eitaa logo
استراتژی برای کودکان و نوجوانان (استان مرکزی)
260 دنبال‌کننده
366 عکس
16 ویدیو
2 فایل
اندیش‌سرای کودک و نوجوان اندیشکده‌ی حکمت عهد در استان مرکزی سایت اندیش‌سرای کودک و نوجوان: http://kids.hekmat-ahd.ir ارتباط با مدیر: @admin_kidsmarkazi شماره تماس: 09392309007
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶🔸حیات طیبه🔸🔶 ⬅️ «من عمل صالحاً من ذکر او انثی وهو مؤمن فلنحیینّه حیاةً طیبةً» (سوره‌ی نحل، آیه‌ی 97) ✅ در رسیدن به فقط 2 چیز نقش دارد: حُسنِ فعلی (عمل صالح) و حُسنِ فاعلی (مؤمن بودن روح). جمله‌ی «هو مؤمن» ناظر به است؛ یعنی جان باید مؤمن باشد و جمله‌ی «عمل صالحاً» ناظر به است؛ یعنی کار باید صحیح باشد، کار صحیح از کارگر صحیح، حیات طیبه را به بار می‌آورند.* ❇️ در قرآن بیش از 65 بار ایمان و عمل صالح در کنار هم آمده است. مانند عدد 1 است و مانند عدد 0، که با وجود 1 معنا و ارزش پیدا می‌کند. عمل صالح، بدون ایمان قابل پذیرش نیست.** ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ *برگرفته از کتاب «زن در آینه‌ی جمال و جلال الهی» **برگرفته از جلسه‌ی 36 «اتاق کودک» استاد حسن عباسی http://strategistkids.ir/ck36 🌾🌾🌾🌾 اندیش‌سرای کودک و نوجوان اندیشکده حکمت عهد @kidsmarkazi
🔶🔸مردگان زنده نما🔸🔶 🔴 حضرت علی (علیه‌السلام) درباره‌ی عالم بی‌عمل می‌فرماید: «ذلک میّت الاحیاء» یعنی دانای بی‌عمل در میان زنده‌ها جنازه‌ای💀 عمودی است؛ مرداری☠️ چون سایر مرده‌هاست. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برگرفته از کتاب «زن در آینه‌ی جمال و جلال الهی» ⬅️ ادامه در پست بعد👇👇👇 🌾🌾🌾🌾 اندیش‌سرای کودک و نوجوان اندیشکده حکمت عهد @kidsmarkazi
🔶🔸من عمل می‌کنم!🔸🔶 ❇️ یکی از راه‌های جامعه‌سازی درست این است که انسان‌‍‌ها همان مقدار که علم دارند عمل کنند. ⬅️ در یک دسته‌بندی، این‌گونه است: زنبور به گلزار و انسان به محل دریافت معارف (مانند مکتب، مدرسه، حوزه، جامعه، طبیعت و امثالهم) می‌رود؛ زنبور در گلزار عصاره‌ی گیاهان و گل‌ها را می‌مکد، همان‌طور که انسان معارف، علوم، عبرت‌ها و حکمت‌ها را یاد می‌گیرد. اگر زنبور شهد گل‌ها را در شکم خود به عسل تبدیل کند، زنبورعسل است، همان‌گونه که اگر انسان مؤمن در قلب خود معارف را یاد گرفت و به عمل تبدیل کرد، عالِم عامِل است. اما اگر زنبور باوجود مکیدن شهد گل‌ها عسلی تولید نکند، همانند عالم بی‌عمل است و بی‌عسل بودن برای زنبور یعنی درمانی برای دردهای دیگران ندارد، مانند انسانی که خاصیتی برای جامعه‌ی خود ندارد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برگرفته از جلسه‌ی 5 «اتاق کودک» استاد حسن عباسی http://strategistkids.ir/ck5 🌾🌾🌾🌾 اندیش‌سرای کودک و نوجوان اندیشکده حکمت عهد @kidsmarkazi
⬅️ . 🔶🔸شرافت و کرامت انسان بر حیوانات🔸🔶 ✅ خداوند به خاطر شرافت و برتری‌ای انسان بر حیوانات، به او آفرینشی خاص اعطاء کرده است. انسان به گونه‌ای خلق شده که می‌ایستد و راست می‌نشیند، تا بتواند با دست و دیگر اندام‌اش با اشیاء روبه‌رو شود و از آن‌ها استفاده کند. اگر مانند چارپایان، افتاده به رو، آفریده می‌شد، قادر به انجام هیچ‌یک از این کارها نبود. ✅ در آفرینش حواسّ انسان، که مایه‌ی شرافت او بر دیگر موجودات است، بیندیشید. چشم‌ها مانند چراغ‌هایی بر بلندای مناره، در سر انسان قرار گرفته‌اند تا بتواند با آن‌ها به اشیاء نگاه کند. چشم‌ها در اعضای زیرین همانند دست‌وپاها قرار نگرفته‌اند تا دچار آسیب نشوند و هنگام کار کردن و تحرّک دست ‌و پاها، به آن‌ها بیماری، درد و نقصی وارد نشود. همچنین اعضای میانی بدن -یعنی شکم و پشت- جایگاه چشم‌ها آفریده نشده‌اند تا اطلاع بر اشیا و دیدن آن‌ها دشوار نشود. سر انسان ارزشمندترین مکان برای حواس، و همانند مناره‌ای بر آن‌ها به شمار می‌آید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پی‌نوشت: برگرفته از کتاب امام صادق (علیه‌السلام) 🌾🌾🌾🌾 اندیش‌سرای کودک و نوجوان اندیشکده حکمت عهد @kidsmarkazi
14.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶🔸معیار اندازه‌گیری و سنجش باید ثابت باشد.🔸🔶 📌 دراین قسمت از کارتون «داربی، تیگر و پو» با عنوان «رو داره کوچک میشه!»؛ پو و دوستان‌اش روند رشد قد دوست‌شان «رو» را با ساقه‌ی گل آفتاب‌گردان که خودش در حال رشد کردن است می‌سنجند، در خط تعلیق این قسمت دغدغه‌ی پو و دوستان‌اش این می‌شود که علت کوچک شدن قد دوست‌شان «رو» را پیدا کنند، در انتهای کارتون متوجه می‌شوند که گل آفتابگردان خودش در حال رشد کردن است و نمی‌تواند معیار سنجش رشد قد دوست‌شان «رو» باشد، آن‌ها به رو می‌گویند: ⬅️ از حالا به بعد قَدِت رو با یه چیزی اندازه می‌گیریم که رشد نکنه. ⬅️ اگر معیار اندازه‌گیری و سنجش طول، عرض و ارتفاع (کیلومتر، متر، سانتی‌متر و امثالهم) و معیار اندازه‌گیری و سنجش وزن (تن، کیلوگرم، گرم و امثالهم) ثابت نباشد، مشکلات زیادی دامن‌گیر جامعه خواهد شد. ✅ در اسلام پول باید ارزش ذاتی داشته و معیار سنجش آن ثابت باشد، همانند طلا، نقره و امثالهم. 🔴 پولی که امروزه توسط دولت‌ها چاپ می‌شود دائماً در حال بالا و پایین شدن است و ارزش ثابتی ندارد. ❓چرا برایمان اشتباه «پو و دوستان‌اش» در اندازه‌گیری قد دوست‌شان «رو» محسوس و قابل‌قبول است، ولی اشتباه دولت‌ها در چاپ پول (که ارزش ثابتی ندارد) محسوس و قابل قبول نیست؟! 🔴 بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز بخاطر چاپ پولی است که به عنوان معیار اندازه‌گیری و سنجش کالا، خوراک، پوشاک، خدمات و امثالهم ثابت نیست. 🌾🌾🌾🌾 اندیش‌سرای کودک و نوجوان اندیشکده حکمت عهد @kidsmarkazi
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓آیا فکر می‌کنید در آینده بشید؟! ✅ اللهم اجعلنی مجدد دینک و محیی شریعتک 🌾🌾🌾🌾 اندیش‌سرای کودک و نوجوان اندیشکده حکمت عهد @kidsmarkazi
استراتژی برای کودکان و نوجوانان (استان مرکزی)
🗂 #هفت_متعلق_ایمان ⛔️ انیمیشن هتل ترنسیلوانیا #ایمان به خدا، کتاب، پیامبران و معاد را در ذهن کودکان
🗂 ⛔️ کمپانی پیکسار چندین سال است که دست خود را روی کودکان و نوجوانان گذاشته و به قطع، یکی از حامیان بزرگ علیه این سرزمین و کودکانش است. 🔴 اگر انیمیشن «به پیش/2020» را، که از نظر محتوا بسیار شبیه انیمشین کوکو است، با نگاه جست‌وجوگرانه‌تری مشاهده کنیم و از موضوعات ساده‌تری چون کاربرد جادو و امثالهم بگذریم، به این موضوع پی خواهیم برد که این انیمیشن همچون انیمیشن‌های قبلی این کمپانی هدفش متعلقات ایمان کودکان و نوجوانان است. ⬅️ متعلقاتی که اگر یکی از آن‌ها مخدوش شود ایمان شخص زیر سوال می‌رود. ⛔️ در این انیمیشن به وضوح مشاهده می‏‏‏‌کنیم که ایمان به و هم‌چنین ایمان به در کودکان و نوجوانان مورد هجمه واقع شده است. 🌾🌾🌾🌾 اندیش‌سرای کودک و نوجوان اندیشکده حکمت عهد @kidsmarkazi
استراتژی برای کودکان و نوجوانان (استان مرکزی)
🔶🔸جهت و ارزش توحیدی🔸🔶 ⬅️ در جوامع به (متدولوژیسم) اهمیت داده می‌شود اما «جهت» و «ارزش» جایگاهی ندارد. به‌طور مثال در روشِ «پرستیدن» که در انسان‌ها به‌صورت فطری نهادینه شده است، یک نفر خدا را می‌پرستد، دیگری حیوانی را و آن دیگر خود، شیطان و امثالهم را معبود خود می‌داند. قدر مشترک همه‌ی این موارد پرستش است که انسان از خود بیرون می‌آید و چیزی را عبادت می‌کند بدون آن‌که به جهت و ارزش آن توجه کند. درصورتی‌که جامعه‌ی پرستش را یک پدیده‌ی ذاتی می‌داند و با آن کاری ندارد، بلکه اصالت را به «جهت» و «ارزش» چیزی که پرستیده می‌شود می‌دهد. ، و تبیین ارزش‌ها و جهت‌های توحیدی برای انسان‌ها بوده است. ✅ *وقتی که درون تهی می‌شود، وقتی که جامعه، جامعه‌ی‌ دور از ارزش‌ها می‌شود، وقتی که آن خطوط اصلی در جامعه ضعیف می‌شود، دست‌وپا می‌لغزد و فاجعه‎ای مانند حادثه‌ی کربلا رقم می‎خورد. به عمر بن سعد گفتند به تو را می‌خواهیم بدهیم. ریِ آن وقت، یک شهر بسیار بزرگ پُرفایده بود. گفتند اگر به جنگ حسین‌بن‌علی نروی، از حاکمیت ری خبری نیست. این‌جا یک آدم ارزشی، یک لحظه فکر نمی‌کند؛ می‌گوید مرده‌شوی ری را ببرند؛ ری چیست؟ همه‌ی دنیا را هم به من بدهید، من به حسین‌ابن‌علی اخم هم نمی‌کنم؛ من به عزیز زهرا، چهره هم درهم نمی‌کشم؛ من بروم حسین‌ابن‌علی و فرزندانش را بکشم که می‌خواهید به من ری بدهید؟! آدمی که ارزشی باشد، این‌طور است؛ اما وقتی که درون تهی است، وقتی که جامعه، جامعه‌ی دور از ارزش‌هاست، وقتی که آن خطوط اصلی در جامعه ضعیف شده است، دست‌وپا می‌لغزد. یک‌شب فکر کرد، اگر یک سال هم‌فکر کرده بود، بازهم این تصمیم را می‌گرفت، بالاخره گفت بله، من مُلک ری را می‌خواهم! البته خدای متعال همان را هم به او نداد. آن وقت! فاجعه‌ی کربلا پیش آمد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ *بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نمازجمعه–1377/10/18 🌾🌾🌾🌾 اندیش‌سرای کودک و نوجوان اندیشکده حکمت عهد @kidsmarkazi
⬅️ . 🔶🔸خرطوم فیل🔸🔶 ✅ فیل با خرطوم خود علف و آب را می‌گیرد و در دهان می‌ریزد. اگر فیل خرطوم نداشت نمی‌توانست چیزی از زمین بردارد، زیرا مانند دیگر حیوانات گردنی ندارد که دراز کند، پس با خرطوم درازش نیازش را برطرف می‌کند. خدای مهربان و دلسوز در نبود یک عضو، عضوی دیگر برای فیل آفریده است. ✅ سروگوش‌های فیل بسیار بزرگ و سنگین هستند، اگر روی گردنی ضخیم و کلفت قرار می‌گرفتند، بدون شک آن را هم می‌شکستند به همین دلیل سر فیل به بدنش متصل شده است، خرطومی به فیل داده‌شده تا با آن به خوراکش دسترسی پیدا کند و در نبود گردن به تمام احتیاجات خود برسد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پی‌نوشت: برگرفته از کتاب امام صادق (علیه‌السلام) 🌾🌾🌾🌾 اندیش‌سرای کودک و نوجوان اندیشکده حکمت عهد @kidsmarkazi