین ویژگی خوب مکّه این بود که همه منتظر آخرین پیامبر بودند. قرآن می‌فرماید «وَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ لَئِنْ جاءَهُمْ نَذيرٌ لَيَكُونُنَّ أَهْدى‏ مِنْ إِحْدَى الْأُمَمِ فَلَمَّا جاءَهُمْ نَذيرٌ ما زادَهُمْ إِلاَّ نُفُوراً» (فاطر،42) قریش یعنی هم‌قبیله‌های پیامبر(ص) به خدا قسم‌ می‌خوردند که اگر پیامبری بیاید ما هدایت‌شده‌ترین گروه خواهیم بود، یعنی قطعاً به او خواهیم گروید؛ اما وقتی پیامبر آمد، چیزی جز نفرت در دل‌شان تولید نشد. آنها تا قبل از اینکه پیامبر(ص) مبعوث بشود، با او مشکلی نداشتند و همه قبولش داشتند؛ خصوصاً از نظر اخلاقی که یکی از وجوهش «امانت‌داری» است. ایشان جوان خوب مکّه بود و با کسی هم نجنگیده بود؛ پس چرا وقتی آمد آنها نفرت پیدا کردند «ما زادَهُم إلّا نُفُوراً»؟ آیا دین واقعاً نفرت ایجاد می‌کند؟ چرا باید دین برای کسانی که منتظرش هستند دعوا ایجاد کند؟ ما هم الآن منتظر آخرین وصیّ پیامبر هستیم؛ آیا بین این دو ادّعا تفاوت هست؟ آیا آن حقیقتی که آدم‌ها در درون‌شان دارند، تغییر کرده؟ مگر دین چه‌کار می‌کند که بعضی‌ها تنفر پیدا می‌کنند؟ كفار قريش می‌گفتند: چرا قرآن به يكى از مردان بزرگ مكه و طائف نازل نشد؟ «وَ قالُوا لَوْ لا نُزِّلَ هذَا الْقُرْآنُ عَلى‏ رَجُلٍ مِنَ الْقَرْيَتَيْنِ عَظيمٍ» (زُخرُف،31) امام‌رضا(ع) می‌فرماید: اگر اختیار نبوت به قریش داده می‌شد آنها «امیّة بن ابی‌صلت» و «ابومسعود ثقفی» را انتخاب می‌کردند چون آن دو نفر نزد آنها برتر از حضرت محمد(ص) بود. (تحف العقول، ص467) یتیم عبدالله، جزو اشراف مکّه نبود لذا اگر پیامبر می‌شد، طبیعتاً «موقعیت اجتماعی» آنها به‌خطر می‌افتاد. البته فقط بحث اشرافی و قبیلگی و ثروت نبود بلکه دین جدید معادلات نظام اجتماعی آنها را به‌هم می‌زد؛ نظامی که حول خانۀ کعبه شکل گرفته و محورش خداست و حالا یک نفر از طرف همین خدا آمده است. چرا حبّ مقام اصلی‌ترین عامل دشمنیِ اشراف مکه با پیامبر بود؟ چون منشأ مقام‌ آنها، دینی بود و از خانۀ کعبه بود و حالا صاحبِ اصلی‌ کعبه آمده و آنها «موقعیت اجتماعی» خود را در خطر می‌بینند؛ اگر موقعیت اجتماعی‌ آنها به‌خاطر چیزی غیر از مکّه بود شاید راحت‌تر با پیغمبر کنار می‌آمدند. انگیزۀ مخالفت و دشمنی با پیامبر(ص) صرفاً ترس از دست‌دادنِ موقعیت اجتماعی نبود بلکه یک انگیزۀ دیگر هم وجود داشت. دشمنی با پیغمبر غیر از ریشۀ اجتماعی، ریشۀ روانشناسانه هم دارد. ریشۀ اجتماعی‌ این دشمنی، همان بحث موقعیت اجتماعی است و ریشۀ روانشناسانه‌اش حسادت و تکبّر است. وقتی کسی مؤمن بشود، مخلص خدا و اولیاء خدا بشود و این مرام را بپذیرد، در دل منکِران و کسانی که نمی‌خواهند این راه را بروند، نسبت به او نفرت، دشمنی و کینه پدید می‌آید. این خبر خوبی برای مذهبی‌ها نیست. هابیل به چه جرمی کشته شد؟ دیدید که در حرم شاهچراغ، حتی بچه‌ها را به رگبار بستند؟ این نفرت از کجا می‌آید؟ آیا نمی‌شود کاری کنیم که آنها را جذب کنیم؟ آیا نمی‌شود با رفتار و برخورد خوب، همه را جذب کنیم؟ نه نمی‌شود! می‌خواهی از پیغمبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) هم بالاتر بزنی؟ آیا بهتر از امیرالمؤمنین(ع) می‌توانی حرف بزنی؟ البته ما باید برای جذب دیگران، تلاش کنیم اما بدانیم که قرآن دربارۀ بعضی‌ها می‌فرماید: رهایشان کن «ذَرْهُم‏» (حجر،3) آن افراد نادانی که جریان مقاومت را محکوم می‌کنند و می‌گویند «شما نتوانستید اینها را جذب کنید!» نمی‌دانند که سیدالشهداء(ع) هم نتوانست جذب کند! یک آقای روحانی می‌گفت: «اگر به کتاب نهج‌البلاغه عمل کنیم، همۀ مشکلات حل می‌شود.» اگر این‌طوری است پس چرا مشکلات خودِ امیرالمؤمنین(ع) حل نشد؟ مگر ایشان به نهج‌البلاغه عمل نمی‌کرد؟ 🚩 فاطمیۀ تهران؛ مبحث تاریخ اسلام پناهیان
tahlil.pdf
334.3K
🔻 پیرامون اغتشاشات، وقایع أخیر و وضعیت فرهنگی- اجتماعی کشور، منتشر گردید؛ ️ ✍️ تحلیل نگاشت آیت الله اعرافی ▫️آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای تحلیلی به اغتشاشات، اتفاقات، وضعیت فرهنگی - اجتماعی و وقایع دو ماه أخیر در کشور پرداخت.
16.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «ذات اقدس الهی به ما پناهگاهی داد فرمود این پناهگاه در دستت است در كنار دلت است، اگر یك وقت دیدی شیطان حمله كرد به خدا پناه ببر﴿وَإِمَّا ینزَغَنَّكَ مِنَ الشَّیطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ﴾. هر وقت انسان احساس خطر كرد كه دارد گناه می ‌كند، شیطان می ‌گوید این نامحرم را نگاه كن یا این غیبت را گوش بده یا این مال حرام را بگیر _ خب وقتی یكی از نزدیك‌ ترین اعضای خانواده را می‌ خواهند به اتاق عمل ببرند ما چطور ﴿أَمَّن یجِیبُ﴾ می‌ خوانیم؟ ﴿أَمَّن یجِیبُ﴾ می‌ خوانیم _ اگر كسی دید الآن در معرض امتحان است بین و است، مكرّر شیطان می‌ گوید این گناه را بكن این مال را بگیر این زیرمیزی را بگیر این رومیزی را بگیر این دروغ را بگو این تهمت را بزن، فرمود در چنین حالی فوراً برو در پناهگاه، یك ﴿أَمَّن یجِیبُ﴾ بخوان...» درس تفسیر ۹۰/٨/٧
49.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک بار برای همیشه این ویدیو رو ببینید تا پاسخ خیلی از سوالاتتون رو بگیرید !