eitaa logo
برداشتی از جلسات کلبه کرامت و....
62 دنبال‌کننده
20 عکس
0 ویدیو
19 فایل
♦️هدف ساخت کانال: بازخوانی کاربردی جلسات کلبه. 🔹مخاطبین کانال: 1️⃣ فعالین رسانه: به خصوص توئیتر 2️⃣ ادمین های جنبش های اجتماعی 3️⃣ مدرسین تهران و شهرستان ها 4️⃣ کسانی که قصد ساخت دائره المعارف تعاریف کلبه را دارند. 5️⃣ کسانی که قصد تبلیغات دارند.
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️آموزش مجازی استراتژی: 🔹پروژه آژاکس 1: «مصدق» را بین گروه‌های مختلف مردم تخریب شخصیت کردند و این امر موجب خودکشی سیاسی وی شد که اشتباه استراتژیک او بود. ♦️پروژه آژاکس 2: خودکشی سیاسی عمومی که منجر به فروپاشی یک کشور می‌شود. 🔹اهداف دکترین آژاکس: 1️⃣واتیکانیزاسیون 2️⃣پورنوکراسیزاسیون ♦️در سیاست استراتژیک پولاریزه شدن (دوقطبی شدن) یک جامعه منجر به فاجعه می‌شود بنابراین باید از این امر جلوگیری کنیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅@kolbeh_1414_1444
📣برداشتی از جلسه 1063 کلبه کرامت ♦️مشخصات جلسه: موضوع: تاریخ طرح‌ریزی استراتژیک یهود (16)، رژیم صهیونیستی (8)، سگ‌های شکاری تاریخ برگزاری: 1402/10/14 🔹شالوده‌ی رژیم صهیونیستی بر دوپایه‌ی اصلی: ایدئولوژی صهیونیسم و ایدئولوژی تروریسم است. ♦️دولت ترور آغازش با جنبش هاگانا بود. 🔹بخش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی: امنیت خارجی: موساد، شین‌بت، امنیت داخلی: شاباک، عملیات سایبری: واحد 8200 ♦️از نگاه دانشمندان غربی، جنگ‌ها تمدن‌سازند. 🔹تمدن‌ها وقتی به اوج می‌رسند به سمت نابودی پیش می‌روند. ♦️دلایل نابودی تمدن‌ها: گسترش ربا، گسترش فساد اخلاقی. 🔹انسان بورژوا، عرق ملی ندارد و مرچنت (سوداگر) است. ♦️دکترین بازدارندگی: اگر صلح می‌خواهید، برای جنگ آماده شوید. 🔹راه آماده شدن برای جنگ این است که، توده‌ی مردم برای جنگ آماده باشند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅https://eitaa.com/kolbeh_1444
📣برداشتی از جلسه 1100 کلبه کرامت ♦️مشخصات جلسه: موضوع: نقشه امانیته و هندسه مدرنیته (6)، از سوبژکتیویسم تا پراگماتیسم، روند هوش تمدنی در غرب/1 تاریخ برگزاری: 1403/7/5 🔹غربی‌ها خدا را مخلوق ذهن خود درنظر گرفتند. ♦️دوره‌ی بعد از ارسطو اصالت ابژه بود. 🔹از دکارت به بعد، اصالت با ذهن بود. ♦️اصالت سوژه (هرچیزی در ذهن انسان است)، یک نظام اجتماعی دیگری می‌سازد. 🔹ریشه‌ی ساینس مدرن در سوبژکتیویسم است. ♦️دال مرکزی علوم استراتژیک، تصمیم‌سازی است. 🔹تصمیم‌سازی مبتنی بر باور و جهان‌بینی است. ♦️انسان غربی، هوش تمدنی دارد. (تجسم یک جامعه‌ی آرمانی و جامعه‌سازی) 🔹در تفکر فلسفی یونان، دکترین نقطه‌ی خروجی دارد و به تصمیم منجر می‌شود. ♦️در سوبژکتیویسم، منشا تفکر انسان است. 🔹به انسان یا الهام الهی می‌شود یا شیطانی. ♦️در سوبژکتیویسم تجربه و استدلال و قیاس مطرح است. 🔹استدلال به عقل قرآنی ربطی ندارد. ♦️استدلال: رسیونالیسم دکارت (مکتب فرانسوی)، تجربه و حس (امپریسم، انگلیس) 🔹امروز در غرب، تعداد زیادی فلسفه مضاف وجود دارد. ♦️برای بعضی فلسفه‌های مضاف، دایره‌المعارف وجود دارد. 🔹تئوری‌ها: از چشم خدا به پدیده‌ها نگاه کردن. ♦️تئوری در دوره‌ی جدید: از چشم انسان به پدیده‌ها نگاه کردن. 🔹از اندیشه به تئوری رسیدند (سوبژکتییوسم در قالب نالج خود را نشان می‌دهد.) ♦️نالج: ذهن دانشمندی است که جنبه‌های بیرونی را می‌گیرد و در ذهن خود می‌ریسد، بعد پارچه را می‌بافد. (تئوری) 🔹در اندیشه لزوما اندیشه به تئوری تبدیل نمی‌شود. ♦️در دوره‌ی مدرن، تحول علمی با ارغنون نو (بیکن) شکل گرفت. 🔹بیکن علم را بازتعریف کرد. (اصالت را از اندیشه به نالج داد.) ♦️400 نفر تولید علم کردند. 🔹ماهیت نالج: دکسا، ایدیا، دکترین، تنت، دگما. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅https://eitaa.com/kolbeh_1444
📣برداشتی از جلسه 1100 کلبه کرامت ♦️مشخصات جلسه: موضوع: نقشه امانیته و هندسه مدرنیته (6)، از سوبژکتیویسم تا پراگماتیسم، روند هوش تمدنی در غرب/2 تاریخ برگزاری: 1403/7/5 🔹علت محقق نشد توهمات و تخیلات: به مرحله چگونگی نمی‌رسد. ♦️اندیشه، تئوری، دکترین، چگونگی. 🔹تفکر (چیستی و چگونگی) ♦️کسی که دکترا می‌گیرد، به نالج رسیده. 🔹دکترین در عمل به قانون تبدیل می‌شود. ♦️استراتژی: رسمی توسط دولت‌ها تعیین می‌شود و عمومی در حوزه‌های عمومی است. 🔹استراتژِی: علم به میدان آوردن نیروهاست. (تبیین نوسانات ویژن و میشن) ♦️بین ویژن و میشن فاصله وجود دارد. 🔹ویژن غربی، کسب کردن در هر حوزه‌ای است. ♦️تاکتیک: علم هدایت نیروها در بحران. 🔹تاکتیک: رسمی توسط دولت‌ها تعیین می‌شود. غیررسمی: بین عموم مردم. ♦️تاکتیک توسط کلاوزویتس پایه‌گذاری شد. 🔹انواع تاکتیک: آفند، پدافند، پس‌روی، تک‌شبانه. ♦️مدیریت میدان مبتنی بر مانور است. 🔹هر استراتژیست تاکیتیسین خوبی نیست و برعکس. ♦️ذهن انسان غربی دومورد کلی دارد: سوبژکتیویسم و پراگماتیسم. 🔹روند توهم و تفهم: فلسفه، دکترینولوژی، استراتژیولوژی، تاکتولوژی، تکنولوژی. ♦️در نظام دانشگاهی فلسفه و تکنولوژی موجود است. 🔹طی 2700 سال ذهن غربی تطور پیدا کرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅https://eitaa.com/kolbeh_1444
📣برداشتی از جلسه 1096 کلبه کرامت ♦️مشخصات جلسه: موضوع: معماری اجتماعی در هندسه الهی (19)، نعمت رزق، بنده آنم که رزقم دهد. تاریخ برگزاری: 1403/6/8 🔹رزق قلب، نعمت الهی است. ♦️رزق، با صفت طیب، کریم شناخته شده است. 🔹منشاء رزق، خدا است. ♦️خدا خیرالرازقین است. 🔹یکی از مولفه‌های خداشناسی، رزق است. ♦️انواع رزق: قبل از ولادت، حیات دنیوی، حیات اخروی. 🔹رزق از جایی که حساب نمی‌کنید می‌رسد. ♦️رزق، ممکن‌البسط و مقدر است. 🔹صبر با حلم فرق می‌کند. صبر یک مولفه‌ی ایمانی است. ♦️انواع زیست: تعجیلی، تدریجی. 🔹کسب: تعجیلی در کسب رزق. ♦️رزق: تدریج در وسع رزق. 🔹انواع منشاء اراده: الهی (از راه شرع یا عقل)، هوی نفس ♦️انواع اراده: با تاخیر (تدریج در وسع قدر)، به تعجیل (تعجیل در بسط رزق، انسان مرچنت) 🔹کسی صبر نداشته باشد، به تدریج در وسع قدر نمی‌رسد. ♦️حرص و طمع عجله ایجاد می‌کند. 🔹جامعه‌ای که اراده به تعجیل دارد، می‎پاشد. ♦️نعمت رزق بشر امتحان است و امتحان عامل ازدیاد رزق است. 🔹عسر و یسر، شرح و ضیق، ضیق و بسط، بسط و قدر (ابتلائات انسانی) ♦️رزق نعمت است و نعمت رزق است. (رزق و نعمت ممزوج‌اند) / کسب نعمت نیست. 🔹خدا نهیب می‌زند که من رازق شما هستم. ♦️بنده آنیم که رزق ما را بدهد. 🔹شکر نعمت، نعمت را زیاد می‌کند. ♦️از طریق رزق، پیوند توحیدی با عالم بالا ایجاد می‌شود. 🔹یکی از مهم‌ترین رزق‌ها خانواده است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅https://eitaa.com/kolbeh_1444
📣برداشتی از جلسه 1015 کلبه کرامت ♦️مشخصات جلسه: موضوع: نقشه ابلیس و هندسه شیطانی، احتناک و مرگ خدا تاریخ برگزاری: 1402/2/7 🔹ضد نقشه‌ی خدا و هندسه‌ی الهی، نقشه امانیسم و هندسه‌ی مدرنیسم است. ♦️یکی از وجوه نقشه ابلیس، احتناک است. 🔹نقشه‌ی ابلیس دربرابر نقشه‌ی خدا است. ♦️درام یعنی نمایشی که هیجان دارد، هیجان مربوط به خیانت و عشق مثلثی است. 🔹درام در قرآن: خدا، انسان، هوی نفس (مثلث عشقی) ♦️همه‌ی ما قصه داریم. 🔹نقشه‌ی ابلیس، احتناک ذریه است. ♦️ابلیس برای احتناک آدم به استطاعت نیاز دارد. 🔹ابلیس، بر کسانی که از اون تبعیت می‌کنند، قدرت احتناک دارد. ♦️احتناک، مترادف اختناق است. اختناق به معنی خفه کردن است. 🔹احتناک: کشیدن گلوی فرد. ♦️اختناق: فشردن گلوی فرد برای خفه کردن. 🔹احتناک در ادبیات عرب مثبت و در قرآن منفی است. ♦️احتناک: در ادبیات عرب یعنی شخصی که توان مهار مشکلات را دارد. 🔹احتناک: در نگاه قرآنی، به معنی استعمار است. ♦️زلت: لغزیدن شخصی. 🔹استفزاز: لغزش توسط دیگران. ♦️زلت به استقامت و فزت به استطاعت نیاز دارد. 🔹خانم‌ها آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به موسیقی دارند. ♦️اصطناعت انسان به مبارزه با وسوسه‌ها است. 🔹خدای هوی نفس، نار و خدای احد واحد نور است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅https://eitaa.com/kolbeh_1444
📣برداشتی از جلسه 1045کلبه کرامت ♦️مشخصات جلسه: موضوع: نقشه خدا و هندسه الهی (77)، الهام یا القاء تاریخ برگزاری: 1402/7/13 🔹توهم باعث حیرت می‌شود. ♦️قطعیت نیاز به یقین دارد. 🔹اگر جامعه‌ای همه چیزش را بر پایه‌ی ظن و گمان قرار داد، همه سرگردان و حیرانند. ♦️کسانی که تفقه می‌کنند، تعقل هم می‌کنند. 🔹عقل فقط در نگاه قرآن وجود دارد نه فلسفه. ♦️تفکر و توهم متمایز است. 🔹واژگان در گذر زمان، دراثر تقابل با مسایل فرهنگی، فاسد می‌شوند. ♦️ترمینولوژی: شناخت تحولات واژگان در طول زمان. 🔹یونانی و آلمانی در غرب زبان تفکر و فرانسه زبان شعر است. ♦️الهام، مهمترین عامل دریافت بشری است. 🔹روش‌های دریافت انسان: القاء و الهام. ♦️القاء اغراض ویژه‌ای دارد ولی الهام فی‌نفسه مثبت است. 🔹آنچه به انبیاء از عالم وحی نازل می‌شود، الهام است. ♦️شیاطین القاء می‌کنند. 🔹الهام در خواب و بیداری اتفاق می‌افتد. (ناگهانی الهام اتفاق می‌افتد) ♦️کار عملیات روانی در رسانه القاء است که دو نوع دارد: مستقیم و غیرمستقیم. 🔹شناخت ظرفیت الهام، مقدمه‌ی نظام معرفتی است. ♦️کارخواسته: به مدت 6، 7 ماه آنچه از رسانه‌ها درمی یابید، الهامات را تفکیک کنید که کدام الهام و کدام القاء است. 🔹مالکلیت معرفت مربوط به خداست. ♦️کل داروینیسم در قرآن معادل سویت است. 🔹سویت بر اصطناعت مقدم است. ♦️الهام فجور و تقوا نوعی فرقان است. (معرفت حق از باطل) 🔹در حکمت نظری، الهام اصالت دارد نه سوبژکتیویسم. ♦️القائات مقدمه‌ی فجور هستند. 🔹قوه وهمیه سطح دریافت حیوانات است. ♦️تخیل در بازتاب بیرونی، تمثیل است. 🔹خدا سنجش فجور و تقوا را به ما الهام کرد. ♦️کسی که به فرقان نمیرسد، به عقل و تفقه هم نمی‎رسد. 🔹فجور وهم را بیشتر میکند. ♦️تفقه بالاترین و توهم پست‌ترین نظام دریافت است. 🔹تمثیل درام را شکل می‌دهد. ♦️امروز عصر، رمانتیسیم است. 🔹تمدن‌سازی در غرب: توحش، تاهل، تمدن (از توحش به تاهل مبتنی بر توهم و از تاهل به تمدن مبتنی به تفهم) ♦️نگاه اسلام: نبات، حیوان، جن، ملک، شهید ( از نبات به حیوان توهم، از نبات به جن تفهم، از جن به ملک تفقه) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅https://eitaa.com/kolbeh_1444
📣برداشتی از جلسه 1106 کلبه کرامت ♦️مشخصات جلسه: موضوع: تاریخ طرح‌ریزی استراتژیک یهود (19)، رژیم صهیونیستی (11)، استراتژی‌های رژیم یهود در صحنه‌ی جنگ تاریخ برگزاری: 1403/8/10 🔹استراتژی صدساله‌ی یهود برای دست‌یابی به طرح ابراهیم. ♦️نظریه‌ی هرتزل، اشغال، شهرک‌سازی، زاد و ولد. 🔹اعلام بالفور انگلیسی برای تشکیل دولت یهود. ♦️تجزیه امپراطورری عثمانی. 🔹اجرای استراتژی تفرقه بینداز و حکومت کن. ♦️ژابوتینسکی: پدر ایدئولوژیک حزب لیکود در سال 1923 مقاله دیوار آهنین را نوشت. 🔹شهرک‌های یهودی‌نشین را مطالعه کنید. ♦️در1948 رژیم یهود تشکیل شد. (بدون مشخص کردن محدوده مرزها) 🔹در 1980 شارون مقاله استراتژی برای اسرائیل را نوشت. ♦️استراتژی شرقی یهود، تجزیه سوریه و عراق به بخشهای قومی کوچک. 🔹استراتژی امروز نتانیاهو: نابودی سوریه و عراق بخشی از هدف درازمدت مدت یهود. ♦️نرمالیزیشن با کشورهای فاسد عربی. 🔹تئاتر از صحنه‌ی جنگ گرفته شده. ♦️فرمانده کل قوا، فرمانده صحنه است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅https://eitaa.com/kolbeh_1444