eitaa logo
تربیت رسانه ای کودک
5.6هزار دنبال‌کننده
571 عکس
276 ویدیو
2 فایل
در دنیایی که بازی، کارتون، گوشی و..فراگیر شده،برای تربیت کودک چکار کنیم؟ راه حل مقابله با حملات رسانه ای دشمن بر علیه کودک چیه؟ چه بازی هایی برای بچه مناسبه؟ جایگزین بازیهای خارجی چیه؟ چطور بچه رو کنترل کنیم که در اینده رسانه محور نشه؟ ادمین: @DRmahdiyar
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 استفاده از برای کودکان و نوجوانان این قسمت: توسط فرزندان محسن شکاری در اغتشاشات ۱۴۰۱: 🔰«وقتی با چاقو مامور را زدم، انگار مثل بازی‌ها رفتم مرحله بعدی» ✅ نکته تربیتی ↙️ تعیین مرز بین واقعیت و مجازی رسانه ها برای فرزندان 📌 تا به حال از کودک خود راجب یک برنامه تلویزیونی پرسیدید که آیا کارکتر های آن واقعی است یا پویانمایی❓ آیا قدرت تشخیص این دو را دارد❓ 📌 کودکان وقتی یک برنامه تلویزیونی را تماشا می‌کنند با نقش اول فیلم پنداری می‌کنند؛ مثل این می ماند که خودشان دارند این هیجانات و احساسات و خوشحالی و ترس رو تجربه می‌کنند. حال بستگی به فیلمی دارد که نگاه میکنند به همان نسبت آن حس در کودک اثر میکند. ⚠️ اما اینکه کودک نتواند دنیای حقیقی و مجازی را تشخیص بدهد میتواند عواقب خطرناکی در پی داشته باشد. این قدرت تشخیص در بازی های مجازی هم صدق میکند. 📵 شما تصور کنید کودکی که در یک بازی مجازی زد و خورد انجام میدهد وقتی نتواند دنیای حقیقی و مجازی را از هم تشخیص دهد این زد و خورد را روی هم سن و سالان خودش هم پیاده میکند و در کمترین حالت همیشه ذهنش در همان فضای بازی باقی میماند به طوری که در دنیای حقیقی با یک شخص خیالی در حال زد و خورد است. 📛 تجربه نشان داده است عدم تشخیص این مرز توسط کودکان و حتی نوجوانان و جوانان میتواند تبعات سنگینی داشته باشد. ⚠️ کم نیستند کسانی مثل که تحت تاثیر بازی های مجازی آدم کشتند‼️ 📵 را روی فرزندانمان جدی بگیریم.. @kidkid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بلایی که مجازی بر سر فرزندانمان آورد ! بجای درس و آینده به فکر میکاپ و دیده شدن است ! @kidkid
🔴خبر و تحلیل ▪️براساس گزارش یک نهاد امنیتی، در ایران ۲۴ میلیون تا ۳۶ میلیون نفر به عنوان گیمر شناخته می‌شوند. در جریان بازداشتی‌ها در ۱۰ روز اول اغتشاشات، بیش از ۸۰ درصد آنها خود را گیمر معرفی کرده که در اتاق‌های چت‌روم با یکدیگر آشنا شده و سازماندهی شده‌اند. ▪️بررسی‌ها نشان می‌‌داد که در مناطق مرکزی تهران یعنی اطراف میدان انقلاب، دانشگاه تهران تا میدان فردوسی، پل کریم‌خان و بلوار کشاورز و اطراف پارک هنرمندان، بیش از ۱۵۰ کافه تریا راه‌اندازی شده بود که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها صرفه اقتصادی ندارند اما از یک منبع مالی تامین می‌شدند. بعد معلوم شده که هزینه مالی بخشی از این کافه‌ها (برای شبکه‌سازی) توسط سفارتخانه‌های اروپایی تامین شده است. به ویژه سفارت فرانسه در این وضعیت بسیار فعال عمل کرده است. 🔻این کافه‌ها محلی برای دورهمی‌ها و شبکه‌سازی بود. مثلا برخی از آن‌ها گفته‌‌اند که ما قرار می‌گذاشتیم، ۴ تا ۶  گیم، ۶ تا ۸ باشگاه، ۸ تا ۱۰ به کافه‌ها می‌رفتیم. یا یک نمونه دیگر، یک جوان ۱۷ ساله با بیش از ۵۰ دختر رابطه برقرار کرده و فیلم‌های آن‌ها را در گوشی تلفن همراه خود داشته است. 🔻نکته قابل تاسف این است که بیش از  ۹۰ درصد جوان‌هایی که بازداشت شدند اگر پسر بوده با یک یا گاهی با چند دوست دختر، و اگر دختر بودند همراه با یک یا چند دوست پسر، به خیابان‌ها آمدند. در واقع یک شبکه‌ای در فضای مجازی در اتاق‌های گیم شکل گرفت. گیمرهایی که طی این سال‌هایی که دانشگاه‌ها تعطیل بوده در فضای گیم اتاق‌هایی داشتند با هم آشنا شدند و هماهنگ شدند و یا در شهرهای بزرگ در کافه‌هایی که قارچ گونه تاسیس شدند. @kidkid
مسول نظارت بر واردات یا تولید و عرضه لوازم التحریر در کشور کیه و کجاست!؟ @kidkid
قسمت اول ⚔ این بازی یکی از پرطرفدارترین بازی های رایج است که حتی هنوز جزء ۱۰ بازی پرطرفدار دنیاست. افراد در قالب این بازی استراتژیک و جذاب به جنگ های قبیله ای با هم پرداخته و از قلعه خود دفاع می کنند. ⚔ شرکت بزرگ سوپرسل به عنوان سازنده بازی کلش اف کلنز در شهر هلسینکی (پایتخت کشور فنلاند) قرار دارد. این بازی برای اولین بار در ۲ آگوست سال ۲۰۱۲ برای سیستم عامل آی او اس (IOS) در فنلاند منتشر شد، سپس یک سال بعد در ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۱۳ برای سیستم عامل اندروید نیز منتشر شد، این بازی ابتدا در کانادا و فنلاند موجود بوده، اما در ۷ اکتبر سال ۲۰۱۳ به صورت بین المللی در آپ استور ها منتشر شده است و اکنون این بازی به زبان های مختلف ترجمه شده است. ⚔ اکثر محتویات و قابلیت های بازی رایگان است، اما برای این که در این بازی خود را قوی تر کنید و به سطوح بالاتری برسانید باید پول بپردازید، تا ابزار آلات هجومی و دفاعی قوی تری خریداری کنید؛ یا اگر به الماس و منابع بیش تری در این بازی نیاز دارید، باید آن را بخرید. ⚔ زمانیکه دهکده‌تان بزرگ‌تر می‌شود، کارگرهایتان بیشتر، حملات متنوع‌تر، شرکت در وارها با مسئولیت بالاتر می رود و به جایی می‌رسید که می‌بینید لحظه‌ای نمی‌توانید از بازی غافل شوید، چرا که زحمات چندین ماه شما در نمایشگر گوشی‌تان خلاصه شده و دهکده دلبندتان ممکن است آماج حملات سخت دشمن قرار گرفته و یا از رقبا و دوستان‌تان عقب بیافتید! ادامه دارد @kidkid
قسمت دوم ⚔ طبق گفته ای که از سازنده یهودی این بازی نقل شده است، وی از شرکت «سوپر سل» پولی نخواسته فقط اعلام کرده گزینه ای به اسم “جم” رو در این بازی انحصاری و به نام خودش کنند، بنابراین کاربران این بازی برای اینکه به سوی حرفه ای شدن پیشروی کنند و پیشرفت سریع تری در بازی داشته باشند، باید از گزینه “جم” استفاده کنند، که با این کار این پول به حساب این یهودی واریز می شود. ⚔ آخرین آمار درآمدزایی بازی کلش آف کلنز، در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است. این بازی توانسته روزانه ۲ و ۴ دهم میلیارد دلار درآمدزدایی داشته باشد، که اگر به تومان حساب کنیم این بازی میلیاردها تومان به حساب صهونیست ها واریز کرده است. ادامه دارد... @kidkid
🔹 قسمت سوم 🔵 این که گیمر تا چه میزان در بازی پیشرفت کرده، به میزان ساخت و ساز او بستگی دارد و هر اندازه توان ساخت و ساز او بالاتر رود، پیشرفت و قدرت او بیشتر می شود. در این بازی کاربر برای بقا و پیشرفت خود باید دیگران را نابود کند و ببلعد و حذف کند. 🔵 بعد از مرحله ساخت و ساز، فرد وارد بحث مدیریت می شود. در این مرحله گیمر با مدیریت و امکانات خود باید کلبه و خانه را به روستا و روستا را به شهر تبدیل کند. این بخش از بازی مهم ترین آن است که ضمن مدیریت، فرد باید قدرت حفاظت از چیزهایی که ساخته است را نیز داشته باشد. 🔵 در طول بازی فرد ابزارهای مختلفی همچون طلا، اکسیرها، پادگان نظامی، ارتش و ... را قوی تر می کند و کسی که معتاد به این بازی شود، در ذهن او این گونه تداعی می شود که دیگر دنیا روی آرامش را نخواهد دید و دنیای ترسیم شده در ذهن او همیشه مشغول جنگ بوده و ضعیف در آن له می شود و وسیله برای رسیدن هر چه باشد، توجیه می شود.(هدف وسیله را توجیه می کند) ادامه دارد @kidkid
نقد بازی کلش اف کلنز قسمت چهارم 🔵 دو حس قدرت طلبی و انحصارطلبی که در وجود انسان است، در این بازی به عنوان دو عنصر کلیدی و مهم به کار گرفته می شود و فرد منفعت شخصی خود را به همه چیز ترجیح می دهد. 🔵 بازی کلش بر مدار خلاف اخلاق ساخته شده و فرد برای پیشرفت خود باید دیگران را نابود کرده و نیروهای نظامی خود را قوی کرده و شهر را توسعه دهد، که این امر با ابزارهای مختلفی انجام می شود. 🔵 قانون حاکم براین بازی قانون جنگل است. قوی تر، ضعیف تر را می خورد تا خودش رشد کند. در این بازی دنیای شما هیچگاه صلح را نخواهد دید و از روز اول با جنگ و کشتار و خونریزی است. یعنی قانون بخور تا خورده نشوی، در این بازی به خوبی نمایان است. فرد باید اول از نابود کردن و غارت سرزمین های کوچکتر شروع کنید تا به موفقیت برسد. 🔵 جغرافیای شمال اروپا در این بازی به کار رفته است. یکی از دلایل این مساله دور بودن اروپای شمالی از کانون های وحیانی است. ما متاسفانه مشاهده می کنیم همان تاثیراتی که در این سرزمین است، گیمر نیز می پذیرد. 🔵 این بازی با تربیت دینی و آموزشی ما در تضاد است و تبعات بسیاری مانند تبلیغ سرمایه‌داری را انجام می دهد، که متناسب با نظام فکری و فرهنگی جامعه ما نیست. 🔵 این بازی سبب بروز خشونت طلبی در افراد می شود. کاربر برای کسب غنایم، همه چیز دهکده دشمن را باید نابود کند. فرد اگر چه در ظاهر فکر می کند در این بازی خلاقیت دارد، اما در حقیقت در زمین دشمن و با استراتژی های او جلو می رود. ادامه دارد... @kidkid
🔸 و اینجاست که باید گفت رابطه‌ی بین پدر و فرزند یک رابطه‌ی ابدیست! @kidkid
یا جمله‌سازی در این بازی باید از بچه‌ها بخواهید دور هم روی زمین بنشینند. اولین بازیکن می‌گوید: برای پیک‌نیک در سبد یک … گذاشته‌ام، سپس چیزی را می‌گوید که دوست دارد. حالا بازیکن بعدی باید جمله‌ی نفر اول را تکرار کند و بعد چیزی را بگوید که خودش برای پیک‌نیک در سبد گذاشته است. این بازی همین‌طور بین همه‌ی افراد ادامه می‌یابد. بچه‌ها باید تمام جملات قبلی را به خاطر بسپارند، بازگو کنند و جمله‌ی خودشان را نیز به آن اضافه می‌کنند. این بازی جهت بالابردن تمرکز و تقویت حافظه و دقت بسیار موثر است. @kidkid
🔸اهمیت برای کودکان 🌷 رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه می‌فرماید: بازی گوشی بچه در دوران کودکیش موجب افزایش عقل او در بزرگسالیش می‌باشد. میزان الحکمه ✅ بازی روح خلاقیت ، نوآوری ، ابداع و ابتکار کودک را رشد می‌دهد. ✅ پرده از روی ضعف‌ها و قوت‌هایش کنار می‌زند. ✅دنیای بیرونی را برایش تجربه پذیر و ملموس می کند. ✅جسم، حافظه و احساساتش را به جنب و جوش وامی دارد و نشاط و شادابی را ارزانی‌اش می‌کند. 📌بنابراین بازی تنها یک سرگرمی نیست بلکه علاوه بر سرگرمی فرایندی در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته در کودک می‌باشد و به عبارت دیگر بازی برای کودکان امری طبیعی و خود به خودی است که کودک با خانواده و محیط پیرامون خود تعامل دارد. ✅ بازی صرف نظر از تفریح و شادی حاصله، برای کودک از اهمیت حیاتی برخوردار است. ✅ از طریق بازی است که کودک ارتباط با دیگر کودکان را یاد می‌گیرد و مهارت‌های اجتماعی و زبانی را کسب می‌کند و به ساختن مفاهیم می‌پردازد. ✅ بازی فرصت‌هایی را برای ابراز خود و خلاقیت در کودک فراهم می‌آورد و نیز راهی جهت تخلیه هیجان‌ها و انرژی اضافی است. 📌تاثیرات مهم بازی در روح روان و جسم کودک مکتب‌های مختلف را به ابراز عقیده درباره آن واداشته است؛ اسلام نیز به عنوان آخرین و کامل‌ترین دین آسمانی نه تنها در این باره سکوت نکرده بلکه بازی را به دلیل انطباق با طبیعت کودک ضروری و اجتناب ناپذیر دانسته است. 🌷 امام صادق علیه السلام می‌فرماید: فرزند خود را آزاد بگذار تا ۷ سال به بازی بپردازد.. @kidkid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اندکی تأمل ▪️نتیجه ترک فعل مسئولان در عرصه مجازی و رها کردن خیابان برای آلودگی فضای حقیقی ❌ آقای مسئول این نوجوان که واقعا معلوم نمیشه دختره یا پسر، روز قیامت راهت را خواهد گرفت و خواهد گفت اگر من به اینجا رسیدم نتیجه ترک فعل مسئولین بود. پس از الان به فکر پر شدن خورجین حساب آخرتتان از اعمالِ این نوجوانان گرفتار باشید. @kidkid
♦️‌ تفاوت تکالیف ما با تکالیف اونا 🔹‌ به دانش آموزان در گرنویل، ایالت اوهایو آمریکا بعنوان تکلیف مقاله‌ای باید بنویسن درباره یک «کتاب ممنوعه» با یکی از ١٠ موضوع، تبلیغ تماشای پورن، پیوستن به برنامه‌های جنسی همجنسگرایان، راهنماهایی برای رابطه جنسی همجنسگرایان و کجروی‌ها و تمجید از پدوفیلی‌ها بوده. 🔹‌ اما رئیس جمهور امسال به جای پرسش مهر، پویش مهر داد به دانش آموزان که بیشتر اهل تحقیق بشن، اونم در مورد پیشرفتهای کشور 🔹‌ ولی همچین جایی صدا از یه سلبریتی در نمیاد که اونا رو مزمت کنه و کشورمون رو تحسین @kidkid
سلام امشب با یه نکته خیلی ناب و راهبردی اومدم. ان شاء الله استفاده کنید. موضوع ما تربیت رسانه ای کودک هست.🧒 نکات سلبی و ممنوعیت ها رو زیاد گفتیم.🎈🧨 حالا این نکته رو هم ازم بشنوید!🏆 اگر کودکتون ذوق، علاقه، استعداد و تمایل زیادی به رسانه داره، باید از تهدید، فرصت بسازید.🎯 بچه رو هدف دار بفرستید سمت رسانه. نه به عنوان استفاده کننده!🧩 بلکه بعنوان تولید کننده.☣️ بفرستید بره سمت هنرهای رسانه ای و دیجیتال: تصویر برداری📽️ عکاسی📸 نور و صحنه💡 تصویرگری و گرافیک دیجیتال💻 فتوشاپ، ایندیزاین، ادیوس🖥️ افترافکت، موشن، متحرک سازی🎮 ادوب ادیوشن🎤 تدوین، میکس، مونتاژ🎬 نویسندگی، فیلم نامه نویسی🖨️ مستندسازی🎞️ کارگردانی📺 برنامه نویسی⌨️ مهارت های نرم افزاری📲 نقد فیلم و انیمیشن🔍 و.... بازم هستااااا🖲️ ولی اینا رو هر کودک و نوجوانی بره یاد بگیره فقط سوده. هم برا آینده اش هم برای خودتون. این پست رو قربه الی الله بازنشر بفرمایید @kidkid
خب ببینید! همه میتونن برای تربیت بچه از نقاط قوت و تخیل کودک بیشترین استفاده رو کنند. این بچه قطعا با مسجد دوست خواهد بود @kidkid
🔹 در تربیت کودکان 🌷 قلب نوجوان چنان زمین کاشته نشده آماده پذیرش هر بذری است که در آن پاشیده شود. نهج‌البلاغه 📌 در روش‌های تعلیم و تربیت، کلیدی‌ترین عامل بحث است. 📌هر سن و هر جنس الگویی خاص خود را بر می‌تابد. در این میان مهم‌ترین سن دوران کودکی است. ✅ تربیت دوران کودکی توام با بهره‌گیری از الگوهای ویژه این دوران است. ⚠️ کاراکترهای انیمیشن در فضای مجازی و عروسک‌ها در فضای حقیقی برای کودکان به مثابه یک عمل می‌کنند. ⚠️ الگویی که مؤلفه‌های فرهنگی، تربیتی، اخلاقی را با ظریف‌ترین صورت بر روح و روان کودک نقش می‌زند و به راحت‌ترین وجه مفاهیمی را به کودک انتقال می‌دهد. 📌 فهم محدود کودکان این اجازه را نمی‌دهد که بتوان همه مفاهیم را به وسیله الفاظ و لغات به آنها منتقل کرد؛ از این رو و به عنوان واسطه آموزشی، نقش ویژه‌ای در پرورش کودکان بازی می‌کنند. ⚠️ کودکان به راحتی با کاراکترها انس می‌گیرند و چون الگویی دوست داشتنی، مدل آنها را مورد اقتباس و تقلید قرار می‌دهند که این رویکرد به آنها ختم می‌شود. 📌الگوپذیری، تقلید و تربیت مفاهیمی مرتبط و نزدیک به هم می‌باشند و هر سه در روانشناسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. 💯 الگوپذیری زمینه و مقدمه لازم برای تقلید است و تقلید یکی از مکانیزم‌هایی است که تربیت از طریق آن صورت می‌پذیرد. ❌ بنابراین یکی از مهم‌ترین مولفه‌های کارکترهای انیمیشن و عروسک ها جنبه الهام بخشی آن است که به تقلید و تربیت کودکان می‌انجامد. 📵تربیت فرزندانمان را به دست چه کسانی سپرده ایم؟! @kidkid
🔸️طرح پارلمان انگلیس برای مدیریت محتوای فضای مجازی پارلمان انگلیس به تازگی طرحی جنجالی با هدف مدیریت فضای مجازی و مسئول کردن شرکت‌های فضای مجازی در قبال آنچه «تضمین ایمنی کاربران در فضای اینترنت» خوانده شده به تصویب رسانده‌ است. این طرح شرکت‌های اینترنتی را به حذف آنچه «محتوای غیرقانونی» خوانده شده و یا حذف محتواهای آسیب‌زا و نامناسب برای کودکان مجبور می‌کند. این محتوا شامل موارد زیر است: ۱. سوءاستفاده جنسی از کودکان ۲. رفتارهای زورگویانه یا کنترل‌گرایانه ۳. خشونت‌های مفرط جنسی ۴. مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان ۵. ترویج یا تسهیل خودکشی، ترویج خودتخریبی ۶. بی‌رحمی علیه حیوانات ۷. فروش مواد یا سلاح‌های غیرقانونی ۸. تروریسم ۱۸ میلیون پوند ( ۲۲.۳ میلیون دلار) یا حدود ۱۰ درصد از گردش مالی سالانه جریمه عدم تبعیت از این قوانین می‌باشد. اما شرکت‌هایی مانند واتس‌اپ که حول رمزنگاری پیام‌ها متمرکزند مخالفت‌هایی در خصوص این قانون مطرح کرده و حتی تهدید کرده‌اند که چنانچه مجبور شوند متون کاربران را اسکن کنند، بازار انگلیس را ترک خواهند کرد. حمایت از این قانون از سوی اشخاصی است که به دلیل مطالب منتشرشده در فضای مجازی زیان دیده و متحمل آسیب شده‌اند.بر اساس این قوانین، نظارت بر محتوا منوط به بررسی حریم‌خصوصی کاربران می‌باشد. @kidkid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت تربیتی و آموزشی کودکان بقدری بهم ریخته است که هر روز یک‌ویدیو جدید از کودکان بلاگر در فضای مجازی می‌بینیم که یا در حال آرایش کردن برای مدرسه هستند یا چالش با آهنگ‌های مبتذل! واقعا تاسف باره… نذارید بچه هاتون اینجوری حول محور رسانه و خودنمایی و تبرج بزرگ بشن. اینا فکر میکنن تا عمر دارن کارشون باید همین بدن نمایی باشه. یعنی دنبال هنر و فن و علم و دانش نمیرند. @kidkid
تنها کار مفیدی که برای بچشون میکنن شراب درست کردنه بعد به ما میگن عقب مونده @kidkid