eitaa logo
|خون دلی که لعل شد|
20 دنبال‌کننده
35 عکس
11 ویدیو
0 فایل
لعل شد خونِ دلم که بسازم خود را درین سرای بی‌کسی کاش که لااقل به چشمِ تو بیاید خونِ جگرم سیدالشهداء❤️ (چونکه من آنِ تو شدم، از همان زمان و به بعدش که اجازه دادی خادمت باشم. با نامِ کوچک مسئول خواهران هیئت سیدالشهداء علیه السلام)
مشاهده در ایتا
دانلود
یک چیز بر تو افزون می‌شود و دوباره به گذشته باز نمی‌گردی! اسم امام حسین علیه السلام که میاد روی آدم، سنگین می‌شه سعی می‌کنه بزرگ باشه، محترم باشه چند روز قبل که داشتم با یکی از مسئولین خوابگاه دعوا می‌کردم تهش دوباره زنگ زدم ازش عذرخواهی کردم زینب گفت نمی‌خواست، حقش بود راستم می‌گفت اون کم کاری کرده بود بهش گفتم اگه من فقط همین من بودم، معذرت‌خواهی نمی‌کردم معذرت خواستم چون من رو ربط می‌دن به هیئت به بچهای هیئتی می‌گن این از اوناست هم برای بچها بد می‌شه، که چه بسا ما هم از ادوار کشیده بودیم چه برای خودم آبروی امام حسین رو ببرم بعد دوباره هفته‌ی بعد برم بشینم سر سفره‌ش؟ فحش به زبونم نمیاد حتی وقتی میاد هم بلافاصله بعدش پشیمونم هي می‌گم ببین، تو نون و نمک امام حسین رو خوردی فحش می‌خوای بدی؟ امام حسین اینطوری محترمت کرده اون وقت تو جلوی همین زبونت رو نمی‌تونی بخاطرش بگیری؟ چقدر هم سخته... همش می‌خوام درس نخونم، این ترم آخری فقط برم تفریح اما... علاوه بر اینکه دانشگاه و محیط آکادمیک رو دوست دارم... هی می‌گم ببین تو یک ادعایی داری، نه تنها چادر سرت کردی که خودش ادعا داشتنه بلکه تو خودت رو، و دیگران هم تورو بچه هیئتی و بچه مذهبی می‌دونن اون وقت مایه‌ی ننگ امام زمانت و نائب‌شون نیستی اگه درس نخونی؟ يعني نگاه کنید چطور عزت می‌ده... این راه‌هایی که داره واسم باز می‌شه همش از عزت سفره‌ی امام حسینه... این حرفمم نقل قول از یک جای دیگه‌ست و یک طور دیگه اما تو زندگیم دارم لمسش می‌کنم: اینکه من نوزده ماه واسه امام حسین علیه السلام نوکری کردم، و نگاه نکرد به نیت ناپاکم، به تکبرم، به منِ یه‌لا قبا...از کَرَم خودش همش رو نوکری حساب کرد و از اون زمان دارم آقایی می‌کنم. اینا همه از برکت هیئت‌دار بودنه! ربطی هم به یک مسئولیت و یک زمان خاص نداره، هر آدمی در هر جایی می‌تونه هیئت‌دار باشه، عَلَمش بلند باشه. هیئت‌وارانه رفتار کنه. کاش امام حسین علیه السلام منو با تموم ادعاهام ببخشه و همین یک ادعا رو ازم قبول کنه که حقیقتا هرچی دارم از خودش دارم.♥️
من که تهش میمیرم برات، یا هیئت یا کربلا.
هدایت شده از 🪁اَندَرونی
⭕️ ۱۶ تفاوت اعتراض با اغتشاش 🔰 همه ما دغدغه‌ها و مشکلاتی داریم که باید دیده شوند. اعتراض کردن یعنی ما به سرنوشت خودمان و جامعه‌مان اهمیت می‌دهیم و این بسیار ارزشمند است اما وقتی فضا به سمت اغتشاش و خشونت می‌رود، اولین قربانی، همان صدای حق‌طلبانه‌ی مردم است. در اینجا به تفاوت اعتراض و اغتشاش خواهیم پرداخت: ۱. در اعتراض فضای گفت و شنود دو طرفه است اما اغتشاش فقط یک طرفه و بدون اجازه گفتگو؛ ۲. در اعتراض شعارها منطق و گفتمان دارد اما در اغتشاش شعارها ساختارشکنانه و توهین‌آمیز؛ ۳. اعتراض مسلحانه نیست اما اغتشاش مسلحانه است؛ ۴. اعتراض به قصد اصلاح است و اغتشاش به قصد تخریب؛ ۵. در اعتراض پلیس برای مراقبت، حضور دارد تا به اغتشاش تبدیل نشود اما در اغتشاش به مقابله با پلیس می‌روند؛ ۶- اعتراض یعنی اعتراض به یک قانون و روند؛ که بعد از پیگیری‌های قانونی و به نتیجه نرسیدن خودش را به صورت اعتراض مدنی نشان می‌دهد اما اغتشاشات هیچ کدام از این مسیر را طی نمی‌کند؛ ۷- اعتراض مسالمت‌آمیز است و اغتشاش خشونت‌آمیز؛ ۸- در اعتراض هیچ آسیب به اموال مردم و بیت‌المال نمی‌رسد اما در اغتشاش یکی از اهداف تخریب اموال است؛ ۹- در اعتراض خبری از فحاشی و توهین نیست اما در اغتشاش بیشترین توهین به کشور می‌شود؛ ۱۰- اعتراض، گفتمان و هدف و ساختار دارد اما اغتشاش هیچ کدام از این‌ها را ندارد؛ ۱۱- اعتراض نماینده دارد اما اغتشاش لیدر دارد؛ ۱۲- در اعتراض از حضور یک مسئول استقبال می‌شود تا به مشکلاتشان بپردازد اما در اغتشاش اگر مسئولی حضور پیدا کند، اگر کشته نشود مورد ضرب و شتم یا توهین قرار خواهد گرفت؛ ۱۳- در اعتراض پلیس آسیب نمی‌بیند اما در اغتشاش بسیاری از حملات به پلیس صورت می‌گیرد؛ ۱۴- در اعتراض دعوا درون گفتمانی و داخل کشور است اما در اغتشاش از بیرون هدایت و مدیریت می‌شود؛ ۱۵- در اعتراض یا دشمن ورود نمی‌کند و یا چون نمی‌تواند از آب گل آلود، ماهی‌گیری کند رها می‌کند اما در اغتشاشات از ابتدا تا انتها دشمن همراهی خواهد کرد؛ ۱۶- اعتراض برای نظام هزینه ندارد بلکه در بسیاری از مواقع نظام از اعتراض استقبال و مشکل را حل می‌کند اما در اغتشاش سراسر هزینه است. 🔰 ویراست و توئیت 🔻 ما را در ویراستی دنبال کنید 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir