شرح بیانیه گام دوم ۴.ogg
16.72M
#بشنوید
🔰 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع شرح بیانیه گام دوم انقلاب
⭕️ فروردین۹۹
#جلسه_چهارم
🆔 @khosropanah_ir
9.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توسل به مولا امام حسین علیه السلام
🔻 امروز مطلبی از #رضا_منصوری گوش میدادم که علم مدرن را در حد چاقو تنزل داد و ابزار خواند؛ غافل از آنکه ابزار زادهی علم است نه بالعکس و غافل از آنکه #علم مدرن همچون علم سنتی مبتنی بر جهانبینی است. این مطلب از بدیهیات قرن حاضر و گفتههای نیوتن و کانت در قرن۱۸ است.
🆔 @khosropanah_ir
🔻 تناقض در مذهب پدر وهابیت
ابنتیمیه در زیاره "القبور و الاستنجاد بالمقبور"، توسل به قبور اولیا را شرک میداند ولکن در "اقتضاء الصراط المستقیم لمخالفه اصحاب الجحیم" به توجیه #توسل بلال بر قبر رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) میپردازد؛ یعنی تناقض در مذهب پدر وهابیت.
#استاد_عبدالحسین_خسروپناه
@khosropanah_ir
🔻 فیلم جوجه کُشی خیلی رنجور و غمگینم کرد؛ آیا این سرمایهدار جانی میداند به فرمایش رسول الله در روز قیامت همه این جوجهها از او شکایت میکنند.
#استاد_عبدالحسین_خسروپناه
🆔 @khosropanah
⁉️ #پرسش_و_پاسخ۱۶
عرض سلام و ادب خدمت استاد خسروپناه
چند سؤال داشتم:
۱- اولین بار چه کسی تقسیم مباحث دینی به سه قسم عقاید، احکام و اخلاق را بطور واضح مطرح کرد؟
۲- تفاوت قضیه فقهی و اخلاقی در چیست؟ بطور کلی مرز بین فقه و اخلاق در چیست؟
۳- روش استنباط قضایای اخلاقی چه تفاوتی با روش استنباط قضایای فقهی دارد؟
پاسخ:
۱. پاسخ دقیق این سوال نیاز به تتبع تاریخی دارد ولی علمای معاصر روی این تقسیم سه گانه تاکید کردند و گاهی روایات را نیز تطبیق نمودند
۲. تمایز فقه و اخلاق در دو نکته است اول در هدف و وظیفه. فقه به دنبال احکام افعال مکلفان است و اخلاق دنبال تبیین فضایل و رذایل ملکات نفسانی و دوم در محمولات. فقه با احکام تکلیفی و وضعی و حلال و حرام سر و کار دارد و اخلاق با حسن و قبح و خوب و بد
۳. روش استنباط اخلاقی در متون دینی همان روش استنباط فقهی یعنی روش اجتهاد است.
@khosropanah_ir
📌 توصیههای امام رضا علیهالسلام برای روزهای پایانی ماه شعبان
#ماه_شعبان
🆔 @khosropanah_ir
⁉️ #پرسش_و_پاسخ۱۷
پرسش: با توجه به اصل تشکیک وجود، وجود مخلوقات و کمالاتشان عین وابستگی به وجود خداوند است. از طرفی انسان اراده را با علم حضوری در درون خویش می یابد. جمع دو مطلب بالا این می شود که انسان اراده می کند به اذن الله. در حقیقت انسان آن چیزی را که خداوند می خواهد اراده می کند. در نتیجه انسان در افعال خود با تنها یک انتخاب که اراده الهی به آن تعلق گرفته رو به رو است. حال در چنین فضایی نظام تکلیفی و پاداش و جزاء چگونه متصور می شود؟
پاسخ: علیکم السلام اراده انسان یا اختیار انسان به این معناست که تصمیم بر انجام یا ترک کارها به آدمی وابسته است و لذا مسئول اعمالش خواهد بود و بر این اساس بعثت پیامبران و امر و نهی و ثواب و عقاب معنادار میشود لکن همین اراده و اختیار را خدای سبحان لحظه به لحظه به آدمی عطا میکند و انسان در داشتن اختیار و اراده وابسته به حق است و استقلال در داشتن اراده ندارد و عطای الهی به شمار میآید پس خداوند اراده و اختیار را به انسان داده و انسان دارای اراده شده است لذا هم وابستگی معنادار خواهد بود و هم تکلیفمداری.
@khosropanah_ir
📌 آفرین بر پاسداران مجاهد و دانشمند کشور
پرتاب موفقیتآمیز اولین ماهواره نظامی نور توسط #سپاه_پاسداران انقلاب اسلامی در سالگرد ولادتش، نشاندهنده رشد و بالندگی سپاه و عظمت جمهوری اسلامی ایران است. آفرین بر پاسداران مجاهد و دانشمند کشور که با تولیدات علمی، چهره دیگری از نظریه نظام انقلابی را نشان دادند.
🆔 @khosropanah_ir
♨️ چرا شبکههای #بیبیسی و #من_و_تو و وهابیت و سایر ضدانقلابها نگران روزه گرفتن ایرانیها هستند؟
🆔@khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید
📣 ویژهبرنامهی #زندگی_پس_از_زندگی شبکه چهار سیما
تجربه گران مرگ موقت؛ روایتهای محیرالعقول افرادی که از جسم خود بیرون رفته و عالم را بیرون از کالبد تن مشاهده کردهاند. روایتهایی واقعی و نادر حاصل ۴سال جستوجو در ایران و جهان
♦️ طراح، تهیه کننده و کارگردان: عباس موزون
♦️ کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما در ایام ماه مبارک رمضان
♦️ هر روز ساعت ۱۹
تكرار ساعت ۲بامداد
🆔 @khosropanah_ir
9.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید
🌿 ماه شعبان، ماه پیامبر مهر و رحمت
💬 چهل اخلاق و رفتار پیامبر
🆔 @khosropanah_ir