eitaa logo
فلسفه زبان اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
620 عکس
52 ویدیو
159 فایل
#فلسفه_زبان_متعارف #فلسفه_زبان_اسلامی #نظریه_فعل #Islamic_philosophy ارتباط با ادمین @projectsystem مجتبی رستمی کیا، دکتری مبانی نظری اسلام
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺در این اثر که اخیرا توسط کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و با همکاری قطب فلسفه دین منتشر شده نسبت و دین بررسی شده است و باید آن را مقدمه‌ای بر فرهنگی در اسلام و نیز مدخلی بر تفسیر فرهنگی قرآن دانست. ✅مهم‌ترین بحث cognitive anthropology بحث از است. تعاریف متعددی از مدل‌های فرهنگی وجود دارد. اما مدل‌ها خصلت طرحواره‌ای دارند. در دین هم باید مدل‌های فرهنگی به این معنا در کار باشد. از این رو، باید زمینه‌های مختلف علوم اسلامی مورد بازخوانی قرار گیرد و مدل‌های فرهنگی کشف شود. نگارنده در ادامه تلاش کرده تا اقسام مدل‌های فرهنگی در دین را کشف و مورد بررسی قرار دهد. @hekmatebaleghe ✍ با یک تأخیر بسیار زیاد تقریبا بیش از 8 ماه از رونمایی، "دین و مدل های فرهنگی" به زیور چاپ آراسته شد، اثری که می توان به جرأت گفت روش شناسی الهیات اسلامی را تغيير خواهد داد —— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از رسانه‌ی نخبگان
رسانه نخبگان کوشش می کند در چند پست مسیرهای مختلف برای گذارندن دوره سربازی ویژه نخبگان را بررسی نماید. —————- 🔘 رسانه نخبگان، مشاور امین نخبگان ایران اسلامی https://eitaa.com/najmnews
پیوست جلسه یازدهم #موافقت_معنایی دکتر رستمی کیا گشتار در ترکیب افرادی: گشتار در اضافه گشتار در مصدر عامل گشتار در مصدر مؤول گشتار در توابع ( نعت، توکید معنا، عطف بیان و نسق، بدل) ———— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
movafaqat11.mp3
6.33M
جلسه یازدهم دکتر رستمی کیا گشتار در ترکیب افرادی: گشتار در اضافه گشتار در مصدر عامل گشتار در مصدر مؤول گشتار در توابع ( نعت، توکید معنا، عطف بیان و نسق، بدل) ———— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
با سلام و احترام جهت دریافت مطالب مرتبط لطفا عضو کانال «فلسفه کوانتومی ذهن» شوید: @quantum_philosophy_of_mind ✍️ این کانال تحت نظارت دکتر قائمی نیا اداره می شود ———— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
جلسه دوم با آقای رستمی کیا[1].mp3
22.68M
🎙 دکتر مجتبی رستمی کیا ( مصاحبه کننده: حجت الاسلام قاسمی) 🔸 چه کنیم سازمان تحت مدیریت خود را به صورت اندیشه ای اداره کنیم؟ آنچه در این صوت می شنوید: 🔸 مدیریت پابرجا 🔸آینده پژوهی در برنامه ریزی 🔸 بکارگیری تکنیک های علوم اسلامی در مدیریت 🔸مدیر میدانی و مدیر کتابخانه ای 🔸کنش و نظر در تاریخ شیعه 🔸 مدیریت تاریخ علوم اسلامی و متفکران ___ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studie
movafaqat12.mp3
5.11M
جلسه دوازدهم دکتر رستمی کیا گشتار در گروه فعلی ——— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
جلسه دوازدهم #موافقت_معنایی دکتر رستمی کیا گشتار در گروه فعلی ——— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
📌کار فیلسوف کار تنها پرسش از بنیان های فعل نیست، تفلسف به معنای واقعی کلمه از صورت‌بندی فعل و ساخت جهان اجتماعی آغاز می شود، فلسفه از جایی آغاز می شود که اندیشه تمام و تحقق فعل آغاز می شود. https://virasty.com/rostamikia/1694390720565409236 ——— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
توسعه اجتماعی بر توسعه سیاسی و فرهنگی ارجحیت دارد *از منظر مدیریتی بنده معتقدم که ما باید نهاد علم را اجتماعی کنیم. اعتقاد بنده بر این است که باید مبنای توسعه اجتماعی را بر توسعه سیاسی و فرهنگی ارجحیت داد. برای این‌که نهاد علم را اجتماعی کنیم باید در دستگاه‌های مختلف و بخش‌های حاکمیتی هوشمند سازی، شفاف سازی و مردمی سازی را در اولویت قرار داده که قطعا خروجی آن کارآمدی است. می‌خواهم بگویم اگر جایی را بخواهیم متحول بکنیم و کارآمدی در آن اتفاق بیفتد و لازمه آن این سه مورد است.و قتی حرف از مردمی‌سازی می‌زنی به پایه‌های اساسی انقلاب اسلامی ما بر آن استوار است. و قدرت مادی، معنوی ، مشروعیت و مقبولیت با مردم است. مشروح سخنرانی را در لینک ذیل ببینید: https://www.khabaronline.ir/amp/1812110/ ___ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
رویای علم اجتماعی، مردمی سازی به سبک هگلی ✍ عجیب بوی هگل و مارکس می دهد این صحبت ها، حلقه مشاورین دکتر قالیباف چرا باید مردمی سازی را نوعی خودآگاهی تاریخی هگلی تفسیر کنند و نهاد علم را مبتنی بر قرائت هگلی، مارکسی و مانهایمی تقریر کنند جامعه شناسی معرفتی به عنوان تئوری مشروط سازی اندیشه به شرایط اجتماعی وجودی آن در دیدگاه هگل مطرح و توسط مارکس، مانهایم و مارکس وبر رشد یافت. حال اگر این فرض پذیرفته شود که همه اندیشه ها با شرایط وجودشان تعیین می شوند، از اینرو همه حقایق نسبی اند مارکس تأکیدات نخستین خود را برنقش عاملهای طبقاتی و اقتصادی در تعیین افکار قرار داد و مانهایم نیز تصور مذکور را گسترش داد تا سایر گروه بندیها نظیر نسل ها، گروههای منزلت و گروههای شغلی را شامل شود. ولی ماکس شِلر حتی از این مرحله هم فراتر رفت تا رشته عامل های که در فرمهای اندیشه موثّرند، را وسیع تر سازد در جامعه شناسی معرفت، روابط متقابل بین سیستم های جزئی فکر و سیستم های تشکیلات اجتماعی مشخص می گردد. به قول مارکس: این آگاهی بشر نیست که هستی او را معین می کند، بلکه متقابلاً این هستی اجتماعی اوست که آگاهی وی را مشخص می سازد 1913,pp.11-12 تقریر کارآمدی در مدیریت نیز می تواند فراتر از این سه گانه نظم بروکراتیک ماکس وبری تنظیم شود. ___ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کوکاکولا با هوش مصنوعی یک نوشابه جدید تولید کرد؛ طعمی از آینده 🔹شرکت کوکاکولا از یک نوشابه جدید و تولید محدود به نام Y3000 رونمایی کرده که تفاوت بزرگی با نوشابه‌های قبلی‌اش دارد. کوکاکولا این نوشابه را با بازخوردهای مشتریان و البته به کمک هوش مصنوعی ساخته است. 🔹 کوکاکولا از مشتریان در سراسر جهان خواسته بود تا نحوه تجسم آینده از طریق احساسات، آرزوها، رنگ‌ها، طعم‌ها و موارد دیگر را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. نتیجه‌ این نظرات خلق یک طعم منحصربه‌فرد برای نوشابه Y3000 می‌شود. 🔹 این نوشابه بدون قند کوکاکولا برای تایم محدودی در برخی کشورها ازجمله ایالات‌متحده، کانادا، چین، اروپا و آفریقا عرضه خواهد شد. جالب است بدانید که کوکاکولا برای طراحی قوطی این نوشابه هم از هوش مصنوعی کمک گرفته است. خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ ☑️ @Akhbar_Fori ——— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
✍ شاعر، قیصر امین پور چشمه های خروشان تو را می شناسند موجهای پریشان تو را می شناسند پرسش تشنگی را تو آبی، جوابی ریگهای بیابان تو را می شناسند نام تو رخصت رویش است و طراوت زین سبب برگ و باران تو را می شناسند از نشابور بر موجی از «لا» گذشتی ای که امواج طوفان تو را می شناسند اینک ای خوب فصل غریبی سر آمد چون تمام غریبان تو را می شناسند کاش من هم عبور تو را دیده بودم کوچه های خراسان تو را می شناسند 🔘فلسفه زبان اسلامی شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را تسلیت عرض می کند ——— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
نشست علمی با حضور پروفسور اندروز. لازم به ذکر است که خانم اندروز در علوم شناختی و خصوصا شناخت حیوانات animal cognition کار کرده‌اند. @hekmatebaleghe ——— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
اردوغان از ایلان ماسک خواست تا هفتمین کارخانه تسلا را در ترکیه تاسیس کند ♦️ نهاد مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه در ارتباط با دیدار اردوغان و ماسک اعلام کرد: در این دیدار اردوغان در خصوص پیشرفت‌های ترکیه در عرصه فناوری و استراتژی ملی هوش مصنوعی با ماسک گفت‌وگو کرد. ♦️ اردوغان با اشاره به تولید خودروی ملی «توگ» در ترکیه، پیشنهاد راه‌اندازی کارخانه تسلا در ترکیه را مطرح کرد. ♦️ اردوغان همچنین در این دیدار درباره برنامه فضایی ترکیه، فرصت‌های همکاری با اسپیس ایکس توضیح داده و ماسک را برای شرکت در جشنواره تکنوفست در ازمیر دعوت کرد. خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ ☑️ @Akhbar_Fori —— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
بدون توجه به ، ، و در فضای وب 2، اساسا قابل تصور نیست، در این جنگ ریشه در دارد و ضمیرناخودآگاه را درگیر می کند، شناخت بدین معنا تفاوت ماهوی با دارد. از این رو نمی شود برای مقابله با آن ابزارهای سنتی را پیشنهاد داد. https://virasty.com/rostamikia/1695094562442844952 —— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
مواجهۀ حوزۀ علميه ايران با فلسفۀ غرب ✍ محمد فنایی اشکوری چکيده یکی از راه‌های رشد هر فلسفه‌ای مواجهۀ آن با فلسفه‌های دیگر و تأثیر و تأثرهایی است که در این حوزه رخ می‌دهد. برخورد اندیشه‌ها منتهی به پخته‌تر شدن آنها و ظهور اندیشه‌های نو می‌شود. سنت فلسفی‌ای که با سنت‌های دیگر در دادوستد نباشد دچار رکود و توقف می‌شود و اگر هم تحولی در آن رخ دهد، بسیار کند و کم‌دامنه خواهد بود؛ این درسی است که از مطالعه تاریخ فلسفه می‌توان آموخت. از این نگاه می‌توان مناسبات فلسفۀ اسلامی و فلسفۀ غرب را مطالعه و بررسی کرد. فلسفۀ اسلامی در شکل‌گیری آغازین خود از فلسفۀ یونان بهره برد. پس از تکون و رشد فلسفۀ اسلامی، متون این فلسفه به لاتین ترجمه شد و منشأ تحولاتی اساسی در فلسفۀ غرب در دوره قرون وسطا گردید. با ورود فلسفۀ غرب به ایران در عصر جدید و آشنایی ایرانیان با آن، تحولاتی در رویکرد و ساختار فلسفۀ اسلامی رخ داد. بررسی این تحولات و ترسیم دورنمایی از آینده ارتباط میان فلسفۀ اسلامی و فلسفۀ غرب موضوع نوشته حاضر است. — 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
2_98.pdf
437.6K
مواجهۀ حوزۀ علميه ايران با فلسفۀ غرب — 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
تا چه اندازه در دريافت فرد از واقعیت تأثیر می‌گذارد؟ توجه ما را به همبستگی هایی جلب می کند که به طور خاص میان اندیشه، دریافت، شناخت و محیط انسان ها وجود دارد، از این رو نقش در فلسفه قابل توجه خواهد بود https://virasty.com/rostamikia/1695214990817606706 — 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
♦️هوش مصنوعی تبدیل به مدیر شرکت‌ها می‌شود؟! یورونیوز نوشت: 🔹شرکتی لهستانی در حال آزمایش یک مدیرعامل است که بر اساس هوش مصنوعی، طراحی شده و وظیفه‌اش انجام کارهای اداری و همچنین انتخاب هنرمندان برای طراحی کالاهای سفارشی است. 🔹رئیس این شرکت به تازگی یک ربات انسان‌نما با هوش مصنوعی به نام میکا را برای کمک به بخش‌هایی از کسب و کار استخدام کرده‌است. میکا عنوان مدیرعامل هوش مصنوعی را به دست آورده و می‌گوید که قصد دارد کارهای بزرگتری در این شرکت انجام دهد، با این وجود استخدام و اخراج کارکنان شرکت توسط انسان‌ها همچنان انجام می‌شود. 🔹میکا مشتاق است که در مورد مزایای کاری خود نسبت به رقیبان انسانی خود اشاره کند، او می‌گوید:« من آخر هفته و روزهای تعطیل ندارم و به صورت ۲۴ ساعته در تمامی روزها مشغول به فعالیت هستم و تصمیم‌گیری‌هایم بر اساس تجزیه و تحلیل‌های گسترده است. 🔹به گفته رئیس این شرکت، هوش مصنوعی در آینده در کسب و کارهای دیگر نیز نقش خواهدداشت و بسیاری از شرکت‌ها مجبور به استخدام ربات‌های انسان نما مبتنی بر هوش مصنوعی می‌شوند. آینده شرکت‌هایی مانند ما چه خواهد بود؟ یقیناً هوش مصنوعی ارزش این را دارد که ما آن را درگیر کسب و کارهایمان کنیم. 🔹مدیران این شرکت نیز معتقدند که مدیرعامل انسانی و مدیرعامل هوش مصنوعی در آینده دست به دست هم خواهند داد و از مزایا و نقاط قوت خود برای پیشرفت دادن شرکت ها و کسب و کارها، استفاده خواهندکرد. خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ ☑️ @Akhbar_Fori — 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
◽️ آینده‌پژوهی فقه و پیشران‌های توسعه، تعمیق و تهذیب آن 🔻آیت الله عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در نشستی تبیین کرد: 🔹 معتقدم یکی از پیشران‌های فقه، توسعه اصول است؛ نمی‌خواهم بگویم اصول فقه باید سه برابر شود – البته اگر شد، هم بشود – ولی معتقدم مباحثی را می‌شود حذف نمود و به‌جای آن مسائل یادشده را جایگزین گردد. 🔹 دیگر دوران جامع معقول و منقول گذشته است. دورانی که بگوییم فلانی در همه علوم اسلامی کتاب نوشته است؛ به نظر می‌رسد این کار سبک گرفتن دانش است. الآن دورانی است که باید به سراغ تمرکز رفت، حتی در فقه ما باید روی یک بخش متمرکز شویم. یک فقیه در عبادات و دیگری در معاملات متمرکز باشد. 🔹 امروز تحت عنوان فقه معاصر وارد مباحث می‌شوند و در موضوعاتی که هنوز کارشناسان اختلاف نظر دارند و بعضاً هنوز شناسایی نشده ورود فقهی می‌کنند. 🔍 ادامه را اینجا بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/ayandepajohi 🆔 @iictchannel ✍️ ورود فقیهانی همچون استاد علیدوست به این عرصه غنیمت است و خود گویای دغدغه استاد ارجمند در این خصوص است، در این خصوص نکات ذیل را تقدیم می کنم: 1️⃣ دانش فقه در دیدگاه استاد به مثابه یک دیسپلین استقرار یافته مورد توجه نیست؛ وقتی شما به یک دیپسلین که حداقل ده ه جز دارد نگاه جزئی بکنید فهم شما از مدیریت تغییر در این دانش کاملا جزئی می شود. 2️⃣ پیشران های تغییر در یک علم تا حدود زیادی تابع تغییرات محیط کلان دیسپلین ها قرار می گیرد. به عنوان مثال تغییرات شگرف در هوش مصنوعی احتمالا آینده مرجعیت را با خطر روبرو کند ( بنگرید به پروژه نجف = دستیار هوش مصنوعی در فقه، مرکز کامپیوتری نور)، خب طبیعتا این تأثیر که به حذف مرجعیت فقیه منجر خواهد شد با توسعه علم اصول و یا حتی رفتن به سمت اطمینان های عرفی حل نخواهد شد به ابزارهای شناختی بیشتری نیاز است 3️⃣ وقتی در آینده نه تخصصی خواهد ماند نه تمرکزی، با این اصلاح چه باید کرد؟ 4️⃣ اینکه موضوعات جدیدی در محیط داخلی دانش افزوده شود به مدیریت صحیح این دانش نمی انجامد. 5️⃣ برای مدیریت تغییرات در این دانش ها، نیاز به تحلیل محیطی بیشتری احساس می شود. 6️⃣ بدون توجه به مدل شایستگی فقیه و دانشوران فقه، تحلیل های استعلایی در زمینه آینده فقه به صواب نخواهد رسید. ⬅️ علوم اسلامی به لحاظِ تحلیل محیطی در وضعیت خوبی به سر نمی برند و این ممکن است به حاشیه رانی این دانش ها در آینده نزدیک منجر شود __ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
🔰 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: زمانى كه اطلاعات، سرعت جريان پيدا می‌کند، كفر نمی‌تواند از عهدۀ هماهنگ‌سازى آن برآيد؛ لذا كنترل هماهنگ‌سازى را از دست می‌دهد. شما تصور نكنيد كه با بالا رفتن توسعۀ رسانه‏‌هاى جمعى، كفر قادر خواهد بود به ارتقاء حضور خود در جهان، همپاى این توسعه اقدام كند. اصولاً كلمه كفر داراى ظرفيت مشخصى است، لذا زمانى كه در چنين شرايطى واقع می‌شود با همان ابزارى كه ساختۀ نظام اوست شكست خواهد خورد. به بيان بهتر، ناهماهنگى عملى او نيز همچون ناهماهنگى نظری‌اش ظهور پيدا می‌كند و وقتى كه چنين شد آن نظام صورت می‌گيرد. ☑️ @AndisheMonir ✍️ دکتر مجتبی رستمی کیا 🔸 نشستن اطلاعات به جای معرفت، روند کلانی است که نظام های معرفتی را به خطر خواهد انداخت و این ارتباطی به سرعت گردش اطلاعات نخواهد داشت. 🔸 اصول محاسباتی هوش مصنوعی امروز علیرغم سرعت ، وظیفه محاسباتی کلان داده ها را بر عهده دارد و انفجار از درونی نیز اتفاق نخواهد افتاد. 🔸نسبت دادن اطلاعات و نظام دانشی آن به کفر بی دلیل است. مثل آن می ماند که فضای سایبر را ابزار کفر بدانیم. 🔸با نظام سازی های ساختگرا، نمی توان فضای شناختی سایبر را به صورت دقیق بررسی کرد. نظامواره بودن، هماهنگی، کنترل، توسعه و ساخت یا فروپاشی انگاره های معناشناسی ساختگراست و امکان تحلیل فضای تعاملی وب 2 و وب 3 را نخواهد داشت. — 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
حیث التفاتی و هوش مصنوعی قوی 🎙 ارائه دهندگان ابوالفضل کیاشمشکی علیرضا قائمی نیا یکشنبه 9 مهرماه ساعت 13:30 http://skyroom.online/ch/iict/hekmat ✍️سؤال اصلی در حیث التفاتی این است که چگونه ذهن نسبت به اشیاء بی‌جان، حیث التفاتی و قصدی دارد؟تمامی فعل و انفعالات ذهنی دارای اثری زیست‌شناختی بر روی اعصاب درمغز هستند. به این معنا آگاهی و حیث التفاتی دقیقاً به اندازه گردش خون و سیستم گوارش بخشی از زیست انسانی است. به نظر سرل راه‌حل صحیح "مشکل ذهن ـ بدن" نه در انکار واقعیت پدیده‌های ذهنی، بلکه در ارزیابی صحیح از ماهیت بیولوژیکی آنها است" جان سرل معتقد است تفاوت عمل و حرکت در این است که عمل متضمن قصد و التفات (intention) است اما حرکت فاقد التفات است. سرل قصدمندی و حیث التفاتی را به موجوداتِ دارای مغز اختصاص داده است. البته سرل بعدها به این مسئله تکمله‌ای اضافه کرده: من نگفتم قصد مختص به موجودات مغزدار است بلکه قصدمندی نیازمند ارگانیسم و اندامواره است چه انداموارۀ مغزدار و چه انداموارۀ بی‌مغز. از منظر وی فلسفه زبان شاخه‌ای از فلسفه ذهن است — 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
✍️مجتبی رستمی کیا ◽️بالاخره کتاب " دین و مدل های فرهنگی" دکتر قائمی نیا به دستم رسید. این اثر میان رشته ای میان انسان شناسی شناختی و قرآن کریم محسوب می شود. ادامه روش شناسی های تفسیری دکتر است و جهان اجتماعی تفسیری آقای دکتر قائمی نیا را تشکیل می دهد. ◽️این اثر کوشیده است تا با رتبه بندی جهان معنوی، شخصی، اجتماعی و مادی مدل های تحلیلی و اکتشافی انسان فرهنگی را از دل قرآن کریم استخراج کند. کشف مفاهیم فرهنگی کانونی و سپس کشف مفاهیم فرهنگی مرتبط و سپس کشف ساختار روابط مفاهیم نوعی روش ترکیبی ساختگرا _ شناختی است که در کتاب پرداخته شده است. از سوی دیگر از طریق تقابل میان مدل های کفر و ایمان کوشیده است ساخت انسان فرهنگی دیندار را به تصویر بکشد. ◽️شاهکار این اثر کشیدن مدل های برنامه ریزی از دل استعاره است. استعاره های مفهومی از این منظر حاصل بر هم کنش دو مدل فرهنگی است که حوزه مبدا و اهداف را به یکدیگر متصل می کند. این روش می کوشد تا خانواده های استعاری در مدل های سیاستگذارانه فرهنگی را بازنمایی کند. ◽️کتاب با مدل های فرهنگی دیجیتال به پایان می رسد و نشان دهنده امتداد الهیات سایبر در دین و مدل های فرهنگی است. مثل آثار گذشته دکتر اعتباریات و برنامه های فرهنگی از حکمت نوصدرایی در این اثر هم دیده می شود که نوید بخش نظریه ای جدید در انسان شناسی شناختی و دین شناسی خواهد بود — 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آغاز بحث مکاسب محرمه پایه هفتم (نیمسال اول و دوم) حاج علی دیانی ✔️مکان: مدرسه آیت الله العظمی بروجردی (خان) طبقه اول مدرس ۱۴ ✔️ساعت: ۸ صبح ✔️شروع درس یکشنبه ۱۴۰۲/۷/۹ ✔️اطلاعات بیشتر: ✉️ پیامک: ۰۹۹۰۳۵۰۳۴۶۰ 🆔 ایتا: @ali_dayyani110 ┄┅┅┅┅❀❀┅┅┅┅┄