فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور حاج محمود کریمی به همراه مادرش در برنامه محفل و ماجرای آشنایی و ازدواج پدر و مادر از زبان حاج محمود
فرمودهاند: "كسی كه دو روزش مساوی است زیان كرده است." حالا كسی كه دو سالش مساوی است، چطور؟ كسی كه امسالش از پارسالش بدتر شود، چه؟ باید يک محاسبهای از خودمان بكنيم و ببينيم پارسالمان بهتر از سال قبل بوده است یا خیر و عيبهای ما در كجا بوده است؟
#استاد_میرباقری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی
«عمر هر کسی به فهم اوست.»
🔻3 میلیون مسافر مشهد
🔻150میلیون لیتر مصرف بنزین روزانه
🔻13درصد افزایش مصرف نسبت به سال قبل
🔻تردد بی سابقه مسافر به جزایر هنگام، هرمز و قشم
🔻انسداد جاده های گیلان و مازندران
🔹نشانه فقر نیست...
🔻اما بسیاری از این مسافران که میلیونها تومان در همین سفرها هزینه می کنند خود را فقیر و بدبخت می دانند و مردمان سایر کشورها را خوشبخت...
🔻این یعنی موفقیت عملیات روانی بر بستر پلتفرم هایی که زندگی مردم در آن می گذرد...
10.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 ویژگیهای شخصیتی افراد حسود چیست؟
➕ معرفی یک نمونۀ عجیب تاریخی
❗️شناختن افراد حسود، گامیاست در جهت ظهور
32.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
متاسفانه باگذشت زمان حساسیت و توجهی که درابتدای جنگ غزه بود ازبین رفته است. واین خیلی ناشایسته است وخواسته صهیونیستهاهمین است.
لذا رفقا نسبت به انتشاراین کلیپ اهتمام داشته باشند. آجرکم الله...
#اصحاب الجنه...
⚡️صدا و سیما و گناه نابخشودنیِ "مرجعیتبخشی" به بازیگران
🔹چرا بازیگران سینما و تلویزیون، به اندازهای مرجعیت اجتماعی یافتهاند که در بزنگاههای مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقشهای اساسی و بعضا تعیین کننده ایفا میکنند؟ آیا آنان شایستگی چنین جایگاهی را در جامعه دارند؟
🔹پیش از پاسخ به این سوال، باید در شخصیت بازیگران دقیق شویم. بازیگر کیست؟ بازیگر در واقع هنرمندی است که میتواند ذهن خود را در اختیار نویسنده و جوارح خود را در اختیار کارگردان بگذارد تا به دستور آنها بگوید و بجنبد. بازیگر به اختیار خود نه سخنی میتواند بگوید و نه حرکتی میتواند بکند.
اواخر سال ۱۳۹۷ اتفاقی افتاد که اشاره به آن، در لمس بیشتر این معنی به ما کمک میکند. وقتی خشایار الوند، نویسنده سریال پایختت چهره در نقاب خاک کشید، دیدیم که کل پروژه متوقف شد؛ نقی معمولی با رفتن خشایار الوند دچار مرگ مغزی شد و از سیروس مقدم که مسئول تنظیم حرکات جوارح او بود نیز، کاری برای احیایش برنیامد. آقای مقدم حرف جالبی در تلویزیون زد و گفت من تجربه از دست دادن عوامل را در میانه کار دارم و پس از فوت خانم پوپک گلدره، بازیگر دیگری را جایگزین کردم. اما نویسنده را نمیتوان جایگزین کرد و آقای مقدم هم نتوانست. نویسنده خالق همه شخصیتهای فیلم و داستان فیلم است و جایگزین ندارد.
🔹حال پرسش اینجاست که چرا علاقه مردم به شخصیت نقی معمولی-که مخلوق ذهن خشایار الوند است- آقای محسن تنابنده را تبدیل به سلبریتی میکند و او در مسائل گوناگون از موضع و جایگاه نقی معمولی اظهار نظر میکند؟ آیا او این حق را دارد؟ آیا تبدیل شدن بازیگران به صاحبنظران اجتماعی، سوء استفاده و سرقت شخصیت محبوبی نیست که نویسنده خلق کرده است؟
🔹پاسخ این سوالات البته روشن است. اما چه چیزی باعث شده است که بازیگران، به چنین جایگاهی در اجتماع برسند؟ به نظر میرسد مقصر اصلی در این سرقت شخصیتی، سیاستگذاران و تصمیمگیران سازمان صدا و سیما هستند. سازمان صدا و سیما به جای اینکه بیینده را از این وهم در بیاورد که آنچه دیده است، فیلم است و آنکه بازی میکند، در حال اجرای دستورات نویسنده و کارگردان است، در فضای خارج از فیلم بیشتر به وهم اینهمانی معمولی-تنابنده دامن میزند.
وقتی گاه و بیگاه، در برنامههای مناسبتی، بازیگر میهمان است و مجری از علائق و سلایقش تا نظراتش درباره مسائل گوناگون از او سوال میکند، روشن است که این بازیگر دچار توهم صاحبنظر بودن در امور گوناگون جامعه خواهد شد. درباره خوانندگان محترم نیز مسئله همین است. حنجره خوبی دارند و توانستهاند مفهومی که شاعر میسراید و با وزنی که او ساخته، صدایی بسازند، اما گاه شخصیت شاعر را به سرقت میبرند و چنان رفتار میکنند که گویی آنچه خواندهاند، سخن خود آنهاست.
🔹وقتی این توهم، هم در بازیگر و هم در مردم، ایجاد شد، بازیگران یا به استخدام سیاسی درمیآیند و در بزنگاههای سیاسی مورد بهرهبرداری قرار میگیرند، یا اینکه دوز این توهم در جامعه چنان بالا میزند که بازیگران سیاستمدار میشوند.
🔹این وضعیت متوهمانه، حاصل نگاه تفرجگاهی به جای نگاه دانشگاهی به صدا و سیماست. هدف صدا و سیما نباید سرگرم کردن مردم و گذراندن وقت آنها باشد، بلکه هدف باید اعتلای سواد و فهم و درک و آگاهی مردم باشد. سلبریتیپروری و مرجعیتبخشی به آنها، با این اهداف متعالی در تضاد و تناقض است.
🔹خوب است دوستان تصمیمگیر در صدا و سیما، اگر هم بنا دارند به جای دانشمندان و صاحبنظران، عوامل فیلم و سریال را به برنامهها دعوت کرده و از علایق و سلایقشان سوال کنند، به جای بازیگران نویسندگان فیلمنامهها، و به جای خوانندگان، شاعران را دعوت کنند تا درباره آنچه خلق کردهاند با مردم سخن بگویند.
💠امیرالمؤمنین علی علیهالسلام:
«ای مردم آن کس که از برادرش اطمینان و استقامت در دین و درستی راه و رسم را مشاهده کند باید به سخنانی که این و آن درباره او میگویند گوش فرا ندهد. آگاه باشید گاهی تیرانداز تیرش به خطا میرود و حدس و گمان مردم گاهی نادرست است. سخن باطل فراوان گفته میشود ولی سخنهای باطل نابود خواهد شد و خداوند شنوا و گواه است. بدانید بین حق و باطل بیش از چهار انگشت فاصله نیست».
🔺️خطبه 41 نهجالبلاغه
💯 ۱۰ فرمان دشمن برای تحقق اهداف جنگ ترکیبی شناختی در ایران
🔴فرماني كه رسانههاي دشمن روي آن متمركز هستند و همه روزه از سوي ارتش رسانهاي ناتو در لندن، واشنگتن، پاريس و تلآويو و ... روي آن كار ميشود، دقت كنيم:
1- پيشرفتهاي ايران را مخفي كنيد.
2- به مشكلات و نارساييها و موضوعات یاس آور ضريب بدهيد.
3- پيشرفت كشورهايي كه خصم ايران درجهان و منطقه هستند بزرگ كنيد.
4- اگر حکومت ايران رفت به سمت مبارزه با فساد، آنرا به همه مسئولين نظام تسري دهيد و روي اين مسئله مدام تمركز كنيد.
5- مردم را از بهتر شدن اوضاع نااميد كنيد.
6- هر اعتراض و شورشي به هر دليل رخ داد به دنبال كشتهسازي باشيد.
7- از هر بهانهاي براي مسخره كردن آخوندها استفاده كنيد.
8- دنبال ترويج و تبليغ آدم ناكارآمد و بيعرضه در انتخابات باشيد، تا ثابت شود نظام ناكارآمد است.
9- فساد مسئول منتخب مردم را به حساب نظام بگذاريد . نگذاريد مردم بفهمند اگر اشكالي هست بالاخره خودشان رأي دادند.
10- به چهره قهرمانان ، پاكان و پهلوانان عرصه سياست وخدمت به كشور لجن بپاشيد نگذاريد آنها به عنوان اسوه به جامعه معرفي شوند.
🔴فضای مجازی ول و پلتفرمهای آمریکایی بستر اجرای تمام دستورات بالا است، وضعیت ترکیه در حکمرانی رسانه ای سایبری بسیار مثال بروز و قابل توجهی است.
🔴اجازه ندهیم دشمنان داخلی و خارجی آینده نظام و ملت بزرگ ایران اسلامی 🇮🇷 را با تحقق اهداف بالا تحت الشعاع قرار دهند.