eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.7هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅سوال: سلام.رفتن پيش چه حکمي داره در حاليکه دکترمرد از دندانپزشک زن حاذق تر هست؟( رهبری) ممنون ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍پاسخ: سلام در صورتی که برای مداوای زن لازم باشد پزشک جاهایی غیر از صورت و کف دست های او را نگاه کند یا به صورت و بدنش دست بزند، بانوان فقط در موارد زیر می توانند به پزشک مرد مراجعه نمایند: 1. پزشک زن در دسترس نباشد؛ 2. پیدا کردن پزشک زن مشقت داشته باشد؛ 3. مهارت پزشک مرد به طور قابل توجهی بیشتر باشد. توجه: برخی از بانوان به مهارت پزشکان زن برای معالجه خود اعتماد ندارند؛ از این رو بدون تحقیق از وجود پزشک معالج ماهر، به پزشک غیر هم جنس مراجعه می کنند و این کار آنان جایز نیست. 🆔 لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خوردن خون داخل تخم مرغ چه حکمی دارد؟ نظر 14مرجع تقلید👆 ☘ لینک کانال @khosravi1253
سلام 💠 حکم 💶 از نظر مراجع عظام 💠 ✍آیت الله خامنه ای:‌ عمليات بانكى که بانکها بر اساس قوانين مصوّب مجلس شوراى اسلامى و مورد تأييد شوراى محترم نگهبان، انجام مى‌دهند، بى‌اشكال است.✅ ✍آیت الله مکارم : با توجه به اين که بانک ها طبق قوانين و مقررات حکومت اسلامي موظف به رعايت قراردادها و عقود شرعيه (از قبيل مضاربه و شرکت و مانند آن) هستند دريافت سود 💸 سپرده از آنها مانعي ندارد. ✍ آیت الله وحید خراسانی: به نظر معظم له چنانچه سپرده گذاری دراین بانک ها به شرط فایده و سود باشد ربا 😨و حرام 📛است و اگر شرط سود نشود و خود را طلب کار سود ندانید - اگرچه بانک به شما سود بدهد - گذاشتن پول نزد بانک جایز است.و اگر به شما سود دادند بنابراحتیاط واجب یک پنجم آن سود را به نیت ما فی الذمه به سادات فقیر بدهید و بقیه سود ازمنافع آن سال است که اگر در مؤونه آن سال صرف نشود باید خمس آن را بپردازید. و اصل پول هم بعد از گذشتن سال متعلق خمس است . ✍ آیت الله سیستانی: بانک بر دو قسم است سود بانکهای دولتی به شرطی که سپرده گذار شرط سود نکند و نصف آن را به فقیر متدین بدهد صحیح است. ✅ 🌀در مورد بانکهای خصوصی سود صحیح نیست مگر اینکه معامله شرعى صحيح با رعايت شرايط باشد و احتمال بدهند که بانک طبق قرارداد با مبلغ سپرده معامله شرعى انجام مى دهد در این صورت سود حلال است و نیاز به دادن نصف آن به فقیر نیست. ✍ آیت الله صافی: اگر پول را بر مبنای یکی از عقود شرعی مثل مضاربه و مشارکت و... در اختیار مؤسسه میگذارند، با رعایت شرایط شرعی معامله، گرفتن سود اشکال ندارد. همچنین است اگر مؤسسه را وکیل کنند که با سپرده ایشان معاملات مشروع انجام دهد و قسمتی از سود را به عنوان حق الوکاله بردارد و بقیه را به سپرده گذار بدهد، امّا اگر به شرط گرفتن سود به مؤسسه، قرض میدهد، ربا و حرام است.⛔️ ✍آیت الله شبیری: اگر بر اساس عقود شرعیه پرداخت شود اشکال ندارد شما می توانید بانک را وکیل در اجرای قرارداد شرعی کنید و اگر احتمال بدهیدبانک طبق آن عمل می کند سود گرفته شده حلال است.✅ ✍آیت الله بهجت: جایز نمی دانند مگر اینکه شرط سود با بانک نکنید و موقع گرفتن سود با بانک یک معامله ای کنید مثلا خودکاری را به متصدی صلح کنید در قبال سودی که می گیرید 🎄🌹🎄🌹🎄🌹🎄🌹🎄🌹 💻 استفتا از سایت مراجع ➖➖➖➖➖ کانال تخصصی رایحه ی احکام https://eitaa.com/khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکم تاتو برای و 👆 آیا محسوب میشود؟👆 ☘ لینک کانال @khosravi1253
باسلام واحترام بعلت توفیق دیدار امروز با مقام معظم رهبری امام خامنه ای قرعه کشی انشالله عصری صورت میگیرد. عذرخواهی میکنم🌺🍃
✨ ✨ ......................................... پوشیدن لباس زربافت برای مردان حرام و نماز با آن باطل است، ولی برای زنان در همه حال بی اشکال است. 🔷 آویختن زنجیر طلا و به دست کردن انگشتر طلا و بستن ساعت مچی طلا برای مردان حرام است و بنا بر احتیاط واجب نماز با آن باطل است. منبع: رساله امام خامنه‌ای ........................................... ✨ ☘ لینک کانال @khosravi1253
ملاک تمییز #موسیقی حلال وحرام چیست؟👆 ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📥 سؤال: وجه قابل توجهی را به یکی از دوستان به عنوان قرض الحسنه داده ام، آیا بازپس گیری آن شرایط خاصی دارد؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: اگر براي بازپرداخت زمان معين نشده است، مي توانيد مطالبه کنيد و مديون در صورت توان بايد بپردازد. ✍ آیت الله سیستانی: اگر قرض گیرنده دارا باشد و قرض مدت دار نبوده باشد می توانید پس بگیرید. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: اگر زمان خاصی را برای بازپرداخت معین نکرده اید هر زمان خواستید می توانید وجه تان را مطالبه کنید. البته در صورتی که بیشتر از مستثنیات دین نداشته باشد باید به وی مهلت دهید. ✍ آیت الله وحید: به همان مقدار می توانید پس بگیرید و مشکلی ندارد. ✍ آیت الله فاضل: اگر شرط خاصی برای باز پس گرفتن نگذاشته اید هر وقت بخواهید می‌توانید پول خود را پس بگیرید. 📚 منابع: [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 545748. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 336444. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 16040. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید، شماره سوال: 6747. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9400844. ☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺 ☘ لینک کانال @khosravi1253
مواردی که زن و شوهر جایز نیست؟👆 ☘ لینک کانال @khosravi1253
#جواب_مسابقه چهاردهم🔰 ✅ گزینه چهار #برندگان این هفته کاربران محترم👇 4_یامهدی ادرکنی 5_سید ایرج حسینی باتشکر از عزیزانی که در #مسابقه شرکت کردند. و تشکر از همراهان همیشگی کانال🌷🙏 https://eitaa.com/khosravi1253
چهاردهم🔰 ✅ گزینه چهار این هفته کاربران محترم 👇 1_خادم الزهرا 2_احسان خان 3_م.m 👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام ❇️ حکم بیش از عادت ماهیانه ❇️ ➖➖➖ سوال : من چند روزی بعد از عادت ماهیانه یک لکه زرد رنگ شده و ذرات ریزی از خون در آن دیده میشود . این موضوع از نظر شرعی چه حکمی دارد. ایا در این روزها باید نماز خواند؟ 💠 ✍ پاسخ : اگر مجموع روزهای که خون می بینید و سپس لکه بینی دارید، بیش از 10 روز نیست، همه حیض است و باید احکام آن رعایت شود. ✍ولی اگر بیش از 10 روز است، اضافه بر 10 روز، استحاضه محسوب می شود و در استحاضه با توجه به اقسام آن باید به حکم استحاضه عمل شود. مگر این كه عادت وقتیه معینه داشته باشید یعنی هم زمان و هم تعداد ایام عادت مشخص است، در این صورت اگر بیش از 10 روز شد، به تعداد روزهای عادت، حیض است و بقیه استحاضه است. 🍁🍃🍃🍃🍃🍃🍃☘ ☘ لینک کانال @khosravi1253
از تا چه حد مجاز است؟ ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺☘🌺☘ ☘🌺☘ 🌺☘ ☘ 🔴 زن براي و براي در صورتي که در کار نباشه چه حکمي دارد ؟ 🔴 ✍ آيت الله خامنه اي :رقص مرد بنا بر احتياط واجب حرام است؛ و رقص زن براى زنان اگر عنوان لهو بر آن صدق كند، مثل اين‌كه جلسه زنانه تبديل به مجلس رقص شود، محل اشكال است و احتياط واجب در ترك آن است؛ در غير اين‌صورت هم اگر به‌گونه اى باشد كه باعث تحريك شهوت شده و يا مفسده اى بر آن مترتب شود، و يا همراه با فعل حرام (مانند موسيقى و آواز حرام) باشد، يا مرد نامحرمى حضور داشته باشد، حرام است. و در حكم فوق تفاوتى بين مجلس عروسى و غير آن نيست. ولي رقص زن براى شوهرش يا برعكس، اگر همراه ارتكاب حرامى (مانند گوش دادن به غنا و موسيقى حرام) نباشد، اشكالى ندارد. ✍ آيت الله مکارم شيرازي : تنها رقص زن براى شوهرش جايز است، و بقيّه اشکال دارد. البتّه منظور رقص لهوى است، نه هرگونه حرکات منظّم و موزون. ✍ آيت الله سيستاني : بنا بر احتياط واجب فقط رقصيدن زن براي همسرش و بر عکس جايز است و آن هم به دور از ديد ديگران, بنابر اين رقص مرد براي مرد و رقص زن براي زن مخالف احتياط وجوبي است. ✍ آيت الله فاضل لنکراني : رقص منشاء فساد است و به احتياط واجب رقص مطلقا هرچند رقص زن براي زن ها باشد يا رقص مرد براي مرد ها باشد جايز نيست و تنها رقص زن براي شوهرش انهم بدون الات لهو وبدون حضور ديگران ؛ اشکال ندارد. ✍ آیت الله وحید خراسانی : رقص زن برای مردهای اجنبی حرام است اگرچه حرام دیگری نباشد و همچنین رقص زن برای زن دیگر اگر حرام دیگری نباشد بنابراحتیاط واجب ، حرام است. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 استفتاء‌ از سایت مراجع عظام 🌺☘🌺☘ ☘🌺☘ 🌺☘ ☘ لینک کانال رایحه احکام https://eitaa.com/khosravi1253
اینکه میگویند انسان باید به اوج لذت برسد ودرهمون حین جنب شود وباید غسل جنابت بکند یعنی چی؟میشه توضیح بدید؟👆 ➖➖➖➖➖➖ لینک رایحه ی احکام @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا