eitaa logo
خلاصه منابر وجلسات
217 دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
9.8هزار ویدیو
164 فایل
مباحثی که در جلسات مختلف مطرح میشود بطور خلاصه به محضر همراهان گرامی ارائه خواهدشد . التماس دعا
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد رائفی پور: الآنه که شما باید تصمیم بگیرید اصول و اعتقادات رو آچارکشی کنید. دقیقا همین سن شما باید بفهمید امامت یعنی چی؟ جهان بینی خودتو درست کنی. از همینجا شروع میشه!
❓چگونه از شر شیطان خلاص شویم؟ 📲 چت خودمونی با قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رهبرمعظم انقلاب: بعضی‌ها اسم عقلانیت و عقل را می‌آورند اما منظورشان ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن است در حالی‌که فرار کردن و ترسیدن، عقلانیت نیست. ♦️ ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند زیرا عقلانیت به معنای محاسبه درست است. 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
*خلاصه منبرخانگی شب اربعین* 👇👇👇👇 *در چهار آیه از قرآن کلمه اربعین آمده است ؛* سوره بقره آیه ۵۱ سوره مائده آیه ۲۶ سوره احقاف آیه ۱۵ سوره اعراف آیه ۱۴۲ *در مکتب اسلام به عدد چهل توجه خاصی شده است:* بسیاری از دعاها چهل شب جمعه باید خوانده شوند چهل روز اخلاص نتیجه اش میشود بدست آوردن حکمت حفظ چهل حدیث باعث میشودکه در قیامت، فقیه محشور شویم در نماز شب باید چهل مومن رادعا کنیم همسایه تا چهل خانه ازهرطرف حساب است امام سجاد چهل سال بعد ازکربلا عزاداری کردند پیامبر در چهل سالگی مبعوث شدند آسمان چهل شبانه روز در عزای امام حسین گریه کرد 👇👇👇👇👇 *نگرش ما به مکتب اسلام و عاشورا باید نگرش حضوری باشد نه حصولی* *نگرش حصولی به کربلا فاقد عبرت آموزی است* *نگرش حصولی به کربلا فاقد فکر و ذکر و عزم است* *نگرش حصولی به کربلا اساطیر الاولین است و نمیتواند فریادی بر نفس أماره باشد* *نگرش حصولی به کربلا انسان ساز نخواهد بودو ما را دچار بی تاریخی خواهد کرد* *نگرش حصولی به کربلا هم وقتی و هم عهدی با امام نخواهدبودو ما راتبدیل به تماشاگری حسرت زده خواهدکرد* *اگر میخواهیم کربلایی شویم باید بانگاه حضوری به کربلا در این زمان خود را در جبهه حق علیه باطل قرار دهیم و همین الان خودمان را در موقعیت کربلا قرار دهیم و یزید زمان را رسوا کنیم* 👇👇👇👇👇👇 *نکته اصلی:* *کربلا در فرهنگ شیعه یک تاریخ حضوریست* 👇👇👇👇👇 *آن چیزی که نمی گذارد فرهنگ عاشورا نهادینه بشود عبارت است از ترس های حقیری که ریشه همه انتخابهای بشریت است* *ترس از مرگ ، ترس ازفقر ، ترس از آبرو ، ترس از عدم رفاه، ترس از طرد شدن ، ترس از آورگی ، ترس از جراحت ، ترس از اسارت ، ترس ازدست دادن عزیزان و ......* *یک نوع ترس هم هست که ترس مقدس است و میتواند ریشه متعالی شدن انسان بشود* 👇👇👇👇 *ترس از دست دادن عشق الهی* *ترس از دست دادن بهشت* *ترس از‌ ظالم شدن* *ترس از بی وجدانی* *ترس از اینکه نکند شهید نشویم* *هرکه را صبح شهادت نیست شام مرگ هست بی شهادت مرگ باخسران چه فرقی می کند؟* 👇👇👇👇👇 *به کربلا نگاه حضوری داشته باشیم و فقط از فراق یار بترسیم* *عهد حسینی* التماس دعا
*خلاصه جلسه هفتگی تفسیر قرآن:* 👇👇👇👇 *یاایهاالذین آمنوااذکرواالله ذکراً کثیراً* سوره احزاب آیه ۴۱ 👇👇👇👇 *انسان موجودیست که حالاتش نوسانات زیادی دارد و این نوسانات روحی باعث اختلال در نظم جهادی در زندگیست* *باید حال خود را منشاء رفتارهایمان قرار ندهیم تادچار افراط و تفریط و نوسان نشویم* *برای اینکه انسان قاصد و عازم و جازم بشود باید بند به حالاتش نباشد* *تعادل و تداوم دو رکن اساسی در زندگی است که بانوسانات روحی نمی سازد* *ذکر کثیر باعث میشود انسان به تعادل و تداوم روحی برسد* *ذکر کثیر یعنی توجه به سنتهای الهی در همه شئونات زندگی* *برای داشتن نظم جهادی در زندگی باید به وعده های الهی بیش از رویدادها و رخدادها توجه کرد* *هرچقدر بیشتر تحت تاثیر رخدادها باشیم بیشتر از نظم جهادی خارج میشویم* *انقطاع از غیر خدا و اتصال به خدا یکی از سنتهای الهی است که باید آن رافلسفه همه تکالیف و مقدرات بدانیم* *همچنین تطهیر درونی و ترفیع به سمت خدا فلسفه تکالیف و مقدرات الهی برای انسان است* *برای این مسیر اخلاص لازم است و بدانیم که اخلاص یک امر اتفاقی نیست و برنامه خودسازی و خودمراقبتی لازم دارد* *حالات خودمان را به اشخاص و رخدادها و دنیا گره نزنیم وفقط مترصد سنت های الهی باشیم* *امام حسین علیه السلام در کربلا نشان داد بدون اعوان و انصاری که قابل توجه باشد و بدون امکانات گسترده و فقط براساس ایستادن پای سنتهای الهی میتوان به پیروزی واقعی دست یافت* *باید ذکر کثیر یعنی توجه به سنتهای الهی در زندگی بر همه حالات و رویدادهای ما غلبه داشته باشد تا دچار نوسانات روحی نشویم* *انسان جو زده و بی جنبه انسانیست که متوجه سنتهای الهی نیست* *چه بخواهیم چه نخواهیم در این جهان سنتهای الهی وجود دارد و باید همه انتخابها و تصمیمها و حالات خودمان را باآن هماهنگ کنیم و این یعنی ذکرکثیر* *التماس دعا*
✳ چگونه مصیبت تبدیل به نعمت می‌شود؟ 📌 از امام صادق علیه الصلوة والسلام نقل شده است که فرمودند: .. خدای متعال گاهی یک مردمی را به یک نعمتی و به یک لطفی از سوی خود سرفراز می‌کند، نعمتی را به مردم می‌بخشد، این مردم نعمت خدا را نمی‌کنند و وظیفه‌ی خودشان در مقابل این نعمت را انجام نمی‌دهند، نتیجه این می‌شود که همین نعمت برای آن‌ها وزر و وبال می‌شود. نعمت مثل طوق آهنینی بر گردن آن‌ها سنگینی می‌کند و بالاخره به ضرر آن‌ها تمام می‌شود. و گاهی مردمی را به مصیبتی دچار می‌کند، آن مردم در مقابل آن مصیبت می‌کنند، مقاومت می‌کنند، با حادثه‌ای که برای آن‌ها پیش آمده است، شجاعانه برخورد می‌کنند، نتیجه آن می‌شود که خدا همان مصیبت را برای آن‌ها نعمت می‌کند. 👤 📚 برگرفته از کتاب «چهل حدیث از امامین صادقین علیهما السلام» 📖 ص ۱۰۶
◼️ مصیبت عظیم رحلت پیامبر اکرم (صلي الله عليه وآله وسلم) بر همه مسلمین تسلیت باد
ツ 🌷حاج شیخ حسین انصاریان: در کلام پیامبر (ص) هرگاه خـدا عاشـــق بنده‌ای شود یک روحیه معنوی به او می‌دهد که از حرام الهی بپوشد ، طوری که هرچه این حـــرام‌ها لذت داشته باشد ، به آن مــیل و رغبت پیدا نمی‌ کند.
▪️از همان لحظه که خورشید آخرین پیامبر غروب کرد، تاریک ترین شبِ تاریخ آغاز شد. خورشید پشت ابر! ابرهای غیبت را با دستان مهربانت کنار بزن که بیش از همیشه، زمین به گرمای وجودت و زمان به درخشش نورت محتاج است. 🏴 شهادت صلی الله علیه و آله و جگرگوشه اش ، علیه السلام و علیه السلام پیشاپیش تسلیت باد. ▪️"یا حمیدُ بحقّ محمّد عجّل لولیک الفرج... "
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸چگونه می‌شود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ 🔸اگر از صلح امام‌حسن(ع) بگوییم اما از خیانت یارانش نگوییم، خیانت کرده‌ایم 🔻 آن‌قدر که با حرف صحیح می‌شود علیه حق قیام کرد، با حرف غلط نمی‌شود. آن‌قدر که انسان با اطلاعات صحیح و ظاهراً سالم، می‌تواند ظلم کند، با حرف دروغ و غلط، نمی‌تواند ظلم کند، به‌ویژه در جامعۀ دینی، از متن دین بیشتر می‌شود علیه دین سوءاستفاده کرد. 🔻 امیرالمؤمنین(ع) دربارۀ حرف صحیحی که علیه جبهۀ حق از آن استفاده می‌شود، فرمود: «کَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» اما چگونه می‌شود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ یک ترفند این است که بعضی از حرف‌های صحیح را بیان کنند بدون ذکر حرف‌های صحیح دیگری که باید در کنارش بگویند. 🔻 مثلاً می‌گویند: «پیامبر(ص) اهل تحمل و مدارا و عفو بود.» یا «امیرالمؤمنین(ع) به حرف مردم گوش کرد و کوتاه آمد» یا «امام‌حسن(ع) صلح کرد و سخن مردم را شنید» به چنین کسی باید گفت: این حرف‌ها درست است اما ناقص است، همه‌اش را بگو! وقتی نصفش را نمی‌گویی، معلوم می‌شود یک قصد و غرضی پشت سرش هست. 🔻 بله، پیامبر(ص) در مقابل منافقین جامعه، مدارا می‌کرد، اما چاره‌ای نداشت جز اینکه در مقابل آنها کوتاه بیاید، چون مردم زمان ایشان، سطح فهم و ظرفیت لازم را نداشتند که ایشان بتواند با برخی از منافقین برخورد محکم‌تری کند. 🔻 چرا پیامبر(ص) و علی(ع) و امام‌حسن(ع) در برخی موارد کوتاه آمدند؟ به‌خاطر وجود منافقینی که موجب انحراف افکار عمومی بودند، و به‌خاطر وجود مؤمنین ضعیفی که موجب تحمیل اقدام ناصحیح به ایشان شدند. 🔻 می‌گویند «ببینید امام‌حسن(ع) صلح کرد!» خُب بقیه‌اش را هم بگویید که یارانش خیانت کردند و ایشان را تنها گذاشتند و همین خیانت‌ها بود که حضرت را وادار به صلح کرد. کسی که از صلح امام‌حسن(ع) حرف بزند اما از خیانت یاران امام‌حسن(ع) حرف نزند، خائن است؛ همه‌اش را بگو! گفتنِ یک قسمتی از حق و نگفتن بقیۀ حق، بدتر از گفتن سخن باطل است. 🔻 کسی مخالف صلح نیست، اما صلح حقیقی نه صلح تحمیلی! صلح تحمیلی هم مثل جنگ تحمیلی بد است. صلح تحمیلی ناپایدار است و به دنبالش قتل عام جبهه حق است؛ همانطور که در کربلا شاهد بودیم. 👤علیرضا پناهیان 🚩 حرم رضوی - ۹۹.۷.۲۴ @Panahian_ir
*خلاصه منبر خانگی* 👇👇👇👇👇 *در جهان هستی به طور کلی چهار نشئه وجود دارد:* جهان طبیعت (دنیا) نشئه برزخ (عالَمِ مثال ) نشئه تجرد(عالَمِ مجردات) نشئه ملکوت (عالَمِ عرش الهی) 👇👇👇👇👇 *شیطان وقتی از مقام و مرتبتی که داشت هبوط کرد و اخراج شد قسم خورد همه بندگان خدا رافریب دهد ولی گفت بر مخلَصین نمیتوانم تسلط پیداکنم* *چرا؟؟؟* *زیرا مقام مخلَصین با مخلِصین فرق دارد!!* 👇👇👇 *مخلِص شخصی است که فقط کارهایش رابرای رضایت خداانجام می دهد ولی مخلَص فردیست که بخاطر سیروسلوک الهی از لحاظ وجودی به مرتبه بالاتری از مرتبه وجودی اجنه و موجودات برزخی رسیده فلذا شیاطین توانایی تسلط برمخلَصین را ندارند* *مخلَصین مقامات عرفانی متنوعی دارند ازقبیل چشم برزخی ، موت اختیاری ، تصرف در کائنات بااذن الهی ، شفای بیماران و برآورده کردن حاجات به مددالهی و .....* *دین داری بدون سیروسلوک الهی باعث بداخلاقی مومن خواهد بود زیرا بدون هدف و فقط براساس عذاب وجدان دینداری میکند* *دین داری بانشاط و پرانرژی و بدون منت فقط در مسیر واقعی سیروسلوک الی الله محقق میشود* *ملاصدرای شیرازی و تابعینش ازقبیل امام خمینی و علامه آملی و آیت الله بهجت و ......همه به دنبال مقامات والای عرفانی بودند* *اَسفارِ اربعه در عرفان نظری یعنی سفرهای چهارگانه عرفانی برای عبور ازحجابهای ظلمانی دنیوی در کتابی به نام حکمت متعالیه آمده است* *مولف کتاب حکمت متعالیه جناب ملاصدرای شیرازی است که امام خمینی به دنبال برافراشته کردن این مطالب بود و اگر میخواهیم سیاست متعالیه داشته باشیم باید آن را در حکمت متعالیه ملاصدرا بجوییم* *هدف از ارسال انبیاء و امامان و تشکیل حکومت اسلامی، برطرف کردن موانع سیروسلوک الهی و رساندن انسان به مقامات عرفانی زیرنظر ولایت است* *انسان اگر به دنبال سیروسلوک الهی نباشد مجبور است همه فشارها را در سکرات موت و لحظه ورود به برزخ تحمل کند که غیرقابل تحمل است چون این میت بدون آمادگی وارد برزخ شده است* *انجام واجبات الهی و ترک حرامها برای انقطاع ازغیر خدا و اتصال به خداست و انسان راآماده ورود به برزخ میکند* *مقدرات الهی و تکالیف الهی همه و همه برای رشد انسان و تقرب او به خداوند است تاانسان مظهر صفات الهی بشود* *التماس دعا*