eitaa logo
نهاد خرمشهر 🌺🌺
137 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
695 ویدیو
79 فایل
کانال رسمی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ارتباط با مدیر کانال 👇 https://eitaa.com/bahrani875
مشاهده در ایتا
دانلود
به مناسبت شهادت مادرمان بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند بخشنده مهربان «1» إِنَّآ أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ «2» فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ «3» إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ همانا ما به تو خیر کثیر عطا کردیم. پس براى پروردگارت نماز بگزار و (شتر) قربانى کن. همانا دشمن تو بى‏نسل و دم بریده است. نکته‏ها: آنجا که خداوند در مقام دعوت به توحید است، ضمیر مفرد به کار مى‏برد، همانند «أنا ربّکم فاعبدون» (5) پروردگار شما من هستم، پس مرا عبادت کنید. «أنَا ربّکم فاتَّقون» (6) من پروردگار شما هستم، از من پروا کنید. «انّنى أنَا اللّه» (7) همانا من خداوند یکتا هستم. همچنین درمواردى که خداوند کارى را بدون واسطه انجام مى‏دهد یا در مقام بیان ارتباط تنگاتنگ خالق با مخلوق است، ضمیر مفرد به کار مى‏رود، همانند: «و أنَا الغفور الرحیم» (8) تنها من بخشنده مهربانم. «فانّى قریب» (9) من به بندگانم نزدیکم. اما گاهى آیه در مقام بیان عظمت خداوند و شرافت نعمت است که در این موارد ضمیر جمع همچون «اِنّا» به کار مى‏رود، چنانکه در این آیه مى‏فرماید: «اِنّا اعطیناک الکوثر» زیرا عطاى الهى به بهترین خلق خدا، آن هم عطاى کوثر، به گونه‏اى است که باید با عظمت از آن ی اد شود. همچنین در مواردى که خداوند کارى را با واسطه انجام مى‏دهد، نظیر باران که با واسطه تابش خورشید و پیدایش بخار و ابر مى‏بارد، از ضمیر جمع استفاده مى‏شود، چنانکه مى‏فرماید: «وانزلنا من السماء ماءً» (10) ما از آسمان آبى فرو فرستادیم. از میان یکصد و چهارده سوره قرآن، چهار سوره با کلمه «اِنّا» آغاز شده است: سوره‏هاى فتح، نوح، قدر و کوثر. «اِنّا فَتَحنا لک فتحاً مبیناً» ما براى تو پیروزى آشکار قرار دادیم. «اِنّا ارسلنا نوحاً» ما نوح را به سوى مردم فرستادیم. «اِنّا انزلناه فى لیلة القدر» ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم. «اِنّا اعطیناک الکوثر» ما به تو کوثر عطا کردیم. در آغاز یکى از این چهار سوره، از حضرت نوح که اولین پیامبر اولوا العزم است و بعد از حضرت آدم، پدر دوم انسان محسوب مى‏شود، سخن به میان آمده است. در آغاز سه سوره دیگر، به نعمت‏هاى ویژه‏اى همچون نزول قرآن، پیروزى آشکار و عطاى کوثر، اشاره شده است. شاید می ان این چهار موضوع ارتباطى باشد که یکى رسالت اولین پیامبر اولوا العزم، دیگرى نزول آخرین کتاب آسمانى، سوّمى پیروزى مکتب اسلام و چهارمى تداوم خط رسالت و ابتر نماندن آن را بیان مى‏کند. کلمه «کوثر» از «کثرت» گرفته شده و به معناى خیر کثیر و فراوان است. و روشن است که این معنا مى‏تواند مصادیق متعدّدى همچون وحى، نبوّت، قرآن، مقام شفاعت، علم کثیر و اخلاق نیکو داشته باشد، ولى آیه آخر سوره، مى‏تواند شاهدى بر این باشد که مراد از کوثر، نسل مبا رک پیامبر اکرم است. زیرا دشمنِ کینه‏توز با جسارت به پیامبر، او را ابتر مى‏نامید و خداوند در دفاع از پیامبرش فرمود: «انّ شانئک هو الابتر» دشمن تو، خود ابتر است. بنابراین اگر مراد از کوثر، نسل نباشد، براى ارتباط آیه اول و سوم سوره، توجیه و معنایى دل‏پسند ن خواهیم داشت. کلمه «ابتر» در اصل به حیوان دم بریده و در اصطلاح به کسانى گفته مى‏شود که نسلى از آنان به یادگار باقى نمانده باشد. از آنجا که فرزندان پسر پیامبر در کودکى از دنیا رفتند، دشمنان مى‏گفتند: او دیگر عقبه و نسلى ندارد و ابتر است. زیرا در فرهنگ جاهلیّت دختر لا یق آن نبود که نام پدر را زنده نگاه دارد. بنابراین جمله «انّ شانئک هو الابتر» دلیل آن است که مراد از کوثر، نسل کثیر پیامبر است که بدون شک از طریق حضرت زهراعلیها السلام مى‏باشد. این نسل پر برکت از طریق حضرت خدیجه نصیب پیامبر اکرم‏صلى الله علیه وآله شد. آرى خدیجه مال کثیر داد و کوثر گرفت. ما نیز تا از کثیر نگذریم به کوثر نمى‏رسیم. فخررازى در تفسیر کبیر مى‏گوید: چه نسلى با برکت‏تر از نسل فاطمه که مثل باقر و صادق و رضا از آن برخاسته است و با آنکه تعداد بسیارى از آنان را در طول تاریخ، به خصوص در زمان حکومت بنى‏امیّه و بنى‏عبّاس شهید کردند، امّا باز هم امروز فرزندان او در اکثر کشوره اى اسلامى گسترده‏اند. در زمانى که خبر تولّد دختر سبب اندوه پدر مى‏شد، به گونه اى که صورتش از غصه سیاه گشته و به فکر فرو مى‏رفت که از میان مردم فرار کند یا دخترش را زنده به گور کند: «یتوارى من القوم ام یدُسّه فى التّراب» (11) در این زمان قرآن به دختر لقب کوثر مى‏دهد تا فرهنگ جاهلى را به فرهنگ الهى و انسانى تبدیل کند. بر اساس روایات، نام یکى از نهرها و حوض‏هاى بهشتى، کوثر است و مؤمنان از آن سیراب مى‏شوند. چنانکه در روایت متواتر ثقلین نیز پیامبر فرمود: «انّهما لن یفترقا حتّى یردا علىّ الحوض» کتاب و عترت از یکدیگر جدا نمى‏شوند تا آنکه در قیامت، در کنار حوض به من ملحق شوند.
کوثر الهى، به جنسیّت بستگى ندارد؛ فاطمه، دختر بود امّا کوثر شد. به تعداد کثیر بستگى ندارد؛ فاطمه، یک نفر بود امّا کوثر شد. آرى خداوند مى‏تواند کم را کوثر و زیاد را محو کند.
🌹باسمه تعالی🌹 گرامیداشت حماسه یوم الله نهم دی ماه با عنوان: «ضمانت جمهوریت و اسلامیت» با سخنرانی: جناب سردار علی میر شکار (از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی) زمان:دوشنبه ساعت ۲۰ (۸ شب) ورود به برنامه از طریق نرم افزار ادوبی کانت با لینک زیر: http://el.kmsu.ac.ir/basij5/ (کانون بسیج اساتید و دفتر هم اندیشی استادان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر)
🔴حادثه ی ماندنی در تاریخ ما ♦️امام خامنه ای: ۸۸ تنها آن چیزی نبود که توی خیابان بوسیله ی تعدادی آدم دیده شد ؛ این یک چیز ریشه داری بود ، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند ، اهدافی داشتند . ♦️زمینه ها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود ، کارهای بزرگی شده بود و هدف های بسیار خطرناکی دنبال این کار بود که با این برخورد های گوناگون سیاسی و امنیتی و اینها حل نمیشد . ♦️ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت ، که این حرکت ، حرکت #۹_دی بود ، آمدند بساط فتنه و فتنه گران را درهم پیچیدند . لذا حادثه ی ۹ دی یک حادثه ی ماندنی در تاریخ ماست . 🌹🌹کلام جانسوز امام خامنه ای 🌹یک خطاب آخرى هم عرض کنم به مولامان و صاحبمان، حضرت بقیه اللَّه (ارواحنا فداه): اى سید ما! اى مولاى ما! ما آنچه باید بکنیم، انجام میدهیم؛ آنچه باید هم گفت، هم گفتیم و خواهیم گفت. 🌹 من جان ناقابلى دارم، جسم ناقصى دارم، اندک آبروئى هم دارم که این را هم خود شما به ما دادید؛ همه‌ى اینها را من کف دست گرفتم، در راه این انقلاب و در راه اسلام فدا خواهم کرد؛ اینها هم نثار شما باشد. 🌹 سید ما، مولاى ما، دعا کن براى ما؛ صاحب ما توئى؛ صاحب این کشور توئى؛ صاحب این انقلاب توئى؛ پشتیبان ما شما هستید؛ ما این راه را ادامه خواهیم داد؛ با قدرت هم ادامه خواهیم داد؛ در این راه ما را با دعاى خود، با حمایت خود، با توجه خود، پشتیبانى بفرما @kmsunahad
هدایت شده از تخریب‌ چی
10.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این کلیپ را ببینید تا بفهمید چقدر کردند!! ⭕️ مساحت به اندازه ۲۲ کشور دنیاست می‌توانیم دنیا را کنیم! 🎙 حجت الاسلام امینی خواه ✍ تخریب‌چی 🚨تخریب‌چی، کانال اخبار خاص 🆔 @takhribchi110 🆔 @takhribchi110
یا ممتحنة ۳.mp3
9.62M
◾️شرح و تفسیر زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها (۳) ◽️یا ممتحنة امتحنک الله الذی خلقک قبل ان یخلقک... 🔻 چرا از فضائل زهرا سلام الله علیها می گوئیم؟ 🔻 آقازادگی ؛ امتحان بزرگ حضرت زهرا سلام الله علیها ◾️ هدف خلقت حضرت سلام الله علیها تسلیت باد 🎙درس‌ها و سخنرانی‌ها👇 ✅ @ghorbanimoghadam_ir
🔻فرض کنیم که یک شبهه یا شایعه و تهمت در کانال ها و یا صفحات شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها پخش شود و برای مثال به گوش ۳۰ میلیون نفر برسد. در صورتی که تکذیب شود و یا به شبهه و شایعه جواب داده شود، از میان این ۳۰ میلیون نفر، عده قابل توجهی -مثلاً ۱۵ میلیون نفر- از آنها ممکن است که آن تکذیبیه و یا پاسخ آن اصلا به گوششان نرسد. از میان این 15 میلیون نفر فرضی -که تکذیبیه و یا جواب را شنیده‌اند- دوباره چند میلیون نفر ممکن است اساساً به هر دلیلی تکذیبیه و یا جواب را قبول نکنند و یا آن را دروغ بدانند. همه اینها را به این ضمیمه کنید که همان افرادی که اصلاً تکذیبیه و جواب را نشنیده اند به علاوه کسانی که آن را شنیده اند و قبول نکرده اند، هر یک می توانند به عنوان یک شهروند خبرنگار عمل کرده و آن را برای مدت های طولانی در هم نشینی های خانوادگی، یا در کوی و برزن و در بین کسانی که اطلاعی از موضوع ندارند، پخش کنند. 🔻از همین رو است که برخی از گروه های خاص سیاسی در داخل کشور، در کنار گروه های معاند و ضد انقلاب خارج نشین، از این آب گل آلود فضای مجازی کشور خیلی خوششان می آید و اساساً حیات و رشد آنها به همین آب گل آلود و کثافات گره خورده است. در واقع بی‌صاحب بودن فضای مجازی مطالبه این جریان خاص است تا افکار عمومی را با بمباران های خود، متلاشی و نابود کنند. 🔻وقتی که در فضای حقیقی، افراد جامعه در برابر تهمت ها و شایعات مسئول هستند و باید در برابر سایر افراد و همچنین قانون پاسخگو باشند، بنابراین نه در تعاملات اجتماعی با یکدیگر و نه در روزنامه ها، نشریات، سایت ها و خبرگزاری ها، به همین سادگی کسی جرأت برچسب زدن یا تهمت و شایعه پراکنی ندارد. البته واضح است که هیچ گاه نمی توان مدعی شد که مطلقاً چنین چیزی در فضای حقیقی وجود ندارد، بلکه سخن بر سر این است که درصد تولید و همچنین بازنشر آن در بین مردم و رسانه ها تا اندازه ای ضریب کمتری پیدا می کند و همین خود ارزشمند است. به همان نسبت باید برای فضای مجازی نیز ساز و کار قانونی و اجرایی دیده شود تا به همین راحتی هر کسی نتواند یک کارخانه تهمت پراکنی و شایعه سازی دایر کرده، سر مردم را شیره بمالد و از زیر بار مسئولیت اجتماعی و عواقب آن شانه خالی کند. لینک یادداشت ✍🏻 رضا در جهان‌نیوز👇🏻 🔗 http://www.jahannews.com/report/749569 @KMSUNAHAD